Ik verwacht van wel, je opwek zal de komende 3 maanden de boel wel redelijk compenseren.quote:Op maandag 1 april 2024 01:07 schreef Sport_Life het volgende:
Sinds we de warmtepomp hebben (juli 2023) is het verbruik 6652 en de opwek 4815, de komende 3 maanden wordt spannend of we op 0/energie neutraal eindigen!
Wij wekken zo'n 8800kwh per jaar op, maar komende maanden verbruiken we ook nog wel wat stroom.quote:Op maandag 1 april 2024 01:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht van wel, je opwek zal de komende 3 maanden de boel wel redelijk compenseren.
Nou ja, tenzij het 3 maanden rotweer wordt
Wij zitten vanaf 1 juli nu op 5.080 kWh verbruik en 4.201 kWh opwek en ik heb op jaarbasis eigenlijk altijd een overschot gehad, het moet wel heel raar lopen wil dat van 01-07-2023 tot 01-07-2024 niet zo zijn.
1.135,54 m3.quote:Op zondag 14 april 2024 10:36 schreef Piles het volgende:
Tussen 5 februari en 25 maart hebben we 170 m3 gas gebruikt voor verwarming, warm water en koken.
Durft iemand hier een voorspelling voor een heel jaar te doen?
En dan exclusief koken, i.v.m. overstap naar inductie.
En hoe bereken je dat zo precies?quote:Op zondag 14 april 2024 11:25 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
1.135,54 m3.
Daar gaat 34,39 m3 af voor de inductieplaat.
Ik moet voor dit kalenderjaar nog 1.021,64 kWh wegsalderen. Ik zeg met opzet kalenderjaar, omdat in februari mijn nieuwe contract is in gegaan, dus geheel januari en de eerste paar dagen van februari hoorden nog bij het vorige contract, en daar heb ik geld op terug gekregenquote:Op zondag 14 april 2024 14:37 schreef investeerdertje het volgende:
Ik heb een kwart van mn teveel verbruikte energie van vorige maand deze maand al teruggeleverd. Het komt nog wel goed 😊
Mijn jaarrekening loopt van november tot november. Je zal begrijpen dat ik nog 3.5 mwh moetquote:Op zondag 14 april 2024 14:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik moet voor dit kalenderjaar nog 1.021,64 kWh wegsalderen. Ik zeg met opzet kalenderjaar, omdat in februari mijn nieuwe contract is in gegaan, dus geheel januari en de eerste paar dagen van februari hoorden nog bij het vorige contract, en daar heb ik geld op terug gekregenmaar qua kalenderjaar dus nog meer dan 1 MWh te gaan.
Ah, dan heb je de hele winter erbij zitten, ja, dan kan het nu alleen maar rap gaan denk ik.quote:Op zondag 14 april 2024 20:11 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mijn jaarrekening loopt van november tot november. Je zal begrijpen dat ik nog 3.5 mwh moet
Zoeken naar de graaddagen over die periode in jouw regio. Dan kan je dus berekenen hoeveel m3 je gebruikt per graaddag. Vervolgens zoek je het gemiddeld aantal graaddagen per jaar voor jouw regio en dan is je sommetje compleet.quote:
Ook gelijk de reden waarom ik pvv stemmers dankbaar ben, geen afbouwquote:Op zondag 14 april 2024 20:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah, dan heb je de hele winter erbij zitten, ja, dan kan het nu alleen maar rap gaan denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |