abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210878899
Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.

Er wordt geschat dat minstens 300 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 313 Palestijnen gedood en raakten 1990 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.

Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven.
Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er zaterdag wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen."

Update 13.00 uur: De Hezbollah heeft afgelopen nacht vanuit Libanon beschietingen uitgevoerd op Isral. In een verklaring vanochtend zei Hezbollah dat het drie Isralische posities in het Shebaa Farms-gebied, dat zij als bezet Libanees grondgebied beschouwt, heeft aangevallen met artilleriegranaten en geleide raketten. “Op weg naar de bevrijding van wat er overblijft van ons bezette Libanese land en in solidariteit met het zegevierende Palestijnse verzet”, schrijft de groep. Isral heeft daarop vandaag het zuiden van Libanon onder vuur genomen.

Het Isralische leger zegt honderden leden van de militante islamistische Hamas te hebben gedood, vannacht is het ze gelukt om op verschillende locaties zo'n 50 gijzelaars te bevrijden.

In Egypte heeft een politieagent twee Isralische toeristen en een Egyptenaar doodgeschoten. De agent is gearresteerd.

Al Jazeera meldt dat Abu Obeida, woordvoerder van de Al-Qassam Brigade, heeft de bevolking opnieuw opgeroepen om "zich aan te sluiten bij de strijd". In de ochtend staken talloze strijders uit de Gazastrook opnieuw de grens met Isral over. Verwacht wordt dat in verschillende steden de gevechten opnieuw zullen oplaaien.

SPOILER: Update 1.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
SPOILER: Update 10.46 uur
Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.html

Livestreams Israel:

Gaza

Westbank

SPOILER: Diverse tweets
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210878903
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:42 schreef Momo het volgende:
Ik zie ook mensen uit India allemaal steunberichten sturen voor Isral op twitter, en zelfs dat Palestijnen maar kapot moeten. Wat is daar eigenlijk de geschiedenis achter? Zelfde voor mensen uit Azerbaijan.
Hindoes hebben de pest aan moslims.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:47:48 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210878905
Wat vind Kaag er eigenlijk van
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210878914
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:38 schreef Ali_boo het volgende: [..] Als ze dan besluiten heel Gaza ''schoon te vegen'' dan krijgen ze reactie van de moslimwereld. Meerdere groepen die staat te trappellen om zich in het conflict te mengen
Er is geen oplossing voor dit conflict zonder consensus binnen de internationale gemeenschap. De enige manier om op dat punt te komen is, zo vrees ik, verdere escalatie. Zijn we al ruim een jaar bang dat de basis voor WW3 in Oekrane gelegd wordt, blijkt het Palestijnse conflict straks het begin.
pi_210878918
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:47 schreef michaelmoore het volgende:
Wat vind Kaag er eigenlijk van
Dat boeit niemand iets.
Plaats hier uw advertentie
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:49:21 #6
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210878929
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende: [..] Ja, dit verhaal ken ik. De vorige keer dat dat gebeurde kreeg Israel controle over Egypte tot het Suezkanaal, alle Palestijnse gebieden en wat bergen in Syri.
Precies dit. Wat willen al die gefractioneerde strijdgroepjes doen dan :') om nog maar over het feit te zwijgen dat ze onderling ook bonje maken :')
pi_210878940
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:43 schreef WP8iscool het volgende:

[..]
Dit soort volk zit gewoon op de universiteit in Leiden :P Met posts als love taliban e.d.

https://twitter.com/mohamedalhasoun/status/1710641717685207500
Wat een teringmongool.

Herken die profielfoto overigens niet als Leiden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210878959
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Precies dit. Wat willen al die gefractioneerde strijdgroepjes doen dan :') om nog maar over het feit te zwijgen dat ze onderling ook bonje maken :')
Sjiieten en Soennieten die nog een grotere hekel aan elkaar hebben dan aan Joden. Om maar eens wat te noemen.
pi_210878966
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, dit verhaal ken ik. De vorige keer dat dat gebeurde kreeg Israel controle over Egypte tot het Suezkanaal, alle Palestijnse gebieden en wat bergen in Syri.
Dat was in 1967, toen viel Isral als eerste aan.
pi_210878992
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:42 schreef Momo het volgende:
Ik zie ook mensen uit India allemaal steunberichten sturen voor Isral op twitter, en zelfs dat Palestijnen maar kapot moeten. Wat is daar eigenlijk de geschiedenis achter? Zelfde voor mensen uit Azerbaijan.
Azerbaijan en Iran zijn aartsvijanden. Meer dan 20 procent van de Iraanse bevolking bestaat uit Azeri. Ook is Azerbaijan alleen in naam islamitisch, terwijl Iran een achterlijke dictatuur is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 oktober 2023 @ 14:56:13 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210879024
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:51 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat was in 1967, toen viel Isral als eerste aan.
De aanleiding van dat conflict is veel complexer dan wie het eerste schot loste, en is een direct gevolg van de eerdere oorlog waarbij de Arabische wereld van plan was heel Israel van de kaart te vegen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210879029
twitter
pi_210879035
quote:
13s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb ook nog niets kunnen zien aan berichten van de NOS waarin men eerlijk vermeld dat er allerlei jonge en minderjarige Isralirs zijn omgekomen, maar natuurlijk stond er al wel dat er bij een tegenaanval gisterenavond een 13-jarige Palestijnse jongen was omgekomen.
De berichtgeving is ook zeer gekleurd en minimaal, Geenstijl heeft mooie live topics lopen met wel zoveel mogelijk info om een fatsoenlijke mening te vormen. Bij de NOS en soortgelijke media willen ze niet dat er een negatieve mening wordt gevormd, dus brengen ze het wederom eens gekleurd. De NOS fb pagina zegt ook weer genoeg met al die in Nederland wonende juichende moslims en hier en daar een geitenwollensokken type.

Nederland zou eens weten wat er daar echt is gebeurd, hoe extreem ziek deze gruwelijke oorlogsdaad was waar kinderen werden vermoord, vrouwen ontvoert en verkracht, onschuldige burgers afgeschoten, lijken door de straten slepen en feestende moslims in alle Europese steden en op het internet.

Ik ben er zo klaar mee, klaar met dat wegkijk gedrag, klaar met dat media social engineering en klaar met die deugers en goedpraters en al helemaal klaar met een groot heel van die aanhangers van deze terroristische cultuur, dit is werkelijk om te kotsen, welk kamp je ook vertegenwoordigd, hoe diep het ook zit, nooit mogen zulke gruweldaden goedgepraat of ongestraft blijven, hier heeft gewoon een kristelnacht plaatsgevonden en het volk wat zo graag de ander hiervan beschuldigd juicht het nu toe, walgelijk.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:58:15 #14
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210879048
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat een teringmongool.

Herken die profielfoto overigens niet als Leiden.
Het is nog een syrische vluchteling ook nog, mooi man...

https://twitter.com/mohamedalhasoun

uitschot
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:59:25 #15
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210879058
Ik zie trouwens ook veel Eritreers die een Isral vlaggetje plaatsen op hun facebook.. Dit gaat dus om de Eritreers die geen moslim zijn maar christelijk. De harde lijnen tussen de moslims en de overige wereld begint steeds meer zichtbaar te worden.

Daarom ben ik mijn hele leven al tegen de import van moslims naar Europa, nu zijn de moslims nog met de Joden bezig, daarna richten ze hun haat op hindoes en christenen... Dit heeft alles met jihad te maken, het uitroeien van iedereen tot heel de wereld islamitisch is..
  zondag 8 oktober 2023 @ 14:59:34 #16
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210879061
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:57 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De berichtgeving is ook zeer gekleurd en minimaal, Geenstijl heeft mooie live topics lopen met wel zoveel mogelijk info om een fatsoenlijke mening te vormen. Bij de NOS en soortgelijke media willen ze niet dat er een negatieve mening wordt gevormd, dus brengen ze het wederom eens gekleurd. De NOS fb pagina zegt ook weer genoeg met al die in Nederland wonende juichende moslims en hier en daar een geitenwollensokken type.

Nederland zou eens weten wat er daar echt is gebeurd, hoe extreem ziek deze gruwelijke oorlogsdaad was waar kinderen werden vermoord, vrouwen ontvoert en verkracht, onschuldige burgers afgeschoten, lijken door de straten slepen en feestende moslims in alle Europese steden en op het internet.

Ik ben er zo klaar mee, klaar met dat wegkijk gedrag, klaar met dat media social engineering en klaar met die deugers en goedpraters en al helemaal klaar met een groot heel van die aanhangers van deze terroristische cultuur, dit is werkelijk om te kotsen, welk kamp je ook vertegenwoordigd, hoe diep het ook zit, nooit mogen zulke gruweldaden goedgepraat of ongestraft blijven, hier heeft gewoon een kristelnacht plaatsgevonden en het volk wat zo graag de ander hiervan beschuldigd juicht het nu toe, walgelijk.
Kun je een beetje dimmen? Gaat het verder een beetje goed in je leven dat je hier zo over los gaat?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210879062
Iran laat ook iets van zich horen

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 8 oktober 2023 @ 15:00:17 #18
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210879071
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De aanleiding van dat conflict is veel complexer dan wie het eerste schot loste, en is een direct gevolg van de eerdere oorlog waarbij de Arabische wereld van plan was heel Israel van de kaart te vegen.
Natuurlijk, de VNoplossing uit 1947 bijvoorbeeld, joden blij, haatbaarden niet etc. Arabieren willen de Joden uitroeien, dat is de kern.
pi_210879088
quote:

[..]

ik zou hulp zoeken als je zoveel moeite hebt met de gebeurtenissen zoals je hier schrijft. Dat meen ik serieus, dat zal je goed doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 8 oktober 2023 @ 15:02:32 #20
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210879101
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:58 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

uitschot
Tja... Welkom?
  zondag 8 oktober 2023 @ 15:03:14 #21
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210879108
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 15:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Tja... Welkom?
wilde zeggen dat ik verbijsterd was, helaas is dit niet echt het geval
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210879110
quote:

[..]

Heel veel mensen zijn daar klaar mee. Veel meer dan zich hoorbaar maken.
pi_210879117
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 15:03 schreef TheIncredibleTwo het volgende:

[..]
Heel veel mensen zijn daar klaar mee. Veel meer dan zich hoorbaar maken.
als je ergens klaar mee bent dan laat je je juist niet horen, want dat betekent dat je er niet klaar mee bent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210879119
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 15:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik zou hulp zoeken als je zoveel moeite hebt met de gebeurtenissen zoals je hier schrijft. Dat meen ik serieus, dat zal je goed doen.
Ik ben niet degene die hulp nodig heeft kerel, deze gruwelijke daad afschuwelijk vinden is menselijk.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  zondag 8 oktober 2023 @ 15:04:29 #25
28033 Pek
je moet wat
pi_210879126
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:58 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

uitschot
Account suspended :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')