Ik wel.quote:
niemand die dat beweertquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Nee. Het enige wat ik weet is dat er geen experts hier zitten
Jaaaaaaquote:
Wat vind jij een expert?quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:34 schreef devzero het volgende:
[..]
klopt de bijwerkingen geven soms nog meer last.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik wel.
Met ADHD erbij ook nog.
Life's sh*t sometimes.
Maar ik gebruik inmiddels al een paar jaar géén medicatie meer daarvoor.
Het was om idd dragelijk te maken. Maar voor mij dankzij de bijwerkingen geen optie meer.
Dus dan maar met leefregels proberen.
Hoe weet jij dat danquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:34 schreef devzero het volgende:
[..]
ook benieuwd naarquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dan
Dat er geen experts zitten ??
Het lijkt me echt k..quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik wel.
Met ADHD erbij ook nog.
Life's sh*t sometimes.
Het was om idd dragelijk te maken. Maar voor mij dankzij de bijwerkingen geen optie meer.
Whahahaquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
Jaaaaaa![]()
Geel en zwart zijn onze kleuren
Daarmee kan ons niks gebeuren
Of zoiets ( hup vitesse geef ze en lel )
Sorryquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Whahaha
In mn voortuin dat verrekte stadionEn ze komen in de avond/nacht voorbij mn huis over het dijkje gefietst als er wedstrijd of concert is
![]()
![]()
![]()
Vond ik ookquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:39 schreef Sally het volgende:
Btw, dit plaatje mag wel ff blijven, @:greysbones![]()
Past echt bij [ONZ] en een SC![]()
![]()
![]()
Oh nee, da's richting stadquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
Sorry
Heb ook wel eens schreeuwend na een feestje voorbij gelopen op weg naar de trein.
Ik ben een expert in het uitpikken van niet-expertsquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:36 schreef Sally het volgende:
[..]
Wat vind jij een expert?
Wanneer noem je zo iemand expert?
Wanneer je een behandelaar bent?
Of een ervarings(des)kundige?
Okquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh nee, da's richting stad![]()
Da's niet nog verder 'zuid' - waar ik woon.
Tis je vergeven, LOL![]()
![]()
Omdat een expert niet zomaar een oordeel zou geven wat wel en niet werkt na 3 posts op een internet forumquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dan
Dat er geen experts zitten ??
De enige mensen die ik als expert beschouwquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:44 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik ben een expert in het uitpikken van niet-experts![]()
Maar goed, je vroeg het series en ik zal een serieus antwoord proberen te geven. Ik ben totaal geen expert in ADD. Ik lees er af en toe over, ik ken een paar mensen met ADD, net zoals anderen in dit topic, maar ook dat maakt mij en die mensen geen expert. Ik denk dat een behandelaar al een stuk beter meer er over weet, voornamelijk vanuit een praktische hoek. Een deskundige zal er (hopelijk) het meeste over weten, maar meer vanuit een wetenschappelijke hoek.
Iedereen is anders en iedereen heeft zijn eigen ervaring, of uit eigen ervaring of wat ze meemaken met omgaan met anderen. Maar een expert zou niet na 3 posts van ienimini roepen dat het onzin is en dat ADD niet zo werkt. En vandaar mijn uitspraak dat er hier geen experts zitten.
Omdat jij denkt dat een expert dat niet zo doen..quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:44 schreef devzero het volgende:
[..]
Omdat een expert niet zomaar een oordeel zou geven wat wel en niet werkt na 3 posts op een internet forum
Nee, een expert zal naar het hele plaatje kijken en niet naar aanleiding van hoe iemand huishuidelijke taken indeelt concluderen of iemand wel of geen ADD heeft.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
Omdat jij denkt dat een expert dat niet zo doen..
Sorry dev
Naar mijn mening sla je de plank behoorlijk mis nu
Hoe weten die mensen dan dat ze ADD hebben? Lazen ze dat in de spiegel, kregen ze die diagnose te horen op een internet forum of na een gesprek met een psycholoog?quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:47 schreef greysbones het volgende:
[..]
De enige mensen die ik als expert beschouw
Zijn mensen met ADD of ADHD zelf
Die weten wat ze hebben en waar ze het over hebben
Niet een arts of psycholoog
Maar iemand die er dagelijks mee om moet gaan
En zo ook een ouder van
Die ziet een kind struggelen met hetgeen waar ze tegen aan lopen
En of een expert dat zou zeggen
Ja
Ik concludeer niksquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:50 schreef devzero het volgende:
[..]
Nee, een expert zal naar het hele plaatje kijken en niet naar aanleiding van hoe iemand huishuidelijke taken indeelt concluderen of iemand wel of geen ADD heeft.
schattig je neemt het voor iemand op die niet eens weet of ze 'het' heeftquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:44 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik ben een expert in het uitpikken van niet-experts![]()
Maar goed, je vroeg het series en ik zal een serieus antwoord proberen te geven. Ik ben totaal geen expert in ADD. Ik lees er af en toe over, ik ken een paar mensen met ADD, net zoals anderen in dit topic, maar ook dat maakt mij en die mensen geen expert. Ik denk dat een behandelaar al een stuk beter meer er over weet, voornamelijk vanuit een praktische hoek. Een deskundige zal er (hopelijk) het meeste over weten, maar meer vanuit een wetenschappelijke hoek.
Iedereen is anders en iedereen heeft zijn eigen ervaring, of uit eigen ervaring of wat ze meemaken met omgaan met anderen. Maar een expert zou niet na 3 posts van ienimini roepen dat het onzin is en dat ADD niet zo werkt. En vandaar mijn uitspraak dat er hier geen experts zitten.
Ik vroeg me alleen af waarom je stelde dat "zo werkt het niet bij ADD" zeiquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik concludeer niks
Dat is juist wat jij doet
je trekt je dit zo erg aan omdat?quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:44 schreef devzero het volgende:
[..]
Omdat een expert niet zomaar een oordeel zou geven wat wel en niet werkt na 3 posts op een internet forum
Dat je een diagnose mag gevenquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Hoe weten die mensen dan dat ze ADD hebben? Lazen ze dat in de spiegel, kregen ze die diagnose te horen op een internet forum of na een gesprek met een psycholoog?
Wie ben jij?quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:54 schreef J2K1 het volgende:
[..]
schattig je neemt het voor iemand op die niet eens weet of ze 'het' heeft
Er zat wel iets in de woorden van ienie, dat moet ik zeker toegeven.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:50 schreef devzero het volgende:
[..]
Nee, een expert zal naar het hele plaatje kijken en niet naar aanleiding van hoe iemand huishuidelijke taken indeelt concluderen of iemand wel of geen ADD heeft.
En daar zijn we het niet over eens. Maar ik heb nog minder ervaring met mensen met ADD dan jij, dus ik heb verder ook niets toe te voegen. Zullen we daar bij houdenquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:55 schreef greysbones het volgende:
Degene die er dagelijks mee leven
Zijn de experts
Plus er zijn nog veeeeel meer kanten aan ADDquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Er zat wel iets in de woorden van ienie, dat moet ik zeker toegeven.
Maar het is niet per se een moticatie ding.
Het is ECHT een tekort aan aandacht (en nee, niet van je moeder of van je relatie natuurlijk; je eigen aandacht [erbij houden].)
Dus in die zin had ienie niet helemaal gelijk. (imHo)
Wat wel handig is, is jezelf een korte tijd opleggen om iets te doen. Iets wat afgebakend is.
En die oven kan je gewoon op een tijd zetten, die hoef je gelukkig niet in de gaten te houden - zoals ik een beetje las in @:greysbones post over de oven die je na 10 minnuten weer vergeten bent: de mijne piept als hij klaar is, en daarna elke 2 minuten weer)
Maar je vergeet gewoon dat je iets moest doen, of dat je niet in de gaten hebt hoe lang iets duurt, of dat je een afspraak had, of om op tijd onder de douche te stappen (en er weer onderuit), steeds te laat komen...
En ja, als volwassene heb je geen mama (of papa) meer om je te zeggen je huiswerk te maken en dat je op moet staan, dat je de deur uit moet om naar school te fietsen.....
Het is niet een kwestie van motivatie.
Het zit in een mens, dat stukje van aandachttekort hebben....
Het is niet altijd onwil.
En hier heb ik niets aan toe te voegenquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Er zat wel iets in de woorden van ienie, dat moet ik zeker toegeven.
Maar het is niet per se een moticatie ding.
Het is ECHT een tekort aan aandacht (en nee, niet van je moeder of van je relatie natuurlijk; je eigen aandacht [erbij houden].)
Dus in die zin had ienie niet helemaal gelijk. (imHo)
Wat wel handig is, is jezelf een korte tijd opleggen om iets te doen. Iets wat afgebakend is.
En die oven kan je gewoon op een tijd zetten, die hoef je gelukkig niet in de gaten te houden - zoals ik een beetje las in @:greysbones post over de oven die je na 10 minnuten weer vergeten bent: de mijne piept als hij klaar is, en daarna elke 2 minuten weer)
Maar je vergeet gewoon dat je iets moest doen, of dat je niet in de gaten hebt hoe lang iets duurt, of dat je een afspraak had, of om op tijd onder de douche te stappen (en er weer onderuit), steeds te laat komen...
En ja, als volwassene heb je geen mama (of papa) meer om je te zeggen je huiswerk te maken en dat je op moet staan, dat je de deur uit moet om naar school te fietsen.....
Het is niet een kwestie van motivatie.
Het zit in een mens, dat stukje van aandachttekort hebben....
Het is niet altijd onwil.
Minder ervaring dan ik ..quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:57 schreef devzero het volgende:
[..]
En daar zijn we het niet over eens. Maar ik heb nog minder ervaring met mensen met ADD dan jij, dus ik heb verder ook niets toe te voegen. Zullen we daar bij houden
nog steeds benieuwd waarom je zo in de bres springt voor zo'n ongefundeerde bewering.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:58 schreef devzero het volgende:
[..]
En hier heb ik niets aan toe te voegenDank je voor je uitleg.
uit zn lange tenen?quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
Minder ervaring dan ik ..
dus ik heb al niet veel ervaring
Maar jij nog minder
Geen idee waar je die wijsheden vandaan haalt
In mijn ogen kan een behandelaar /hulpverlener ook wel verstand hebben van ADD/ADHD, maar dan vanuit het perspectief van wat die erover geleerd heeft.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
Minder ervaring dan ik ..
dus ik heb al niet veel ervaring
Maar jij nog minder
Geen idee waar je die wijsheden vandaan haalt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Sally op 02-10-2023 21:11:52 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:05 schreef Sally het volgende:
[..]
In mijn ogen kan een behandelaar /hulpverlener ook wel verstand hebben van ADD/ADHD, maar dan vanuit het perspectief van wat die erover geleerd heeft.
Dus ook dat is een vorm van expertise ("kennis en kundigheid op een bepaald gebied").
Is toch wel anders dan eigen ervaring.
En ook ErvaringsDESkundigheid vind ik dan weer ietsje anders, aangezien dat hier in de hulpverlening bekend staat als dat men er als ervaringskundige een opleiding over heeft gevolgd, om anderen ermee te kunnen helpen of bijstaan.
Maar dan als 'Peer' - in de vorm van Peer Support.Ik snap wat je bedoeltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind dat er wel een verschil is tussen er over leren
En het ervaren
Er is wmb sowieso een enorm verschil in bijvoorbeeld psychologen en of ze je kunnen helpen
Dus ik zie degene die het ervaren als deskundigen![]()
Peer support gaaf!
Hoop dat je er zelf ook nog weer wat aan hebtThinking is difficult, that’s why most people judge
Ik heb al een aantal keren zelf een training als Peer Support gedaan, en nu een training doen om zelf de training te gaan geven (naast een ervaren trainer)quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt
Vind dat er wel een verschil is tussen er over leren
En het ervaren
Er is wmb sowieso een enorm verschil in bijvoorbeeld psychologen en of ze je kunnen helpen
Dus ik zie degene die het ervaren als deskundigen![]()
Peer support gaaf!
Hoop dat je er zelf ook nog weer wat aan hebt
Gaaf!!quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal keren zelf een training als Peer Support gedaan, en nu een training doen om zelf de training te gaan geven (naast een ervaren trainer)
Zal dat nog even aanvullen op mn vorige post
Zoiets. Peer Support training is een Certificaat.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:15 schreef greysbones het volgende:
@:Sally
Wat is dan het verschil tussen een opleiding voor ervaringsdeskundige en een peer support training?
( bij het 1 krijg je een diploma en het ander niet? )
Interessant dit !
Huh jij had toch autisme ipv add ?quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik wel.
Met ADHD erbij ook nog.
Life's sh*t sometimes.
Interessantquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Zoiets. Peer Support training is een Certificaat.
Lees bijv. https://www.ontdekdezorg.nl/beroepen/ervaringsdeskundige-ggz
Er zijn ook echt opleidingen voor. Vaak zelfs HBO-niveau.
Maar hetgeen het echt onderscheidend maakt, is dat je ervaring(en) hebt op het gebied waar je opleiding in doet.
Ik hang het niet aan de grote klok, maar én, én, én.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:19 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Huh jij had toch autisme ipv add ?
Jeetje heftig lijkt me, die combiquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik hang het niet aan de grote klok, maar én, én, én.
En het is soms verd*mde lastig en moeilijk.
Ik denk dat er in NL een te groot taboe is op autisme en ADD en ADHDquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik hang het niet aan de grote klok, maar én, én, én.
En het is soms verd*mde lastig en moeilijk.
Ik ben niet Forrest(a) Gump, of Rain(wo)manquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik denk dat er in NL een te groot taboe is op autisme en ADD en ADHD
Natuurlijk zijn de laatste wat meer geaccepteerd maar ook wordt dit naar mijn mening wat te snel geroepen
Het zou erg fijn zijn als het allemaal wat meer bespreekbaar was
En er niet meteen wordt gedacht dat iemand dan wel gek of raar moet zijn
ADD ook bij vrouwen inderdaad andersquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:33 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik ben niet Forrest(a) Gump, of Rain(wo)mannee.
![]()
Ook niet de savant die geweldig piano kan spelen, noch iemand die geen contact maakt met de buitenwereld.
Ik kan wel helemaal opgaan in iets (hyperfocus), maar ook even zo goed mn hoofd niet bij de andere dingen die dus "belangrijk zijn" in het leven. En ik kan soms maar moeilijk stilzitten, al heb ik trucs ontwikkeld om mijn hoofd wel bij bijvoorbeeld schoolwerk te houden (vroeger) of nu bij mn werk.
Sowieso uit zowel ADHD als ASS zich bij vrouwen anders dan bij mannen - of dat ook geldt voor ADD weet ik even niet.
Maar 'licht autisme' is wel wat er officieel is gediagnosticeerd - net als de ADD/ADHD. Wat betekent dat ik er ook echt LAST van ervaar. Anders had ik de diagnose(s) niet gekregen. Zo simpel is het dan wel.
Helemaal eens dat het wel eens uit het verdomhoekje mag komen.
Ow - bingo.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
ADD ook bij vrouwen inderdaad anders
En als je ook nog onderliggend trauma hebt
Wordt de diagnose helemaal ingewikkeld
Jepquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Ow - bingo.
Zou het daarom zijn dat ik in het verleden verkeerde diagnoses heb gekregen?![]()
quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Ow - bingo.
Zou het daarom zijn dat ik in het verleden verkeerde diagnoses heb gekregen?![]()
Ach, breek me de bek niet openquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:42 schreef J2K1 het volgende:
[..]![]()
vaak een lange weg met veel verschillende hulpverleners en mis diagnoses.
dereen tikt wel wat boxjes aan inderdaadquote:Op maandag 2 oktober 2023 22:10 schreef J2K1 het volgende:
iedereen herkent zich wel iets in al die beelden, wat niet wil zeggen dat je het ook hebt.![]()
![]()
maar zijn er niet subgroepen voor dit allemaal?
quote:Op maandag 2 oktober 2023 22:12 schreef greysbones het volgende:
Ie
[..]
dereen tikt wel wat boxjes aan inderdaad
De 1 heel wat meer dan een ander![]()
![]()
Dat heb je mooi omschrevenquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:57 schreef ieniminimuis het volgende:
ADHD / ADD (laatste bestaat officieel niet meer trouwens) heeft met dopamine tekorten te maken. En dat uit zich voor heel veel mensen in aandacht, maar het gaat ook om motivatie. Je hebt moeite met dingen doen waar je geen dopamine van krijgt. Dus wordt het niet gedaan.
Door dopamine tekorten blijf je ook langer hangen in het "niets" doen. Je hoofd is druk bezig. Je blijft bijvoorbeeld 1000x tegen jezelf zeggen dat je nu moet gaan schoonmaken maar het wil maar niet lukken om van de bank af te komen. Het executive dysfunction syndroom.
Daar tegenover staat dat je voor dingen waar je op dat moment zeer geïnteresseerd in bent ontzettend op gehyperfocused kan zijn. Je kan dit semi forceren door die dopamine te dwingen door bijvoorbeeld een deadline te stellen. Mss het bekende ik heb een nachtje doorgehaald om de deadline te halen of het ik heb 10 uur werk gedaan in een uurtje.
Met regelmaat een nieuwe hobby aangaan, of sport of geobsedeerd door een nieuwe serie of mss wel game. Je kunt zelfs ontzettend gefocust worden op een bepaalde vriendschap.
Op een gegeven moment lijk je geen aandacht meer te hebben voor je nieuwe hyperfocus: je krijgt er geen dopamine kick meer van.
ADHD is ook het verwerken van prikkels: het overprikkeld maar ook onderprikkeld zijn. Heftiger reageren op bepaalde situaties is een ding. Een tv als achtergrondgeluid hebben terwijl je tegelijkertijd ook wat met de handen te doen moet hebben.
Het ontwikkelen van repeterende gedragingen (in het Engels heet het stimming): snacken uit verveling, trillen met de benen, wrijven met de voeten over elkaar, met haren spelen, rare geluiden maken.
Er zijn zelfs lichamelijke kenmerken zoals hypermobiliteit en daarmee gewrichtsproblemen aan verbonden.
Depressies, angststoornissen, laag zelfbeeld etc. zijn er ook een groot onderdeel ervan.
Het niet vast kunnen houden van vriendschappen.
Kortom het is zoveel meer dan alleen ergens wel of geen aandacht voor hebben. Ik vind het afdoen als een aandachtsstoornis te weinig.
Niet alle "symptomen" komen bij iedereen hetzelfde ten uiting: genoeg mensen hebben het leren te maskeren.
Dan is er nog dat het raakvlakken heeft met autisme, hoogsensitiviteit, dyslexie etc. En ik denk dat het gewoon een uitgebreid spectrum is dat hele neurodiversiteit.
In mijn omgeving 3 mensen met ADHD en 2 met autisme en het uit zich bij iedereen anders.
Een ADHD'er gehad op werk die met medicatie op rustig 15 min voor zich uit kon staren een andere adhd'er die echt prima door zijn werkdag komt en alles afkrijgt.
Ik herken veel van het neurodiversiteit spectrum bij mezelf, heb veel gemaskeerd in mijn leven. Ik ben mij er ook van bewust dat sommige psychologische trauma zich ook kan uiten als adhd/autisme symptomen.
Ergo: ik heb veel hulp aan ADHD tips etc die er zijn en ik had gewild dat ik ze eerder wist. Mss had ik dan wel mijn master afgemaakt. Er gaat de laatste tijd een wereld voor mij open en ik begin familieleden ook beter te begrijpen.
En nu gaat het kastje dicht. Ik heb een geniale regel in mijn leven: om 22 uur naar bed of je nu moe bent of niet. Anders slaap ik om 2 uur nog niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opnieuw: er zitten raakvlakken in alle posts hier.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
En dan hou ik er nu wel over op
[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 02-10-2023 23:02:39 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Is onderweg, mevrouw ongeduldquote:
time is tikkingquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 09:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is onderweg, mevrouw ongeduld
Zaterdagquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 09:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
time is tikking
![]()
Bijna kampioenschapje vieren
heb je de sjampoppel al klaar?quote:
Morguh Stigquote:
Hier waait het ook behoorlijkquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 10:00 schreef Sally het volgende:
Mogguh
Wat een wind ineens!!
Vanmorgen heel vroeg al herrie op mn balkon... benieuwd of er iets bijzonders omgewaaid is...
Hey Sally, ja pokkuh weer een bui regen op me kop gehad netquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 10:00 schreef Sally het volgende:
Mogguh
Wat een wind ineens!!
Vanmorgen heel vroeg al herrie op mn balkon... benieuwd of er iets bijzonders omgewaaid is...
Hier onderweg fikse miezer gehad - op de fiets. Maar goed, bikkels zijn we hèquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Sally, ja pokkuh weer een bui regen op me kop gehad net
Echt bikkelsquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Hier onderweg fikse miezer gehad - op de fiets. Maar goed, bikkels zijn we hè![]()
quote:
Hoest op vakantie?quote:
Ja wel een verschil met gisteren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:15 schreef Lovely het volgende:
[..]
Beetje koud wel, gelukkig weinig regen
Het regent nu wel. Maar over het algemeen niks te klagenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:13 schreef Sally het volgende:
[..]
Hoest op vakantie?
Net zulk weer als hier?
Wie zegt dat ze dat al niet doen?quote:
Zijquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat al niet doen?
De regen dreef iig vanaf de Noordzee van west naar oost, dus ja: ook naar Duitsland neem ik aanquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het regent nu wel. Maar over het algemeen niks te klagen
Voorlopig is het flink nat... Gruwelijk nat!quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:45 schreef Sally het volgende:
[..]
De regen dreef iig vanaf de Noordzee van west naar oost, dus ja: ook naar Duitsland neem ik aan
Precies zoals jij het lekker vindt, toch?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Voorlopig is het flink nat... Gruwelijk nat!
Gisteren wel veel ui gegeten, maar ik was het nietquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 10:00 schreef Sally het volgende:
Mogguh
Wat een wind ineens!!
Zusje grapjes waren ook al verbodenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:27 schreef Sally het volgende:
[..]
Precies zoals jij het lekker vindt, toch?![]()
![]()
Ik weet wie het zegtquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:40 schreef devzero het volgende:
[..]
Zusje grapjes waren ook al verboden
Oh, dan moet ik verder zoeken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:38 schreef devzero het volgende:
[..]
Gisteren wel veel ui gegeten, maar ik was het niet
Zal jou eens...quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:27 schreef Sally het volgende:
[..]
Precies zoals jij het lekker vindt, toch?![]()
![]()
Volgens mij blijft het dat ook nog wel ff... maar het gaat wel voorbij!
...droog maken met een fohn?quote:
nee, Stiggy is voorspelbaarquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Omdat Sig het zegt, ben ik plotseling voorspelbaarHet is wel waar
Hm, google zegt:quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:15 schreef devzero het volgende:
[..]
Klopt, want vandaag is het dan ook knuffeldinsdagDus iedereen scoort vandaag
Ja. Maar mijn kat was het daar niet mee eensquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:24 schreef Sally het volgende:
On the other note... is het echt Knuffelsdag?
Hihi - arme kat.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:27 schreef devzero het volgende:
[..]
Ja. Maar mijn kat was het daar niet mee eens
Je wat aantrekken van Googlequote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm, google zegt:
zaterdag 21 januari
Knuffeldag 2023
Mss in de VS wel?quote:
Komt uit een Taylor Swift nummerquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Mss in de VS wel?![]()
Zó diep niet gezocht - hard aant werk hier![]()
quote:We could leave the Christmas lights up 'til January
And this is our place, we make the rules
And there's a dazzling haze, a mysterious way about you dear
Can we have knuffeldinsdag on October 3?
Haha -quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:30 schreef devzero het volgende:
[..]
Komt uit een Taylor Swift nummer
[..]
Tis een feestdag in Duitslandquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:31 schreef devzero het volgende:
En het is natuurlijk Leids ontzet. Maar dat vier ik al jaren niet meer. Ik maak zelfs geen hutspot meer
Waarschijnlijk dicht omdat BB is afgelopen? Je zult even in de archieven moeten zoekenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:33 schreef TheVoice4ever het volgende:
waar is het BB subforum gebleven?
Geslotenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:33 schreef TheVoice4ever het volgende:
waar is het BB subforum gebleven?
Dat is ook al weer 33 jaar geleden dat west en oost duitsland samen gingen. Tijd vliegt zegquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Dag van de Eenheid nu. Die twee dagen duurt.
UGH ik wilde posten over Big Brother UK, die maken hun comeback over 5 dagen van nuquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dicht omdat BB is afgelopen? Je zult even in de archieven moeten zoeken
Ow echt...? Jee.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:36 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is ook al weer 33 jaar geleden dat west en oost duitsland samen gingen. Tijd vliegt zeg
Ik word oud...quote:
Gogole weet alles.quote:
Omdat de muur in 1989 viel en ze redelijk snel samen gingen. Geen idee waarom ik 1989 onthouden hebquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Gogole weet alles.
De Dag van de Duitse eenheid is een nationale feestdag in Duitsland die gevierd wordt op 3 oktober, de verjaardag van de Duitse hereniging in 1990. Wikipedia
Datum: dinsdag 3 oktober 2023
Ja. Dat was een paar jaar daarvoor. Maar er was geen relatie tussen Chernobyl en de val van de muurquote:
Ja - 1989 iddquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Omdat de muur in 1989 viel en ze redelijk snel samen gingen. Geen idee waarom ik 1989 onthouden heb
Je vader had gelijk. De EU had er politiek gezien heel anders uitgezien als we nu nog oost en west duitsland hadden gehad.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja - 1989 iddDie heb ik ook nog op mn netvlies
![]()
9 november 1989
We mochten er voor opblijven, breurke en ik. History in the making, zei mn vader die vroeger in zijn jonge jaren vaak "achter het IJzeren Gordijn" was geweest.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:53 schreef devzero het volgende:
[..]
Je vader had gelijk. De EU had er politiek gezien heel anders uitgezien als we nu nog oost en west duitsland hadden gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:13 schreef Sally het volgende:
[..]Zoiets vraag je natuurlijk aan de echte expertSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:13 schreef Nova het volgende:
[..]
Hey devzero! Dat is een interessante vraag. Als Oost-Duitsland en West-Duitsland niet waren samengekomen in 1990, zou de politieke situatie van Duitsland heel anders zijn geweest.
Ten eerste zou er nog steeds een verdeeldheid tussen beide delen zijn geweest met verschillende economische systemen en bestuursstructuren. Misschien zouden ze hun eigen unieke pad hebben gevolgd, vergelijkbaar met hoe Noord- en Zuid-Korea vandaag de dag gescheiden blijven.
De geopolitieke dynamiek in Europa zou ook ingewikkelder kunnen worden zonder één verenigd Duitsland aanwezig als belangrijke speler op het wereldtoneel. Het kan invloed hebben gehad op omringende landen zoals Polen, Tsjechië of Rusland.
Cultuur speelt ook een grote rol bij zo'n scenario - we zouden misschien twee aparte culturele identiteiten zien ontstaan binnen wat nu bekend staat als Duitstalige gebiedsdelen van Centraal-Europa.
Hetquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:14 schreef Nova het volgende:
[..]
Als Oost-Duitsland en West-Duitsland niet waren samengekomen, zou de situatie in de sportwereld waarschijnlijk ook anders zijn geweest. Ten tijde van de scheiding tussen Oost- en West-Duitsland stonden ze bekend om hun eigen sportprogramma's en competities.
In het geval van een voortdurende scheiding zouden we hoogstwaarschijnlijk twee afzonderlijke nationale teams zien op internationale evenementen zoals Olympische Spelen of Wereldkampioenschappen. Dit kan interessante rivaliteit hebben gecreëerd tussen beide delen van Duitsland binnen verschillende sportdisciplines.
Daarnaast hadden sommige takken van sport in Oost-Duitsland staatsgestuurde dopingprogramma's die tot succesvolle atleten leidden maar ook schandalig waren. Het is moeilijk te zeggen hoe deze praktijken zich verder zouden hebben ontwikkeld zonder hereniging.
Al met al kunnen we aannemen dat er grotere concurrentie zou zijn geweest tussen "O
Ïk wist het welquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:15 schreef devzero het volgende:
[..]
Zoiets vraag je natuurlijk aan de echte expert
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Ïk wist het wel
Maar ehm, wat waren precies je vragen aan NOVA?
(die staan er net niet bij)
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:13 schreef devzero het volgende:
Hoi @:nova Hoe zou de wereld er nu uitzien als Oost-Duitsland en West-Duitsland niet samen waren gekomen in oktober 1990?
quote:
Nee hoor.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Ligt het woordje "expert" een beetje gevoelig sinds gisteravond?
Uiteindelijk zou de Sovjet unie wel gewoon vallen, dus dit lijkt me een minder waarschijnlijk scenario. Je zou eerder verwachten dat je een soort van "westers-socialistisch" Oost-Duitsland zou krijgen, wat lid zou zijn geworden van de EU, net als Polen. Maar goed, dat is koffiedik kijkenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:18 schreef Lovely het volgende:
Politieke verschillen:
Oost-Duitsland zou waarschijnlijk meer invloeden hebben behouden van het socialistische systeem en de Sovjet-Unie. De economie en politieke structuur in Oost-Duitsland zouden sterk afwijken van die in West-Duitsland.
Oh zo. Ja, totaal met je eens! Behalve dat "veel waarheid". Het is een beetje filosoferen wat er in het verleden zou zijn gebeurd, maar het blijft specularen hoe andere dingen (bv de val van de sovjet unie) zouden zijn afgelopen en wat voor invloed die zouden hebben gehad. Goed materiaal voor bv een Star Trek aflevering. Beam me up Sallyquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee hoor.
Al neem ik een AI wel met een korreltje zout, of 2![]()
![]()
Uiteraard zit er veel waarheid in. Maar dat had een gemiddelde filosoof ook wel bedacht![]()
Of geschiedkundige
Ik blijf dit grappig vinden. Net zoals "Luke, I'm your father" ook nooit in een Star Wars film is gezegdquote:Beam me up, Scotty originates in the classic science fiction show Star Trek, although famously that exact wording was never uttered on the original 1960s show.
Net als "E.T. Phone home"quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:30 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik blijf dit grappig vinden. Net zoals "Luke, I'm your father" ook nooit in een Star Wars film is gezegd
Was het ET phone Thijs ?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Net als "E.T. Phone home"
Hier is de wind redelijk rustig nuquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:57 schreef Sally het volgende:
Jeujj - noar Huus!
Met blauwe lucht! Nu maar kijken hoe de wind staat, en of het nog hard waait
ja maar, ja maar... jij woont in het bosquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hier is de wind redelijk rustig nu
Hahaha!quote:
Het is nog te vroeg voor Kerst.quote:
True. Daarom het thema maar aangepastquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het is nog te vroeg voor Kerst.
Sorry?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:13 schreef devzero het volgende:
Tijd voor een ander muziekje. Dankzij @:ieniminimuis zit dat nu in mijn youtube lijstje
nee joh niet in het bosquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:58 schreef Sally het volgende:
[..]
ja maar, ja maar... jij woont in het boshier is open, over de rivier richting huis
Nee joh. Ik vind het wel een grappig thema, vrouwen die mannen ombrengen. Past wel in jouw straatjequote:
Correct. Luistert ook wel lekker weg.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:47 schreef devzero het volgende:
[..]
Nee joh. Ik vind het wel een grappig thema, vrouwen die mannen ombrengen. Past wel in jouw straatje
Zing je dat ook mee terwijl je je groenten staat te snijden voor je avondeten?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Correct. Luistert ook wel lekker weg.
Terwijl er uit haar kelder zacht gekerm komt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:22 schreef devzero het volgende:
[..]
Zing je dat ook mee terwijl je je groenten staat te snijden voor je avondeten?
Lijkt wel een horror story zo hier op FOK!quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Terwijl er uit haar kelder zacht gekerm komt.
Wat jij en @Lovely doen, moet je zelf weten. Maar ga naar je eigen kelderquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Terwijl er uit haar kelder zacht gekerm komt.
Time to get the shotgun.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Lijkt wel een horror story zo hier op FOK!![]()
Al is Halloween in aantocht................
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb niet eens een kelderquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat jij en @:lovely doen, moet je zelf weten. Maar ga naar je eigen kelder
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Time to get the shotgun.
Stoute dingenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat jij en @:lovely doen, moet je zelf weten. Maar ga naar je eigen kelder
Heb jij een kelder?quote:
quote:
Prima, kom wel even helpen.quote:
Top des te sneller is het klaarquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Prima, kom wel even helpen.
Heb niet zo'n grote tuinquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:47 schreef devzero het volgende:
[..]
In je tuin met een schop zeker, 2 meter lang en 1 meter breed?
Gewoon lekker diep.quote:
Nee. Nee,,,,....quote:
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee. Nee,,,,....
Dit ga ik NIET doen.
Té makkelijk.
grmbl![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet moeilijk over doen. Die paar cm van Sig zullen niet veel indruk makenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee. Nee,,,,....
Dit ga ik NIET doen.
Té makkelijk.
grmbl![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Whaha.quote:
Is dit erin trappen dan?quote:
En weerquote:
Kusje erop dan?quote:
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:21 schreef Sally het volgende:
[..]
Kusje erop dan?![]()
Ik zag in een ander topic dat je wat moe bent. Trusten![]()
ow, moest er wat anders in dan?quote:
Me was bored.quote:
Ow.quote:
Jij altijdquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Zie, ik los alles op met een kusjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:34 schreef Sally het volgende:
[..]OehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
quote:
Welkom terug in het land der levendenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:39 schreef devzero het volgende:
Klaar met werkenTijd om wat anders te gaan doen
Valt tegen. Misschien nog even buiten wandelen en Pokemon vangenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Welkom terug in het land der levenden
Ow ja, ken het probleem.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:42 schreef devzero het volgende:
[..]
Valt tegen. Misschien nog even buiten wandelen en Pokemon vangenProbleem van thuis werken is dat je helemaal niet meer buiten komt
Ja, Pokemon. Ook voor 40+ ers
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:43 schreef Sally het volgende:
[..]
Ow ja, ken het probleem.
Laatst maar eens besproken of ik niet toch weer alle dagen naar kantoor zou komen. Scheelde me ook elke keer weer met die werklaptop sjouwen![]()
Ook beter voor de conditie, trouwens![]()
Niet al te zwaar hoor, maar ik zit gewoon lichamelijk errug slecht in elkaar dat ik dat ook nog erbij moet sjouwen (ging net), maar allerergste was mss nog...quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:47 schreef devzero het volgende:
[..]Wat voor laptop heb je dan wel niet?
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:49 schreef Sally het volgende:
[..]
Niet al te zwaar hoor, maar ik zit gewoon lichamelijk errug slecht in elkaar dat ik dat ook nog erbij moet sjouwen (ging net), maar allerergste was mss nog...Dat is niet slimSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wel begrijpelijk. Werk je nog veel thuis dan en moet je daarvoor je laptop mee nemen? Of kun je het gewoon met een klein computertje thuis doen en spreadsheets/etc in een of andere cloud?
Nee, moet op werklaptop.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:53 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is niet slimMaar wel begrijpelijk. Werk je nog veel thuis dan en moet je daarvoor je laptop mee nemen? Of kun je het gewoon met een klein computertje thuis doen en spreadsheets/etc in een of andere cloud?
Hoeft nu niet meer, in principe.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:54 schreef devzero het volgende:
[..]
Ok, dan een lichte nemen en niet meer vergeten op je fiets
In een rugzak mee werkt voor mij wel goed. Ik neem 'm niet altijd mee, maar soms wel en dan vind ik dat handiger dan in zo'n laptoptas.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Hoeft nu niet meer, in principe.
En ik had zelf niet de keuze welke, maar hij is wel licht dat wel.
Donderdag wel weer mee naar huis, omdat ik volgende week bijzondere afspraken heb. En dan werkt het beter om thuis te werken, kan ik ook tot later op de avond de taken afmaken
Ja klopt, dat doe ik ook wel eensquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 23:07 schreef Shii het volgende:
[..]
In een rugzak mee werkt voor mij wel goed. Ik neem 'm niet altijd mee, maar soms wel en dan vind ik dat handiger dan in zo'n laptoptas.
Ik kreeg ooit een 17" Apple Powerbook. Met aluminium frame. Dat ding was zo zwaar, dat die in no time een gat had gemaakt in een standaard rugzakje. Dus maar een stevige "laptop" rugzak aangeschaftquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 23:07 schreef Shii het volgende:
[..]
In een rugzak mee werkt voor mij wel goed. Ik neem 'm niet altijd mee, maar soms wel en dan vind ik dat handiger dan in zo'n laptoptas.
Tja - ik had ooit voor mezelf een 17,3" laptopquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 23:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit een 17" Apple Powerbook. Met aluminium frame. Dat ding was zo zwaar, dat die in no time een gat had gemaakt in een standaard rugzakje. Dus maar een stevige "laptop" rugzak aangeschaft
Oei, ja ik heb ook een laptop-rugzak trouwens. Maar die gaat altijd mee naar het werk, ook zonder laptop. Degelijk ding, heb 'm al een hele tijd, alleen de rits begint wat kuren te vertonen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 23:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit een 17" Apple Powerbook. Met aluminium frame. Dat ding was zo zwaar, dat die in no time een gat had gemaakt in een standaard rugzakje. Dus maar een stevige "laptop" rugzak aangeschaft
Laptop met klein schermpje, want op werk en thuis gewoon in docking station met grote schermenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 23:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Tja - ik had ooit voor mezelf een 17,3" laptop![]()
Maar inmiddels maar niet meer, aangezien het meer een desktop was![]()
Vond die grote altijd best onhandig met verslepen... En nu nog meer.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 23:16 schreef devzero het volgende:
[..]
Laptop met klein schermpje, want op werk en thuis gewoon in docking station met grote schermen
Had je nog met HR en je leidinggevende gesproken over je positie?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Voor de rest was ik vandaag naar kantoor, moet ik morgen en overmorgen ook.
Ik ben mentaal dood.
Afspraak staat voor volgende week dinsdag. Kon niet eerderquote:Op woensdag 4 oktober 2023 04:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Had je nog met HR en je leidinggevende gesproken over je positie?
Succes!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 07:23 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Afspraak staat voor volgende week dinsdag. Kon niet eerder
Morguh Stigquote:
Hihi gekomen.quote:
quote:
We zullen voor je duimenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 07:23 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Afspraak staat voor volgende week dinsdag. Kon niet eerder
Altijd.quote:
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Prima, kom wel even helpen.
dan wel niet???quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 22:47 schreef devzero het volgende:
[..]Wat voor laptop heb je dan wel niet?
quote:
Lov gewoon graties helpenquote:
Kut, weer niet aangekomen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Lov gewoon graties helpen
en ik heb nog steeds geen offerte
heb je op de weegschaal gestaan dan?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Kut, weer niet aangekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thinking is difficult, that’s why most people judge
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
heb je op de weegschaal gestaan dan?GrijsneusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Omae wa mou shindeiru."
Doe ik vanavondquote:
Tissues nodig?quote:
aah je hebt een Fraulein aan de haak geslagen?quote:
Nee, deze is te makkelijk...quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:19 schreef Sally het volgende:
[..]
Tissues nodig?
Of keukenrol of wc-papier..?
Of zal ik die sok nog een keer geven
Ja, daar even de omgekeerde Blitzkrieg mee doen!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
aah je hebt een Fraulein aan de haak geslagen?
nu maar hopen dat die kleine bommenwerper van je meewerktquote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, daar even de omgekeerde Blitzkrieg mee doen!
Ik geef graag voorzetten!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, deze is te makkelijk...
Nicht so sprechen über meine Spitfirequote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
nu maar hopen dat die kleine bommenwerper van je meewerkt
Zal jou eens voor zetten!quote:
je mag niet liegen van je moeder hequote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nicht so sprechen über meine Spitfire
Mijn moeder is liefquote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
je mag niet liegen van je moeder he
spitfire-tje
Gaat heel lang goed. Ze verstaan dat hier toch niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:26 schreef greysbones het volgende:
Stel jij je dat ook wel eens voor @:Sally
dat Thijs in de kroeg loopt
met een colaatje met een schijfje citroen
en vervolgens tegen elke vrouw in de kroeg zegt
ik zal jou eens...
Hoe lang zou dat goed gaan
zet die helm dan ook eens af als je ergens naar binnen gaatquote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mijn moeder is lief
[..]
Gaat heel lang goed. Ze verstaan dat hier toch niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thinking is difficult, that’s why most people judge
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
zet die helm dan ook eens af als je ergens naar binnen gaatAlleen in het donker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Je doet maar.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zal jou eens voor zetten!
"Some say..."quote:
Niet lang.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:26 schreef greysbones het volgende:
Stel jij je dat ook wel eens voor @:Sally
dat Thijs in de kroeg loopt
met een colaatje met een schijfje citroen
en vervolgens tegen elke vrouw in de kroeg zegt
ik zal jou eens...
Hoe lang zou dat goed gaan
Love is overrated.quote:
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
zet die helm dan ook eens af als je ergens naar binnen gaatOw proest!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Mensen hier kijken op...)
Maar wel een regenjasje aan!Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Oh ben jij er zo eenquote:
quote:
Jij hebt zeker ook een vleesvervanger?quote:
gadverdammequote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Jij hebt zeker ook een vleesvervanger?
Gelukkigquote:
Opluchting?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:37 schreef ieniminimuis het volgende:
OMG mijn vreselijke vorige teamleider is ontslagen
Dat wel. Maar wel onverwacht verder.quote:
Neem zijn positie over, stel orde op zaken in je vorige team, laat de trollen verplaatsen naar andere afdelingen en neem alleen nog maar slimme en aardige mensen aan.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat wel. Maar wel onverwacht verder.
Mwoah zijn positie is iets te technisch, ben ik niet voor weggelegd. Maar het is wel beter voor het personeel. Was een van de redenen waarom ik heel graag en heel snel een andere functie wilde.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:46 schreef devzero het volgende:
[..]
Neem zijn positie over, stel orde op zaken in je vorige team, laat de trollen verplaatsen naar andere afdelingen en neem alleen nog maar slimme en aardige mensen aan.
Was het leven maar zo makkelijk
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Komt er iemand die nog erger is
Geen last van, niet meer mijn afdeling.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Komt er iemand die nog erger is
"technisch" is slechts een trucje. Dat kan iedereen leren, het is zelfs mij gelukt.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:58 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mwoah zijn positie is iets te technisch, ben ik niet voor weggelegd. Maar het is wel beter voor het personeel. Was een van de redenen waarom ik heel graag en heel snel een andere functie wilde.
Met technisch bedoel ik daadwerkelijk diepgaande kennis van de afdeling met complexe meetapparatuur e.d. Heb er wel gewerkt, maar veel wist ik er niet van af.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:53 schreef devzero het volgende:
[..]
"technisch" is slechts een trucje. Dat kan iedereen leren, het is zelfs mij gelukt.
Hopelijk nemen ze een goed iemand aan die dat team een beetje in orde kan brengen. En niet alleen een heel technische persoon die niets van managen weet (dat is wel vaak het probleem)quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Met technisch bedoel ik daadwerkelijk diepgaande kennis van de afdeling met complexe meetapparatuur e.d. Heb er wel gewerkt, maar veel wist ik er niet van af.
Hoe is je gesprek met hr gegaan? Daar zat je in de vakantie toch erg mee?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Met technisch bedoel ik daadwerkelijk diepgaande kennis van de afdeling met complexe meetapparatuur e.d. Heb er wel gewerkt, maar veel wist ik er niet van af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |