abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210864190
Isral is zaterdagochtend vroeg getroffen door "tientallen raketten" die vanuit de Gazastrook zijn afgevuurd op onder meer Tel Aviv. Daarbij is volgens Isral een vrouw om het leven gekomen.

Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven.

Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen."

Het Isralische leger zegt dat het klaarstaat voor een oorlog en de minister van Defensie heeft het oproepen van reservisten goedgekeurd.

Update 13.40 uur: Iran verwelkomt de Palestijnse aanval op Isral. “Wij feliciteren de Palestijnse strijders”, zei Rahim Safawi, adviseur van de Iraanse geestelijke en staatsleider Ayatollah Ali Khamenei, tegen het semi-staatspersbureau Insa. Iran zal hen steunen tot de bevrijding van Palestina en Jeruzalem.
Volgens een bericht in de media zijn er zeker 22 Isralirs om het leven gekomen bij de aanval door de radicaal-islamitische Palestijnse organisatie Hamas vanuit de Gazastrook.

Rusland zegt contact te hebben met beide partijen en ook met Arabische landen vanwege de escalatie van het conflict tussen Isral en de Palestijnen. "Het spreekt voor zich dat we altijd oproepen tot terughoudendheid", citeerde persbureau Interfax vice-minister van Buitenlandse Zaken Michail Bogdanov.

De Libanese Hezbollah-militie beschrijft de Hamas-aanval op Isral als een “krachtig antwoord op de voortdurende bezetting van Isral en een boodschap aan degenen die normalisatie met Isral nastreven”, aldus de islamitische militie in een verklaring. Ze volgt de situatie in de Gazastrook op de voet en staat in ‘direct contact met de leiding van het Palestijnse verzet’.

Meerdere landen raden het reizen naar Isral af.

twitter

twitter

Update 10.46 uur: Volgens een Isralische militaire woordvoerder hebben de Palestijnen 2.500 raketten op Isral afgevuurd. Er wordt gevochten in de Isralische stad Erez aan de grens met de Gazastrook en bij de nabijgelegen militaire basis Zikim. Duizenden Isralische legerreservisten zouden worden geactiveerd. “Natuurlijk zijn er slachtoffers”, aldus de woordvoerder.

Op sociale media circuleren onbevestigde foto's en video's waarop te zien is dat Israli's zijn ontvoerd en vermoord door Palestijnse militanten. Een woordvoerder van het Isralische leger weigerde commentaar te geven op berichten over de ontvoeringen.

Na de massale aanvallen op Isral vanuit de Palestijnse Gazastrook heeft het Isralische leger zaterdag de staat van oorlog uitgeroepen. Isral heeft in reactie op het geweld operatie "Iron Swords" gelanceerd. De eerste vergeldingsaanval op Hamasdoelen is inmiddels uitgevoerd. Onder meer vanuit de Nederlandseregering wordt het geweld door Hamas veroordeeld en wordt het recht op zelfverdediging door Isral uitgesproken. Demissionair premier Rutte: "Isral heeft het volle recht om zich hiertegen te verdedigen.".

De Isralische premier Benjamin Netanyahu sprak zaterdag :“Burgers van Isral, we zijn in oorlog en we zullen winnen”, zei Netanyahu in een videoboodschap vanuit het militaire hoofdkwartier in Tel Aviv.

Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.html

Live stream Gazastrook:

Andere livestream Israel:

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

SPOILER: Meer tweets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
POLL

Liveblog: https://www.geenstijl.nl/5172915/we-kijken/

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 07-10-2023 13:59:30 ]
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:36:53 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210864194
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
Heel die regio daar zal ontvlammen als ze zo doorgaan :B

[ twitter ]
Zie, dat vind ik toch wel interessant. Als dit de relaties met Israel weer verslechterd raken door dit hele gebeuren dan heeft Hamas helaas dus toch wel iets bereikt. Maarja afwachten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210864196
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:35 schreef Slayage het volgende:
En zo zouden de kolonisten hun zin krijgen :Y)

[ twitter ]
waarom zou je als land een wespennest willen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:37:07 #4
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_210864199
Er is helemaal niets joods aan ‘Isral’, ook al willen de zionisten ons dat doen geloven. Sterker nog, het zionisme is het grootste verraad voor het ware jodendom.

Had grondlegger Theodor Herzl niet in z’n dagboek geschreven dat de antisemieten de grootste bondgenoot van het zionisme waren? En had David Ben Gurion, de oprichter en eerste premier van ‘Isral’ niet geroepen: “Als ik wist dat het mogelijk was om alle Duitse kinderen (waarmee hij de Duitse joden bedoelde) in veiligheid te brengen door hen te transporteren naar Engeland, of enkel de helft ervan te redden door hen te over te brengen naar ‘Isral’, dan zou ik voor de tweede optie kiezen.”? Hiermee gaf Ben Gurion er blijk van dat hij het leven van de joden minder waard vond dan zijn project, het stichten van ‘Isral’.

En verder kwamen de woorden van Herzl ook tot uiting in de jaren ‘30 toen de zionisten colaboreerden met de nazi’s met de Ha’avara-overeenkomst, de Rundschau en de rondleiding die zij in 1937 gaven aan Adolf Eichmann in het “project” Palestina.

De zionistische terreurorganisaties Haganah, Irgun en Stern gang (Lechi) zijn later opgegaan in het ‘Isralische’ leger (IDF). Laatstgenoemde onder leiding van Avraham Stern, was verantwoordelijk voor onder andere de moord op VN-bemiddelaar Folke Bernadotte en in 1941 zocht Lechi tot tweemaal toe aansluiting bij de nazi’s om tegen de Britten te vechten. Verder is het geen geheim dat ‘Isral’ goede banden had met het door gewezen nazi’s gesteunde militaire regime in Argentini en als klap op de vuurpijl huurde de Mossad in 1962 de gewezen SS’er Otto Skorzeny in om de raketgeleerde Heinz Krug te liquideren. Geweldige ideologie dat zionisme, nietwaar?

Het zijn de zionisten die de term antisemitisme hebben gedegradeerd tot een woord zonder enige betekenis. Hoe het ook zij, ik heb niets tegen rechtgeaarde joden maar het zionisme is niets anders dan een uiterst verwerpelijke, racistische ideologie. Niet voor niets was ooit bij resolutie (3379) door de VN vastgelegd dat het zionisme een vorm is van racisme en rassendiscriminatie. Helaas is deze in 1991 onder druk van ‘Isral’ ingetrokken als voorwaarde voor de fictieve vredesbesprekingen o.l.v. George Bush sr. Antisemitism™
Schijt aan iedereen
pi_210864201

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210864202
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:33 schreef Slayage het volgende: Maybe, maybe not. Netanyahu is in ieder geval geen kop van jut sinds vanmorgen [ twitter ]
Precies wat ik ook zei dus. ):O

quote:
15s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 12:50 schreef Drxx het volgende:
Serieuze vraag:

Dit volk kan met heel veel moeite sigaretten en vuurpijlen het land binnensmokkelen, maar nu kunnen ze ineens zonder problemen met zwaar geschut de grens van Isral oversteken. En Isral schijnt ook nog eens verrast te zijn dat dit een dag na 50-jarige herdenking aan Yom Kippur gebeurt.

Gelooft men dit?

Er waren hele sterke signalen dat de VS een oogje toekneep in de aanloop naar 9/11, en het zou mij niets verbazen als dit een soortgelijk situatie is.

Ik twijfel er niet aan dat Hamas hierachter zit. Maar ik twijfel er wel aan dat Isral verrast is. Dit geeft ze een hele goede reden om Palestina te bulldozen.

[ Bericht 42% gewijzigd door Drxx op 07-10-2023 13:43:21 ]
pi_210864203
Ah, Hamas en z'n zwakzinnige terroristen moeten het leven van de Palestijnen en Israli's weer eens zuur maken zodat ze hun zakken kunnen vullen. Teringlijers.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:37:33 #8
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210864207
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_210864210
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik hoef me dat niet af te vragen, ik weet al dat onderdrukking ervoor heeft gezorgd dat dit volk een voorliefde heeft voor agressie en terrorisme.
Dat is dan opmerkelijk, want van onderdrukking is helemaal geen sprake. Maar wel weer bijzonder om te zien dat een radicaal links en progressieve user de verkeerde kant kiest, het zal eens niet zo zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210864213
Prima liveblog om te volgen:
https://www.geenstijl.nl/5172915/we-kijken/
#superniger2020
pi_210864214
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nou ja het zou fijn zijn als Israel Palestina erkent en hun grond geeft en beide samen in vrede en harmonie kunnen leven.

Gaat nooit gebeuren.
Wat is het nut van grond geven aan de palestijnen? Waarom zou israel iets aan hen moeten geven, als ze zelf geen enkele concessie willen doen?. Egypte zou ze ook land kunnen geven en hun ideologien liggen veel dichter bij elkaar.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210864217
En wie is er gebaat bij een vlam in dit kruitvat?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:38:52 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210864221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:37 schreef Deadre het volgende:
Er is helemaal niets joods aan ‘Isral’, ook al willen de zionisten ons dat doen geloven. Sterker nog, het zionisme is het grootste verraad voor het ware jodendom.

Had grondlegger Theodor Herzl niet in z’n dagboek geschreven dat de antisemieten de grootste bondgenoot van het zionisme waren? En had David Ben Gurion, de oprichter en eerste premier van ‘Isral’ niet geroepen: “Als ik wist dat het mogelijk was om alle Duitse kinderen (waarmee hij de Duitse joden bedoelde) in veiligheid te brengen door hen te transporteren naar Engeland, of enkel de helft ervan te redden door hen te over te brengen naar ‘Isral’, dan zou ik voor de tweede optie kiezen.”? Hiermee gaf Ben Gurion er blijk van dat hij het leven van de joden minder waard vond dan zijn project, het stichten van ‘Isral’.

En verder kwamen de woorden van Herzl ook tot uiting in de jaren ‘30 toen de zionisten colaboreerden met de nazi’s met de Ha’avara-overeenkomst, de Rundschau en de rondleiding die zij in 1937 gaven aan Adolf Eichmann in het “project” Palestina.

De zionistische terreurorganisaties Haganah, Irgun en Stern gang (Lechi) zijn later opgegaan in het ‘Isralische’ leger (IDF). Laatstgenoemde onder leiding van Avraham Stern, was verantwoordelijk voor onder andere de moord op VN-bemiddelaar Folke Bernadotte en in 1941 zocht Lechi tot tweemaal toe aansluiting bij de nazi’s om tegen de Britten te vechten. Verder is het geen geheim dat ‘Isral’ goede banden had met het door gewezen nazi’s gesteunde militaire regime in Argentini en als klap op de vuurpijl huurde de Mossad in 1962 de gewezen SS’er Otto Skorzeny in om de raketgeleerde Heinz Krug te liquideren. Geweldige ideologie dat zionisme, nietwaar?

Het zijn de zionisten die de term antisemitisme hebben gedegradeerd tot een woord zonder enige betekenis. Hoe het ook zij, ik heb niets tegen rechtgeaarde joden maar het zionisme is niets anders dan een uiterst verwerpelijke, racistische ideologie. Niet voor niets was ooit bij resolutie (3379) door de VN vastgelegd dat het zionisme een vorm is van racisme en rassendiscriminatie. Helaas is deze in 1991 onder druk van ‘Isral’ ingetrokken als voorwaarde voor de fictieve vredesbesprekingen o.l.v. George Bush sr. Antisemitism™
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210864222
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:38 schreef byah het volgende:
Putin
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210864224
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:38 schreef Bensel het volgende:

[..]
Wat is het nut van grond geven aan de palestijnen? Waarom zou israel iets aan hen moeten geven, als ze zelf geen enkele concessie willen doen?. Egypte zou ze ook land kunnen geven en hun ideologien liggen veel dichter bij elkaar.
Teruggeven*
pi_210864225
quote:
Thanks. Top site. Die hoort ook in de OP @superniger
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:39:14 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210864226
quote:
Iedereen wel op een of andere manier.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210864230
quote:
Hamas.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:39:34 #19
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210864232
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:38 schreef Bensel het volgende:

[..]
Omdat het land oorspronkelijk van Palestina was.

Zie resolutie 181 van VN. En vergelijk dat met huidige Palestina.
pi_210864238
Wel lekker kut als je op mobiel een heel betoog uittypt, op versturen drukt en kwijtraakt omdat we ondertussen in het volgende deel zitten. :{
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210864239
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:37 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Heb je door dat je kijk ergens heel antisemitisch is?

Een soort: Israel kan geen fouten maken. Zelfs al worden ze aangevallen, dan is dat allemaal gepland. Lieverd, Joden zijn gewoon mensen. Israel is gewoon een land. Met meerdere breekpunten.

Hamas heeft dit goed georganiseerd. Waarschijnlijk samen met Hezbollah en Iraanse invloeden.
pi_210864242
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Zie resolutie 181 van VN. En vergelijk dat met huidige Palestina.
Dan moet je wel snel zijn.
Morgen is er waarschijnlijk geen Palestina meer.
#superniger2020
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:41:11 #23
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210864243
zijn de elite sayeret eenheden al gesignaleerd?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_210864245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
antisemitisch
Dat duurde lang. _O-
pi_210864247
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 13:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heb je door dat je kijk ergens heel antisemitisch is?

Een soort: Israel kan geen fouten maken. Zelfs al worden ze aangevallen, dan is dat allemaal gepland. Lieverd, Joden zijn gewoon mensen. Israel is gewoon een land. Met meerdere breekpunten.

Hamas heeft dit goed georganiseerd. Waarschijnlijk samen met Hezbollah en Iraanse invloeden.
je vergeet rusland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')