Sorry hoor. Maar Mali democratisch? Daar is letterlijk een junta aan de macht.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een hele berg.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_world#Secular_states
In de kinderschoenen ja, eer die echt een democratie zijn zonder diepgewortelde corruptie zijn we minstens een eeuw verder.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een beetje scheiding der machten. Burgerrechten etc.
Indonesië. Lees ik.
Misschien moet de VS weer wat democratie brengen met een miljoen burgerdoden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
In de kinderschoenen ja, eer die echt een democratie zijn zonder diepgewortelde corruptie zijn we minstens een eeuw verder.
Ahh de zeer selectieve Turkse geschiedenis komt weer terug. Je kan dat wel ontkennen en als het wel even rustig was dan exporteerden ze het geweld helemaal tot in IJsland.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:39 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat onder het Ottomaanse bewind het midden-oosten eeuwenlang stabiel bleef. Sinds dat het westen daar voor olie en gas een voetstap heeft gezet is er alleen maar bloed en verderf gezaaid.
Nee, ik was wat slordig met zoekenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry hoor. Maar Mali democratisch? Daar is letterlijk een junta aan de macht.
3 op reis?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:44 schreef koos_vriendloos het volgende:
Kosovo albanie bosnie noord macedonie turkije bangladesh maleisie indonesie
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:44 schreef koos_vriendloos het volgende:
Wat is dit? Gaan we willekeurig landen opnoemen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:44 schreef koos_vriendloos het volgende:
Over welke Arabische landen heb jij het? De meeste Arabische en veel niet Arabische landen erkennen de staat Israël niet. Je hebt een kaart met een datum, maar kijk ook eens naar dezelfde kaart met een datum daarvoor. We hoeven het al helemaal niet over de datum van nu te hebben. Dan geef je simpelweg direct toe dat Israël een bandietenstaat is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet dus? Want dat zijn namelijk wel de grenzen die zo'n beetje de complete buitenwereld (inclusief de Arabische wereld) aanhoudt als de basis voor een vrede gebasseerd op twee staten.
De tijdlijn op de geenstijl liveblogs van vandaag zijn een goede samenvatting en vaak met beeld erbij. Al zijn er genoeg die niet gezond om te kijken zijn. Dode uitgeklede vrouwen feestend door de straten slepen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:42 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Oke, ik ga mij even inlezen zodat ik dit kan volgen.
Democratiequote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
Van mij mag Israël Gaza wel compleet wegvagen van de aardbodem. Niet realistisch en er worden dan wat mensen boos. Maar gooi het maar in puin, prima.
Die noemden het gewoon meerdere malen een terreuraanval, uitgevoerd door terroristen, niks bijzonders aan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:42 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De NOS redactie is progressief links. Niet verassend dus.
Sinds wanneer is Noord Macedonië islamitisch? Turkije is officieel seculier. Malesië is absoluut geen democratie.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:44 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ja, vervelend he, als steeds weer blijkt dat wat vrijheid, onderwijs, gelijkheid, zorg en al die andere zaken betreft de theocratieën er wat belabberd bij bungelen.quote:
Nah, ik heb vandaag letterlijk thee gedronken met Marokkaans Surinaamse buren in Rotterdam. Die zich net zoveel zorgen maken en dit ook pijnlijk vinden. In die zin is het niet zozeer etnisch of religieus van aard maar clash tussen normen/waarden en manier van leven. Alleen zijn we te angstig om uitwassen te benoemen om niet toch verwijt te krijgen te discrimineren en racistisch te zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De wereldgeschiedenis laat al duizenden jaren hetzelfde beeld zien, we leren helemaal niets.
De stoere praatjes van de Israëlische leiding baren me zorgen. Dat je wraak wilt nemen tot daar aan toe, waar ik bang voor ben is dat ze, vergeef me voor de referentie, een eindoplossing willen voor het Palenstijns probleemquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ook aan die kant men het hoofd koel houdt. Niemand is gebaat bij de zoveelste veldslag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |