abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:30:15 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210813836
https://www.nu.nl/gezondh(...)roken-en-zonnen.html

Opvallend veel vrouwen krijgen longkanker, ziet het Integraal Kankercentrum Nederland. In de nabije toekomst zal het aantal mensen met kanker alleen maar toenemen. Hoe is die verwachte stijging te verklaren? En is daar iets tegen te doen?

Volgens Truuske de Bock, hoogleraar Oncologische Epidemiologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, is deze toename grotendeels te verklaren doordat we steeds ouder worden. "Kanker is vooral een ziekte van ouderdom, dus hoe ouder we worden, hoe meer mensen kanker krijgen."

Op dit moment is een derde van de nieuwe kankerpatiënten 75 jaar of ouder. KWF Kankerbestrijding laat weten dat het aantal kankerpatiënten zal blijven toenemen als daar vanuit de gezondheidszorg niets aan wordt gedaan. KWF wijst niet alleen de vergrijzing aan als oorzaak, maar richt zich ook op het belang van een gezonde levensstijl.

De effecten van veel zonnen en roken
Opvallend is dat kanker in Nederland vaker voorkomt dan in de meeste andere landen binnen de Europese Unie. Alleen in Ierland en Denemarken komt de ziekte vaker voor. Naast darmkanker en melanomen, komt ook borstkanker veel voor. Dat is niet alleen te wijten aan andere leefgewoonten, maar ook aan genetische kenmerken.

"In de jaren zestig en zeventig zijn we maatschappelijk gezien meer gaan roken, daar zien we nu de effecten van", zegt Thijs Merkx, bestuursvoorzitter bij het Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL). "Verschillende kankers kunnen worden veroorzaakt door roken. Niet alleen longkanker, maar ook hoofd-halskanker, slokdarmkanker, nierkanker en blaaskanker."

Ook lagen we meer in de zon en onder de zonnebank. Een lichte huid is in Nederland het meest voorkomende huidtype. Dat, in combinatie met het zongedrag van veel Nederlanders, zou kunnen verklaren waarom melanomen veel voorkomen. "Vroeger was het een statussymbool als je een lichte huid had; dat betekende dat je niet op het land hoefde te werken. Tegenwoordig vinden we een zongebruinde huid blijkbaar mooi."

Het belang van vroege opsporing
Wat kunnen we doen om een verdere stijging van kanker te voorkomen? "Het is niet genoeg om te zeggen: stop met roken en overdadig zonnen", zegt Merkx. "We moeten meer aandacht aan preventie en vroege opsporing besteden en daarnaast de waarde van bevolkingsonderzoeken blijven benadrukken."

Thijs Merkx, bestuursvoorzitter IKNL
De bestuursvoorzitter zegt dat het behandelen van kanker makkelijker gaat als de ziekte in een vroeg stadium wordt opgespoord. "Om een beeld te schetsen van de ernst van de situatie: in 2021 kregen we er 124.000 nieuwe patiënten bij. Gaat dat zo door, dan tellen we in 2032 ongeveer 165.000 nieuwe patiënten. Daarnaast is ook zorg voor ex-patiënten nodig. In 2021 waren dat er 800.000, in 2030 zullen dat er meer dan een miljoen zijn."

Al deze mensen, zowel patiënten als ex-patienten, hebben langdurige zorg nodig. Merkx: "Naast de kwaliteit van de reguliere zorg wordt daarom ook goede nazorg steeds belangrijker. En om het belang van vroege opsporing nog eens te benadrukken: die nazorg kan zo klein mogelijk worden gehouden als we de kanker vroeg opsporen."

Een gezamenlijke aanpak kan groei voorkomen
Om wat betreft de aanpak van kanker landelijk gezien op één lijn te komen, is door KWF Kankerbestrijding, IKNL en de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties een landelijk actieplan opgesteld. De gedachte is dat een gezamenlijke aanpak helpt om de krachten te bundelen op het gebied van preventie, behandeling, andere zorg en de bijkomende uitdagingen.

Daarnaast kan het helpen om zelf bepaalde risicofactoren uit te sluiten. "Dat kunnen we doen door zo lang mogelijk gezond te blijven", legt De Bock uit. "Bijvoorbeeld door de zon zoveel mogelijk te mijden of door goed zonnebrand te smeren, maar ook door te stoppen met roken en minder alcohol te drinken."

Soms heb je pech
De Bock zegt ook dat we het belang van voldoende bewegen en gezond eten niet moeten onderschatten. "Net als het risico van te veel zitten. Al deze leefstijlfactoren kunnen ertoe bijdragen dat we langer en gezonder leven, en dus minder kans op kanker hebben."

Belangrijk om te vermelden is dat kanker niet te allen tijde te voorkomen is door een gezonde levensstijl. "Sommige mensen krijgen toch kanker op jongere leeftijd. Het kan zijn dat het in de familie zit, het kan ook zijn dat iemand pech heeft. Niet iedereen heeft het geluk om gezond oud te worden."
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:32:30 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210813844
Beproefde methode om huidkanker door zonlicht tegen te gaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210813896
quote:
"In de jaren zestig en zeventig zijn we maatschappelijk gezien meer gaan roken, daar zien we nu de effecten van", zegt Thijs Merkx, bestuursvoorzitter bij het Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL).
In de decennia daarvoor werd er net zo goed flink gerookt, en roken is al een poos op z'n retour. Als je er dan ook nog eens redelijkwijs vanuit gaat dat een gedeelte van de rokers van 50-60 jaar geleden inmiddels al overleden is, zo je toch al wel een achteruitgang aan gevallen moeten zien?

quote:
"Vroeger was het een statussymbool als je een lichte huid had; dat betekende dat je niet op het land hoefde te werken. T
Dan heb je het over een schoonheidsideaal van letterlijk eeuwen geleden. Ook zonnen is al heel lang geen nieuw fenomeen meer.
pi_210813937
Toch zie ik onder de jeugd weer veel rokers.
Gisteren bericht dat 2 kennissen kanker hebben. Van 56 en 65 jaar. Eigenlijk hoor ik de laatste tijd veel mensen jonger dan 65 met kanker. :@
pi_210813956
Nederlanders zijn ook steeds ongezonder gaan leven.
  maandag 2 oktober 2023 @ 14:54:40 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_210814002
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:43 schreef Seeburg54 het volgende:
Toch zie ik onder de jeugd weer veel rokers.
Gisteren bericht dat 2 kennissen kanker hebben. Van 56 en 65 jaar. Eigenlijk hoor ik de laatste tijd veel mensen jonger dan 65 met kanker. :@
Vapers :r
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210814074
Voor mij persoonlijk de ziekte waar ik het meest ''bang'' voor ben. Niet vanwege genen of zo, maar gewoon omdat het zo random kan zijn. Meer doen dan proberen gezond te leven is bijna niet mogelijk, dus tja.
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:09:35 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_210814089
We leven ook in het afvoerputje van Europa.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:10:24 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210814096
niet-rokende fok!-ers halen de 178
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_210814105
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:09 schreef MichaelScott het volgende:
:')
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:11:43 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_210814107
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voor mij persoonlijk de ziekte waar ik het meest ''bang'' voor ben. Niet vanwege genen of zo, maar gewoon omdat het zo random kan zijn. Meer doen dan proberen gezond te leven is bijna niet mogelijk, dus tja.
Opzich wel eens, al denk ik dat ik MS en ALS enger vind omdat daar zo weinig tegen te doen is. Kanker begint toch wel steeds meer een chronische ziekte te worden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210814134
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Opzich wel eens, al denk ik dat ik MS en ALS enger vind omdat daar zo weinig tegen te doen is. Kanker begint toch wel steeds meer een chronische ziekte te worden
Een onderzoeker op dat gebied zei laatst in de media. Dat dat is omdat we ouder worden en opgeknapt worden van andere ziektes.
pi_210814143
quote:
Juist dat gezond zijn resulteert in meer kankergevallen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:18:44 #14
37248 BertV
Klei indiaan
pi_210814155
quote:
Ik heb geen idee of het in mijn genen zit.
Hippocrates heeft zijn archieven verbrand.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_210814163
quote:
Een lichte huid is in Nederland het meest voorkomende huidtype
Gelukkig wordt dat nu opgelost
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:19:56 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_210814166
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:11 schreef PS. het volgende:

[..]
:')
Kom eens onder je steen vandaan.

https://www.google.com/am(...)terk-vervuilde-maas/

De Rijn is niet veel beter.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_210814222
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]
kanker chronisch, alleen sommige soorten, er zijn genoeg varianten die nog steeds niet goed te behandelen zijn en een snelle dood veroorzaken..

Verder natuurlijk een open deur dat bij toegenomen levensverwachting kanker ook meer gaat voorkomen.
pi_210814241
quote:
Meer doen dan proberen gezond te leven is bijna niet mogelijk, dus tja.
Klopt. Je verkleint de kans tegenover mensen met met overgewicht.
  maandag 2 oktober 2023 @ 15:36:58 #19
114460 Muzzie
Klein zijn lijkt me reuzefijn
pi_210814300
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
In de decennia daarvoor werd er net zo goed flink gerookt, en roken is al een poos op z'n retour. Als je er dan ook nog eens redelijkwijs vanuit gaat dat een gedeelte van de rokers van 50-60 jaar geleden inmiddels al overleden is, zo je toch al wel een achteruitgang aan gevallen moeten zien?
Vroeger was roken een mannending. Pas toen bleek hoe ongezond het was, zijn vrouwen het ook massaal gaan doen.
Mens sana in corpore sano
pi_210814345
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 14:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ook.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:58:25 #21
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210814868
De TT is helaas maar al te waar!

Zowel erfelijke factoren als ongezonde leefgewoonten zijn vaak de boosdoener. Het is ook de waarheid als een koe ):O dat sommigen evengoed kanker kunnen krijgen, ongeacht een meest gezonde leefstijl.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210814900
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:19 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Kom eens onder je steen vandaan.

https://www.google.com/am(...)terk-vervuilde-maas/

De Rijn is niet veel beter.
Niet alleen dat, omdat we het laagst gelegen land zijn zakt alle vuile lucht uit het Ruhrgebied en Antwerpen hier naar toe.
Dat is wat we vroeger op school leerden
pi_210814928
quote:

[..]
Daarom biologisch vapen *)
Plaats hier uw advertentie
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:10:04 #24
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_210814951
Is kanker ook niet gewoon een 'welvaarts-ziekte' , we worden ook steeds ouder en zo ?!
Ik ben inmiddels overleden
pi_210814956
Met de stijgende zorgkosten zou dit goed nieuws moeten zijn. Hoogbejaardheid is verreweg het duurste.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Forum Admin maandag 2 oktober 2023 @ 17:26:55 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210815082
quote:
15s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:10 schreef Enchanter het volgende:
Is kanker ook niet gewoon een 'welvaarts-ziekte' , we worden ook steeds ouder en zo ?!
Vergeet Chemours, Tata Steel, Schiphol, etc etc niet.

Nederland lijkt schoon omdat "we" een opgeruimd land zijn, maar de lucht en zeker het water is gewoon goor. Op de website van het rivm kun je de waterkwaliteit van oa plassen zien, het gros is (sterk) vervuild en bij een deel wordt zelfs sterk afgeraden om er in te zwemmen. Toch zag ik deze zomer elk weekend de boel afgeladen druk.

Maar gelukkig gaat het goed met de economie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210815099
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er hier meer factoren meespelen. Vroeger deed men ongeveer alles wat als ongezond wordt gezien, veel roken, veel vlees eten en andere dierlijke producten en lange periode in de zon doorbrengen en mensen hadden toen aanmerkelijk minder last van tumoren dan nu. Dat lijkt allemaal wat tegenstrijdig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210815238
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:09 schreef MichaelScott het volgende:
Deze man weet.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 18:13:51 #29
441859 crew  Lenny77
pi_210815475
quote:

[..]
Nee is nog te vroeg. De eventuele gevolgen van vapen ga je pas binnen 10 tot 30 jaar zien.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_210815523
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er hier meer factoren meespelen. Vroeger deed men ongeveer alles wat als ongezond wordt gezien, veel roken, veel vlees eten en andere dierlijke producten en lange periode in de zon doorbrengen en mensen hadden toen aanmerkelijk minder last van tumoren dan nu. Dat lijkt allemaal wat tegenstrijdig.
Over 20 jaar komen we erachter dat het PFAS is die voor een sterke toename in het aantal kankergevallen zorgt.
  Forum Admin maandag 2 oktober 2023 @ 18:22:39 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210815537
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Over 20 jaar komen we erachter dat het PFAS is die voor een sterke toename in het aantal kankergevallen zorgt.
Dat zou me oprecht niets verbazen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210815624
Kanker is de ultieme wraak van de natuur op onze consumptiemaatschappij en verzorgingstaat. Hoe ouder je wordt of hoe minder snel je ergens anders aan dood gaat, uiteindelijk krijg je kanker.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 2 oktober 2023 @ 18:47:04 #33
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210815762
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:32 schreef Discombobulate het volgende:
Kanker is de ultieme wraak van de natuur op onze consumptiemaatschappij en verzorgingstaat. Hoe ouder je wordt of hoe minder snel je ergens anders aan dood gaat, uiteindelijk krijg je kanker.
Dat speelt een grote rol mee.

En openbaring van deze vreselijke ziekte gaat meestal over een wat langere tijd. Onder andere jammer maar helaas voor alle meerokers uit andere tijden.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210815782
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nederland lijkt schoon omdat "we" een opgeruimd land zijn, maar de lucht en zeker het water is gewoon goor. Op de website van het rivm kun je de waterkwaliteit van oa plassen zien, het gros is (sterk) vervuild en bij een deel wordt zelfs sterk afgeraden om er in te zwemmen. Toch zag ik deze zomer elk weekend de boel afgeladen druk.

En toch staan wij wereldwijd aan de top qua hoe oud mensen worden. En in het geheel is de mensheid überhaupt nog nooit zo oud geworden. We hebben een ontzettende vergrijzing.

Spreek ik hiermee tegen wat jij zegt? mwau, nee niet perse. Maar het is wel zo dat die vervuiling blijkbaar ook weer niet zodanig slecht is, dat het ernstig onze levensverlenging bedreigd.
pi_210815797
quote:

[..]
Om er 10 jaar later weer achter te komen dat het causale verband overdreven werd.
pi_210815908
Wappen de wappies niet op maandag? Ik mis nog een ‘verklaring’…
pi_210815938
kankermensen :( :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210815948
Als kind van de jaren 70 flink meegerookt natuurlijk. In de auto, voor de schoolklas, overal zat ik als kind in de rook van volwassenen. Zelf nooit gerookt overigens. Drank was net zoiets. Als kind suiker uit het jeneverglaasje van opa lebberen. Laatste restje bier mochten we ook. Ik heb als twintiger/dertiger ook wel een periode flink gezopen met vrienden, maar dat is al jaren over. Ik drink amper nog. Dus geen alcoholist geworden ondanks dat we als kind wel een keer alcohol kregen. :)
Asbest? We woonden er middenin. Heb als kind ook wel staan zagen in die rommel. We wisten niet beter, en niemand zei er iets van.
Wat mij wel stoort, nu weet de overheid heel goed waar het knelt. En toch pakken ze de grote industrie zoals Tata en Chemours niet hard genoeg aan, want hoogstwaarschijnlijk tellen stiekem hele andere belangen zwaarder.
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:06:28 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210815978
Anekdotisch natuurlijk maar het aantal vrienden die een ouder verliezen aan kanker is wel echt schrikbarend hoog. Inclusief mezelf trouwens. Kan zo 10 vrienden voor de geest halen die een ouder verloren hebben aan kanker. En die waren allemaal rond de 55, dus echt niet zo oud. En dan nog eens een groep die kanker had maar er gelukkig van is genezen.

Maarja zoals ik zeg is dat puur wat ik zelf meemaak.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210816054
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Anekdotisch natuurlijk maar het aantal vrienden die een ouder verliezen aan kanker is wel echt schrikbarend hoog. Inclusief mezelf trouwens. Kan zo 10 vrienden voor de geest halen die een ouder verloren hebben aan kanker. En die waren allemaal rond de 55, dus echt niet zo oud. En dan nog eens een groep die kanker had maar er gelukkig van is genezen.

Klopt hoor. Hier ook in de familie, maar ook vrienden die een ouder hebben gehad met kanker. Mijn moeder had geluk, die overleefde 25 jaar geleden nierkanker. Krijgt een 2e kans, maar rookt zich vervolgens nog steeds de pleuris. Zo jammer weer.
pi_210816056
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

hoezo lijkt nederland schoon? We voldoen al jaren en jaren en jaren en jaren niet aan allerlei WHO normen zoals luchtkwaliteit en waterkwaliteit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210816067
quote:
2s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Mja, dat was vroeger lijkt me ook gewoon zo. Rond de 55 is nou eenmaal de leeftijd dat mensen vaak kanker krijgen, dat is waar het vaak allemaal begint. Of ouder natuurlijk.

Wat betreft genezing, ken wel mensen die 25 jaar geleden kanker hadden en genezen zijn, 25 jaar niets meer aan de hand en helemaal gezond. Volgens mij zijn we daar echt al wel heel ver mee gekomen. Kinderen ook, ken ook wel mensen die als kind kanker hadden, nu een jaar of vijftien later helemaal gezond.
pi_210816073
tja, je moet ergens aan doodgaan....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210816075
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hoezo lijkt nederland schoon? We voldoen al jaren en jaren en jaren en jaren niet aan allerlei WHO normen zoals luchtkwaliteit en waterkwaliteit.
Maar ondertussen wel lekker pamperen. Sommige dingen zijn zo absurd hypocriet, je zou er gekheid om hebben als het niet zo triest was. ;(
pi_210816104
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:14 schreef Seeburg54 het volgende:
Krijgt een 2e kans, maar rookt zich vervolgens nog steeds de pleuris. Zo jammer weer.
Ik kende een arts die elke pauze liep te roken, aan z'n gezicht te zien ging er ook wel veel bier en whiskey in na werk. Echt zo'n nihilistisch type was dat. En dan wel elke dag mensen op de polikliniek zien en zeggen wat ze wel of niet moeten doen.

Mja, we weten dat mensen heel, heel lastig in staat zijn om hun gedrag te veranderen.
pi_210816107
Mensen krijgen meer kanker omdat ze ook ''meer'' ouder worden.
pi_210816132
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik kende een arts die elke pauze liep te roken, aan z'n gezicht te zien ging er ook wel veel bier en whiskey in na werk. Echt zo'n nihilistisch type was dat. En dan wel elke dag mensen op de polikliniek zien en zeggen wat ze wel of niet moeten doen.

Mja, we weten dat mensen heel, heel lastig in staat zijn om hun gedrag te veranderen.
Ja dat klopt zeker in het geval van mijn moeder. ;(
Ik vind het soms wel moeilijk.
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:25:53 #48
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210816151
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mja, dat was vroeger lijkt me ook gewoon zo. Rond de 55 is nou eenmaal de leeftijd dat mensen vaak kanker krijgen, dat is waar het vaak allemaal begint. Of ouder natuurlijk.

Wat betreft genezing, ken wel mensen die 25 jaar geleden kanker hadden en genezen zijn, 25 jaar niets meer aan de hand en helemaal gezond. Volgens mij zijn we daar echt al wel heel ver mee gekomen. Kinderen ook, ken ook wel mensen die als kind kanker hadden, nu een jaar of vijftien later helemaal gezond.
Das waar. Makkelijk te vergeten.
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:27:03 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210816169
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 19:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Beetje de dokters versie van je eigen website niet op orde hebben als (web)ontwerp bedrijf. Zie je veel.
pi_210816323
quote:

[..]
Dat kunnen we nu toch al wel concluderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')