abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210880631
Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Israël over, waarna op tal van plaatsen in Israël grondgevechten uitbraken. Het Israëlische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Israël trekken.

Er wordt geschat dat minstens 300 Israëliërs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 313 Palestijnen gedood en raakten 1990 mensen gewond na tegenaanvallen van het Israëlische leger. Zowel Hamas als de Israëlische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.

Het Israëlische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn geïnfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven.
Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er zaterdag wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beëindigen."

Update 13.00 uur: De Hezbollah heeft afgelopen nacht vanuit Libanon beschietingen uitgevoerd op Israël. In een verklaring vanochtend zei Hezbollah dat het drie Israëlische posities in het Shebaa Farms-gebied, dat zij als bezet Libanees grondgebied beschouwt, heeft aangevallen met artilleriegranaten en geleide raketten. “Op weg naar de bevrijding van wat er overblijft van ons bezette Libanese land en in solidariteit met het zegevierende Palestijnse verzet”, schrijft de groep. Israël heeft daarop vandaag het zuiden van Libanon onder vuur genomen.

Het Israëlische leger zegt honderden leden van de militante islamistische Hamas te hebben gedood, vannacht is het ze gelukt om op verschillende locaties zo'n 50 gijzelaars te bevrijden.

In Egypte heeft een politieagent twee Israëlische toeristen en een Egyptenaar doodgeschoten. De agent is gearresteerd.

Al Jazeera meldt dat Abu Obeida, woordvoerder van de Al-Qassam Brigade, heeft de bevolking opnieuw opgeroepen om "zich aan te sluiten bij de strijd". In de ochtend staken talloze strijders uit de Gazastrook opnieuw de grens met Israël over. Verwacht wordt dat in verschillende steden de gevechten opnieuw zullen oplaaien.

SPOILER: Update 1.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
SPOILER: Update 10.46 uur
Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.html

Livestreams Israel:

Gaza

Westbank

SPOILER: Diverse tweets
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210880633
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Duitsland gaat trouwens alle humanitaire steun stoppen aan de Palestijnen

https://www.t-online.de/n(...)nsische-gebiete.html
Schurkenstraten als Iran zijn daar de grootste sponsor dus geen enkele steun vanuit het Westen lijkt me meer dan terecht.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_210880635
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:22 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
Ik ken genoeg Arabieren die zich normaal gedragen. En genoeg zionisten die zich fascistisch gedragen.
Jij kent veel zionisten ja?
pi_210880636
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210880652
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Stikt van die lui op dit forum
-Rabia Al-Basri
pi_210880656
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:21 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
Er zijn genoeg verhalen van soldaten die kinderen ombrengen en vrijuit gaan. Check your facts.

Gaza is niet georganiseerd genoeg om dat te kunnen doen. Daarnaast, kijk eens naar de absolute getallen.

De Israelische en Palestijnse populatie zijn nagenoeg even groot, maar als je kijkt naar de grafiek (een paar paginas terug) zie je dat de meeste doden onder Palestijnen vallen.

Vraag je een zionist waarom, dan komen ze met dezelfde halfbakken excuusjes aankakken:

"Human shield", "Hamas" , "This is our land". 0 nuance.

Ze nemen niet eens de moeite meer.
Dit is ook een feit. Palestijnse terroristen verschuilen zich vaak doelbewust dichtbevolkte gebieden, Israël laat altijd weten waar ze gaan bombarderen, daar zijn talloze video's van. Ook dat benadrukt het grote verschil tussen beide kanten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210880668
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:17 schreef BMW1993 het volgende:
Joden zijn sowieso veel fijnere mensen dan moslims.
Neem bijvoorbeeld de Joodse wijk in New York, een van de schoonste en veiligste delen van de stad.

Een moslimwijk als in het Brusselse Molenbeek, is het tegenovergestelde, onveilig, rellen, terreurcellen.

Ik weet niet wat het precies is, maar Arabieren kennen enkel chaos.
heeft dit idee iets met de media te maken denk je?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210880672
twitter
pi_210880675
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:24 schreef Slayage het volgende:

[..]
Stikt van die lui op dit forum
Jij kon gisteren niet eens zeggen dat hamas terroristisch is, dus wellicht dat je denkframe niet helemaal normaal is.
pi_210880692
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Plenty.
Bekken zullen schuimen
pi_210880694
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is ook een feit. Palestijnse terroristen verschuilen zich vaak doelbewust dichtbevolkte gebieden, Israël laat altijd weten waar ze gaan bombarderen, daar zijn talloze video's van. Ook dat benadrukt het grote verschil tussen beide kanten.
denk je nou serieus dat slachtoffers blij moeten zijn dat ze van te voren te horen krijgen dat je huis wordt gebombardeerd zodat je nog gauw weg kunt gaan? :')
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210880698
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
heeft dit idee iets met de media te maken denk je?
Wat bedoel je hiermee?
pi_210880702
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
How fucking humane. _O-

Doe anders even je huiswerk:

https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3
Bekken zullen schuimen
pi_210880705
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
dat idee, dat dat wordt gevoed door de media?
pi_210880711
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:19 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]

Ook naar het noorden worden militaire middelen gestuurd
Is denk ik logisch. Ik kan me voorstellen dat men vanuit Libanon aanvallen van Hezbollah verwacht die in staat zijn met zwaardere wapens aan te vallen.
pi_210880713
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:21 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
Er zijn genoeg verhalen van soldaten die kinderen ombrengen en vrijuit gaan. Check your facts.

Gaza is niet georganiseerd genoeg om dat te kunnen doen. Daarnaast, kijk eens naar de absolute getallen.

De Israelische en Palestijnse populatie zijn nagenoeg even groot, maar als je kijkt naar de grafiek (een paar paginas terug) zie je dat de meeste doden onder Palestijnen vallen.

Vraag je een zionist waarom, dan komen ze met dezelfde halfbakken excuusjes aankakken:

"Human shield", "Hamas" , "This is our land". 0 nuance.

Ze nemen niet eens de moeite meer.
Gaza is georganiseerd genoeg om nu i israel huis voor huis langs te gaan en de inwoners in koele bloede te vermoorden, om duizenden raketten af te schieten, Om te juichen voor iedere wrede moord op een jood. Maar voor rechtstatelijk veroordelen van dit geweld zijn ze niet georganiseerd genoeg. nee, ze willen het niet.

Daarnaast vallen er veel doden onder palestijnen omdat hun eigen raketten nog op gaza vallen of lanceerinstallaties, waar nveel mensen omheen gezet worden, spontaan exploderen.En elke dode/gewonde wordt minsrtens 15 kieer getoont. Het heet niet voor niets pallywood
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 8 oktober 2023 @ 16:27:36 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210880714
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen vieren feest, omdat gisteren met succes honderden burgers zijn vermoord op een feest, de snelweg of in hun huis. Kinderen die voor de ogen van hun broertjes en zusjes geëxecuteerd zijn. Andere kinderen die voor het oog van de wereld worden getreiterd in doodsangst.

Deze mensen verdienen een deportatie ipv "rust". En al het hersenloze uitschot dat dit "verzet" noemt mag wat mij betreft ook mee.
Nee het is een "schreeuw om hulp" volgens de Palestijnse ambassadrice :')
pi_210880731
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat idee, dat dat wordt gevoed door de media?
De media verzinnen terreurgroepen ja?
pi_210880739
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De media verzinnen terreurgroepen ja?
nee, de reactie waar ik op reageerde ging daar niet over
pi_210880753
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210880760
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je mag heel blij zijn dat je niet gezien hebt wat ik gezien heb in dat geval. En ja, tuurlijk is het gebeurt, je bent wel heel naief om te stellen dat het niet gebeurd is.
Laat maar zien dat er beelden zijn van vrouwen die zijn verkracht tijdens deze gebeurtenis..

En beter lezen aub, want ik schreef juist dat ik wel weet dat dat gebeurt. Ik heb het puur over het bestaan van beelden daarvan.
Tails tell tales
pi_210880787
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210880789
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:26 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
How fucking humane. _O-

Doe anders even je huiswerk:

https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3
Vreselijk die interviewster.
Plaats hier uw advertentie
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 oktober 2023 @ 16:32:11 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210880811
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:29 schreef Forbry het volgende:

[..]
Laat maar zien dat er beelden zijn van vrouwen die zijn verkracht tijdens deze gebeurtenis..

En beter lezen aub, want ik schreef juist dat ik wel weet dat dat gebeurt. Ik heb het puur over het bestaan van beelden daarvan.
SPOILER: NSFL
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210880845
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:27 schreef Bensel het volgende:

[..]
Gaza is georganiseerd genoeg om nu i israel huis voor huis langs te gaan en de inwoners in koele bloede te vermoorden, om duizenden raketten af te schieten, Om te juichen voor iedere wrede moord op een jood. Maar voor rechtstatelijk veroordelen van dit geweld zijn ze niet georganiseerd genoeg. nee, ze willen het niet.

Daarnaast vallen er veel doden onder palestijnen omdat hun eigen raketten nog op gaza vallen of lanceerinstallaties, waar nveel mensen omheen gezet worden, spontaan exploderen.En elke dode/gewonde wordt minsrtens 15 kieer getoont. Het heet niet voor niets pallywood
"In koele bloede" , "duizenden raketten" , " Juichen voor iedere wrede moord"

Moment opname, cherrypicking, selectief ondermaatse argumenten. De meeste gegijzelden leven nog en worden gewoon in leven gehouden.

Nu ik:

De IDF heeft vaak genoeg in koele bloede, kinderen neer geschoten (sinds 1948 al), gebruikten duizenden fosforbommen, en smeren poep op de muren van de huizen van onschuldige families, naast het feit dat duizenden kinderen gevangen worden gehouden zonder rechtzaak. Zionisten haten Palestijnen, en haten Christenen (spugen op priesters en biscchoppen wordt zelfs beloond).

En dan wil ik niet eens beginnen over de "if it moves, shoot it" tactiek (zie BTS.org)

De doden door eigen vuur waar jij het over hebt is gewoon klinklare onzin (misschien 2 casualties).

Jouw argumenten zijn net zo stabiel als een kaarten huis gebouwd door een 2 jarige.

Je trapt gewoon in die zionistische leugenachtige propaganda machine.
Bekken zullen schuimen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')