abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 oktober 2023 @ 12:15:33 #226
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_210831395
quote:
14s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:21 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik ben nooit gestopt maar ik verwelkom alle nieuwe/herboren piraten graag.
Ik ook
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_210831419
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Supermarkten stelen niet van jou.
Niet letterlijk nee, bedankt voor je scherpe analyse.
Feit blijft dat ze schandalig hoge prijzen vragen en woekerwinsten maken. Genoeg zodat ik, zonder scrulpures, een biefstuk of twee per week niet afreken.
pi_210831473
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:18 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Feit blijft dat ze schandalig hoge prijzen vragen en woekerwinsten maken. Genoeg zodat ik, zonder scrulpures, een biefstuk of twee per week niet afreken.
Als je het wel kan betalen kun je de biefstuk ook gewoon bij de lokale slager halen.

Of heb je daarvoor ook een excuus om niet te hoeven afrekenen?
pi_210831483
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:24 schreef FYazz het volgende:

[..]
Als je het wel kan betalen kun je de biefstuk ook gewoon bij de lokale slager halen.

Of heb je daarvoor ook een excuus om niet te hoeven afrekenen?
Omgekeerde wereld vriend. Omdat de supermarkt mij zelf laten scannen, want kostenbesparingen, moet ik maar naar de slager?

Nee, dan moet je maar de consequentie van je keuzes aanvaarden.
pi_210831543
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:25 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Omgekeerde wereld vriend. Omdat de supermarkt mij zelf laten scannen, want kostenbesparingen, moet ik maar naar de slager?

Nee, dan moet je maar de consequentie van je keuzes aanvaarden.
Ik ben geen vrienden met dieven ;)

En je geeft geen antwoord.
Niemand dwingt jou om te winkelen bij de supermarkt. Vind jij de service en prijzen slecht bij de supermarkt, dan ga je naar de goede slager en draag je ook nog wat bij aan de lokale economie.

Kunt het stelen verpakken als salestechniek, maar zoals vaker bij sales is dat niets meer dan gebakken lucht. Je bent gewoon strafbaar en pauper bezig i.p.v. hip en slim.
pi_210831586
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 10:41 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Ja, ik vind het gerechtvaardigd. De supermarkten stelen ook van mij, ik moet immers eten. Prijzen omhoog, service omlaag, kosten omlaag. Prima, dan doe ik het op deze manier.
Totaal niet gerelateerd, maar heb je anders een foto van jezelf voor ons, en de locaties waar je vaak steelt? Doen we niks mee natuurlijk :*

Alle gekheid op een stokkie; vind het juist fijn die zelfscanners. Hoef niet meer in de rij te staan. Geen praatjes met iemand achter de kassa.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 12:44:35 #232
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_210831673
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:40 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dus dan is stelen gerechtvaardigd?
Wie steelt er van wie ...
Kipfilet , word vol gegooid met water om het zwaarder te maken .
Dus van een kilo kipfilet houd je maar de helft over.

Maar wel voor de prijs van een kilo.

Afwasmiddelen , je krijgt nu 0,7 liter maar was 0,9 liter (onder mom van de smoes dat ze krachtiger zijn.)
Maar de prijs gaat van 1,79 naar 2,10
Sigaretten van 30 stuks zitten nu 29 in maar je betaald 5 euro meer.
Brood word ook kleiner maar je betaald meer.
En zo kan ik nog wel een jaar door gaan.
Dus wie steelt nu van wie ?
Waarom is het bij een ondernemer gerechtvaardigd en waarom bij een klant niet?
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  woensdag 4 oktober 2023 @ 12:46:22 #233
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210831693
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:44 schreef RAVW het volgende:
Waarom is het bij een ondernemer gerechtvaardigd en waarom bij een klant niet?
two wrongs don't make one right.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_210832187
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Totaal niet gerelateerd, maar heb je anders een foto van jezelf voor ons, en de locaties waar je vaak steelt? Doen we niks mee natuurlijk
Beetje raar, een foto vragen van mij. Waarom zou je dat willen?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:30 schreef FYazz het volgende:
Kunt het stelen verpakken als salestechniek, maar zoals vaker bij sales is dat niets meer dan gebakken lucht. Je bent gewoon strafbaar en pauper bezig i.p.v. hip en slim.
Nergens zeg ik dat ik hip en slim ben, dat maak jij er van.
Zie ook het antwoord van @RAVW, dat zijn gewoon feiten. Steeds meer betalen voor minder, dat kent z'n grenzen. De supermarkt maakt woekerwinsten, knijpt leveranciers af, vraagt torenhoge prijzen aan consumenten. Voedsel hebben we nodig om te overleven. Daarom heb ik geen schaamte als ik een biefstukje niet afreken. Dat zouden er meer moeten doen, daar leren ze hopelijk van. Sterker nog, ik zou meer dan alleen een biefstukje niet moeten afrekenen.
pi_210832201
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:46 schreef Gunner het volgende:

[..]
two wrongs don't make one right.
Dikke, dikke onzin. Supermarkten worden op hun vigners getikt, en doen er niets mee.
De ondernemer mag de klant oplichten, maar andersom is het een schande. Het is een schande dat er niet tegen wordt opgetreden. Daarom zelf maar het recht in handen nemen.
pi_210832230
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 13:53 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ik dat grapje niet uit hoef te leggen. Info doorsturen naar die supermarkten natuurlijk.
pi_210832248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ik dat grapje niet uit hoef te leggen. Info doorsturen naar die supermarkten natuurlijk.
Okee, fijn dit soort NSB achtige praktijken. Wees maar trots op jezelf, je hebt een supermarkt concern weer geholpen!
Wellicht krijg je wat extra zegeltjes. Wel netjes alles scannen, en we controleren je ook nog omdat we je niet vertrouwen. Bedankt!
pi_210832287
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 13:59 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Okee, fijn dit soort NSB achtige praktijken. Wees maar trots op jezelf, je hebt een supermarkt concern weer geholpen!
Wellicht krijg je wat extra zegeltjes. Wel netjes alles scannen, en we controleren je ook nog omdat we je niet vertrouwen. Bedankt!
Take a chill pill dude, maakte maar een grapje.

woensdag 4 oktober 2023 @ 14:08:09 #239
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210832332
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 13:54 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Dikke, dikke onzin. Supermarkten worden op hun vigners getikt, en doen er niets mee.
De ondernemer mag de klant oplichten, maar andersom is het een schande. Het is een schande dat er niet tegen wordt opgetreden. Daarom zelf maar het recht in handen nemen.
stelen is hoe dan ook fout. kan me niet voorstellen dat je serieus bent.

verder ga ik er geen tijd of moeite in steken. succes ermee
Where law ends, tyrrany begins.
pi_210832356
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:08 schreef Gunner het volgende:

[..]
stelen is hoe dan ook fout. kan me niet voorstellen dat je serieus bent.

verder ga ik er geen tijd of moeite in steken. succes ermee
Bedankt, fijne middag nog :)
pi_210832507
Als je jat van een winkel dan merken ze omdat ze en een product missen en ze missen geld

Als ik iets download dan merken ze het niet, als ik het niet download dan had ik als nog geen abbo genomen

Kijk naar Spotify, wie heeft daarbij een aparte abbo?
pi_210832619
Mijn Sonarr pruttelt nog wat obscure US tv series binnen, maar moet zeggen dat sinds ik m'n streamingsabonnementen heb opgezegd ik ook niet specifiek behoefte heb aan al die eenheidsworst series die tegenwoordig uitgebracht wordt.
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 14:51:25 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210832764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:28 schreef alexmarvel het volgende:

Kijk naar Spotify, wie heeft daarbij een aparte abbo?
Iedereen die het op zijn telefoon gebruikt?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 oktober 2023 @ 15:03:13 #244
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210832902
quote:
88s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Iedereen die het op zijn telefoon gebruikt?
Een deel ervan gebruikt de gratis versie.

Heb ik ook een behoorlijke tijd geprobeerd, maar dat frustreerde al net zo erg als die gratis apps van RTL en SBS (eerder in dit topic vermeld). Maar goed, dat hebben ze natuurlijk niet voor niets zo gemaakt.
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 15:04:42 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210832921
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 15:03 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Een deel ervan gebruikt de gratis versie.

Heb ik ook een behoorlijke tijd geprobeerd, maar dat frustreerde al net zo erg als die gratis apps van RTL en SBS (eerder in dit topic vermeld). Maar goed, dat hebben ze natuurlijk niet voor niets zo gemaakt.
Oh wist niet eens dat er een gratis versie was die werkte op de telefoon, dan mag je alleen shuffle ofzo toch, dat lijkt me geen manier om muziek te luisteren.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 15:08:51 #246
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210832968
quote:
88s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Oh wist niet eens dat er een gratis versie was die werkte op de telefoon, dan mag je alleen shuffle ofzo toch, dat lijkt me geen manier om muziek te luisteren.
En 6 skips per uur.

Als ik een of andere playlist doorneem om de dingen met potentie eruit te vissen, zit ik zo aan de 20.

Om nog maar te zwijgen over alle reclame en intermezzo's over cassettebandjes/8tracks/enzovoort.
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 15:11:27 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210832995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 15:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En 6 skips per uur.

Als ik een of andere playlist doorneem om de dingen met potentie eruit te vissen, zit ik zo aan de 20.
Wat ik wel mis is een fatsoenlijke album shuffle (maar die mist in veel software) ik wil gewoon een lijst met albums en dan daarvan een random album luisteren en dan een ander album. Foobar en een aantal linux spelers hebben dat wel gewoon en het is echt iets dat ik erg zou waarderen.

Trouwens ik kreeg van spotify eergisteren een bericht dat ik hun dienst illegaal gebruikte wat niet zo was :? na een keer klikken op dat het niet zo was kreeg ik een dag later een nieuw wachtwoord en mijn account terug.
pi_210833164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:18 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Je bent niet verplicht daar te kopen.
pi_210833219
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 15:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je bent niet verplicht daar te kopen.
Ja, dan maar niet eten :')
pi_210833726
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 13:53 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
[..]
Nergens zeg ik dat ik hip en slim ben, dat maak jij er van.
Zie ook het antwoord van @:RAVW, dat zijn gewoon feiten. Steeds meer betalen voor minder, dat kent z'n grenzen. De supermarkt maakt woekerwinsten, knijpt leveranciers af, vraagt torenhoge prijzen aan consumenten. Voedsel hebben we nodig om te overleven. Daarom heb ik geen schaamte als ik een biefstukje niet afreken. Dat zouden er meer moeten doen, daar leren ze hopelijk van. Sterker nog, ik zou meer dan alleen een biefstukje niet moeten afrekenen.
Je klopt jezelf anders behoorlijk op de borst dat jij dit doet en gebruikt het zelfs in je salesteam. Weet je werkgever dat je andere werknemers leert om te stelen?

Maar goed, ik hou erover op.
Hopelijk trol je. Zo niet, is mijn mening daarover wel duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')