https://www.sra.nl/nieuws(...)oor-auto-van-de-zaakquote:Deze extra kosten worden bepaald door de variabele én vaste kosten te delen door het totale kWh-gebruik. Tot de kostprijs kunnen echter ook de afschrijving van zonnepanelen (gebruikt voor het opladen) horen.
Dat is pas interessant zodra de saldering verdwijnt danwel aangepast wordt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:22 schreef capricia het volgende:
Wij gaan inderdaad de zonnepanelen zo veel mogelijk gebruiken om de EV op te laden.
Ik lees dat de belastingdienst ook nog flink bezig is met bedenken hoe alles vergoed kan en mag worden.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is pas interessant zodra de saldering verdwijnt danwel aangepast wordt.
Wat heeft dat met mijn opmerking te maken?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees dat de belastingdienst ook nog flink bezig is met bedenken hoe alles vergoed kan en mag worden.
https://kennisgroepen.bel(...)en-auto-van-de-zaak/
Op zich wel fijn dat ik de afschrijving van de zonnepanelen ook mee kan nemen in de vergoeding. Plus een gedeelte van de vaste leverkosten van de energie.
Je wil het zoveel met zonne-energie opladen. Wat zijn dan je leveringskosten?quote:Plus een gedeelte van de vaste leverkosten van de energie.
Dat het ook met saldering interessant is.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mijn opmerking te maken?
Ik wil weten wat fiscaal mogelijk is.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je wil hier gewoon een mooie winst op maken.
Ja. Ik dacht ook gewoon je kWh- prijs uit je energiecontract. Dat is wel lastig met een dynamisch contract. Dus een aantal collega's pakken de prijs van het modelcontract en geven dat door. Dat lijkt okay te gaan.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wist niet dat er mogelijk meer dan de kWh-prijs vergoed kan worden. Dat is het enige dat wij aftrekken van onze winst maar meer is altijd beter dus ik lees mee.
De leveringskosten zijn dan 0, want immers, je hebt panelen op je dak liggen. Maar, de laadpaal registreert alleen maar dát er stroom afgenomen wordt, die registreert niet waar die stroom dan vandaan komt (dak of net). Dus als jij in de zomermaanden elke week 60 kWh in je auto stopt maar die zijn afkomstig van je zonnepanelen, en je betaald 34ct per kWh, en je geeft die 34ct op als wat jou stroom kost, dan levert het laden van de auto in de zomer je 20,40 per week op.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mijn opmerking te maken?
Verder zal je dit met je werkgever moeten bespreken wat hij of zij je wil vergoeden.
[..]
Je wil het zoveel met zonne-energie opladen. Wat zijn dan je leveringskosten?
Je wil hier gewoon een mooie winst op maken.
Ja dat heb ik al laten doen toen ik de nieuwe warmtepomp liet installeren, dus die kosten kan ik niet met goed fatsoen doorberekenen. Daarbij valt dat verzwaren uiteen in 2 delen he.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:36 schreef capricia het volgende:
Ik moet dan ook de meterkast laten verzwaren. Naar drie fasen.
Die kosten ga ik ook verdisconteren in de Kwh-prijs.
Want prive heb ik dat niet nodig. Dat is puur voor de auto.
Er zijn echt best veel variabelen, ja.
Ik zou wel even goed checken of het verzwaren van je meterkast wel vergoed mag worden.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:36 schreef capricia het volgende:
Ik moet dan ook de meterkast laten verzwaren. Naar drie fasen.
Die kosten ga ik ook verdisconteren in de Kwh-prijs.
Want prive heb ik dat niet nodig. Dat is puur voor de auto.
Er zijn echt best veel variabelen, ja.
Ja. Dat moet ik allemaal uitzoeken.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou wel even goed checken of het verzwaren van je meterkast wel vergoed mag worden.
Daarnaast - ga je dan ook je jaarlijkse kosten voor die 3fasen verrekenen?
Maar dan moet je wel weten waaruit die extra kosten dan bestaan die je wél mag doorberekenen. Ik heb hier nog allemaal geen idee van.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat moet ik allemaal uitzoeken.
Welke kosten wel en niet meegenomen mogen worden. Als opslag op die kWh prijs.
In principe gaat de belastingdienst er van uit dat je de extra kosten na ratio verdeelt. Ook de vaste kosten op de energierekening.
Dat ligt er aan. Ik had 1 fase van 40a, wat dus neerkomt op 9,2 kW volgens mij, en dat is prima, maar als jij een warmtepomp hebt, en die trekt zomaar 3 kW (en als je backup element mee gaat doen nog een stuk meer), en je hebt dan nog wat andere dingen in huis aan, en je wil dan nog je auto gaan laden, dan kán die 9,2 kW zomaar een beperkende factor gaan worden.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:46 schreef Gunner het volgende:
Meterkast verzwaren is in principe niet eens nodig, het is alleen handig om sneller te kunnen laden.
Om dat nu te gaan doorberekenen gaat wel heel ver, maar jullie zien dat als leaserijders waarschijnlijk anders.
Ik heb zonnepanelen en kook op inductie. Wil toch niet dat de boel doorslaat als ik daarbij de oven aan doe, enkel omdat de auto staat te laden.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:46 schreef Gunner het volgende:
Meterkast verzwaren is in principe niet eens nodig, het is alleen handig om sneller te kunnen laden.
Om dat nu te gaan doorberekenen gaat wel heel ver, maar jullie zien dat als leaserijders waarschijnlijk anders.
Nou, hier was de faseverzwaring en dús een nieuwe elektrameter 300 euro, wat dus door de netbeheerder werd uitgevoerd. Maar de verdere werkzaamheden aan de meterkast vielen daar niet onder, dus ik zou niet direct zeggen dat je die kunt doorberekenen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb zonnepanelen en kook op inductie. Wil toch niet dat de boel doorslaat als ik daarbij de oven aan doe, enkel omdat de auto staat te laden.
En het zijn in principe gewoon kosten die ik voor die leaseauto maak. Dus zakelijk. Denk ik dan..
Veel leasemaatschappijen willen maar 1 a 2 tariefwijziging per jaar accepteren. Omdat het facturatie systeem het niet aan kan.quote:Op vrijdag 29 september 2023 13:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, hier was de faseverzwaring en dús een nieuwe elektrameter 300 euro, wat dus door de netbeheerder werd uitgevoerd. Maar de verdere werkzaamheden aan de meterkast vielen daar niet onder, dus ik zou niet direct zeggen dat je die kunt doorberekenen.
Of anders gezegd, het voelt niet echt logisch dat je dat kunt doorberekenen. En de vraag is dan ook hoe lang he? want dat moet je dan dus allemaal bij je tarief meerekenen, dus jouw zeg 34ct worden dan ineens 50ct, ik roep maar even wat, maar op ene gegeven moment heb je die kosten terug verdiend. Dan zou je dus weer je tarief naar beneden moeten aanpassen.
Als je er over na gaat denken loop je inderdaad tegen best veel dingen aan.
Wacht, dus met dat laatste geef je dan een tarief door wat niet het tarief uit jouw contract is? Mag dat? Maar zelfs áls dat mag vind ik dat niet kunnen eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 september 2023 13:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel leasemaatschappijen willen maar 1 a 2 tariefwijziging per jaar accepteren. Omdat het facturatie systeem het niet aan kan.
Hoe je dan je tarief met een dynamisch contract moet bepalen, is helemaal abracadabra. Dus dan maar het tarief van het modelcontract doorgeven.
Maar wat is je tarief dan? En je moet het vooraf opgeven hè. Terwijl je een dynamisch contract zou hebben. (heb ik niet btw)quote:Op vrijdag 29 september 2023 13:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wacht, dus met dat laatste geef je dan een tarief door wat niet het tarief uit jouw contract is? Mag dat? Maar zelfs áls dat mag vind ik dat niet kunnen eigenlijk.
Ja dat weet ik ook niet, ik zie ook wel de moeilijkheid daarvan, maar dus stel vandaag is je tarief in je dynamische contract 28 cent ofzo, weet ik veel, maar ja, je kunt niet elke dag je tarief gaan wijzigen, dus moet je een 'vast' tarief opgeven, maar als je dus het tarief van het modelcontract opgeeft, wat misschien wel 40ct is, maar dus helemaal niet is wat jij moet betalen voor je stroom, ja, dat vind ik dan weer niet kunnen. Zelfs niet als dat toegestaan zou zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |