abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210870720
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 21:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Een Eriba?
Nooit een Eriba :N Het heeft op ons absoluut geen aantrekkingskracht om kruipend, klimmend of bukkend onze vakantie door te brengen. Dan is een vouwwagen nog eerder een optie.

We zijn verliefd geworden op een Dethleffs c'go.
Spoilers!
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:35:41 #277
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210870877
Nooit last van gehad, met mijn 1.96, het hefdak zit precies op de juiste plek
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_210870932
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 21:35 schreef fietsie het volgende:
Nooit last van gehad, met mijn 1.96, het hefdak zit precies op de juiste plek
Ik moet me al dubbelvouwen om door dat lage deurtje te komen. Nope. En ze zijn veel te klein ook voor ons.
Spoilers!
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:45:51 #279
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210871075
Lekker om te lezen als je als vader van een enthousiaste middelbare scholier hoort waar haar interesses liggen..

quote:
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_210871326
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 21:45 schreef fietsie het volgende:
Lekker om te lezen als je als vader van een enthousiaste middelbare scholier hoort waar haar interesses liggen..
[..]

Ik denk niet dat dit alleen in de academie gebeurt, helaas.

Mij is het gelukkig nog nooit overkomen in mijn 8 jaar in de academie en 6.5 jaar als student. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het niet gebeurt of dat dat aan mij ligt - ik heb gewoon geluk gehad dat ik nooit zo'n idioot tegengekomen ben - maar het is dus niet zo dat dit je per definitie overkomt als je deze kant op wil.

Wel onacceptabel/grensoverschrijdend gedrag van (co)promotoren naar collega's van mij meegemaakt overigens, maar niet seksueel grensoverschrijdend. In beide gevallen door betreffende collega aangegeven bij 'hoofd'promotor en redelijk tot heel adequaat opgepakt. En een promotor die achter rug van copromotor om probeerde aan copromotors poten te zagen, wat door het afdelingshoofd die 'ie daarbij probeerde te betrekken zeer adequaat is opgemerkt en opgepakt. Er komt steeds meer aandacht voor.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:12:06 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210871617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 21:57 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dit alleen in de academie gebeurt, helaas.

Mij is het gelukkig nog nooit overkomen in mijn 8 jaar in de academie en 6.5 jaar als student. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het niet gebeurt of dat dat aan mij ligt - ik heb gewoon geluk gehad dat ik nooit zo'n idioot tegengekomen ben - maar het is dus niet zo dat dit je per definitie overkomt als je deze kant op wil.

Wel onacceptabel/grensoverschrijdend gedrag van (co)promotoren naar collega's van mij meegemaakt overigens, maar niet seksueel grensoverschrijdend. In beide gevallen door betreffende collega aangegeven bij 'hoofd'promotor en redelijk tot heel adequaat opgepakt. En een promotor die achter rug van copromotor om probeerde aan copromotors poten te zagen, wat door het afdelingshoofd die 'ie daarbij probeerde te betrekken zeer adequaat is opgemerkt en opgepakt. Er komt steeds meer aandacht voor.
Het is vooral de "20 jaar".
pi_210871774
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, dat smakelijke verhaal van de KCJ (voor intimi) is er dus niet. Het was gewoon leuk en informatief. Geen ANWB-stellen ofzo. Veel jonge mensen. Camperbusjes, daktenten en vouwwagens zijn ernstig hip.

We hebben onze droomcaravan gevonden. Hij is niet eens duur, ¤ 26.000. Niet dat we dat er aan uit gaan geven, maar we weten dus nu wel echt wat we willen. Dat bestaat ook tweedehands vast.

Ik heb helaas geen dingen gezien die een man zonder zijn vrouw zou willen zien @:sigme
Volgens mij ging mijn collega om snufjes en innovaties te bekijken en vond ‘ie dat reuze leuk. Maar zijn vrouw ging mee en had er een praktische blik op. Dat kunnen we toch niet betalen en dit is toch helemaal niet handig etc etc. Maar hij wou het helemaal niet kopen en niet hebben, hij wou het zien en bewonderen.

Leuk dat jullie iets gevonden hebben wat je wat lijkt! Ik heb er geen oog voor, allemaal grote witte bakken :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:29:06 #283
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210871871
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 22:23 schreef sigme het volgende:

[..]
Volgens mij ging mijn collega om snufjes en innovaties te bekijken en vond ‘ie dat reuze leuk. Maar zijn vrouw ging mee en had er een praktische blik op. Dat kunnen we toch niet betalen en dit is toch helemaal niet handig etc etc. Maar hij wou het helemaal niet kopen en niet hebben, hij wou het zien en bewonderen.

Leuk dat jullie iets gevonden hebben wat je wat lijkt! Ik heb er geen oog voor, allemaal grote witte bakken :D
Dat is toch met al die beurzen? Daar kijken en dan zevendehands proberen te kopen
pi_210871902
Wij waren uit eten voor onze trouwdag O+ voor het eerst sinds kind een avond zonder kind.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210871943
Ik had een volle dag.
Lasagnebladen gemaakt, huisgemaakte tomatensaus ontdooid, gehakt geruld, champignonsaus gemaakt en van dit alles dan een ENORME schaal lasagne gemaakt. Eenmaal afgekoeld in stukken gesneden en nu zijn er 5 porties huisgemaakte lasagne in de diepvries.

En het was vandaag droog genoeg om gras te maaien, dus dat moest.

Er moesten dringend weer walnoten geraapt worden. Ruim 700.

Drie wassen, twee afwas en een bonusafwasje, stofzuigen, dweilen, haren wassen.

Naar Ikea om de onderdelen van een keukenkastje te bestellen en af te halen en het deurtje uit de serie dat ik gekocht had voor de kleur weer terug te ruilen.

Bij zusje langs want oudste zoon was jarig geweest, dat was zoals altijd heel gezellig, die heeft altijd een huis vol en dan soep en broodjes.

Nu wachten tot liefste thuis is.
Morgen gaan we de ram vangen en naar schoonzus brengen, mag Homme daar een maandje lopen. Wij nemen het oude schaap dat bij schoonzus loopt dan mee terug naar ons voor dan maandje, want die is met pensioen maar daar denk ze zelf anders over.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 07-10-2023 22:49:25 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210872167
Jeetje Sigme, dat is een beste lijst!
Spoilers!
pi_210872294
En dat alles in één dag @sigme?

Hier lang niet alles gedaan wat ik van plan was, maar nu wel het balkon opgeruimd, gezogen en alle dooie planten (en kerstboom) weggedaan. Dus wel een goed gevoel over vandaag.

Ook een was gedraaid met de steunkousen dus nu met de voetjes omhoog op de bank, zal blij zijn wanneer het andere paar er ook is. Nu moet ik steeds ‘s avonds wassen zodat die dingen de volgende dag droog zijn.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210872379
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 22:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het is vooral de "20 jaar".
Ja, ook daarvan denk ik, weer helaas, niet dat dat alleen in de academie gebeurt. Ik begreep het althans zo dat de interesse van je dochter bij de academie ligt? En dat je daarom het extra niet zo tof vindt dit te lezen?
Maakt het niet minder erg dat dit zo lang kon plaatsvinden, uiteraard. Maar ik bedoel meer dat dit iets is wat in allerlei soorten werkplekken zou kunnen voorkomen. Weet niet of dat je gevoel er beter op maakt of alleen nog maar slechter, maar het is dus niet dat dit alleen een academie ding is en ook niet alsof het in de academie altijd zo gaat.
pi_210872657
Aan "mijn" uni is er ook momenteel een hoop onrust hierom.
Het gaat 2 kanten op, de ene helft van m'n collega's die een van die mannen persoonlijk heeft gekend zegt "ja zo was hij altijd idd, je moest gewoon zorgen dat je nooit alleen met 'm was" (Jezus man kom op) en de andere helft van de collega's zegt "wat verschrikkelijk dat zo iemand nu aan de schandpaal genageld wordt, je mag een vrouw ook geen complimentjes meer geven zeg". (Ik krijg beetje de kriebels van die tweede groep, maar weet niet goed wat daartegen te zeggen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:29:51 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210872805
Overal waar machtspiramides en afhankelijkheidsrelaties zijn heb je dit soort gedrag van volidioten, die er vaak mee weg komen of zelfs compleet vergoelijkt worden.

Hoezo koppel je jouw prestaties en becijfering aan grensoverschrijdend gedrag vanuit hem @Tele6? Dat staat totaal los van elkaar.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210872882
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 23:29 schreef Molo het volgende:
Overal waar machtspiramides en afhankelijkheidsrelaties zijn heb je dit soort gedrag van volidioten, die er vaak mee weg komen of zelfs compleet vergoelijkt worden.

Hoezo koppel je jouw prestaties en becijfering aan grensoverschrijdend gedrag vanuit hem @:tele6? Dat staat totaal los van elkaar.
Tja ik weet niet. Als ik zei dat ik het een moeilijke man vond om mee om te gaan omdat hij continu seksueel getinte of seksistische opmerkingen maakte, dan was het altijd "waar maak je je druk om, hij heeft je een hoog cijfer gegeven en een mooie buitenlandstage geregeld"
En dan denk ik, misschien is het ook wel deels mijn schuld want ik heb hem nooit aangesproken op al die dingen omdat ik wel blij was met de goede beoordelingen etc
pi_210872964
Ho ff.
JIJ bent hier nooit schuldig aan Tele.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:42:27 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210872983
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 23:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Tja ik weet niet. Als ik zei dat ik het een moeilijke man vond om mee om te gaan omdat hij continu seksueel getinte of seksistische opmerkingen maakte, dan was het altijd "waar maak je je druk om, hij heeft je een hoog cijfer gegeven en een mooie buitenlandstage geregeld"
En dan denk ik, misschien is het ook wel deels mijn schuld want ik heb hem nooit aangesproken op al die dingen omdat ik wel blij was met de goede beoordelingen etc
Ja dat eerste slaat dus nergens op.
Logisch vanuit een afhankelijkheid die je hebt van een docent/begeleider dat je daar moeilijk mee om kunt gaan of zelfs tegenin kunt gaan, maar het heeft totaal niets met elkaar te maken eigenlijk.
Gedrag van zulke mensen staat los van presentaties en 'het verdiend' hebben van studenten.

Als iedereen dit wist, als iedereen eromheen bewoog en iedereen het liet gebeuren. Dat zijn de lastigste gevallen, want wie gaat het melden. Wanneer is het wèl erg genoeg voor ene individu om met hoofd boven het maaiveld uit te steken en het zieke systeem wat is ontstaan aan de kaak te stellen.

Je bent de enige niet geweest die het gezien en gemerkt heeft, en niet de enige die niet ingegrepen heeft. Zo gaan die dingen

Goed dat er steeds meer aandacht is voor vertrouwenspersonen en procedures voor werkelijk omgaan met en handelen naar zulke meldingen
pi_210873030
quote:

[..]
Hmm. Misschien moet je mij even uitleggen waarom jouw blijdschap met goede beoordelingen hem aanzet tot ongepast gedrag.

Verder snap ik je wel hoor; je wordt gecorrumpeerd door dit soort dingen, dat is onderdeel van de ongepastheid.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:48:17 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210873066
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 23:45 schreef sigme het volgende:

[..]
Hmm. Misschien moet je mij even uitleggen waarom jouw blijdschap met goede beoordelingen hem aanzet tot ongepast gedrag.

Verder snap ik je wel hoor; je wordt gecorrumpeerd door dit soort dingen, dat is onderdeel van de ongepastheid.
Yep, dit :Y
pi_210873222
quote:

Zo is het decennia lang natuurlijk in heel veel werkgebieden als normaal gezien. Ik denk nu bijvoorbeeld aan de film/tv-wereld waar zelfs bij prijsuitreikingen grapjes werden gemaakt over seksuele handelingen in ruil voor een filmrol. De secretaresse die het met de baas doet. De carrièrevrouw die zich omhoog heeft gewipt. Allemaal machtsverhoudingen. Maar dat is natuurlijk allemaal absoluut niet normaal en ik ben blij dat daar nu zoveel aandacht voor is en hopelijk ook werkelijk iets mee wordt gedaan als het naar voren komt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210875014
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 16:33 schreef Yinny het volgende:

@:sarabi succes met jullie tappunten!
Thanks! Het tappen ging goed en het alleen afbouwen ook. Alleen wel met mijn hand ergens tussen gekomen dus nu heb ik een wondje dat op een plek zit dat steeds open gaat :') heel handig.

Vandaag een bierfestival in St Oedenrode *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 oktober 2023 @ 09:03:44 #298
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210875037
Hier vanmiddag de opvolger van de bokkentocht. Wat ooit de 'opvolger' werd van het Bockbierfestival in de BeursvBerlage. Nu las ik deze week dat ze toch weer gaan kijken om een echt Bockbierfestival te organiseren volgend jaar Dan niet in de BvB, maar elders in Amsterdam.

Eerst nog wel voor het eerst in drie weken op de spinfiets kruipen. Drie weken is eigenlijk te lang omdat niet te doen, dus het zal wel weer even wennen wezen. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210875096
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:03 schreef borisz het volgende:
Hier vanmiddag de opvolger van de bokkentocht. Wat ooit de 'opvolger' werd van het Bockbierfestival in de BeursvBerlage. Nu las ik deze week dat ze toch weer gaan kijken om een echt Bockbierfestival te organiseren volgend jaar Dan niet in de BvB, maar elders in Amsterdam.

Ze hebben in ieder geval genoeg plannen :Y
pi_210875130
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 23:29 schreef Molo het volgende:
Overal heb je dit soort gedrag van volidioten, die er vaak mee weg komen of zelfs compleet vergoelijkt worden.
FTFY

Valt me eik sinds een paar jaar op hoe dat "ahjoh hoort erbij" denken (en praten/handelen) ook in mij is geconditioneerd :@

Niet op overduidelijke gebieden, maar wel in de meer schemerige gebieden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')