abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 april 2024 @ 15:08:58 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213217580
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:54 schreef matthijst het volgende:

[..]
Voor het geval je een abortus wilt op vakantie? :')
Omdat ze eerder je baby perse ter wereld willen laten komen, al is er geen of nauwelijks overlevingskans, dan jou als vrouw redden. Een zwangerschap afbreken (een abortus dus in hun ogen inderdaad) omdat je als moeder het niet overleeft mag niet. Je zal maar net met een complicatie naar het ziekenhuis moeten.
Misschien je eerst verdiepen hoe ver sommige staten inmiddels zijn met de wet dicht timmeren voordat je een onzinnige opmerking maakt. Het is al lang niet meer alleen de reguliere abortus die verboden is sommige staten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 15 april 2024 @ 16:58:41 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_213218616
Ik zou binnen blijven.

Er overlijden 5 per 100.000 vrouwen, of minder dan 10 per jaar tijdens de zwangerschap of bevalling.
Dus die kans is al minimaal.
De kans dat je dan ook nog met je dikke pens in de VS rondhangt en een dokter zegt: "fuck mama, let's save the baby" lijkt me nihil.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 15 april 2024 @ 17:23:23 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213218847
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 16:58 schreef matthijst het volgende:
Ik zou binnen blijven.

Er overlijden 5 per 100.000 vrouwen, of minder dan 10 per jaar tijdens de zwangerschap of bevalling.
Dus die kans is al minimaal.
De kans dat je dan ook nog met je dikke pens in de VS rondhangt en een dokter zegt: "fuck mama, let's save the baby" lijkt me nihil.
Deze vrouwen overlijden in NL dus niet :')

Wat hier als miskraam wordt gezien is daar soms bij wet al abortus. Soms al na 6 weken overtijd. Dan weet je het zelf net aan 2 weken als je mazzel hebt. Veel doktoren zijn enorm terughoudend in je helpen omdat ze bang zijn de wet te overtreden.

Maar wees blij dat je als man je niet druk hoeft te maken over de vreselijke inperkingen voor vrouwen die men doorvoert. En het einde is nog lang niet bereikt.

De andere vrouwonvriendelijke opmerking negeer ik maar :{w

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 15-04-2024 17:31:39 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 15 april 2024 @ 17:41:00 #204
28167 matthijst
pi_213219022
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 17:23 schreef laziness het volgende:

[..]
Deze vrouwen overlijden in NL dus niet :')
Hier 10 per 100.000, daar 30 per 100.000.
Lekker para doen *O*
Ook weinig met vakantie te maken.
Of zit je ook bij elke mass shooting te miepen. Daar sterven meer Amerikanen per jaar aan.
Verkeersdoden, 43.000 per jaar. Maar geen auto huren in de VS.

[ Bericht 4% gewijzigd door matthijst op 15-04-2024 17:54:07 ]
  Redactie Frontpage maandag 15 april 2024 @ 18:30:54 #205
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_213219759
Maar eehm, voor de politieke situatie en abortuswetten zijn er andere plekken op het forum misschien beter geschikt. Kunnen we het hier weer gewoon hebben over leuke dingen en vakantieplannen- en verhalen :Y
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 15 april 2024 @ 19:37:03 #206
39237 crew  H_T
2733
pi_213220695
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 23:39 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor zo goedkoop mogelijke pretparktickets? Ik kom uit bij Getawaytoday en undercovertourist, maar iemand wellicht nog andere tips (of een kortingscode voor undercovertourist)? Komt er nog een speciale kortingsdag aan zoals Black Friday oid waarbij het slim is om er op te wachten? We willen tickets voor Disneyland, Seaworld en Universal studios.

We hebben wel alle hotels nu vastgelegd, was vooral voor de route van LAX naar Monterey erg zoeken naar betaalbaar aanbod voor 5 personen. Uiteindelijk slapen we de eerste nacht nu maar in twee kamers, dat scheelde heel veel geld en waarschijnlijk slapen we toch direct na aankomst.

Onze uiteindelijke route, voor de geïnteresseerden: https://maps.app.goo.gl/t2492m2MJWvebxVP6 (de exacte route die we gaan rijden is dit niet want google pakt de kortste route, maar de stops kloppen wel)
LAX - Thousand Oaks - San Luis Obispo - Monterey - San Francisco - Three Rivers (Sequoia NP) - LA - San Diego - Anaheim, - LAX
Eind mei is het memorial day, misschien is er dan nog een sale ergens. Daarbij geef ik Disneyland de minste kans iets in de uitverkoop te gooien en Seaworld het meest. Attractiontickets.com heeft soms ook een leuke korting of combinatie, maar die lijken nu ook weer niet heel veel goedkoper te zijn dan de parken zelf.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_213220765
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wel erg overdreven hoor dit.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 15:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Spokane...je hebt nogal wat rednecks, survivalists en nazis in die omgeving, Louis Theroux kwam er verschillende keren terecht met zijn 'Weird Weekends' serie.
Dat klopt, maar de gedachte over een burgeroorlog is helaas bepaald geen uitzondering. Zie bijvoorbeeld dit recente artikel:

Two in five Americans say a civil war is at least somewhat likely in the next decade
https://www.chathamhouse.(...)ded-national-divorce

quote:
Half (54 per cent) of self-described strong Republicans in America now think it is very or somewhat likely there will be a US civil war within the next decade. Four in ten (40 per cent) strong Democrats agree.
Ik zou het gezien de gebeurtenissen op 6 januari 2021 toch even aankijken deze keer :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2024 19:45:06 ]
pi_213222996
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 19:40 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]
Dat klopt, maar de gedachte over een burgeroorlog is helaas bepaald geen uitzondering. Zie bijvoorbeeld dit recente artikel:

Two in five Americans say a civil war is at least somewhat likely in the next decade
https://www.chathamhouse.(...)ded-national-divorce
[..]
Ik zou het gezien de gebeurtenissen op 6 januari 2021 toch even aankijken deze keer :P
Ik kan niet echt een makkelijke uitweg verzinnen in de spiraal waarin de VS, maar ook veel andere delen van de wereld zitten. Een polariserende samenleving, met steeds extremere standpunten, gecombineerd met een groeiende kloof tussen rijk en arm, wat in het verleden vaak een trigger was tot revolutie. In een the-winner-takes-it-all politiek systeem, waar je in feite maar twee partijen hebt, wordt dit alles nog eens versterkt. Kan nog tientallen jaren duren, of het kan mogelijk via een common enemy. En 'somewhat likely' is natuurlijk ook behoorlijk vaag.
  Moderator maandag 15 april 2024 @ 22:42:36 #209
45833 crew  Fogel
pi_213223270
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 18:30 schreef LTVDK het volgende:
Maar eehm, voor de politieke situatie en abortuswetten zijn er andere plekken op het forum misschien beter geschikt. Kunnen we het hier weer gewoon hebben over leuke dingen en vakantieplannen- en verhalen :Y
Goed plan!
We aborteren vanaf hier posts die beter in POL en/of andere subfora passen *G*

Dus mensen; post gezellig ontopic verder *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 16 april 2024 @ 07:13:23 #210
80382 manny
30 is best veel
pi_213224232
Over gezellige activiteiten gesproken:

Ik wil tijdens de reis graag zo een gunrange bezoeken en met het meest onmogelijke wapentuig knallen. Mijn dochters zien dit ook wel zitten.

Heeft iemand daar ervaring mee (tips / suggesties), en als ik wat rond google zie ik dat je als toerist eigenlijk alleen onder directe begeleiding van een instructeur de baan op mag (en dat lijkt me een goede zaak). We rijden rond in de zone Indianeapolis, stukje naar het zuiden dan beetje St Louis kant weer omhoog.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 16 april 2024 @ 07:58:39 #211
28167 matthijst
pi_213224431
Twee keer gedaan. 1x in Orlando, daar was het een soort wedstrijdje (Tactical Experience noemden ze het) met 2 andere bezoekers waarbij je met verschilende wapens op targets mocht schieten (AR15, AK47, Remington 870, Glock 17). Instructeur staat altijd dicht op je (terecht en logisch).
1x in Vegas (Desert Eagle), waar je op je eigen baan op een target mocht schieten. Instructeur stond daar de hele tijd bij ook.

Zo'n "wedstrijdje" is wat leuker, duurde ook langer, uur of 2-3 denk ik, met lunch.Maar het is sowieso leuk om een keer te doen.

FAQ van een willekeurige ranch:
I want to shoot, but I have never shot before, can someone help me?
Not a problem at SharpShooter. We have a highly trained staff that will assist in the selection of a firearm and the proper use and safety of the weapon. Our objective is to expand sport shooting, safely with confidence and pleasure for all guests.
  dinsdag 16 april 2024 @ 08:13:46 #212
80382 manny
30 is best veel
pi_213224510
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:58 schreef matthijst het volgende:
Twee keer gedaan. 1x in Orlando, daar was het een soort wedstrijdje (Tactical Experience noemden ze het) met 2 andere bezoekers waarbij je met verschilende wapens op targets mocht schieten (AR15, AK47, Remington 870, Glock 17). Instructeur staat altijd dicht op je (terecht en logisch).
1x in Vegas (Desert Eagle), waar je op je eigen baan op een target mocht schieten. Instructeur stond daar de hele tijd bij ook.

Zo'n "wedstrijdje" is wat leuker, duurde ook langer, uur of 2-3 denk ik, met lunch.Maar het is sowieso leuk om een keer te doen.

FAQ van een willekeurige ranch:
I want to shoot, but I have never shot before, can someone help me?
Not a problem at SharpShooter. We have a highly trained staff that will assist in the selection of a firearm and the proper use and safety of the weapon. Our objective is to expand sport shooting, safely with confidence and pleasure for all guests.
Thanks. De regel van die betreffende range inderdaad ook dat buitenlanders welkom zijn, mits ze zich kunnen identificeren met een geldig paspoort.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_213228169
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:13 schreef manny het volgende:
Over gezellige activiteiten gesproken:

Ik wil tijdens de reis graag zo een gunrange bezoeken en met het meest onmogelijke wapentuig knallen. Mijn dochters zien dit ook wel zitten.

Heeft iemand daar ervaring mee (tips / suggesties), en als ik wat rond google zie ik dat je als toerist eigenlijk alleen onder directe begeleiding van een instructeur de baan op mag (en dat lijkt me een goede zaak). We rijden rond in de zone Indianeapolis, stukje naar het zuiden dan beetje St Louis kant weer omhoog.
wij zijn, toen we in 2016 in Las Vegas waren, een stukje buiten de stad naar zo'n range geweest.

was een toffe ervaring! paar honderd kogels met een handwapen geschoten, werd allemaal goed uitgelegd en begeleid etc. formuliertje ingevuld, geïdentificeerd, wapen kiezen en gaan.

en keuze was best ruim volgens mij, maar we hebben het 'simpel' gehouden :P

EDIT: was volgens mij het "Clark County Rifle-Pistol Center".

[ Bericht 2% gewijzigd door ReMcOrE op 16-04-2024 15:31:54 ]
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 21 mei 2024 @ 16:39:50 #214
366734 dimmak
bitcoin
pi_213637952
Ik zit eraan te denken om in juli ergens naar Florida te vliegen met vrouw en kind (1) om een roadtrip te maken van 2,5 week. Vrouw en ik willen echt heel graag naar Key West rijden wat dan ook het hoogtepunt van de reis moet worden. Ik zat te denken om te starten in Miami en daar een paar dagen te verblijven om vervolgens via Key West en de Everglades naar Cedar Key te rijden en daarna via St. Augustine weer terug naar Miami. Devil's Den en Manatee Springs State Park zou ik wel graag willen zien wat dan van de route af is. Ik geef zelf dan weer niets om de pretparken in Florida.

Hebben jullie misschien nog tips? En is de route wat ambitieus voor 2,5 week of is dat prima te doen? En is Juli een relatief gunstige reisperiode ivm orkaanseizoen?

[ Bericht 4% gewijzigd door dimmak op 21-05-2024 16:45:31 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_213638116
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:24 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]
wij zijn, toen we in 2016 in Las Vegas waren, een stukje buiten de stad naar zo'n range geweest.

was een toffe ervaring! paar honderd kogels met een handwapen geschoten, werd allemaal goed uitgelegd en begeleid etc. formuliertje ingevuld, geïdentificeerd, wapen kiezen en gaan.

en keuze was best ruim volgens mij, maar we hebben het 'simpel' gehouden :P

EDIT: was volgens mij het "Clark County Rifle-Pistol Center".
Ben in Vegas zelf geweest. Onder begeleiding van een instructeur inderdaad. Allemaal vrij strak geregeld. Dat moet ook wel. Vond het zelf een leuke ervaring.
pi_213638499
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 16:39 schreef dimmak het volgende:
Ik zit eraan te denken om in juli ergens naar Florida te vliegen met vrouw en kind (1) om een roadtrip te maken van 2,5 week. Vrouw en ik willen echt heel graag naar Key West rijden wat dan ook het hoogtepunt van de reis moet worden. Ik zat te denken om te starten in Miami en daar een paar dagen te verblijven om vervolgens via Key West en de Everglades naar Cedar Key te rijden en daarna via St. Augustine weer terug naar Miami. Devil's Den en Manatee Springs State Park zou ik wel graag willen zien wat dan van de route af is. Ik geef zelf dan weer niets om de pretparken in Florida.

Hebben jullie misschien nog tips? En is de route wat ambitieus voor 2,5 week of is dat prima te doen? En is Juli een relatief gunstige reisperiode ivm orkaanseizoen?
Florida is groot maar het rijden gaat prima. Het is tevens heel persoonlijk wat je wil doen. Miami vond ik niet zo boeiend als je geen strand persoon bent.

Key's is mooi maar pokke eind rijden en terug. Verder heb je het daar ook best snel gezien.

Overige plekken in Florida zoals Tampa / Orlando hebben ook veel te bieden. Pretparken, malls, dieren, sportwedstrijden. Van alles te doen.

Juli warm en plakkerig plus erg druk. Hoeft echter geen probleem te zijn..
pi_213638697
quote:

Ik zou dat in een ander moment van het jaar doen als je nog niet aan schoolvakanties gebonden bent. In November is Florida heerlijk qua temperatuur, maar in juli/augustus zou ik daar niet willen zijn. In april/mei was het begin van de middag soms al amper te doen qua temperatuur.

Ben zelf nog nooit in Miami geweest, maar heb daar van familie alleen maar slechte verhalen over gehoord. Heel crimineel/onveilig en weinig te doen. Beide mensen die ik ken die er geweest zijn, zijn eerder dan gepland doorgereisd.
pi_213644109
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 17:38 schreef Drass het volgende:

[..]
Florida is groot maar het rijden gaat prima. Het is tevens heel persoonlijk wat je wil doen. Miami vond ik niet zo boeiend als je geen strand persoon bent.

Key's is mooi maar pokke eind rijden en terug. Verder heb je het daar ook best snel gezien.

Overige plekken in Florida zoals Tampa / Orlando hebben ook veel te bieden. Pretparken, malls, dieren, sportwedstrijden. Van alles te doen.

Juli warm en plakkerig plus erg druk. Hoeft echter geen probleem te zijn..
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:01 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik zou dat in een ander moment van het jaar doen als je nog niet aan schoolvakanties gebonden bent. In November is Florida heerlijk qua temperatuur, maar in juli/augustus zou ik daar niet willen zijn. In april/mei was het begin van de middag soms al amper te doen qua temperatuur.

Ben zelf nog nooit in Miami geweest, maar heb daar van familie alleen maar slechte verhalen over gehoord. Heel crimineel/onveilig en weinig te doen. Beide mensen die ik ken die er geweest zijn, zijn eerder dan gepland doorgereisd.
Ik wil eigenlijk alleen even Miami Beach proeven overdag, dus lang verwacht ik er ook niet te blijven.

Maar thanks voor de tips. Ik denk dat ik met mijn vrouw ga overleggen of we een andere reisperiode kunnen kiezen. Maar dan wordt het waarschijnlijk pas maart/april.. ;(
pi_213645186
Mijn advies zou februari zijn. Temperaturen gemiddeld 25c, niet te plakkerig. Buiten het seizoen wat veel geld scheelt.

Hoe later je gaat hoe duurder en vochtiger wat niet heel lekker is, wat een vorige user ook zei.
pi_213645375
quote:
Ik zit eraan te denken om in juli ergens naar Florida te vliegen met vrouw en kind (1) om een roadtrip te maken van 2,5 week.
Niet lullig bedoelt hoor, maar waarom zou je dit willen ondernemen met een kind van 1 jaar?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213646806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet lullig bedoelt hoor, maar waarom zou je dit willen ondernemen met een kind van 1 jaar?
Tsja, omdat het kan. De enige uitdaging zit in het vliegen. Roadtrippen zelf doen we nu ook volop zonder problemen.
  woensdag 22 mei 2024 @ 21:36:54 #222
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_213652319
route is best ambitieus voor 2,5 week. En inderdaad is die tijd van het jaar echt niet fijn qua temperatuur. Vlak voor Springbreak heeft mijn absolute voorkeur.

Miami Beach is leuk voor een dag inderdaad, 's avonds eten op Espanola Way en over Ocean Drive slenteren.. Volgende dag zou ik Brickell pakken; Little Havana, Wynwood, Miami Thriller Boat vanaf Bayside.. (die laatste is echt een aanrader)
Volgende dag de oostkant van Everglades bezoeken en overnachten in Key Largo. Als je daarna doorrijdt naar Key West neem je tijd. Wij doen het liefst drie dagen over deze trip. Dan lekker een dag of twee Key West; zeker de zonsondergang vanaf Mallory Square beleven en daarna slenteren over Duval Street en ergens een restaurantje pakken.

Daarna westkant Everglades (Shark Valley) en naar boven naar Cedar Key. Doorrijden kan, maar vind ik zonde. Genoeg te zien onderweg en een of twee overnachtingen kan prima. Zonde om Florida alleen maar vanuit je auto te zien.
Oversteken naar St. Augustine; daar kun je ook makkelijk 2 of drie dagen volmaken. Vergeet niet van te voren al Devil's Den te reserveren. Zonder reservering kom je niet in de buurt. Springs kun je wel een dag volmaken.
Dan naar beneden; Daytona wil je toch eens zien, Space Center, Cocoa Beach, Blowing Rocks, West Palm Beach, Fort Lauderdale.. Genoeg stops te verzinnen.

Zoals gezegd, het kan. Maar zeker met zo'n kleintje zou ik toch wel vaker de auto uit willen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_213655625
quote:

[..]
Waarom niet? Mag je niets meer voor jezelf doen als je een kind hebt? Juist 1 jong kind kan je nog makkelijk meenemen. Als er meer kinderen volgen wordt het een ander verhaal. Mijn zoon is ook mee gegaan op een roadtrip toen hij 10/11 maanden was. Hij heeft zich toen echt goed vermaakt (vooral met 100% aandacht) en was makkelijk mee te nemen. We hebben alleen onze route iets rustiger aan gedaan nu (beperkt autorijden iedere dag en langer op 1 plaats), en een bestemming iets dichterbij gekozen. Zoon is er(tegenover zijn zussen) trots op dat hij in Canada is geweest en de Niagara Falls heeft gezien :')
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:21:54 #224
28167 matthijst
pi_213657688
10-11 maanden en "heeft zich echt goed vermaakt" in 1 zin _O- _O- _O-
Kind kan schijten, brabbelen en kruipen. Net als elke random baby. Maar "heeft zich goed vermaakt" is wel een aparte uitspraak.
Wat is vermaken voor een 10 maand oude baby?
Boekje lezen, tv kijken, mooie wandeling gemaakt. Stukje gezwommen in de oceaan?
Achtbaantje meegepakt. Gepraat met andere babies, lekker onder de locals?
pi_213657718
quote:

[..]
Waarom niet? Zodra ze naar school gaan zit je vast aan het hoogseizoen. Ben met name in Patagonië bijvoorbeeld de nodige koppels met baby's tegengekomen die hun ouderschapsverlof gebruikten om een grote reis te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 15:29:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')