En waarom moest daar opeens de ic capaciteit voor worden uitgebreid?quote:Op zondag 19 november 2023 15:04 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Hart-en-vaatziektes, kanker, beroertes, griep, ga zo maar door.
Ik begrijp van Dragon dat die daar ook hadden gelegen als er geen covid was geweest.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, het was inderdaad vol in 2018. Maar in april/mei 2020 was het echt een stuk erger. Extreem zelfs. 1400+ mensen op de IC met corona op de piek. Ik schat in dat er in 2018 geen moment te vinden is met 1000+ mensen op de IC. Dus als dat al vol was, kun je nagaan hoe het is met 1400.
Overigens heb ik dit al vaker gezegd, maar je blijft maar terugvallen op 2018.
Ik begrijp van Dragon dat die daar ook hadden gelegen als er geen covid was geweest.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, het was inderdaad vol in 2018. Maar in april/mei 2020 was het echt een stuk erger. Extreem zelfs. 1400+ mensen op de IC met corona op de piek. Ik schat in dat er in 2018 geen moment te vinden is met 1000+ mensen op de IC. Dus als dat al vol was, kun je nagaan hoe het is met 1400.
Overigens heb ik dit al vaker gezegd, maar je blijft maar terugvallen op 2018.
Welke vaccins?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:24 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het werd niet bijgehouden. Met corona wel, paniekvoetbal. Ze wouden de vaccins er doorheen drukken.
Covid-19 kwam er bovenop.quote:Op zondag 19 november 2023 15:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
En waarom moest daar opeens de ic capaciteit voor worden uitgebreid?
Het virus is gemuteerd in minder zware varianten. Na mei 2020 was de coronapandemie ook wel over feitelijk gezien.quote:
Griep en corona zijn ongeveer vergelijkbaar.quote:Op zondag 19 november 2023 15:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
En ik verwacht dat ijs warm aanvoelt.
Anyway, je snapt toch zelf wel dat niet alle gevolgen van een ziekte hetzelfde zijn?
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X20312093quote:Op zondag 19 november 2023 15:06 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Heb je een vergelijkbare studie over griep? Beide zijn respiratoire ziektes, ik verwacht een vergelijkbare uitkomst na een griepinfectie.
Vetgedrukt zijn dingen die zich vaak over langere tijd ontwikkelen. Dit wordt uiteraard niet als oversterfte opgepikt omdat oversterfte kijkt naar afgelopen 5 jaar, en influenza is er al sinds mensenheugenis.quote:Although influenza is primarily considered a respiratory infection and causes significant respiratory mortality, evidence suggests that influenza has an additional burden due to broader consequences of the illness. Some of these broader consequences include cardiovascular events, exacerbations of chronic underlying conditions, increased susceptibility to secondary bacterial infections, functional decline, and poor pregnancy outcomes, all of which may lead to an increased risk for hospitalization and death.
Je geeft dus toe dat Covid impact had op de ziekenhuisopnames.quote:
Je geeft dus toe dat Covid impact had op de ziekenhuisopnames.quote:
De ene respiratoire infectie kan dus verschil in schade veroorzaken ten opzichte van de andere respiratoire infectie.quote:Op zondag 19 november 2023 15:29 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het virus is gemuteerd in minder zware varianten. Na mei 2020 was de coronapandemie ook wel over feitelijk gezien.
Toch zeg je zelf dat binnen covid zelf verschillen bestaan qua gevolgen.quote:Op zondag 19 november 2023 15:29 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Griep en corona zijn ongeveer vergelijkbaar.
Nee totaal niet, de enige met een obsessie ben jij namelijkquote:Op zondag 19 november 2023 15:06 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Heb je mij gemist? Je hebt best wel een obsessie voor mijn topics en posts namelijk.
Oh ja, en mensen hebben dit ook na een griepje?quote:Op zondag 19 november 2023 15:29 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Griep en corona zijn ongeveer vergelijkbaar.
Ja, long influenza bestaat.quote:Op zondag 19 november 2023 16:18 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Oh ja, en mensen hebben dit ook na een griepje?
https://www.linda.nl/pers(...)we-behandeling-hoop/
En deze cijfers zien we ook na een griepje?
https://scientias.nl/eind(...)n-en-hormoonfunctie/
Je lult dus weer uit je nek.
Je reageert toch weer elke keer op mijn posts.quote:Op zondag 19 november 2023 15:51 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Nee totaal niet, de enige met een obsessie ben jij namelijk
En dan treft bij lange na niet zoveel mensen als met covid. Dat heb ik je eerder ook al laten zien in dit topic en toen was je stilquote:Op zondag 19 november 2023 17:44 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ja, long influenza bestaat.
https://centaurea.nl/slecht-herstellen-en-klachten-na-griep/
Ja, maar niet meer dan tijdens een normale griepepidemie. In het begin van 2020 was er een combinatie van griep en corona.quote:Op zondag 19 november 2023 15:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat Covid impact had op de ziekenhuisopnames.
Ik ken meerdere mensen die na de griepepidemie van 2015, 2017 en 2018 langdurige klachten hebben ontwikkeld. Daarintegen ken ik niemand met Long Covid.quote:Op zondag 19 november 2023 17:45 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
En dan treft bij lange na niet zoveel mensen als met covid. Dat heb ik je eerder ook al laten zien in dit topic en toen was je stil
Klopt.quote:Op zondag 19 november 2023 15:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch zeg je zelf dat binnen covid zelf verschillen bestaan qua gevolgen.
Bij influenza is dat trouwens ook zo, er zijn influenza varianten mogelijk die schadelijker zijn dan andere.
Dat long covid is wel een bitch (2,5 jaar ziek en 100% afgekeurd)quote:Op zondag 19 november 2023 17:45 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
En dan treft bij lange na niet zoveel mensen als met covid. Dat heb ik je eerder ook al laten zien in dit topic en toen was je stil
En als jij niemand kent die het heeft bestaat het niet, toch?quote:Op zondag 19 november 2023 17:47 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik ken meerdere mensen die na de griepepidemie van 2015, 2017 en 2018 langdurige klachten hebben ontwikkeld. Daarintegen ken ik niemand met Long Covid.
Ik zeg niet dat Long Covid niet bestaat. Het zou vast een gevolg zijn van een respiratoire infectie. Dat kan door sara-cov-2 of door een regulier influenzavirus komen.quote:Op zondag 19 november 2023 17:51 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
En als jij niemand kent die het heeft bestaat het niet, toch?
1 op de 8, dat is met griep niet zo.quote:Op zondag 19 november 2023 17:52 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Long Covid niet bestaat. Het zou vast een gevolg zijn van een respiratoire infectie. Dat kan door sara-cov-2 of door een regulier influenzavirus komen.
Volgens een fokker hierboven kan het ook van influenza zijn geweestquote:Op zondag 19 november 2023 17:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat long covid is wel een bitch (2,5 jaar ziek en 100% afgekeurd)
Ik heb dit anders na een griepje nooit...quote:Op zondag 19 november 2023 17:57 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Volgens een fokker hierboven kan het ook van influenza zijn geweest
is dat het beste wat je kon vinden? Een linkje van een homeopaat die graag reklame maakt voor homeopathie?quote:Op zondag 19 november 2023 17:44 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ja, long influenza bestaat.
https://centaurea.nl/slecht-herstellen-en-klachten-na-griep/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |