abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 1 oktober 2023 @ 08:52:49 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210802762
https://www.nu.nl/tech/62(...)is-onbetaalbaar.html

quote:
Europeanen hebben in 2022 ruim 3 procent meer illegaal gedownload en gestreamd dan in 2021. De afgelopen jaren nam digitale piraterij juist af, maar vorig jaar sloeg de trend om. Hoge abonnementsprijzen en versplintering van de streamingdiensten zijn daar mogelijk de oorzaak van.

Tussen 2017 en 2020 daalde het aantal internetgebruikers dat van illegaal gekopieerde bestanden gebruikmaakte. Maar na de coronaperiode zijn mensen weer vaker geneigd om illegale streams en downloads te zoeken.

De stijging in heel Europa komt neer op 3,3 procent. Dat lijkt weinig, maar Stichting BREIN-voorzitter Tim Kuik is er niet blij mee. "We spannen ons in zodat het omlaaggaat", zegt hij. "Dus als het stijgt is dat geen goed nieuws."

Van alle illegaal gekopieerde bestanden ging het in bijna de helft van de gevallen om tv-programma's. In 28 procent van de gevallen ging het om publicaties, waarbij vooral Japanse mangastripboeken aan populariteit wonnen, gevolgd door luisterboeken en e-boeken. Daarna volgden films (11 procent), software (7 procent) en muziek (6 procent).

In ons land zijn illegale IPTV-abonnementen de grootste vorm van piraterij, zegt Kuik. Dat zijn boxen die aan een televisie gekoppeld worden. Je betaalt dan nog geen 10 euro per maand om toegang te krijgen tot honderden tv-zenders en streamingdiensten.

Verhoudingsgewijs ging het in Nederland de laatste jaren iets beter volgens Kuik. "Maar het is alsnog vrij slecht, als je bedenkt dat er nog altijd zo'n miljoen gebruikers zijn van illegaal IPTV-aanbod."

Hoogleraar Mediastudies Mark Deuze denkt dat mensen alternatieven zoeken omdat er steeds meer streamingdiensten bij komen. "Het is onbetaalbaar om een abonnement op allerlei diensten te nemen", zegt hij. Daarbij helpt het volgens de hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam ook niet dat het aanbod op de diensten steeds verandert. "Mensen willen controle over hun entertainment."

Maar Kuik noemt het een kwestie van kiezen. "Er is meer dan je kunt bekijken", zegt hij. "Bij auto's is er ook veel keuze, maar op een gegeven moment moet je een knoop doorhakken. Je bekijkt welke dienst het best aansluit bij jouw smaak en kiest voor het beste aanbod. Je kan elke maand een dienst opzeggen en een andere nemen."

Alleen is de mens zo niet geprogrammeerd, betoogt Deuze. "Lineaire televisie heeft ons geleerd dat we op gezette tijden klaar moeten zitten voor bepaalde programma's", zegt hij.

"Door streaming is dat veranderd: we moeten alles kunnen zien wanneer we willen. Als je de ene dag iets op de ene dienst wil zien en de volgende dag iets op een andere dienst, is dat niet te betalen. Maar mensen willen niet meer terug naar de oude manier van tv kijken en gaan op zoek naar een andere manier."

Dat geeft mensen niet het recht om zomaar te betalen voor illegale diensten. Door een abonnement te nemen op een illegale IPTV-dienst betaal je volgens Kuik mee aan een vorm van georganiseerde criminaliteit.

Illegale IPTV-diensten liggen daarom onder het vergrootglas van autoriteiten. In mei van dit jaar werden in Den Helder vier personen aangehouden die zo'n dienst runden. Voor een tientje per maand kregen abonnees toegang tot tienduizend tv-zenders. Na de actie waren honderdduizenden abonnees in één klap hun illegale toegang en geld kwijt.

Overigens denkt Deuze dat het legale aanbod over een paar jaar beter wordt voor de consument. "De situatie is nu gewoon te complex", vindt hij. "Al die verschillende diensten die er nu zijn, zullen geen stand houden. Over drie of vier jaar zijn er veel weer verdwenen. Er blijven er dan maar een paar over en die zullen dan het aanbod van de verdwenen diensten aankopen."
Teveel diensten, te dure diensten, en alles wat mensen eventueel zouden willen zien over al die diensten verspreid. Wat vreemd nou dat mensen weer de illegaliteit in duiken.

Qua videodiensten voldoet NLziet hier. Maar voor enthousiaste serie-, film- en sportkijkers is dat anders.
pi_210802837
quote:
ruim 3 procent meer
PANIEK :')

TL:DR Tim, je doet je werk dus niet goed :7 ^p^

quote:
Japanse mangastripboeken
hentairukkertjes :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:11:21 #3
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_210802838
Geen vreemd fenomeen als je het mij vraagt. Als diensten hun prijzen omhoog rammen en er qua ervaring/service niks beters komt snap ik de overweging wel.
Aan het typen...
pi_210802843
quote:
"We spannen ons in zodat het omlaaggaat", zegt hij. "Dus als het stijgt is dat geen goed nieuws."
Goed verhaal weer, Tim.
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:14:00 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210802849
Ik ben ook weer overgestapt op downloaden, ga geen 10 abonnementen afsluiten. Of je moet steeds meewisselen.. eerst is het op Netflix, dan ineens op Disney+. Ja de groeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door kwiwi op 01-10-2023 09:19:49 ]
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:19:18 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210802879
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben ook weer overgstapt op downloaden, ga geen 10 abonnementen afsluiten. Of je moet steeds meewisselen.. eerst is het op Netflix, dan ineens op Disney+. Ja de groeten.
Dat je vooraf al moet beslissen dat je de ene maand film x kijkt (op de ene streamingsdienst), en de andere maand film y (op een andere streamingsdienst).

Zo lekker spontaan. :')
pi_210802882
quote:
Hoge abonnementsprijzen en versplintering van de streamingdiensten zijn daar mogelijk de oorzaak van.
Zou het?
pi_210802885
Volgend jaar zal het wel niet zijn afgenomen, nu de diensten ineens over wachtwoorddelen zitten te mieren.

Wel jammer dat Rarbg gestopt is, die hadden het (afgezien van het financiele plaatje) fantastisch voor elkaar. ;(
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:21:04 #9
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210802895
Tot zover het open deuren nieuws dat iedereen al aan zag komen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210802911
Inderdaad series worden weggehaald bij de ene dienst, om mensen te dwingen een abonnement bij een andere dienst te nemen.

Films of series worden uit het aanbod gehaald of je moet extra betalen.

Ze worden te hebberig.
.
pi_210802915
Hier ook weer naar een hele tijd niet meer gedaan te hebben.

Raspberry pi met jellyfin, harde schijf eraan en je hebt een prima media setup voor in huis.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:25:17 #12
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210802918
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:19 schreef Jordy-B het volgende:
Volgend jaar zal het wel niet zijn afgenomen, nu de diensten ineens over wachtwoorddelen zitten te mieren.

In het krantenwereldje verwacht ik (een abonnement + password van een van de DGP-kranten delend) zoiets nog wel.
pi_210802952
Vroeger hoorde ik vaak over Kuik, maar dit is de eerste keer in jaren dat ik wat over hem lees. Jammer dat die man nog niet met pensioen is. Aan de andere kant is hij vergeleken met onze oosterburen en de debiele boetes daar maar een tamme.

Nu ze het gooien op meebetalen aan georganiseerde misdaad kun je ook een goede case maken dat geld betalen aan de georganiseerde verkrachting en aanranding club in Hollywood dat ook is toch? Persoonlijk heb ik liever geld aan wat dubieuze jongens in Den Haag, dan de mensen die Harvey Weinstein jarenlang geholpen hebben. Of de mensen daarboven weer die naar Epstein zijn eiland gingen.
pi_210802986
Worden er nog weleens boetes uitgedeeld voor illegaal downloaden?
pi_210803043
Kunnen streamen is geen grondrecht ofzo, he? Daar geen toegang meer toe hebben omdat je de prijzen te hoog vindt, geeft je geen recht om het dan maar te downloaden.
Somebody that I used to know
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 oktober 2023 @ 09:56:23 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210803109
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:46 schreef Postbus100 het volgende:
Kunnen streamen is geen grondrecht ofzo, he? Daar geen toegang meer toe hebben omdat je de prijzen te hoog vindt, geeft je geen recht om het dan maar te downloaden.
Klopt, hoewel ik moet toegeven dat ik het in het geval van sport toch wel eens doe. Het grootste deel van wat ik wil zien is te kijken via Eurosport, Viaplay, Ziggo of een open iets als YouTube, dus dat is allemaal geen probleem, maar sommige dingen zijn überhaupt alleen in het buitenland te zien. Denk aan een Britse raceklasse die ik graag kijk, maar alleen via ITV te kijken is met Brits account enzo. Dat werkt niet, en een alternatief is er niet, behalve downloaden :@

Maar buiten dat soort dingen betaal ik eigenlijk wel voor zeker 90-95 procent van de sport en series/films die ik kijk, dus het valt nog mee :P Maar niet 100% netjes, ik weet het.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 1 oktober 2023 @ 09:57:35 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210803117
Logisch gevolg.

Toen men alleen peperdure DVD's kon kopen of het met het beperkte en achterlopende aanbod op TV moest doen, explodeerde het illegale downloaden en streamen. Met netflix werd het aanbod actueel, betaalbaar en completer met enorme hoeveelheden abbonees als gevolg.

Betaalbaar en goed alternatief? Illegaal downloaden en streamen hard naar beneden.

Nu wil iedereen er geld aan verdienen dus versplintert het aanbod, waardoor je voor hetzelfde aanbod 10 diensten hebt. Da's gebruiksonvriendelijk en veel duurder. Dus mensen schakelen weer over naar het alternatief.
Laffe huichelaar
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 1 oktober 2023 @ 10:02:37 #18
206731 Mortaxx
Doomer
pi_210803151
Heb een vpn genomen zodat ik gewoon online stream kan kijken. Veel goedkoper dan 6 abonnementen af te moeten sluiten
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:03:09 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210803155
quote:
10 km te hard rijden is ook geen grondrecht, dat doen ook tal van mensen. We doen allemaal wel eens iets wat niet mag, dus ik zou niet al te hoog van de toren blazen.

Dit is ook voor de streamingindustrie een handig statistiek. Je kan de prijs voor een beperkter aanbod maar zover oprekken.

De afgelopen jaren zijn streamingdiensten duurder geworden, terwijl het aanbod minder is geworden en je het ook met minder mensen mag delen. Veel meer geld voor veel minder. abbonnees nemen dan af en mensen gaan alternatieven zoeken. Wellicht leren ze ervan.
Laffe huichelaar
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:04:48 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210803171
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Klopt, hoewel ik moet toegeven dat ik het in het geval van sport toch wel eens doe. Het grootste deel van wat ik wil zien is te kijken via Eurosport, Viaplay, Ziggo of een open iets als YouTube, dus dat is allemaal geen probleem, maar sommige dingen zijn überhaupt alleen in het buitenland te zien. Denk aan een Britse raceklasse die ik graag kijk, maar alleen via ITV te kijken is met Brits account enzo. Dat werkt niet, en een alternatief is er niet, behalve downloaden :@

Maar buiten dat soort dingen betaal ik eigenlijk wel voor zeker 90-95 procent van de sport en series/films die ik kijk, dus het valt nog mee :P Maar niet 100% netjes, ik weet het.
Illegaal downloaden vind ik alleen te verantwoorden als je er simpelweg niet voor kán betalen. Als je content in Nederland niet kan verkrijgen, benadeel je er ook niemand mee als je er op een andere manier aankomt. Dan heb je geen andere keuze.
Laffe huichelaar
pi_210803183
Hondsbrutaal dat mensen de 'dienstverlening' en 'prijs' als excuus gebruiken. Geef gewoon eerlijk toe dat je liever alles voor 10 euro per maand wilt. En ja, voor zulke bedragen kunnen grote producties niet gemaakt worden.

Ik doe het ook. Simpelweg omdat het kan zonder gevolgen. Daar hoef ik geen bullshit-excuus voor te bedenken.
pi_210803186
Heel veel manga series zijn überhaupt niet verkrijgbaar in Nederland. Dus dan is het of Japans leren, of illegaal downloaden.

Ik ben een moeilijke kijker. Als ik het allemaal legaal zou moeten doen, dan moet ik losse bluerays kopen. Die staan dan na bekeken te zijn stof te vergaren. Het moet ook nog eens allemaal op mijn boekenplank passen. Moet ik dan maar elk jaar voor honderden euro's aan bluerays weg gaan gooien?

Veel dingen die ik wil zien zijn sowieso niet te streamen in Nederland. Doe daar iets aan ipv te lopen piepen dat mensen illegaal downloaden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 1 oktober 2023 @ 10:12:23 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210803220
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Illegaal downloaden vind ik alleen te verantwoorden als je er simpelweg niet voor kán betalen. Als je content in Nederland niet kan verkrijgen, benadeel je er ook niemand mee als je er op een andere manier aankomt. Dan heb je geen andere keuze.
En wat als het hier niet beschikbaar is en je het toch wil kijken? Dan vind ik het ook te verantwoorden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:13:03 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210803228
quote:
84s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En wat als het hier niet beschikbaar is en je het toch wil kijken? Dan vind ik het ook te verantwoorden
Das toch precies wat ik zeg? :')
Laffe huichelaar
pi_210803231
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:03 schreef timmmmm het volgende:
10 km te hard rijden is ook geen grondrecht, dat doen ook tal van mensen. We doen allemaal wel eens iets wat niet mag, dus ik zou niet al te hoog van de toren blazen.

Prima, en dan mag je op de blaren zitten, maar ik heb een hekel aan mensen die hun gedrag goedpraten 'omdat hullie het allemaal zo duur maken'.
Zelfde als mensen die dingen jatten uit de supermarkt omdat de supermarkt het zo duur heeft gemaakt (of de zelfscan misbruiken omdat een supermarkt diefstal wel heel makkelijk maakt 'en er zo om vraagt'). Dat je het doet, betekent nog niet dat het ook oké is.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 1 oktober 2023 @ 10:13:29 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210803234
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Das toch precies wat ik zeg? :')
:')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210803237
Versplintering werkt hé! onee, toch niet.

Dat was het voor kazaa, limewire en torrents ook het geval. dus zochten mensen een manier om alles samen te brengen en gemakkelijk te verkrijgen...dus kregen ze kazaa, limewire, torrents etc... dat zag de industrie en dacht, wij moeten online! dus online, een paar een bieders met veel content...maar naar mate meer aanbieders kwamen moest de content verdeeld worden en kreeg je verspintering.. en zie... het gaat weer verschuiven!

Mijn tip aan de industrie, samenwerken, paar platformen en that's it!
Just say hi!
pi_210803242
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:06 schreef Confetti het volgende:
Hondsbrutaal dat mensen de 'dienstverlening' en 'prijs' als excuus gebruiken. Geef gewoon eerlijk toe dat je liever alles voor 10 euro per maand wilt. En ja, voor zulke bedragen kunnen grote producties niet gemaakt worden.

Ik doe het ook. Simpelweg omdat het kan zonder gevolgen. Daar hoef ik geen bullshit-excuus voor te bedenken.
Precies, dat is wat ik bedoel.

quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 08:52 schreef Eightyone het volgende:
Hoogleraar Mediastudies Mark Deuze denkt dat mensen alternatieven zoeken omdat er steeds meer streamingdiensten bij komen. "Het is onbetaalbaar om een abonnement op allerlei diensten te nemen", zegt hij. Daarbij helpt het volgens de hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam ook niet dat het aanbod op de diensten steeds verandert. "Mensen willen controle over hun entertainment."
:r
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 1 oktober 2023 @ 10:15:02 #29
206731 Mortaxx
Doomer
pi_210803245
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Prima, en dan mag je op de blaren zitten, maar ik heb een hekel aan mensen die hun gedrag goedpraten 'omdat hullie het allemaal zo duur maken'.
Zelfde als mensen die dingen jatten uit de supermarkt omdat de supermarkt het zo duur heeft gemaakt (of de zelfscan misbruiken omdat een supermarkt diefstal wel heel makkelijk maakt 'en er zo om vraagt'). Dat je het doet, betekent nog niet dat het ook oké is.
Iets vergeten te scannen is dan ook zo gebeurd. Je bent nu eenmaal geen opgeleide kassier!
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 1 oktober 2023 @ 10:17:12 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210803256
quote:

[..]
Ik neem een proefabo voor een cent als ik weer eens wat wil zien. VPN, ander emailadres... Ben ik nu ook een dief? :P Ik betaal toch keurig O-)
pi_210803258
quote:

[..]
Ok mevrouw de pastoor, we zullen het in overweging nemen.
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:17:34 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210803259
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:06 schreef Confetti het volgende:

Als je zegt dat je 10 euro per maand voor alles wil betalen, gebruik je toch de prijs als excuus? :?

Dat je daar overigens geen grote producties van kan maken is onzin, want dat lukte netflix prima in 2010-2015 toen het praktisch de enige aanbieder was. Het probleem daarin is de concurrentie.
Laffe huichelaar
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:18:14 #33
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_210803265
Kazaa gisteren weer geïnstalleerd.
Jammer van al die vreemde pop-ups ineens , maar je moet er wat voor over hebben
Ik ben inmiddels overleden
pi_210803291
Ik kijk vrijwel nooit meer naar nieuwe series maar hou wel heel veel van films. Voor nieuwe films ga ik naar de bios (cineville abo). Verder kijk ik vooral oudere klassieke films, daarvan is het aanbod nog steeds matig, erg versplinterd en vaak moet je alsnog geld bij betalen om de film te "huren" (appleTV). Ik heb wel een MUBI abo en daar hebben ze wel goede films maar dat is een heel beperkte selectie. De rest (en dat is best veel, als ik eerlijk ben) download ik dus. Ik heb net even gecheckt op justwatch.com met 5 willekeurige films uit mijn gedownloade collectie die ik afgelopen weken heb gekeken, daar had ik 4 verschillende diensten voor nodig gehad en voor 2 van de 5 had ik nog bij moeten betalen.
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:21:59 #35
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210803294
Ik ben nooit gestopt maar ik verwelkom alle nieuwe/herboren piraten graag.
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:33:38 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_210803342
Ik heb gewoon alle grote streamingdiensten maar ik ben rijk (en voor sommigen, zoals HBO, wil ik de 4 euro per maand niet kwijtraken ookal kijk ik er weinig naar), kan me voorstellen dat het voor studenten en armere mensen inderdaad erg duur wordt alles te kunnen zien. Maar ik ben het ook wel eens met Tim Kuik hier, alleen Netflix heeft al meer content dan je in een mensenleven kan zien, dus dat je dan ook nog content van andere diensten wil downloaden is pure first world problems, temeer omdat elke dienst maandelijks opzegbaar is, dus met een beetje slim switchen betaal je echt belachelijk weinig voor eindeloos goede content. Je ziet het alleen niet op releasedag, maar een of twee maanden later. Ik vind het argument voor downloaden echt lang niet zo sterk meer als vroeger, toen de content of niet beschikbaar, of extreem duur was. Het is nu eigenlijk gewoon parasitair gedrag, als we eerlijk zijn. Maar goed, het geeft ook te denken dat zelfs met maandelijks opzegbare termijnen, het niet zo comfortabel is als downloaden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:35:30 #37
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210803357
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:33 schreef speknek het volgende:
Ik heb gewoon alle grote streamingdiensten maar ik ben rijk (en voor sommigen, zoals HBO, wil ik de 4 euro per maand niet kwijtraken ookal kijk ik er weinig naar), kan me voorstellen dat het voor studenten en armere mensen inderdaad erg duur wordt alles te kunnen zien. Maar ik ben het ook wel eens met Tim Kuik hier, alleen Netflix heeft al meer content dan je in een mensenleven kan zien, dus dat je dan ook nog content van andere diensten wil downloaden is pure first world problems, temeer omdat elke dienst maandelijks opzegbaar is, dus met een beetje slim switchen betaal je echt belachelijk weinig voor eindeloos goede content. Je ziet het alleen niet op releasedag, maar een of twee maanden later. Ik vind het argument voor downloaden echt lang niet zo sterk meer als vroeger, toen de content of niet beschikbaar, of extreem duur was. Het is nu eigenlijk gewoon parasitair gedrag, als we eerlijk zijn.
Sorry, maar 'ze betalen niet genoeg voor mijn content' is natuurlijk ook gewoon een first world problem.
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:35:42 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_210803361
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als je zegt dat je 10 euro per maand voor alles wil betalen, gebruik je toch de prijs als excuus? :?

Dat je daar overigens geen grote producties van kan maken is onzin, want dat lukte netflix prima in 2010-2015 toen het praktisch de enige aanbieder was. Het probleem daarin is de concurrentie.
Netflix maakte grote verliezen in 2010-2015.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:37:27 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_210803366
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:35 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Sorry, maar 'ze betalen niet genoeg voor mijn content' is natuurlijk ook gewoon een first world problem.
Als daar het aantal abonnementen voor terugloopt terwijl de CEO een beetje loopt te mekkeren wel inderdaad, maar het vervolgens stelen is natuurlijk ook third world problem.
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:44:00 #40
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210803407
quote:

[..]
Waarom is het goedpraten als mensen vertellen wat ze doen en waarom ze het doen?

Ze zeggen toch niet dat het geen stelen is omdat het duur is? Of dat het niet erg is omdat het aanbod te laag is? Ze zeggen gewoon wat ze doen en waarom ze het doen
Laffe huichelaar
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:48:39 #41
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_210803438
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben ook weer overgestapt op downloaden, ga geen 10 abonnementen afsluiten. Of je moet steeds meewisselen.. eerst is het op Netflix, dan ineens op Disney+. Ja de groeten.
Groetjes terug.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210803452
Er zou een dienst moeten zijn waar je los series kan bestellen van meerdere diensten.

Stel je hebt interesse in 5 series
Maar staan alle 5 op een andere streamingdienst.

Dat je ze los kan bestellen van elke streamingdienst en zo je eigen pakket kan samenstellen.

Er zijn gewoon te veel streamingsdiensten die ook nog eens de prijzen blijven omhoog gooien.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:53:29 #43
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210803467
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:35 schreef speknek het volgende:

[..]
Netflix maakte grote verliezen in 2010-2015.
Volgens mij klopt dat niet hoor, alleen maar weinig winst, vooral in 2012. Da's ook niet zo gek, want de eerste grote producties kwamen 2013 uit. Daarmee zijn ze zo gegroeid.

Allemaal met dat tientje per maand, als enige aanbieder heb je het makkelijk
Laffe huichelaar
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:56:10 #44
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210803477
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:37 schreef speknek het volgende:

[..]
Als daar het aantal abonnementen voor terugloopt terwijl de CEO een beetje loopt te mekkeren wel inderdaad, maar het vervolgens stelen is natuurlijk ook third world problem.
Dan lijkt 'first world problems' mij een beetje een irrelevant argument hier (als het ooit al een zinnig argument is).

Voor sommige mensen is het netflix aanbod zat, omdat ze het nooit allemaal kunnen kijken. Voor anderen voldoet het niet, omdat ze willen kiezen wat ze op dat moment kijken.

Dat is vervelend voor de aanbieders dat ze dat geld kost. Soms gaat niet alles zoals je wil. Er wordt al gemeenschapsgeld besteed aan het opsporen en uit de lucht halen van illegale aanbieders, we betalen nog steeds thuiskopieheffing op onze gegevensdragers. Als ze nog steeds niet tevreden zijn over hun inkomsten, dan kunnen ze gaan nadenken hoe ze hun eigen aanbod interessanter maken.

Morele argumenten om een dienst af te nemen bij een amorele organisatie vind ik mal, maar het zal werken op een deel van de mensheid.
pi_210803485
Ohja, ik moet mijn NLZiet abo nog opzeggen voordat de zomeraanbiedingsprijs overgaat in een normale maandprijs abo.

Bedankt TS!
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:58:14 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210803487
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:33 schreef speknek het volgende:
Ik heb gewoon alle grote streamingdiensten maar ik ben rijk (en voor sommigen, zoals HBO, wil ik de 4 euro per maand niet kwijtraken ookal kijk ik er weinig naar), kan me voorstellen dat het voor studenten en armere mensen inderdaad erg duur wordt alles te kunnen zien. Maar ik ben het ook wel eens met Tim Kuik hier, alleen Netflix heeft al meer content dan je in een mensenleven kan zien, dus dat je dan ook nog content van andere diensten wil downloaden is pure first world problems, temeer omdat elke dienst maandelijks opzegbaar is, dus met een beetje slim switchen betaal je echt belachelijk weinig voor eindeloos goede content. Je ziet het alleen niet op releasedag, maar een of twee maanden later. Ik vind het argument voor downloaden echt lang niet zo sterk meer als vroeger, toen de content of niet beschikbaar, of extreem duur was. Het is nu eigenlijk gewoon parasitair gedrag, als we eerlijk zijn. Maar goed, het geeft ook te denken dat zelfs met maandelijks opzegbare termijnen, het niet zo comfortabel is als downloaden.
We zijn ook gewoon verwend natuurlijk. Vergeleken met de hoogtijdagen van piraterij, toen we afhankelijk waren van peperdure dvds en wat er op TV kwam, allebei veel later dan het in de VS uitkwam, hebben we het nu toch wel extreem goed. Voor een tientje per maand heb je natuurlijk zat.

Mensen worden lekker gemaakt met alle grote titels op alle platforms en willen alles kijken maar da's op zich nergens voor nodig natuurlijk. Met videoland en disney+ vermaak ik me prima.
Laffe huichelaar
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:58:49 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210803489
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:57 schreef Nober het volgende:
Ohja, ik moet mijn NLZiet abo nog opzeggen voordat de zomeraanbiedingsprijs overgaat in een normale maandprijs abo.

Bedankt TS!
In plaats daarvan heb ik mn TV abonnement opgezegd.
Laffe huichelaar
  zondag 1 oktober 2023 @ 11:02:30 #48
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210803503
Wij hebben ook meerdere streaming (maar geen tv abo meer) services (Apple+, Disney+, HBO Max & Netflix), maar als het echt teveel zou worden dan zou het ook niet echt een probleem zijn om elke maand gewoon één service te hebben. Maandelijks opzegbaar, dus je kan gewoon makkelijk wisselen; dan zie je bepaalde series/films inderdaad enkel even wat later. Overigens download ik ook gewoon nog steeds; voornamelijk de series die niet op disc verschijnen (anders haal ik de disc in huis - staat meteen leuk in huis) omdat ik bepaalde series wel op onze harde schijf willen hebben in het geval ze ooit van streaming af gaan of zo. Wat al meermaals gebeurd is. Verder geen hele spannende conclusie van het artikel natuurlijk. Vrij voorspelbaar dat downloaden toe neemt als de prijzen van streaming stijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 1 oktober 2023 @ 11:03:45 #49
319979 Fok-it
All is well
pi_210803510
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 10:50 schreef schommelstoel het volgende:
Er zou een dienst moeten zijn waar je los series kan bestellen van meerdere diensten.

Stel je hebt interesse in 5 series
Maar staan alle 5 op een andere streamingdienst.

Dat je ze los kan bestellen van elke streamingdienst en zo je eigen pakket kan samenstellen.

Er zijn gewoon te veel streamingsdiensten die ook nog eens de prijzen blijven omhoog gooien.
Dit zou perfect zijn ja. Alles op 1 grote hoop. Hoge prijs voor nieuwe releases en oude films/series kan je praktisch gratis kijken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210803518
quote:
Op zich is dat natuurlijk zo. Maar heb inmiddels internet zonder TV-abonnement, alleen nog een abonnementje voor de Formule 1 en voor de rest ook Netflix eruit gegooid.

Meestal maakt concurrentie de situatie beter voor de klant maar in dit geval heb je letterlijk een versplinterd aanbod en oude series die je alsnog wil zien, zijn vaak van een platform verdwenen.

"SpotNet Classic" doet het nog prima, je haalt zo een (oude) film of serie binnen. En staat het daar niet, dan is er nog de goede oude piratenbaai.
Dus vind het wel prima zo.

Wat ik nog wel eens doe is voor 1 maandje een streamingdienst afnemen in de winter (dus direct opzeggen na het afsluiten zodat het niet langer doorloopt) en dan in die maand kijken wat ik wil zien.

Wil je alles, dan is er Disney, Netflix, NLZiet, Videoland, HBO Max, Youtube Premium, Amazon Prime Video, Viaplay, etc. En dan nog mis je series of films en is veel aanbod dubbel.

Ben nu de serie Chuck aan het kijken, zou sowieso niet weten waar die te vinden is op een streaming dienst.

Zelfs al zou het Brein lukken om het downloaden van films en series geheel onmogelijk te maken, dan nog ga ik niet terug naar streamingdiensten of TV.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-10-2023 11:48:30 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')