abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 november 2023 @ 22:09:46 #251
545 dop
:copyright: dop
pi_211353067
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 19:58 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Klachten puur door PVS zijn gerelateerd aan de ziekte. Geen depressie o.i.d. Dan denk ik eerder aan een burnout.

Ik heb niet direct gesproken over vaccinatieschade met hem. Wel gezegd van ''misschien moet je in de richting denken van de coronavaccinaties''. Hij zei ''zou kunnen, maar weet niet'', verder hebben we het er niet over gehad.
het komt dus niet verder dan conclusies gebasseerd op je onderbuik gevoel.
Je neemt veel te makkelijk stelling in iets dat je niet goed snapt.
Net zo simpel als wat je doet met overbezetting op de IC.
Was dat enkel een lokaal probleem geweest dan zou je het op een toeval kunnen gooien waar een aantal dingen tegelijk samen kwamen. ,(dit was niet lokaal overal was er sprake van een enorme toename)
Ja we hebben relatief weinig ic bedden in Nederland, dat moet beter, maar je hebt totaal geen inzicht in hoe die ic bezetting nu werkelijk was opgebouwd, je doet gewoon een slag in de lucht omdat het zo lekker bij je verhaal past.

Hoe kijk je nu zelf aan tegen verhalen over blijvende lockdowns, verplichte vaccinatie, vrijheden die we nooit meer terug zouden krijgen, QR maatschappij en geldautomaten waar geen cash meer uit zou komen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 20 november 2023 @ 06:12:40 #252
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_211354565
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toch post je herhaaldelijk doodsverwensingen.
Ik ben blij dat je erkent dat het vaccin gevaarlijk is, maar als er mensen zijn die zo graag een booster willen, dan mogen ze die wat mij betreft nemen. Gelukkig zijn er steeds meer Nederlanders die wakker worden en geen booster nemen.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  maandag 20 november 2023 @ 06:13:20 #253
490410 Dr8gonOfLife
pi_211354567
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 22:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je erkent dus dat een virusinfectie, zoals covid, langdurig letsel kan opleveren.
Een virusinfectie kan inderdaad leiden tot PVS.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
  maandag 20 november 2023 @ 06:16:09 #254
490410 Dr8gonOfLife
pi_211354575
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 22:09 schreef dop het volgende:

[..]
het komt dus niet verder dan conclusies gebasseerd op je onderbuik gevoel.
Je neemt veel te makkelijk stelling in iets dat je niet goed snapt.
Net zo simpel als wat je doet met overbezetting op de IC.
Was dat enkel een lokaal probleem geweest dan zou je het op een toeval kunnen gooien waar een aantal dingen tegelijk samen kwamen. ,(dit was niet lokaal overal was er sprake van een enorme toename)
Ja we hebben relatief weinig ic bedden in Nederland, dat moet beter, maar je hebt totaal geen inzicht in hoe die ic bezetting nu werkelijk was opgebouwd, je doet gewoon een slag in de lucht omdat het zo lekker bij je verhaal past.

Hoe kijk je nu zelf aan tegen verhalen over blijvende lockdowns, verplichte vaccinatie, vrijheden die we nooit meer terug zouden krijgen, QR maatschappij en geldautomaten waar geen cash meer uit zou komen.
Ik heb mij al jaren verdiept in de coronaepidemie van 2020 en de griepepidemie van 2018. In 2018 was er grootschalig sprake van een zorginfarct.

Hoe ik er zelf tegen aan kijk? Ik heb zelf nooit geloofd in een sociaalkredietsysteem in Nederland. Er zou teveel weerstand tegen zijn. Er is wel een zekere Pandemiewet aangenomen door linkse partijen in beide Kamers. Ik denk dat er binnen 5 jaar wel weer maatregelen worden ingesteld voor dit virus of dan weer een ander virus. Een mensonterende vaccinatieplicht hoort dan ook wel weer tot de opties.
pi_211354639
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 06:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Ik heb mij al jaren verdiept in de coronaepidemie van 2020 en de griepepidemie van 2018. In 2018 was er grootschalig sprake van een zorginfarct.

Hoe ik er zelf tegen aan kijk? Ik heb zelf nooit geloofd in een sociaalkredietsysteem in Nederland. Er zou teveel weerstand tegen zijn. Er is wel een zekere Pandemiewet aangenomen door linkse partijen in beide Kamers. Ik denk dat er binnen 5 jaar wel weer maatregelen worden ingesteld voor dit virus of dan weer een ander virus. Een mensonterende vaccinatieplicht hoort dan ook wel weer tot de opties.
Tuurlijk. En massagraven in andere landen zoals Amerika:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)htoffers-massagraven

Rijen met ambulances zoals in Portugal:

https://www.ad.nl/buitenl(...)eld-worden~a1fb44db/

Brazilië, Italië etc etc…

Dat heb jij ook met een griepje gezien?

:')
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_211354770
quote:

[..]
Wablief?

Die mag je ff uitleggen?!?

2018 was zeker een sterke waarschuwing, omdat snel zichtbaar werd hoe een epidemie in de richting een belastinggrens ging.

Vergeleken met 2020 was het echter een waarschwing. Tot een zorginfarct kwam het niet, maar er werden wel belastingsgrenzen duidelijk bij zorgcapaciteiten.

Op het hoogtepunt (week 10 2018) lagen er 340 patienten met respiratoire aandoening op de IC (specifieke statistieken over influenza werd niet bijgehouden)...

Het probleem in 2018 was echter niet zozeer de aantallen, maar vooral dat er twee pieken waren, een in december en een eindn februari, begin maart.
Het ziekteverloop was ook langer dan gemiddeld, wat tot een lange bezetting van ziekenbedden leidde.

Verder was ook de uitval onder zorgpersoneel groter dan normaal.
Dat leidde tot stevige problemen bij de planning van zorgcapaciteit en bezetting van ziekenbedden.

Een 'zorginfarkt' was het echter zeker niet, maar wel werd de kewtsbaarheid van het nederlandse zorgstelsel zeer duidelijk en waarschuwde men de politiek vooral extra hierin te investeren...

Helaas liet de pilitiek dat na.
Na de epidemie van 2018 werden meerdere onderzoeken gedaan om door het RIVM...
Maar deze vonden geen direkte noodzaak extra voorraden of noodcapaciteiten te creeren omdat de kosten daarvan niet te dragen waren (het ging hier om kosten van enkele tientallen tot mogelijk 100 miljoen per jaar)...

Tijdens de epidemie van 2020 werd vervolgens door de politiek meerdere miljarden uitgegeven voor maatregelen die in 2018 hooguit 100 miljoen hadden moeten kosten, echter dan als weinig effectieve noodhulp.
Dat is een terugkerend probleem van (populistische) politiek...
Die bespaard vooral zolang het goed gaat, maar negeert waarschuwingen op de lange termijn, veelal op basis van een onjuist "wie dan leeft, dan zorgt".
Als het te laat is geeft men vervolgens in paniek veel meer geld uit, maar met weinig effectief nut
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211354799
quote:

[..]

Mensonterende vaccinaties.

Daarmee duidt je heel mooi waarom voor jou kostte wat het kost vaccins schadelijk moeten zijn.
Terwijl je ook beseft en erkent dat mensen blijvende schade kunnen overhouden aan een virus infectie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 20 november 2023 @ 07:52:56 #258
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211354802
340 patiënten op de piek versus 1400.

Hoe duidelijk wil je het hebben dat het onvergelijkbaar was. Maar ja, TS zal wel weer met een bijzonder smoesje komen.
pi_211354810
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 06:12 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Ik ben blij dat je erkent dat het vaccin gevaarlijk is,
Dat erken ik niet, dat beweer jij.

quote:
maar als er mensen zijn die zo graag een booster willen, dan mogen ze die wat mij betreft nemen. Gelukkig zijn er steeds meer Nederlanders die wakker worden en geen booster nemen.
Leuke draai, maar het zegt veel over je als je mensen de dood wenst, omdat ze er anders tegenaan kijken.

Maar volgens mij weet je heel goed dat het vaccin lang niet zo gevaarlijk is als jij beweert.
pi_211354817
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 07:52 schreef Zwansen het volgende:

Hoe duidelijk wil je het hebben dat het onvergelijkbaar was. Maar ja, TS zal wel weer met een bijzonder smoesje komen.
Zelfs tijdens de dalen van Covid lagen er meer dan 340 mensen in het ziekenhuis met respiratoire problemen...

Daarnaast liggen Covid patiënten langer op de ic en vereisen een intensievere behandeling...

Maar het is maar een gemiddeld griepje....
  maandag 20 november 2023 @ 07:58:31 #261
503746 Hogwarts
School of swag
pi_211354829
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 06:48 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

Het is gewoon misselijkmakend ziek welke uitspraken er worden gedaan, mensonterend, alles voor de agenda
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
pi_211355398
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 07:58 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Het is gewoon misselijkmakend ziek welke uitspraken er worden gedaan, mensonterend, alles voor de agenda
Ja mensen die in 2030 geloven zijn tot alles in staat.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  maandag 20 november 2023 @ 11:14:45 #263
503746 Hogwarts
School of swag
pi_211356153
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:48 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ja mensen die in 2030 geloven zijn tot alles in staat.
Het is een agenda om zolang mogelijk te roeptoeteren over fake news of de mensen die met feiten komen weg te zetten als propagandamachines of dat 'ze zelf niet kunnen nadenken' zodat het normaal lijkt te zijn om hun smerige praktijken door te voeren want 'aan beiden kanten wordt fake verspreid'.

De geradicaliseerde wappies zijn een groot gevaar voor de samenleving.

Doden op je geweten maar het boeit ze geen flikker :r
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
pi_211357375
quote:
15s.gif Op maandag 20 november 2023 11:14 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Het is een agenda om zolang mogelijk te roeptoeteren over fake news of de mensen die met feiten komen weg te zetten als propagandamachines of dat 'ze zelf niet kunnen nadenken' zodat het normaal lijkt te zijn om hun smerige praktijken door te voeren want 'aan beiden kanten wordt fake verspreid'.

En in 2030 hard lopen roepen dat agenda 2030 niet uitgevoerd kon worden omdat zij zo hard gestreden hebben daartegen :')
pi_211357605
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:26 schreef babipangang het volgende:

[..]
En in 2030 hard lopen roepen dat agenda 2030 niet uitgevoerd kon worden omdat zij zo hard gestreden hebben daartegen :')
Het afschaffen van de qr code en de avondklok hebben we toch aan deze moedige strijders te danken. _O- :')

Als we ze door laten strijden tegen vaccinaties hebben we dadelijk ook weer de bof en pokken als ziektes. :')
  maandag 20 november 2023 @ 16:59:15 #266
490410 Dr8gonOfLife
pi_211359301
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 06:48 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

''Hart Island, in het noorden van New York en dichtbij stadsdeel The Bronx, wordt al jaren gebruikt om doden te begraven. Het gaat om mensen voor wie na het overlijden niemand zich meldt. Het eiland werd in de jaren 80 ook gebruikt om slachtoffers van de aidsepidemie te begraven. ''

En ben je er zelf heen geweest om te kijken of er daadwerkelijk massagraven waren?
  maandag 20 november 2023 @ 17:00:18 #267
490410 Dr8gonOfLife
pi_211359307
quote:
15s.gif Op maandag 20 november 2023 11:14 schreef Hogwarts het volgende:

[..]

Wat een agressie richting andersdenkenden. Voor een extreemlinkse kerel ben je niet zo tolerant.
  maandag 20 november 2023 @ 17:02:33 #268
490410 Dr8gonOfLife
pi_211359328
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 07:52 schreef Zwansen het volgende:

Met corona, niet aan corona.
pi_211359333
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:00 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Wat een agressie richting andersdenkenden. Voor een extreemlinkse kerel ben je niet zo tolerant.
Gelukkig presenteer jij je hier als extreems rechtse flapdrol ook heel tolerant en vooral leergierig. _O- :+
  maandag 20 november 2023 @ 17:03:28 #270
490410 Dr8gonOfLife
pi_211359334
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 07:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wablief?

Die mag je ff uitleggen?!?

2018 was zeker een sterke waarschuwing, omdat snel zichtbaar werd hoe een epidemie in de richting een belastinggrens ging.

Vergeleken met 2020 was het echter een waarschwing. Tot een zorginfarct kwam het niet, maar er werden wel belastingsgrenzen duidelijk bij zorgcapaciteiten.

Op het hoogtepunt (week 10 2018) lagen er 340 patienten met respiratoire aandoening op de IC (specifieke statistieken over influenza werd niet bijgehouden)...

Het probleem in 2018 was echter niet zozeer de aantallen, maar vooral dat er twee pieken waren, een in december en een eindn februari, begin maart.
Het ziekteverloop was ook langer dan gemiddeld, wat tot een lange bezetting van ziekenbedden leidde.

Verder was ook de uitval onder zorgpersoneel groter dan normaal.
Dat leidde tot stevige problemen bij de planning van zorgcapaciteit en bezetting van ziekenbedden.

Een 'zorginfarkt' was het echter zeker niet, maar wel werd de kewtsbaarheid van het nederlandse zorgstelsel zeer duidelijk en waarschuwde men de politiek vooral extra hierin te investeren...

Helaas liet de pilitiek dat na.
Na de epidemie van 2018 werden meerdere onderzoeken gedaan om door het RIVM...
Maar deze vonden geen direkte noodzaak extra voorraden of noodcapaciteiten te creeren omdat de kosten daarvan niet te dragen waren (het ging hier om kosten van enkele tientallen tot mogelijk 100 miljoen per jaar)...

Tijdens de epidemie van 2020 werd vervolgens door de politiek meerdere miljarden uitgegeven voor maatregelen die in 2018 hooguit 100 miljoen hadden moeten kosten, echter dan als weinig effectieve noodhulp.
Dat is een terugkerend probleem van (populistische) politiek...
Die bespaard vooral zolang het goed gaat, maar negeert waarschuwingen op de lange termijn, veelal op basis van een onjuist "wie dan leeft, dan zorgt".
Als het te laat is geeft men vervolgens in paniek veel meer geld uit, maar met weinig effectief nut
Tijdens de coronaepidemie werd er volop getest. Veel vals positieven en daarnaast werden mensen die met corona op de IC lagen niet apart geteld van diegene die aan corona op de IC lagen.
  maandag 20 november 2023 @ 17:04:25 #271
490410 Dr8gonOfLife
pi_211359347
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gelukkig presenteer jij je hier als extreems rechtse flapdrol ook heel tolerant en vooral leergierig. _O- :+
Ik ben vrij tolerant als kritische waarnemer van de maatschappij.
pi_211359362
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:04 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Ik ben vrij tolerant als kritische waarnemer van de maatschappij.
En iedereen hier is gek behalve jij. 8)7

Veel plezier met Thierry stemmen, dan krijgt de tolerante medemens tribunalen. *O*
  maandag 20 november 2023 @ 17:24:02 #273
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211359534
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Tijdens de coronaepidemie werd er volop getest. Veel vals positieven en daarnaast werden mensen die met corona op de IC lagen niet apart geteld van diegene die aan corona op de IC lagen.
Heb je enig idee wanneer mensen op de IC komen te liggen?

Niet met een gebroken been. Niet als je geopereerd bent aan je blindedarm. Niet als je net bevallen bent.

Ik schat in dat het maximale aantal mensen dat ooit op één moment op de IC heeft gelegen vast niet heel hoger ligt dan 500-600.

In 2020 lagen er ongeveer een maand lang 1000 mensen op de IC en op het hoogtepunt dus zelfs 1400.

HOE VERKLAAR JIJ DAT DAN?
pi_211359558
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
leg eens uit, en maak je niet weer er snel met een eenregelige dooddoener, die nergens op slaat vanaf.

Op het hoogtepunt van de corona-epidemie lagen er 1400 mensen op de IC... waar er normaal bij 900 IC-bedden die belegd zijn al sprake is van een noodsituatie...

en volgens jou komt het allemaal enkel "omdat er getest werd" ...?

Ook los van het testen, waardoor denk je in godsnaam dat het kon komen dat de IC volledig vol zat, ondanks dat alle reguliere zorg (waarvoor normaal ongeveer de helft van de IC-bedden bestemd is).

Echt, als je vijf seconden over je eigen beweringen nadenkt merk je al dat je totale nonsens aan het roepen bent, enkel omdat je hardnekkig het ideologische narratief waarin je bijna releigieus wil blijven geloven niet durft af te vallen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211359610
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 17:24 schreef Zwansen het volgende:
Ik schat in dat het maximale aantal mensen dat ooit op één moment op de IC heeft gelegen vast niet heel hoger ligt dan 500-600.
dat klopt ook niet helemaal..

een overzichtje van de IC-belasting in de jaren 2017-2020
van Stichting NICE, die de bezetting van de nederlandse ICs stuurt en registreert.

interssant ook dat je idd goed kunt zien hoe in de eerste 10 weken van 2018 de belasting wegens de toenmalige griepepidemie idd tot een zeer drukke IC leidde...

op week 10 van 2018 behaalde de IC-belasting een hoogste punt ooit, dat pas enkele jaren later een 'ietwat' gebroken werd, door een ietwat ergere epidemie:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')