abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210794190
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2023 11:24 schreef HSG het volgende:

[..]
Een reactie op de Turkse onderdrukking op de Armenen dat daarvoor begon. De Armenen wilden onafhankelijkheid en dst maakten de Turken een beetje boos. Dus gingen ze in 1880 alles verbieden wat Armeens was. Uiteindelijk streefde de rode sultan naar een pan-islamitische rijk en toen begon de ellende in 1894.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hamidische_Bloedbaden?wprov=sfla1

Tussen de 80.000 en 300.000 Armenen werden afgeslacht. Maar hunnie zijn erger hoor.
Daar gaat het niet om.

Na de Russische bezetting in 1830 van de Kaukasus pakten Russen land af van de Azerbeidzjanen en gaven het aan de Armenirs.

De Russen beloofden hetzelfde te doen in het Ottomaanse Rijk.

De Armenirs wilden dat Ottomaans bestuur vervangen zou worden door Russisch bestuur zodat de Russen Koerden en Turken zouden onteigenen van hun landbouwgrond en aan de Armenirs zouden geven.

Lees het onderstaande artikel. De Armenirs willen Russisch bestuur in Oost-Turkije. Het was een smerig Russisch spel, waarbij de Armenirs bevoordeeld werden ten opzichte van anderen.

En de Hamidian zijn een wraakactie voor het uitroeien van Turkse en Koerdische dorpen door Armenirs. Zie weer dit artikel.

twitter
  zaterdag 30 september 2023 @ 12:11:29 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210794197
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:10 schreef polderturk het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om.

Na de Russische bezetting in 1830 van de Kaukasus pakten Russen land af van de Azerbeidzjanen en gaven het aan de Armenirs.

De Russen beloofden hetzelfde te doen in het Ottomaanse Rijk.

De Armenirs wilden dat Ottomaans bestuur vervangen zou worden door Russisch bestuur zodat de Russen Koerden en Turken zouden onteigenen van hun landbouwgrond en aan de Armenirs zouden geven.

Lees het onderstaande artikel. De Armenirs willen Russisch bestuur in Oost-Turkije. Het was een smerig Russisch spel, waarbij de Armenirs bevoordeeld werden ten opzichte van anderen.

[ twitter ]
Ja dan moet je die lui wel gaan uitmoorden natuurlijk. Logisch.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210794258
Kennelijk hebben de Azeris een lijst met Armeense leiders die aangehouden moeten worden. Tot nu toe zijn een handje vol mensen aangehouden, terwijl anderen zijn doorgelaten maar Armeni.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 september 2023 @ 12:39:55 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_210794412
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:10 schreef polderturk het volgende:
Na de Russische bezetting in 1830
Gaan we gewoon stapje voor stapje een hoofdstuk terug eigenlijk, via de Russen, de Ottomanen, de Byzantijnen, etc? Want dan kunnen we het onszelf ook makkelijker maken en gewoon gelijk naar de stenen gereedschappen van 325.000 jaar geleden gaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Armenia
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 30 september 2023 @ 12:58:11 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210794518
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Gaan we gewoon stapje voor stapje een hoofdstuk terug eigenlijk, via de Russen, de Ottomanen, de Byzantijnen, etc? Want dan kunnen we het onszelf ook makkelijker maken en gewoon gelijk naar de stenen gereedschappen van 325.000 jaar geleden gaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Armenia
Tsja, bedenk even dat je tegen het equivalent van een Duitser aanpraat die de Holocaust goedpraat. De Armeense Genocide is een zelfde misdaad als de Holocaust, zeker gezien er ook genocides op Grieken en Assyrirs en Alevieten zijn gepleegd. Naast pogroms op Joden en Koerden. In het Westen staan we terecht niet achter de Duitse genocidale geschiedenis. Het verdedigen van de Turkse genocidale geschiedenis is mega ziek.
  zaterdag 30 september 2023 @ 13:19:49 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210794653
Overigens kan Armeni natuurlijk best hun misdadigers bestraffen als Azerbeidzjan dat ook doet:

https://en.m.wikipedia.or(...)Nagorno-Karabakh_War

Beide partijen hebben op grote schaal misdaden begaan zonder dat hun regeringen ze tegenhielden. Laat ze dan eerlijk zijn naar elkaar en toegeven dat ze allebei zich hebben laten gaan. Duitsland is zelfs zo volwassen geweest om te erkennen dat ze zich nzijdig hebben laten gaan, laat deze partijen hun misdadigen naar elkaar bekennen dan.
  zaterdag 30 september 2023 @ 13:27:04 #32
38496 Perrin
pi_210794695
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tsja, bedenk even dat je tegen het equivalent van een Duitser aanpraat die de Holocaust goedpraat. De Armeense Genocide is een zelfde misdaad als de Holocaust, zeker gezien er ook genocides op Grieken en Assyrirs en Alevieten zijn gepleegd. Naast pogroms op Joden en Koerden. In het Westen staan we terecht niet achter de Duitse genocidale geschiedenis. Het verdedigen van de Turkse genocidale geschiedenis is mega ziek.
Bovendien snappen al die bloeddorstige lui niet dat hun blinde haat voor de ander en hun goedpraterij van de wandaden van de eigen club juist de bron is van de gruwelen over en weer.

Als je die haat niet blust en niet onder ogen ziet dat je eigen club net zo gruwelijk is als de groep die je haat, dan blijft de ellende voortduren.
pi_210794805
Explainer video van nos https://nos.nl/l/2492348
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210795024
Lekkere beveiliging daar bij dat evenement :')

For reference. Hier in den Haag hebben we bij de Turkse ambassade ook een kleine monument nav de moord op de zoon van Turkse ambassadeur in 1979. Artikel uit het archief van de nrc https://archive.ph/2023.0(...)b_000027062-a3344771

twitter
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 september 2023 @ 14:24:58 #35
284411 crew  heywoodu
pi_210795043
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:21 schreef Slayage het volgende:
Lekkere beveiliging daar bij dat evenement :')

For reference. Hier in den Haag hebben we bij de Turkse ambassade ook een kleine monument nav de moord op de zoon van Turkse ambassadeur in 1979. Artikel uit het archief van de nrc https://archive.ph/2023.0(...)b_000027062-a3344771

[ twitter ]
Met 'over the past 4 decades' worden dan wel specifiek de jaren 70 (tweede helft) en 80 (eerste helft) bedoeld. Een beetje alsof je nu zegt dat de Duitsers in de afgelopen honderd jaar tienduizenden Nederlanders hebben omgebracht. Technisch gezien klopt dat wel, maar ja :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_210795215
Het is opvallend hoe groot het verschil is tussen de reacties van de laatste gevechten en de oorlog in 2020 van de internationale politici / -media, maar ook de reacties van users hier in dit topic. Er is sinds de start van de laatste gevechten slechts 1 topic volgepost. Of als ik kijk naar Twitter zie ik veel meer pro Azeri/anti Armeense users actief zijn dan in 2020.

İk vermoed dat dit deels te maken heeft met de perceptie verandering van Rusland en in het verlengde de Armenirs door de oorlog in Oekrane. İn 2020 waren mensen vrij ambivalent tegenover Rusland. Ja Rusland was geen bondgenoot van het westen omdat er issues waren, maar business zorgde ervoor dat de issues geen vijandig beeld creerden van Rusland.
Alles veranderde natuurlijk door de invasie waardoor Rusland opeens heel duidelijk "de badguy" werd. En omdat Armeni en met name de NK Armenirs pro Rusland waren, werd de perceptie dat Armeni ook soort van belandde in het kamp van "bad guy" Rusland. Waardoor de reacties op de blokkade maar ook de operatie zo verstomd zijn.

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 30 september 2023 @ 15:00:41 #37
38496 Perrin
pi_210795261
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:52 schreef Slayage het volgende:
Het is opvallend hoe groot het verschil is tussen de reacties van de laatste gevechten en de oorlog in 2020 van de internationale politici / -media, maar ook de reacties van users hier in dit topic. Er is sinds de start van de laatste gevechten slechts 1 topic volgepost. Of als ik kijk naar Twitter zie ik veel meer pro Azeri/anti Armeense users actief zijn dan in 2020.

İk vermoed dat dit deels te maken heeft met de perceptie verandering van Rusland en in het verlengde de Armenirs door de oorlog in Oekrane. İn 2020 waren mensen vrij ambivalent tegenover Rusland. Ja Rusland was geen bondgenoot van het westen omdat er issues waren, maar business zorgde ervoor dat de issues geen vijandig beeld creerden van Rusland.
Alles veranderde natuurlijk door de invasie waardoor Rusland opeens heel duidelijk "de badguy" werd. En omdat Armeni en met name de NK Armenirs pro Rusland waren, werd de perceptie dat Armeni ook soort van belandde in het kamp van "bad guy" Rusland. Waardoor de reacties op de blokkade maar ook de operatie zo verstomd zijn.

[ twitter ]
Nogal ja. Het enige waardoor 'het westen' nog overwegend pro-Armeens is, is omdat ze vaak de underdog zijn en een enigszins democratisch land hebben.

Maar verder hebben ze gruwelijke dingen gedaan in de jaren '90 en zijn het overwegend nare Poetin-kontkussers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 30-09-2023 15:14:14 ]
pi_210795272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:00 schreef Perrin het volgende:
Het enige waardoor 'het westen' nog overwegend pro-Armeens is, is omdat vaak de underdog zijn
Lol

Ik weet wel een andere reden
pi_210795316
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik praat de genocide op de Armenirs niet goed.

Ik heb in dit topic met bewijzen laten zien dat vlak voor de Armeense genocide Armenirs opgehitst door Rusland een grotere genocide hebben uitgevoerd op Turken en Koerden. In de Ottomaanse provincie Van hebben Armenirs 1023 dorpen uitgemoord bijvoorbeeld. Helaas ben jij hier stil over. Jij veroordeelt dit niet. Dit laat jouw hypicrisie zien. Kennelijk is het voor jou niet erg als Armenirs genocides uitvoeren.
  zaterdag 30 september 2023 @ 15:34:34 #40
38496 Perrin
pi_210795432
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:02 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Lol

Ik weet wel een andere reden
Ja omdat ze hun best doen hun land democratisch in te richten. In tegenstelling tot alle nare dictatortjes die de regio daar teisteren.
pi_210795571
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 september 2023 @ 15:59:38 #42
284411 crew  heywoodu
pi_210795580
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:52 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Ook een beetje doordat het zo'n "oh, deze gasten weer"-verhaal is. Dat is het natuurlijk al decennia, maar die lui daar kunnen kennelijk nooit een beetje normaal naast elkaar leven, al vele eeuwen niet. Dan wordt het op een gegeven moment toch steeds wat minder interessant, want dat gaat ook niet anders worden ofzo :+
  Moderator zaterdag 30 september 2023 @ 16:24:26 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210795775
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ook een beetje doordat het zo'n "oh, deze gasten weer"-verhaal is. Dat is het natuurlijk al decennia, maar die lui daar kunnen kennelijk nooit een beetje normaal naast elkaar leven, al vele eeuwen niet. Dan wordt het op een gegeven moment toch steeds wat minder interessant, want dat gaat ook niet anders worden ofzo :+
Dit heb ik ook een beetje net als met bv Kosovo, het boeit me in principe wel maar het valt een beetje in het niets met wat er in Oekrane gebeurt

Dan denk ik als zo'n topic langs komt toch steeds vaker 'owja! Die figuren zijn er ook nog joh!'

Prima moment om wat vuige streken uit te halen eigenlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210795820
Het valt me op dat er steeds meer westerlingen zijn op twitter die de kant van Azerbeidzjan kiezen. Vooral mensen die Oekrane steunen. Ik denk dat ze Armeni vooral als vazal van Rusland zien. En berichten van Nagorno-Karabakh leiderschap waarbij ze de bezetting van de Krim en Donbas steunen heeft hen ook boos gemaakt.

twitter

twitter
pi_210795897
twitter
pi_210795910
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210795911
Aanval op Turkse diplomaat door Armenirs.

twitter
pi_210795973
Armenirs vinden nu dat de Krim ook van Armeni is. Dit is niet de eerste keer dat ik dit zie.

twitter
pi_210796006
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:57 schreef polderturk het volgende:
Armenirs vinden nu dat de Krim ook van Armeni is. Dit is niet de eerste keer dat ik dit zie.

[ twitter ]
İn de comments las ik ergens dat dit sarcasme was, richting de Russen.
-Rabia Al-Basri
pi_210796025
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 17:02 schreef Slayage het volgende:

[..]
İn de comments las ik ergens dat dit sarcasme was, richting de Russen.
Ik had een keer een Armenir serieus met (verzonnen) historische argumenten horen uitleggen dat de Krim Armeens is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')