abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2023 @ 19:08:17 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_210770462

Ik had niet door dat ik de laatste was :D

Edit en nu ook nog de teller in de tt verkloot
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 27 september 2023 @ 19:09:13 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_210770474
Hey, dat is knap! :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_210770659
@FutureFairytale , komkommersalade is op zich geen vereiste in onze familie :D

Mijn moeder vond alles heerlijk en de komkommer moest erbij ter verkoeling want het was aardig pittig voor haar doen.
Rendang O+
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 27 september 2023 @ 19:32:17 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_210770730
Kip tandoori uit een wereldgerecht
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_210772850

Suanla tang, egg drop, tauge, erwten, Szechuanpeper, rijstazijn
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 27 september 2023 @ 22:44:44 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210772900
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2023 22:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Wat zijn die eerste twee dingen die je noemt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 september 2023 @ 22:45:37 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210772905
Stukje Pencee taartje en kom alpenkruidenthee (typte eerst alpenkreutzerthee :') O+ )
pi_210773144
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 22:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat zijn die eerste twee dingen die je noemt?
Suanla tang (hete zure soep) is het gerecht, egg drop is de "haaienvin" in haaienvinnensoep; breek een ei (of drie) in je soep, en roer dit er door zodat je witte sliertjes krijgt.
pi_210773162
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
breek een ei (of drie) in je soep, en roer dit er door zodat je witte sliertjes krijgt.
Bah. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210773185
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:22 schreef golfer het volgende:

[..]
Bah. :{w
Je hebt'm liever vegan? *)
pi_210773312
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Suanla tang (hete zure soep) is het gerecht, egg drop is de "haaienvin" in haaienvinnensoep; breek een ei (of drie) in je soep, en roer dit er door zodat je witte sliertjes krijgt.
Ik lees dit en denk “Frau Kirchgasser in Oostenrijk “ Daar waren wij vaak met vakantie en kregen zoiets, maar zeker niet Aziatisch. Wikipedia gaf inderdaad aan dat “eieren door de soep roeren” ook een recept is.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210773372
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2023 23:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Je hebt'm liever vegan? *)
Ik hou niet van bonken en sliertjes. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210773833
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2023 22:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Het liefst maak ik deze soep. Zo lekker altijd! *O*
Ik noem het geen egg drop maar simpel 'sliertjes' maar ik begrijp je term :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_210773927
koffie, kwark en bramen
pi_210774873
Gisteren niet zo lekker gegeten, ik dacht ik heb zin in iets met rijst. En wou eerst thais bestellen, maar toch niet gedaan (stom). Toen zelf maar iets met ossenhaas en zwarte bonen saus in elkaar geflanst maar vond het maar zo-zo. Toen een diepvries pizza en viel ook tegen. Had mijn dag niet denk.

Vanmorgen broodje ham / kaas / roerei. Dat was wel lekker.
Nu peperkoek met roomboter (ook lekker, van de bakker)

Vanmiddag broodje halen denk ik, denk broodje tonijnsalade.

Vanavond Hello Fresh taco's met varkenshaas en koolsalade.
  donderdag 28 september 2023 @ 10:50:02 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210775022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 10:26 schreef anndb het volgende:
Vanavond Hello Fresh taco's met varkenshaas en koolsalade.
tacos met varkenshaas?
varkenshaas in de tacos? of gewoon los erbij?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 28 september 2023 @ 10:54:40 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210775065
AH laten bezorgen gisteravond, dus nu allemaal maaltijden die tot vandaag en morgen goed zijn ipv een iets logischer houdbaarheidsdatum...

Dat wordt dus zo maar brunchen met pinsa Margherita (hippe naam voor een ovale pizza, maar was in de aanbieding dus wilde proberen)
pi_210775068
quote:
15s.gif Op donderdag 28 september 2023 10:50 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
tacos met varkenshaas?
varkenshaas in de tacos? of gewoon los erbij?
Erin.

https://www.hellofresh.be(...)cda2788f6ee4ca33c38e
pi_210775069
Koffie c_/
  donderdag 28 september 2023 @ 10:56:48 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210775093
quote:
Ziet er lekker uit!

Moet jij jou nog rekening houden met je voeding na je laatste ziekenhuisavontuur? Of is dat stabiel met medicatie?
pi_210775095
quote:
81s.gif Op donderdag 28 september 2023 10:54 schreef Molo het volgende:
AH laten bezorgen gisteravond, dus nu allemaal maaltijden die tot vandaag en morgen goed zijn ipv een iets logischer houdbaarheidsdatum...

Dat wordt dus zo maar brunchen met pinsa Margherita (hippe naam voor een ovale pizza, maar was in de aanbieding dus wilde proberen)
Oh hier bestel ik juist omdat ze leveren met lange houdbaarheid/verser ipv dat ik het haal en vaak al minder vers is.
  donderdag 28 september 2023 @ 10:58:17 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210775106
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 10:56 schreef anndb het volgende:

[..]
Oh hier bestel ik juist omdat ze leveren met lange houdbaarheid/verser ipv dat ik het haal en vaak al minder vers is.
Ik bestel eigenlijk maar drie keer per jaar ofzo, zware voorraad zut en specifieke dingen die mijn eigen kleine AH niet heeft in assortiment.
Maar tot nu toe echt iedere keer dit gezeur met die superkort houdbare maaltijden/spullen
pi_210775121
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 10:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Ziet er lekker uit!

Moet jij jou nog rekening houden met je voeding na je laatste ziekenhuisavontuur? Of is dat stabiel met medicatie?
Moeilijk nog wel, maar dat komt omdat ik ook pas sinds kort diabeet ben (vastgesteld) en toch anders/onregelmatig eet. Diabetes type 2 is natuurlijk vooral "oudere" waar ik nog niet echt onder al die in redelijk vast ritme zitten van eten, en ik eet heel mijn bord leeg en het is elke dag een beetje het zelfde. Dat is bij mij natuurlijk heel anders, want ik ga nogal vaak uit eten en weet dan vaak niet eens wat ik krijg en wat ik ga eten en dat is met insuline wel lastiger. Komt dus nog wel eens voor dat ik te veel heb gespoten of te weinig met hypo/hyper als gevolg. Maargoed, zal met de jaren/ervaring wel beteren denk.
  donderdag 28 september 2023 @ 11:05:10 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210775163
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 11:00 schreef anndb het volgende:

[..]
Moeilijk nog wel, maar dat komt omdat ik ook pas sinds kort diabeet ben (vastgesteld) en toch anders/onregelmatig eet. Diabetes type 2 is natuurlijk vooral "oudere" waar ik nog niet echt onder al die in redelijk vast ritme zitten van eten, en ik eet heel mijn bord leeg en het is elke dag een beetje het zelfde. Dat is bij mij natuurlijk heel anders, want ik ga nogal vaak uit eten en weet dan vaak niet eens wat ik krijg en wat ik ga eten en dat is met insuline wel lastiger. Komt dus nog wel eens voor dat ik te veel heb gespoten of te weinig met hypo/hyper als gevolg. Maargoed, zal met de jaren/ervaring wel beteren denk.
De term ouderdomssuiker is behoorlijk achterhaald wel helaas. Leefstijlproblemen zijn grote oorzaak (ik geen DM2 maar wel historie van fors overgewicht dus ligt altijd op de loer).

Horeca in combinatie gezonde voeding is een drama ja. Altijd onvoorspelbaar hoe laat, wat en hoeveel.
En altijd verleidingen :+
pi_210775186
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 11:05 schreef Molo het volgende:

[..]
De term ouderdomssuiker is behoorlijk achterhaald wel helaas. Leefstijlproblemen zijn grote oorzaak (ik geen DM2 maar wel historie van fors overgewicht dus ligt altijd op de loer).

Horeca in combinatie gezonde voeding is een drama ja. Altijd onvoorspelbaar hoe laat, wat en hoeveel.
En altijd verleidingen :+
Achterhaald wel wat ja, maar moet wel zeggen toen ik week in het ziekenhuis lag er voor was ik toch wel de jongste. Ze vonden ook wel dat ik het snel oppakte allemaal de materie, maarja vond dat ook niet zo gek als ik in de kamer naast mij hoorde die ze 10x per dag moesten vertellen meneer u kunt dit niet eten nu u hebt diabetes (zal wel dement zijn geweest denk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')