abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210788588

quote:
Bij schietpartijen in Rotterdam zijn op twee verschillende locaties drie mensen omgekomen: een 39-jarige vrouw, haar 14-jarige dochter en een 46-jarige man, die docent is aan het Erasmus MC. De verdachte is een student en een bekende van politie en justitie.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' dat zich heeft afgespeeld in zijn stad. Na de schietpartijen ontstond er chaos en paniek rondom het Erasmus MC. Inmiddels is het ziekenhuis weer vrijgegeven.

De man rende met een kogelwerend vest en een wapen het ziekenhuis in, loste er meerdere schoten en stichtte brand. Kort daarvoor nam hij de woning van een buurtgenoot onder vuur, om ook hier brand te stichten.

Eén van de slachtoffers is een 46-jarige docent van het Erasmus MC. Ook een vrouw van 39 jaar kwam direct om het leven. Zij woonde in dezelfde buurt als de schutter, maar het is nog onduidelijk of ze directe buren waren. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond en is later in het ziekenhuis overleden. Zij was één van een tweeling.

De schutter is volgens de politie een 32-jarige student van het ziekenhuis. Hij is een bekende van de politie en stond in 2021 terecht wegens dierenmishandeling en werd daarvoor ook veroordeeld. Het is nog niet duidelijk waarom hij zo door het lint ging. Volgens de politie handelde hij alleen en heeft het er alle schijn van dat hij het op deze mensen had voorzien. Een van de mogelijke scenario's die wordt onderzocht is dat hij is afgewezen voor een opleiding. Of hij les kreeg van de overleden docent is niet duidelijk.

Paniek
De chaos en paniek bij het ziekenhuis was groot toen de man rond drie uur een leslokaal van het gebouw binnen stormde met een wapen. Daar schoot hij volgens de politie op de 46-jarige docent. Tientallen medewerkers en bezoekers hoorden de schoten en beleefden angstige minuten. Sommigen vluchtten een kamertje in, anderen renden zo snel ze konden naar buiten en weer anderen barricadeerden afdelingen. Na de schietpartij stichtte de man brand in het ziekenhuis.

Kort voor de schietpartij in het ziekenhuis had de man het vuur geopend op de woning van een van zijn buren aan het Heiman Dullartplein dat op steenworp afstand ligt. De 39-jarige bewoonster van het huis overleefde dit niet. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond, maar bezweek in de loop van de dag aan haar verwondingen. Ook werd hier brand gesticht.

Zoektocht
De politie zette meerdere arrestatieteams in om de verdachte te kunnen overmeesteren en verspreidde zijn signalement; hij liep rond met een handvuurwapen in gevechtskleding en had vermoedelijk een motor bij zich. Onder het helikopterplatform buiten het gebouw kon hij uiteindelijk worden ingerekend.

Het ziekenhuis werd na de schietpartij deels ontruimd. Sommige mensen moesten met hun handen omhoog het gebouw verlaten. Een aantal patiënten is op ziekenhuisbedden naar buiten gereden. Tientallen medewerkers en bezoekers moesten buiten wachten. Operaties die bezig waren zijn wel doorgegaan. Aan het begin van de avond zijn alle gebouwen vrijgegeven en konden bezoekers weer op bezoek bij opgenomen patiënten.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' en een 'gitzwarte' dag in zijn stad. Hij sprak tijdens een persconferentie zijn medeleven uit aan de nabestaanden van de omgekomen slachtoffers.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nt-erasmus~aa50bf8e/
twitter

twitter

twitter

Nieuwe toevoeging
: https://www.geenstijl.nl/5172776/roundup-rotterdam/ aardige samenvatting van de gebeurtenissen en de achtergrond van de dader.
pi_210788591
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:04 schreef Ali_boo het volgende:
Ze zijn de ene na de andere behandeling gestart zonder, maar zijn geen millimeter opgeschoten
En weet je hoe dit komt?
Er van uitgaande dat ze mee werken:
Voor mentaal probleem X staat drie maanden om op te lossen.
Lukt dan niet dan sta je als patient al 1-0 achter met de zorgverzekering.
pi_210788598
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee hoor. Hij kreeg zijn basisartsbul niet tenzij hij een psychologisch onderzoek onderging. En dat had hij tot en met gisteren nog niet gedaan. Dus zijn nul kan helemaal kan ook helemaal nergens gelegen hebben voor erkenning.
[..]
Bron: NOS
De EMC was volgens het OM voornemens om Fouad zijn diploma te geven, de erkenning daarvan hangt daar aan vast toch? Anders heb je alleen iets om aan de muur te hangen. En geeft mij de indruk dat ze al verder in het traject zaten en de aanvraag dus verstuurd hadden.
Het OM stak daar echter een stokje voor door het EMC te adviseren dat niet te doen voordat er een psychologisch onderzoek was gedaan.

Maakt verder ook niet zoveel uit hoe het precies zat, maar toch goed om te zien dat ze bij het OM wel op zitten te letten. Beetje nazorg had ook geen kwaad gekunt, maarja. Dat is achteraf
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210788601
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoe zie jij de behandeling van ernstig verwarde personen?
Op dit moment is er geen enkele behandeling die werkt
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:09:43 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210788604
Goed artikel

https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-te-worden-a4175829
Fouad L. vierde zijn frustraties bot op dieren en droomde ervan dokter te worden
Schietpartijen Rotterdam Fouad L. haalde alle studiepunten die nodig waren om basisarts te worden. Maar het OM raadde af hem een diploma te geven, omdat hij dieren mishandelde. Soms lag hij „halfnaakt in de tuin op een stapel bladeren” te schreeuwen.
pi_210788608
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
In het recht is een dier een zaak ja. Maar dat is het punt hier niet.

Bij een VOG wordt alleen gecheckt op zaken die de werkgever aanvinkt. En voor jou beroep zal het weinig uitmaken of jij veroordeeld wordt voor dierenmishandeling. Dus jouw werkgever heeft fat niet aangevinkt en dus is daar ook niet op gecheckt.
Voor mij zou dat niet uitmaken idd.
Lijkt me om arts te worden best belangrijk.
pi_210788611
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:41 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Wetgeving.
O.a. https://www.dwangindezorg.nl/wzd
Als ik even snel kijk gaat dit onder meer terug naar deze goedgekeurde wetsvoorstellen. Bijvoorbeeld:
quote:
..
Dit amendement verplicht zorgaanbieders om in hun beleidsplan, naast de toepassingen en maatregelen om verplichte geestelijke zorg zo veel mogelijk terug te dringen en te voorkomen, ook vast te leggen hoe de continuďteit van geestelijke zorg geborgd wordt als een betrokkene de overgang van verplichte zorg naar vrijwillige zorg of van vrijwillige zorg naar verplichte zorg maakt.
...
En dit is dan natuurlijk mogelijk gemaakt door een reeks linkse partijen. Hier ligt dus een groot onderdeel van het probleem.

De oplossing is juist beter monitoren, veel harder durven aanpakken (inclusief de doodstraf) en betere salarissen voor mensen die met dit soort gevaarlijke individuen willen werken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210788616
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:09 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dat naasten van jou niet geholpen kunnen worden wilt niet zeggen dat er geen enkele behandeling aanslaat.
Er zijn genoeg goed functionerende mensen met GGZ problematiek.
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:11:38 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210788617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:09 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Misschien elke keer als iemand iets raars zegt of doet slaan met een stok B-)
pi_210788618
Ik bedoel als deze man hield van het mishandelen van dieren, dan was ie wel ergens in een dierenslachterij gaan werken, maakte van zijn hobby zijn werk, als ie echt psychisch was. Genoeg veeteelt in NL.
Dan zou ie iedere maand de werknemer van de maand geweest zijn.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:12:14 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210788624
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als ik even snel kijk gaat dit onder meer terug naar deze goedgekeurde wetsvoorstellen. Bijvoorbeeld:
[..]
En dit is dan natuurlijk mogelijk gemaakt door een reeks linkse partijen. Hier ligt dus een groot onderdeel van het probleem.

De oplossing is juist beter monitoren, veel harder durven aanpakken (inclusief de doodstraf) en betere salarissen voor mensen die met dit soort gevaarlijke individuen willen werken.
Ja, ja populistische praatjes. Verder is de regering al jaren redelijk rechts.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210788629
Vind het sneu voor hem.

Universitaire wereld kan vreselijk zijn weet ik uit eigen meervoudige doordraai-ervaring. Hoewel die van mij niet zo erg was als die van hem.

Maar ja. We zijn wel beiden enigszins van Lotje getikt, hoewel hij wel aanmerkelijk meer dan ik.

Het leven gaat door. Behalve voor de doden. Bestaan we niet meer als onze hersens dood zijn? Daar komen we dat niét achter als we dood zijn.

We kunnen het de slachtoffers in ieder geval niet meer vragen.
pi_210788635
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:10 schreef HowardRoark het volgende:
+ De appartementencomplexen of woongroepen die vroeger op een GGZ terrein stonden heropenen. Dan geef je mensen toch een gevoel van eigen leven kunnen leiden, maar dit gebeurd dan wel onder de veilige paraplu van de GGZ hulpverlening.

Waar ik werk zitten tegenwoordig asielzoekers in die appartemententorens.
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:13:27 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210788637
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:12 schreef Horzula het volgende:
Vind het sneu voor hem.

Universitaire wereld kan vreselijk zijn weet ik uit eigen meervoudige doordraai-ervaring. Hoewel die van mij niet zo erg was als die van hem.

Maar ja. We zijn wel beiden enigszins van Lotje getikt, hoewel hij wel aanmerkelijk meer dan ik.

Het leven gaat door. Behalve voor de doden. Bestaan we niet meer als onze hersens dood zijn? Daar komen we dat niét achter als we dood zijn.

Jij hebt ook een stuk meer zelfinzicht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210788641
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik snap niet wat dat artikel 7.10a betekend.

[ afbeelding ]
"Het instellingsbestuur verleent de graad Bachelor aan degene die in het wetenschappelijk onderwijs met goed gevolg het afsluitend examen van een bacheloropleiding heeft afgelegd en de graad Master aan degene die het afsluitende examen van een masteropleiding of een postinitiële masteropleiding als bedoeld in artikel 7.3b, onderdeel a, heeft afgelegd. Afhankelijk van het vakgebied waarin het met goed gevolg afgelegde afsluitend examen van een bacheloropleiding, een masteropleiding of postinitiële masteropleiding is afgelegd, wordt aan de verleende graad toegevoegd «of Arts» dan wel «of Science». Bij ministeriële regeling kan voor een opleiding of een groep van opleidingen een andere toevoeging worden vastgesteld."
pi_210788664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:12 schreef Horzula het volgende:
Vind het sneu voor hem.

Wil je wat over jouw ervaringen delen?
n
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:19:53 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210788684
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:09 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De EMC was volgens het OM voornemens om Fouad zijn diploma te geven, de erkenning daarvan hangt daar aan vast toch? Anders heb je alleen iets om aan de muur te hangen. En geeft mij de indruk dat ze al verder in het traject zaten en de aanvraag dus verstuurd hadden.
Het OM stak daar echter een stokje voor door het EMC te adviseren dat niet te doen voordat er een psychologisch onderzoek was gedaan.

Maakt verder ook niet zoveel uit hoe het precies zat, maar toch goed om te zien dat ze bij het OM wel op zitten te letten. Beetje nazorg had ook geen kwaad gekunt, maarja. Dat is achteraf
Volgens mij bedoelde betreffende user de BIG-registratie. De Erasmusuniversiteit is gewoon bevoegd tot het uitgeven van Masterdiploma's. Die hoeven niet nog een keer ergens "erkend" te worden ;)

Aangezien er nog geen bul was/is ligt die dus ook niet ergens op de stapel voor een BIG-registratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 29-09-2023 17:25:00 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:22:19 #18
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_210788710
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Goed artikel

https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-te-worden-a4175829
Fouad L. vierde zijn frustraties bot op dieren en droomde ervan dokter te worden
Schietpartijen Rotterdam Fouad L. haalde alle studiepunten die nodig waren om basisarts te worden. Maar het OM raadde af hem een diploma te geven, omdat hij dieren mishandelde. Soms lag hij „halfnaakt in de tuin op een stapel bladeren” te schreeuwen.
quote:
Hij wordt niet behandeld voor zijn problemen en slikt geen medicijnen
Tja, daar ging het al fout :{
pi_210788718
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Volgens mij bedoelde betreffende users de BIG-registratie. De Erasmusuniversiteit is gewoon bevoegd tot het uitgeven van Masterdiploma's. Die hoeven niet nog een keer ergens "erkend" te worden ;)

Aangezien er nog geen bul was/is ligt die dus ook niet ergens op de stapel voor een BIG-registratie.
Je meld je aan en je krijgt het normaliter gelijk. Je word dan niet gescreend.
BIG verlenging krijg je door te voldoen aan een X aantal uren werken per vijf jaar of aan een scholingsnorm.
Maar soms val je bij een verlenging in een controle en moet je dingen opsturen als arbeidscontract, rooster etc.

Kortom, allemaal niet zo heel spannend.
Bij aanvraag stuur je je diploma ook op. Betaal je tachtig euro en klaar.
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:24:18 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210788724
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
"Het instellingsbestuur verleent de graad Bachelor aan degene die in het wetenschappelijk onderwijs met goed gevolg het afsluitend examen van een bacheloropleiding heeft afgelegd en de graad Master aan degene die het afsluitende examen van een masteropleiding of een postinitiële masteropleiding als bedoeld in artikel 7.3b, onderdeel a, heeft afgelegd. Afhankelijk van het vakgebied waarin het met goed gevolg afgelegde afsluitend examen van een bacheloropleiding, een masteropleiding of postinitiële masteropleiding is afgelegd, wordt aan de verleende graad toegevoegd «of Arts» dan wel «of Science». Bij ministeriële regeling kan voor een opleiding of een groep van opleidingen een andere toevoeging worden vastgesteld."
Oftewel bevoegd om zowel het master- als bachelordiploma te verstrekken aan studenten die voldaan hebben aan de eisen voor die diploma's. Dus erkende diploma's.
pi_210788726
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik bedoel als deze man hield van het mishandelen van dieren, dan was ie wel ergens in een dierenslachterij gaan werken, maakte van zijn hobby zijn werk, als ie echt psychisch was. Genoeg veeteelt in NL.
Dan zou ie iedere maand de werknemer van de maand geweest zijn.
Het is niet de bedoeling om de dieren te mishandelen in slachterijen he? Dat snap je? Dan ben je geen 'medewerker van de maand', maar onmiddellijk werkloos zonder dat je door mag naar start voor je uitkering
pi_210788744
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Volgens mij bedoelde betreffende users de BIG-registratie. De Erasmusuniversiteit is gewoon bevoegd tot het uitgeven van Masterdiploma's. Die hoeven niet nog een keer ergens "erkend" te worden ;)

Ja dat was een eerdere discussie waar ik ook deel in had. Maar hoe weet het OM anders dat de betreffende idioot afgestudeerd was? Dat is toch ergens bij RGS, VWS, KNMG terecht gekomen?
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:26:21 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210788748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:11 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Dat naasten van jou niet geholpen kunnen worden wilt niet zeggen dat er geen enkele behandeling aanslaat.
Er zijn genoeg goed functionerende mensen met GGZ problematiek.
Goed om behandeling (curatief) en begeleiding (leren omgaan met, of aanpassen van de omgeving, hulp inzetten etc) uit elkaar te trekken hier

Veel psychiatriehulp is vooral begeleiding.
Psychopathie, als dat hier speelt, is niks mee aan te vangen qua werkelijke verbetering van functioneren van de patiënt iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:27:13 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210788757
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:13 schreef Ponsai het volgende:

[..]
+ De appartementencomplexen of woongroepen die vroeger op een GGZ terrein stonden heropenen. Dan geef je mensen toch een gevoel van eigen leven kunnen leiden, maar dit gebeurd dan wel onder de veilige paraplu van de GGZ hulpverlening.

Waar ik werk zitten tegenwoordig asielzoekers in die appartemententorens.
Ouderwetse gestichten in de bossen heropenen

Not kidding
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:28:08 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210788762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:26 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja dat was een eerdere discussie waar ik ook deel in had. Maar hoe weet het OM anders dat de betreffende idioot afgestudeerd was? Dat is toch ergens bij RGS, VWS, KNMG terecht gekomen?
Ze wisten dat hij de studie deed door de rechtszaak/het strafproces. Niet noodzakelijkerwijs exact hoe ver hij daarmee was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')