Albon deed het zeker niet slecht, ondanks in het diepe te zijn gegooid en had verdiend een paar podiums moeten hebben al en misschien zelfs winst in Oostenrijk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:51 schreef beantherio het volgende:
Achteraf gezien denk ik dat Albon de beste teammaat van Verstappen is geweest en weer zou kunnen zijn. Op 2020 na heeft ie eigenlijk altijd goed gepresteerd bij de teams waarvoor ie reed. En bij Williams is het echt een volwassen en constante coureur geworden. Ik zie hem niet meer zo snel verzuipen bij een team zoals ie dat in 2020 deed.
Hulkenberg zou ook een goede keuze zijn, maar die heeft niet de snelheid van Albon vermoed ik zo. Is ook al wel een wat oudere rijder natuurlijk.
Albon is twee keer door de immer foutloze Hamilton van het podium gebeukt, dat alleen al maakt hem een perfecte kandidaat voor Red Bullquote:Op maandag 9 oktober 2023 19:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Albon deed het zeker niet slecht, ondanks in het diepe te zijn gegooid en had verdiend een paar podiums moeten hebben al en misschien zelfs winst in Oostenrijk.
Hulkenberg naast Max zou ik geweldig vinden, in de races is het een vraagteken maar als het gaat om kwalificeren dan zal hij Max echt het vuur aan de schenen leggen denk ik.
Bottas kreeg aan het eind van het seizoen natuurlijk een paar winsten cadeau voor zijn harde werk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:16 schreef Evenstar het volgende:
2021
Lewis 387.5pt
Bottas 226pt = 58% van de punten van Lewis
2020
Lewis 347pt
Bottas 223pt = 64%
2019
Lewis 413pt
Bottas 326pt = 79%
2018
408pt
Bottas 247pt = 61%
2021
Max 395.5pt
Perez 190pt = 48%
2022
Max 454pt
Perez 305pt = 67%
2023
Max 433pt
Perez = 224pt = 51%
.
Als je het qua punten bekijkt is het allemaal niet zo gek, maar als je kijkt wat hij per race bereikt en hoe hij vooral na zomerstop totaal zoek is..... tsja. Al is zijn aandeel in punten wel veel lager dan die van Bottas. Bottas viel alleen in 2021 onder 60% en dat was niet zo gek met Lewis/Max die hard aan het vechten waren.
Mja; als bijvoorbeeld McLaren volgend jaar echt aan kan haken bij RB, heb je iemand naast Max nodig die zich ook echt kan mengen in de strijd, dus iemand die beter is dan Bottas..quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Perez en Ricciardo lijkt me echt om het even.
Ze hebben een Bottas nodig.
Geen serieuze dreiging voor het kampioenschap maar wel consistent presteren.
Why not both? Het is een auto waar Perez niet mee om kan gaan, dat is wel duidelijk. Maar het grootste probleem zit gewoon in zijn hoofd. Met 150 punten achterstand nog zeggen dat je nog prima WK kan worden, nadat je al 2,5 seizoen compleet afgedroogd bent door je teammaat. Dan heb je echt een beetje een afwijking van de werkelijkheid.quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:58 schreef Vliegbaard het volgende:
De huidige RB lijkt geweldig maar alsnog kan Perez er veel minder uit halen dan Max. Zit het m nu in de auto of toch de coureur?
Hij is mentaal geknakt, net als Stroll dat isquote:Op maandag 9 oktober 2023 20:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Why not both? Het is een auto waar Perez niet mee om kan gaan, dat is wel duidelijk. Maar het grootste probleem zit gewoon in zijn hoofd. Met 150 punten achterstand nog zeggen dat je nog prima WK kan worden, nadat je al 2,5 seizoen compleet afgedroogd bent door je teammaat. Dan heb je echt een beetje een afwijking van de werkelijkheid.
Hij heeft het ook nooit gehad om kampioen te worden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is mentaal geknakt, net als Stroll dat is
december? Heb ik iets gemist?quote:
Wat Max uit die auto haalt is de benchmark en dat is een topcoureur dus je mag erachter zitten, maar de verschillen zijn veel en veel te groot om de auto de schuld te geven.quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:58 schreef Vliegbaard het volgende:
Die Mercedes lag gewoon op een rails. Als ik Bottas nu zie rijden vind ik hem echt niet van een geweldig niveau maar ik denk dat iedere coureur in de pré-2022-Mercedes WC was geworden.
De huidige RB lijkt geweldig maar alsnog kan Perez er veel minder uit halen dan Max. Zit het m nu in de auto of toch de coureur?
Of is Perez nu de benchmark?quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:33 schreef Sked het volgende:
[..]
Wat Max uit die auto haalt is de benchmark en dat is een topcoureur dus je mag erachter zitten, maar de verschillen zijn veel en veel te groot om de auto de schuld te geven.
Nee, de tweede coureur is dat niet.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Of is Perez nu de benchmark?
Het maakt ook niet zoveel uit eigenlijk. Als Russel vanaf achter nog naar P4 kan rijden had Perez op zijn minst P5 moeten rijden.
Perez lag voor Russel, dus hij had een plek boven Russel moeten eindigen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Of is Perez nu de benchmark?
Het maakt ook niet zoveel uit eigenlijk. Als Russel vanaf achter nog naar P4 kan rijden had Perez op zijn minst P5 moeten rijden.
En iemand die in elk geval niet een 'neutrale' auto wil, maar eentje die strak instuurt en achter minder stabiel is. En ik geloof dat Norris al eens heeft aangegeven dat hij daar geen fan van is. Hij wil 'u' vormige bochtjes rijden, geen 'v' vormige, zoals hij het zelf zegt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja; als bijvoorbeeld McLaren volgend jaar echt aan kan haken bij RB, heb je iemand naast Max nodig die zich ook echt kan mengen in de strijd, dus iemand die beter is dan Bottas..
(Even los van de vraag of die te vinden is, maar dat is wat anders)
Als ze dan midden in de nacht rijden zal het best te doen zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:04 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Denk het? Qatar staat gepland voor 29 november - 1 december.
Daarna Abu Dabhi zekerquote:Op maandag 9 oktober 2023 21:04 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Denk het? Qatar staat gepland voor 29 november - 1 december.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |