Keur je de acties van Hamas goed van 7 okt?quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:55 schreef UncleScorp het volgende:
Je hebt je standpunt ondertussen voldoende uitgelegd.
Neequote:Op zaterdag 9 december 2023 17:34 schreef theguyver het volgende:
Keur je de acties van Hamas goed van 7 okt?
Ok truequote:Dat is wat terroristen doen.
Dood en verderf zaaien en de burgers zijn daar het slachtoffer van.
Dat blijkt..quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:15 schreef Wantie het volgende:
Tja, de oorlog in Oekraïne leert ons dat je je niet mag verdedigen tegen een agressor.
Dus alles wat er nu gebeurt in Gaza is de schuld van Hamas.
Dat is wat terroristen doen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee
Maar de tegenreactie nog veel minder
Dus dan heb je ook vast wel begrip voor de Russische inval in Oekraïne.quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg als ik jou achtervolg en loop je weken te pesten en te treiteren..
Dan is logisch dat jij een keer mij voor mijn muil sla nietwaar.
Ben jij dan de badguy?
Of ik die je constant uit loopt te dagen?
Neenee daar roept hij moord en brand als er toevallig burgerslachtoffers vallen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus dan heb je ook vast wel begrip voor de Russische inval in Oekraïne.
Want?quote:Op zaterdag 9 december 2023 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus dan heb je ook vast wel begrip voor de Russische inval in Oekraïne.
Tja als ik dat allemaal hier moet gaan herhalen vervuil ik het topic.quote:Op zaterdag 9 december 2023 18:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Want?
Wat deed Oekraïne dan precies?
Oh graag brand los.quote:Op zaterdag 9 december 2023 18:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tja als ik dat allemaal hier moet gaan herhalen vervuil ik het topic.
En niet alleen wat Oekraïne deed maar wat andere landen in Oekraïne deden.
quote:PORTRET. “Ook de burgers van Gaza zijn schuldig.” Hoe Israëlisch president Yitzhak Herzog een schoolvoorbeeld van radicalisering werd
Hij noemt de burgers van Gaza medeschuldig aan het bloedbad en zegt dat Israël de hele westerse beschaving aan het redden is.
https://www.hln.be/buiten(...)ering-werd~a6f5da4d/
Kan niet hele bericht lezen.quote:
En 85% van de israelisch vindt dat de bombardementen van burgers onverminderd moet doorgaan.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kan niet hele bericht lezen.
Maar Hamas is gekozen door de bevolking.
Bevolking zelf vond schijnbaar geen probleem om een raket installatie pal naast een school neer te pleuren.
Ben niet met m eens dat de hele bevolking nu moet boeten, maar de instelling van groot gedeelte het volk bestaat vrijwel alleen maar uit haar aangewakkerd door hamas.
Best kut leven heb je dan .. alles maar haten en zo..
Leven en laten leven toch?quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En 85% van de israelisch vindt dat de bombardementen van burgers onverminderd moet doorgaan.
En zij vinden het nog minder een probleem dat daarvoor alle burgerfaciliteiten met de grond gelijk gemaakt, bewoners inclusief graag.
Scheelt hen een hoop werk als ze er huizen voor zichzelf willen gaan bouwen, eens alle palestijnen opgeruimd of verjaagd zijn.
En de VS levert gretig het wapentuig en kijkt reikhalzend uit naar de uiteindelijke confrontatie met xxxx.
Brothers in arms lijkt het wel (weer).
Al zeker als je bekijkt hoe alles verlopen is op 7/10. Niet zo groots als 911, maar best even ingrijpend qua gevolg.
Maar leuk dat je deze lieverdjes zo onvoorwaardelijk steunt.
Maar ja zoals die ene hier zei : ze redden de westerse beschaving.
Sjaquote:Op zaterdag 9 december 2023 22:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Leven en laten leven toch?
Zoals ik eerder al aangaf, sinds 2007 had Israël zich volledig uit gaza terug getrokken.
Maar wat Hamas doet is dus vanuit de burger bevolking al het geld wat men dus uit onder andere het westen krijgt besteden aan militaire spul on Israël dus constant te bestoken met als dieptepunt 7 oktober.
Israël is ook de gene die meeste spul ook naar Gaza stuurt gas water electriciteit noem maar op.
Kan kan me heel goed voorstellen dat men inmens pissed is.
Geen fan van de bombardementen absoluut niet maar om te vechten tegen een stel terroristen die dood en verderf zaaien is het heel moeilijke vechten zeker als men zich dus echt heel erg duidelijk zichzelf verschuilt achter hun bevolking.
Beter voor het volk daar is om afstand te doen van hamas in plaats van juichen aan de zijlijn als ze een net vermoord meisje achter hun auto aanslepen.
Begrijpelijk, want Israël is de aanvallende partij.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En 85% van de israelisch vindt dat de bombardementen van burgers onverminderd moet doorgaan.
Yup, en dat is de schuld van Hamas, die zich tussen de burgerbevolking bevindt.quote:En zij vinden het nog minder een probleem dat daarvoor alle burgerfaciliteiten met de grond gelijk gemaakt, bewoners inclusief graag.
En hoe sneller dat kan, des te minder slachtoffers er zijn.quote:Scheelt hen een hoop werk als ze er huizen voor zichzelf willen gaan bouwen, eens alle palestijnen opgeruimd of verjaagd zijn.
Tja, logisch.quote:En de VS levert gretig het wapentuig en kijkt reikhalzend uit naar de uiteindelijke confrontatie met xxxx.
De oplossing is hetzelfde als jij in Oekraïne wilt zien: Hamas staakt de strijd, Israël annexeert het gebied en lost daarmee het conflict definitief opquote:Brothers in arms lijkt het wel (weer).
Al zeker als je bekijkt hoe alles verlopen is op 7/10. Niet zo groots als 911, maar best even ingrijpend qua gevolg.
Maar leuk dat je deze lieverdjes zo onvoorwaardelijk steunt.
Maar ja zoals die ene hier zei : ze redden de westerse beschaving.
Je kan je ook afvragen, zouden de Palestijnen een beter leven hebben gehad als ze niet elke keer raketten schieten op Israël.quote:Op zaterdag 9 december 2023 23:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Begrijpelijk, want Israël is de aanvallende partij.
En dan mag dat.
[..]
Yup, en dat is de schuld van Hamas, die zich tussen de burgerbevolking bevindt.
Israël is daardoor het slachtoffer en niet Gaza.
[..]
En hoe sneller dat kan, des te minder slachtoffers er zijn.
Dat er nu zoveel burgerslachtoffers vallen komt doordat Hamas weerstand biedt.
En dat mag niet.
[..]
Tja, logisch.
Israël is de aanvallende partij ,dus dan mogen wapenleveranties.
Alleen bij verdediging mag dat niet, omdat dan het conflict verlengd wordt, met onnodig veel slachtoffers als gevolg.
[..]
De oplossing is hetzelfde als jij in Oekraïne wilt zien: Hamas staakt de strijd, Israël annexeert het gebied en lost daarmee het conflict definitief op
Klopt inderdaad.quote:Op maandag 11 december 2023 11:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen, zouden de Palestijnen een beter leven hebben gehad als ze niet elke keer raketten schieten op Israël.
Zouden ze het beter hebben gehad als ze niet elke keer stukken land wat hun aangeboden werd af hebben gewezen.
Bedoel de koerden zijn al jaren aan het vechten voor erkenning van een stuk land.
De Palestijnen is het al meer dan eens aangeboden.
Oh en veel groter dan waar ze nu zitten.
Zijn dat stukken land die de Palestijnen eerst afgenomen werd ? In het kader van de nederzettingen, kolonisatie, lebensraum of hoe je het ook wil noemen ?quote:Op maandag 11 december 2023 11:39 schreef theguyver het volgende:
Zouden ze het beter hebben gehad als ze niet elke keer stukken land wat hun aangeboden werd af hebben gewezen.
Je bedoelt tijdens het Ottomaanse Rijk?quote:Op maandag 11 december 2023 15:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zijn dat stukken land die de Palestijnen eerst afgenomen werd ? In het kader van de nederzettingen, kolonisatie, lebensraum of hoe je het ook wil noemen ?
Niet de stukken land die afgenomen werden bij de oprichting Israel.
Vermoedelijk wegens Tokhnet Dalet, een strategie ontwikelend door de Haganah, de zionistische militaire organisatie olv Ben Gurion die ongeveer de helft van de paletijnse inwoners in 1948 dwong te vertrekken en deze niet meer daarna liet terugkeren?quote:Op maandag 11 december 2023 14:38 schreef Wantie het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom Palestijnse vluchtelingen al meer dan 50 jaar in vluchtelingenkampen in bijvoorbeeld Jordanië zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |