Overreactie uitlokken van Israel waardoor het normalisatieproces met Saudi Arabie niet meer doorgaat.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom hamas dit doet?
Ze gaan het nooit winnen en 10.000den palestijnen gaan sterven.
Wat is het doel van deze aanval.
Je kunt niet ontkennen dat onder het Ottomaanse bewind het midden-oosten eeuwenlang stabiel bleef. Sinds dat het westen daar voor olie en gas een voetstap heeft gezet is er alleen maar bloed en verderf gezaaid.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die mafkees wil het oude Ottomaanse rijk terug.
Enorme terreuraanval > "Hamas deelt Israël klap uit".quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Klopt toch gewoon? Enorme blunder van Israël.
Rotterdamquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Zijn er eigenlijk democratische moslim landen?
De vraag is retorisch neem ik aan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Jeruzalem (gedeeltelijk) en Bethlehem terug? Gaat nooit gebeuren natuurlijkquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet dus? Want dat zijn namelijk wel de grenzen die zo'n beetje de complete buitenwereld (inclusief de Arabische wereld) aanhoudt als de basis voor een vrede gebasseerd op twee staten.
Die tweestaten oplossing is al heel lang een dode letter.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet dus? Want dat zijn namelijk wel de grenzen die zo'n beetje de complete buitenwereld (inclusief de Arabische wereld) aanhoudt als de basis voor een vrede gebasseerd op twee staten.
De schaal en het feit dat het Hamas is gelukt om boots on the ground te krijgen in Israël zelf.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:39 schreef R-woud93 het volgende:
Ik ben een leek, waarom is dit ineens zo interessant vergeleken met de vorige aanvallen?
Toch voel ik mij meer verbonden met Amerika dan met veel andere landen, dus gek is het niet. Mara toen men Bin Laden had vermoord heb ik niet op straat staan juichen. Het was wel het gesprek van de dag. Men is verbonden, want ze zien onderdrukte Moslims, dat is ook weer zo. Dat hoeft niet gelijk haat te zijn, maar houd het lekker binnenshuis. Zij zullen wel weer zeggen dat we vlaggen ophangen van Oekraïne en zo zitten we weer in de situatie waarin we elkaar gaan vertellen dat ons standpunt het beste is (en dat de twee situaties niet vergelijkbaar zijn en dan komt de andere partij juist aanzetten dat het wel vergelijkbaar is.....het is het Israëlconflict in het klein. We zijn allemaal zo overtuigd dat we de juiste blik op de situatie hebben en de ander is maar een barbaar.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat een volk zich zo verbonden voelt aan een plek is sowieso moeilijk voor te stellen, voor mij persoonlijk. Het maakt mij weinig uit waar ik woon, als het maar comfortabel en veilig is.
De wereldgeschiedenis laat al duizenden jaren hetzelfde beeld zien, we leren helemaal niets.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Toch altijd weer pijnlijk als op dit soort momenten weer duidelijk is hoe groot de 5e colonne is in Nederland en Europa.
Grootschaliger + actie op de grond ipv enkel luchtaanvallenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:39 schreef R-woud93 het volgende:
Ik ben een leek, waarom is dit ineens zo interessant vergeleken met de vorige aanvallen?
Met een beetje scheiding der machten. Burgerrechten etc.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De vraag is retorisch neem ik aan?
Sow danquote:
-edit: ohnee, dat zijn niet allemaal democratieen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Massaliteit en het feit dat er ook echt massaal is opgetreden door strijders in Israëls zelf.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:39 schreef R-woud93 het volgende:
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De schaal en het feit dat het Hamas is gelukt om boots on the ground te krijgen in Israël zelf.
Oke, ik ga mij even inlezen zodat ik dit kan volgen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:41 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Grootschaliger + actie op de grond ipv enkel luchtaanvallen
Is Likoed Nederland echt zo groot?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Toch altijd weer pijnlijk als op dit soort momenten weer duidelijk is hoe groot de 5e colonne is in Nederland en Europa.
De NOS redactie is progressief links. Niet verassend dus.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Enorme terreuraanval > "Hamas deelt Israël klap uit".
Zelfs in dit topic zitten ze.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Veel grotere aanvallen dan in het verleden, Hamas is op serieuze schaal in Israël geïnfiltreerd en lijkt het initiatief/momentum te hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 22:39 schreef R-woud93 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |