Wordt erfbelasting niet in het land waar de overledene woonde geheft? Niet het land waar het geld gestald stond?quote:Op woensdag 1 november 2023 16:50 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Frans dpg stelsel was het al, maar met Spaanse bronbelasting.
Belangrijker: Spaanse erfbelasting (in praktijk potentieel heel veel) wordt nu Franse erfbelasting (in praktijk: 0)
Fijn bedankt. Goed idee dus om ergens anders nog wat geld achter de hand te houden.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:51 schreef Daboman het volgende:
[..]
Gewoon goed. Enige nadeel is dat je even op je geld moet wachten bij terugboeking naar je huisbank, kan een paar dagen overheen gaan. Maar qua klantvriendelijkheid zitten ze goed, ze hebben ook een Nederlandse klantenservice en hun digitale omgeving is lekker recht toe recht aan.
Ook.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:19 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
Wordt erfbelasting niet in het land waar de overledene woonde geheft? Niet het land waar het geld gestald stond?
Prima ervaring. Houd er wel rekening mee dat geld terugboeken naar je tegenrekening enkele werkdagen kost.quote:
quote:Op woensdag 1 november 2023 18:51 schreef Daboman het volgende:
[..]
Gewoon goed. Enige nadeel is dat je even op je geld moet wachten bij terugboeking naar je huisbank, kan een paar dagen overheen gaan. Maar qua klantvriendelijkheid zitten ze goed, ze hebben ook een Nederlandse klantenservice en hun digitale omgeving is lekker recht toe recht aan.
Hoe doen jullie dat met de 20% bronbelasting die ze daar heffen?quote:Op donderdag 2 november 2023 12:45 schreef Groepfunder het volgende:
Prima ervaring. Houd er wel rekening mee dat geld terugboeken naar je tegenrekening enkele werkdagen kost.
[Edit]: Spuit 11 hier.
wordt niet geheven bij bigbank.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:41 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Hoe doen jullie dat met de 20% bronbelasting die ze daar heffen?
Letland is 20%, die je kan verminderen naar 10%. Estland zit zonder.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:41 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Jij betaalt toch voldoende VRH om dit te verrekenen?quote:Op donderdag 2 november 2023 13:41 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Jij betaalt toch voldoende VRH om dit te verrekenen?
Heb ik nagevraagd voordat ik een rekening heb geopend. Heffen ze niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:41 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Ga ik daar eens orienteren.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:13 schreef Daboman het volgende:
[..]
Heb ik nagevraagd voordat ik een rekening heb geopend. Heffen ze niet.
Wat heb je liever?quote:Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef Bitlord het volgende:
Ja paardendokter
In dezelfde weken in het nieuws:
https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:011010296:mpeg21:a0463
Ik betaal nu 800 euro hypotheek bruto per maand met mn vrouw samen. In die tijd met een geweldige spaarrente was dat nagenoeg het drievoudige geweest (2300, aldus berekenhet)
Dit subforum gaat vooral om mensen die geld overhebben en sparen is mijn indruk.quote:Op zondag 5 november 2023 20:42 schreef Bitlord het volgende:
Ja paardendokter
In dezelfde weken in het nieuws:
https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:011010296:mpeg21:a0463
Ik betaal nu 800 euro hypotheek bruto per maand met mn vrouw samen. In die tijd met een geweldige spaarrente was dat nagenoeg het drievoudige geweest (2300, aldus berekenhet)
Als je het mij zou vragen dan wist ik het wel. Zeker die hogere rente.quote:
Aan Horsemenquote:
Het is niet een goed vergelijk, ik heb een nieuwe hypotheek afgesloten december 2021 rente 1,2 voor 20 jaar. Dus nog net op tijd. De stijgende spaarrentes zijn dus wel heel aantrekkelijk voor mij, ga niet extra aflossen.quote:
dit kijkt wat lekkerderquote:Op zaterdag 4 november 2023 09:39 schreef paardendokter het volgende:
Rabobank VERLAAGT zijn rente naar 7,5 %
O wacht.... dat was in 1982
div. mensen zijn geld kwijtgeraakt in de afgelopen maand.quote:Op zondag 12 november 2023 14:16 schreef 111210 het volgende:
Iemand hier ervaring met Trade republic, niet een bank maar met een rente van 4% tot 50k onbelegd vermogen. Is het eigenlijk een verkapte spaarrekening.
Valt onder Nederlands garantie stelsel.
Ben alleen benieuwd naar de addertjes onder het gras, als deze er zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |