abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212396187
Wow wtf :{
pi_212396209
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 00:51 schreef Szura het volgende:
Vorig jaar was er zo’n reportage op de NOS met Nageeye, die trainde langs een of andere weg waar vrachtwagens op een meter afstand scheurden. Zou het zoiets zijn geweest, denk ik dan
Bizarre beelden idd
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212396228
Klotenieuws -O-
  Redactie Sport / Supervogel maandag 12 februari 2024 @ 07:17:21 #221
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_212396247
twitter
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 februari 2024 @ 07:35:46 #222
862 Arcee
Look closer
pi_212396385
Jee :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 12 februari 2024 @ 11:59:38 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212398732
Wat een triest nieuws. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212399040
twitter
pi_212399088
Dat zou dan een gevalletje van de weg geduwd kunnen zijn?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_212399291
Kennelijk heel normaal.

twitter
pi_212399308
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:50 schreef Nober het volgende:
Kennelijk heel normaal.

[ twitter ]
quote:
Jos Hermens, de voormalig topatleet die als manager jarenlang samenwerkte met wereldtoppers als Kipchoge, schrok enorm van het nieuws.

De plek des onheils, een weg tussen tussen de plaatsen Kaptagat en Eldoret, kent hij goed. Dat Kiptum juist daar verongelukte, maakt de verbijstering bij Hermens des te groter.

"De schok is enorm", vertelt Hermens. "In Kenia gebeuren vaak ongelukken, maar deze weg staat te boek als heel veilig. Ik heb er vaak gereden tijdens trainingsstages daar."

Hermens breekt zich het hoofd over de vraag hoe het ongeluk in vredesnaam heeft kunnen gebeuren.

"Ik snap het niet. Het is een brede weg met genoeg ruimte om te ontsnappen. Alcohol dronk Kiptum sowieso nooit. Wat er fout is gegaan, is gissen."
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_212399463
twitter
pi_212404919
In 3 marathons een legende, helaas gaan we zijn legendarische prestaties nooit meer zien. Groot verlies voor de sport wereld.
pi_212404937
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 13:04 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Steve Fontaine ook 24 en car crash #club24
https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Prefontaine
  dinsdag 13 februari 2024 @ 00:51:52 #231
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212407245
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:50 schreef Nober het volgende:
Kennelijk heel normaal.

[ twitter ]
Wij hadden in Nederland ooit 3200 doden per jaar in het verkeer, op een derde van het aantal inwoners wat ze daar nu hebben.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 februari 2024 @ 12:15:02 #232
7889 tong80
Spleenheup
pi_212410097
Column de Volkskrant, 13 februari.

Bert Wagendorp.

Nooit zullen we weten of Kelvin Kiptum de reuzenstap voorbij het mogelijke had gezet
Marathonloper Kelvin Kiptum kwam zondag om 11.00 uur plaatselijke tijd om het leven op de tweebaansweg van Kaptagat naar Eldoret in het hooggelegen Keiyo District in het westen van Kenia, waar de hardlopers vandaan komen. Hij verloor de macht over het stuur van zijn auto, raakte van de weg, botste tegen een boom en belandde in een greppel. Zijn Rwandese coach kwam ook om het leven. Kiptum was 24 - eigenlijk nog te jong om marathonloper te zijn.

Toch was hij het, zij het nog niet zo lang. Hij had drie marathons op zijn naam staan, eentje in 2022 en twee vorig jaar, die hij alle drie aflegde binnen twee uur en twee minuten. In oktober verbeterde hij in Chicago het wereldrecord van Eliud Kipchoge met meer dan een halve minuut tot twee uur en 34 seconden.

Met de dood van Kiptum stierf ook een belofte: hij was de man die in staat werd geacht binnen afzienbare tijd de magische grens van twee uur te doorbreken, iets wat lang voor onmogelijk werd gehouden. Om 42 kilometer binnen twee uur te overbruggen moet je flink doorlopen, maar daarnaast vormen magische grenzen een bijna niet te slechten psychologische barrière: 2 uur en 1 seconde is goed te doen, maar 1.59.59 uur is afschrikwekkend en monsterlijk; de 2 seconden verschil zijn voldoende om een man te gronde te richten.

Juist Kiptum leek in staat om de reuzenstap voorbij het mogelijke te zetten. Hij was jong en had nog geen weet van psychologische obstakels. Zelfs in de marathon van Chicago kwam hij dartel als een blij kind over de streep. Die jeugdige onbevangenheid heb je nodig om de 2 uur aan te vallen, met de jaren wordt je voorzichtiger en risicomijdender.

In de aanloop naar een marathon trainde Kiptum 300 kilometer per week, ruim een marathon per dag. Dat is veel meer dan algemeen verantwoord wordt geacht. Maar Kiptum zei dat hij het nodig had en trok zich niets aan van zijn trainer die zei dat hij zichzelf de vernieling in hielp.

Kiptum had al een contract getekend voor de marathon van Rotterdam, op 14 april. Daarin stonden de bonusbedragen die hij zou ontvangen wanneer hij zichzelf én Rotterdam binnen twee uur legendarisch zou maken.

Dat je nooit zult weten welke grenzen een hooggetalenteerd mens zou hebben geslecht als het noodlot niet had toegeslagen is onverdraaglijk. Toen Buddy Holly op 22-jarige leeftijd neerstortte en stierf, de dichter Jotie T'Hooft op zijn 21ste zelfmoord pleegde, Amy Whinehouse (27) haar laatste song ten gehore had gebracht en toen wielrenner J.P. Monseré zich als 22-jarige wereldkampioen had doodgereden: wat had het leven nog voor prachtigs voor hen - en voor ons - in petto? Nadat de componist Franz Schubert op 31-jarige leeftijd was overleden aan tyfus, schreef de dichter Franz Grillparzer op diens graf: 'Die Tonkunst begrub hier einen reichen Besitz, aber noch viel schönere Hoffnungen' - hier ligt een rijk bezit begraven, maar nog veel mooiere verwachtingen.

Vroeger of later komt er een atleet die de door Kelvin Kiptum gewekte verwachtingen zal waarmaken. Dat zal iets onrechtvaardigs hebben, alsof hij ze heeft gestolen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212421623
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:15 schreef tong80 het volgende:
Whinehouse

:T
Kutkrant
pi_212421661
‘I’ll be home in 20 minutes’: Widow of Kelvin Kiptum's coach's recalls last phone call with husband

https://nation.africa/ken(...)with-husband-4524342
  Trouwste user 2022 donderdag 15 februari 2024 @ 16:45:38 #235
7889 tong80
Spleenheup
pi_212438928
Voormalig langeafstandsloper Henry Rono is overleden. De Keniaan,die in 1978 in 81 dagen vier wereldrecords
brak,is 72 jaar geworden.

Rono slaagde er 46 jaar geleden in om het mondiale record op de 3.000,5.000 en 10.000 meter en de steeplechase aan te scherpen.Door de Keniaanse boycots rondom de Spelen van 1976 en 1980 kwam hij nooit in aanmerking voor olympisch eremetaal.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212441782
Er wordt verder onderzoek gedaan naar het overlijden van Kiptum en zijn coach https://www.msn.com/nl-nl(...)resteerd/ss-BB1ijDhU

Er zijn drie mensen opgepakt

[ Bericht 5% gewijzigd door pietkanarie op 15-02-2024 21:18:28 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_212442542
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 00:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Wij hadden in Nederland ooit 3200 doden per jaar in het verkeer, op een derde van het aantal inwoners wat ze daar nu hebben.
Ik gok dat dat aantal in Nederland niet helemaal klopt
  donderdag 15 februari 2024 @ 21:23:39 #238
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212443216
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 20:45 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Ik gok dat dat aantal in Nederland niet helemaal klopt
3200 begin jaren 70. Toen kwamen de gordels, betere weginrichting en andere zaken en kwamen we op 550 zo'n 10 jaar geleden. Nu iedereen niet met hun te snelle elektrische fiets om kan gaan en het aantal auto's weer is gestegen zitten we op 750.

:s)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_212456373
Wie mag met Hassan de marathon lopen want er zijn 'maar' drie plekken.

Voorlopig liep alleen Anne Luijten de Olympische limiet vorig jaar in Amsterdam.

Marathonloopster Andrea Deelstra (38) doet ultieme Olympische limietpoging

quote:
ATLETIEK - Het is het weekend van de waarheid voor marathonloopster Andrea Deelstra (38). In het Spaanse Sevilla doet ze zondag een ultieme poging om zich te plaatsen voor de Olympische Spelen van Parijs, die komende zomer worden gehouden. De atlete, die opgroeide in Dwingeloo, ging eerder al van start bij de Spelen van Rio de Janeiro (2016) en Tokio (2021).

"Natuurlijk wil ik dat zondag alles op z'n plek gaat vallen, maar 'het weekend van de waarheid' vind ik wel wat zwaar klinken", reageert Deelstra vanuit Portugal, waar ze zich al sinds de jaarwisseling voorbereidt op haar Olympische limietpoging. "Dit is mijn eerste, enige en laatste poging. Maar terwijl iedereen heel erg bezig is met die olympische limiet, wil ik vooral weer eens een goede marathon neerzetten en dan is die limiet een logisch gevolg."

Olympische limiet
Die olympische limiet voor de Spelen van Parijs staat op 2 uur 26 minuten en 50 seconden. Pas één keer in haar carrière liep Deelstra onder deze tijd. Dat was tijdens de marathon van Berlijn, acht jaar geleden, toen ze vier seconden sneller was.
"Ik denk dat ik er nog niet eerder zo goed voor heb gestaan. Dat blijkt uit de tempo's die ik kan lopen en de harslagen die daarbij horen. Dus dat is alvast een fijn gevoel."

Liesslagader
De voorbereiding van Deelstra op haar limietpoging liep niet op rolletjes. Vorig jaar juni werden bij de 38-jarige atlete tijdens een operatie haar bekken- en liesslagader van haar linkerbeen bevrijd. Daar was door alle belasting een knik in gekomen die de bloedtoevoer naar haar been belemmerde.

"Mijn linkerbeen is eigenlijk de grootste onzekere factor. Tot op dit moment heb ik er weinig last van gehad tijdens de training. Hopelijk kan ik lang genoeg op reserve lopen tijdens de marathon, zodat ik dat been zo lang mogelijk kan ontzien."

In eerste instantie zou Deelstra al op 3 december een limietpoging in Valencia doen. Maar toen werd ze in de voorbereiding ziek. Mocht het komende zondag de limiet niet halen, dan is het meteen haar laatste marathon als wedstrijdloopster.

Drie startplekken
Nederland heeft drie startplekken op de Olympische Spelen. Inmiddels hebben Anne Luijten en Sifan Hassan aan de limiet voldaan. Nienke Brinkman, die ooit al eens 2 uur en 22 minuten op de marathon liep, heeft zich nog niet geplaatst. Maar daar houdt Deelstra zich nu niet mee bezig.

Weinig mazzel
Op de Spelen zelf had de marathonloopster ook nog weinig mazzel. In 2016 in Rio de Janeiro kreeg ze een hitteberoerte en vijf jaar later in Tokio had ze te maken met de afgeknelde slagaderen. Daarom is ze er extra op gebrand om in Parijs haar topsportcarrière met een goed gevoel af te sluiten.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)mpische-limietpoging

Derde poging voor Jill Holterman
quote:
Jill Holterman moest haar beide vorige marathons uitstappen. Vorig jaar februari ging ze ook al van start in de Sevilla marathon en moest na 15 kilometer met achillespeesklachten de wedstrijd verlaten. In Amsterdam kon ze vorig jaar oktober het tempo voor een limiet niet volgen en stapte ze uit de wedstrijd. Het zal voor beide Nederlandse atletes een enorme krachttoer worden om de limiet (2.26.50) te lopen. Holterman heeft een persoonlijk record van 2.28.18 (Enschede 2021). Haar partner Ronald Schroër staat ook op de startlijst en kan de taak als haas vervullen. Deelstra heeft een persoonlijk record van 2.26.46 (2015) Deelstra wisselde van coach. Waar Bram Wassenaar jarenlang haar coach was laat ze zich nu begeleiden door haar partner.
Sifan Hassan en Anne Luijten hebben zich al gekwalificeerd voor de spelen. Rond Nienke Brinkman blijft het nog stil wanneer zij haar limietmarathon gaat lopen. Zij is met een pr van 2.21.50 eenvoudig in staat om een tijd ruim onder de 2.26.50 te lopen. Nederland heeft drie plekken voor de Olympische marathon.
https://www.hardloopnieuw(...)-en-de-startlijsten/

https://hardloopnetwerk.nl/sevilla-marathon-2024/

Zondag LIVE om 8:15 uur!

w/ *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2024 20:30:30 ]
pi_212462304
Neem aan dat Brinkman ook nog wel gaat schroeien en naar Parijs wil?
Jack does it in real time...
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:02:57 #242
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212464885
7.27 indoor WR voor Holloway
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_212464924
WERELDRECORD Holloway en een evenaring van Tia Jones.

twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 februari 2024 @ 13:50:42 #244
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212466237
Letsile Tebogo loopt met 30,71 het 'wereldrecord' van Wayde van Niekerk op de 300m (30,81) uit de boeken _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212466473
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:02 schreef Szura het volgende:
7.27 indoor WR voor Holloway
Holloway _O_

Nog nooit een 60m indoor verloren geloof ik?! :D
Jack does it in real time...
pi_212468564
De grote Femke show kan beginnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2024 17:37:07 ]
pi_212468646