Wat zijn die eerste twee dingen die je noemt?quote:Op woensdag 27 september 2023 22:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Suanla tang, egg drop, tauge, erwten, Szechuanpeper, rijstazijn
Suanla tang (hete zure soep) is het gerecht, egg drop is de "haaienvin" in haaienvinnensoep; breek een ei (of drie) in je soep, en roer dit er door zodat je witte sliertjes krijgt.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat zijn die eerste twee dingen die je noemt?
Bah.quote:Op woensdag 27 september 2023 23:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
breek een ei (of drie) in je soep, en roer dit er door zodat je witte sliertjes krijgt.
Ik lees dit en denk “Frau Kirchgasser in Oostenrijk “ Daar waren wij vaak met vakantie en kregen zoiets, maar zeker niet Aziatisch. Wikipedia gaf inderdaad aan dat “eieren door de soep roeren” ook een recept is.quote:Op woensdag 27 september 2023 23:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Suanla tang (hete zure soep) is het gerecht, egg drop is de "haaienvin" in haaienvinnensoep; breek een ei (of drie) in je soep, en roer dit er door zodat je witte sliertjes krijgt.
Ik hou niet van bonken en sliertjes.quote:
Het liefst maak ik deze soep. Zo lekker altijd!quote:Op woensdag 27 september 2023 22:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Suanla tang, egg drop, tauge, erwten, Szechuanpeper, rijstazijn
tacos met varkenshaas?quote:Op donderdag 28 september 2023 10:26 schreef anndb het volgende:
Vanavond Hello Fresh taco's met varkenshaas en koolsalade.
Erin.quote:Op donderdag 28 september 2023 10:50 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
tacos met varkenshaas?
varkenshaas in de tacos? of gewoon los erbij?
Ziet er lekker uit!quote:Op donderdag 28 september 2023 10:54 schreef anndb het volgende:
[..]
Erin.
https://www.hellofresh.be(...)cda2788f6ee4ca33c38e
Oh hier bestel ik juist omdat ze leveren met lange houdbaarheid/verser ipv dat ik het haal en vaak al minder vers is.quote:Op donderdag 28 september 2023 10:54 schreef Molo het volgende:
AH laten bezorgen gisteravond, dus nu allemaal maaltijden die tot vandaag en morgen goed zijn ipv een iets logischer houdbaarheidsdatum...
Dat wordt dus zo maar brunchen met pinsa Margherita (hippe naam voor een ovale pizza, maar was in de aanbieding dus wilde proberen)
Ik bestel eigenlijk maar drie keer per jaar ofzo, zware voorraad zut en specifieke dingen die mijn eigen kleine AH niet heeft in assortiment.quote:Op donderdag 28 september 2023 10:56 schreef anndb het volgende:
[..]
Oh hier bestel ik juist omdat ze leveren met lange houdbaarheid/verser ipv dat ik het haal en vaak al minder vers is.
Moeilijk nog wel, maar dat komt omdat ik ook pas sinds kort diabeet ben (vastgesteld) en toch anders/onregelmatig eet. Diabetes type 2 is natuurlijk vooral "oudere" waar ik nog niet echt onder al die in redelijk vast ritme zitten van eten, en ik eet heel mijn bord leeg en het is elke dag een beetje het zelfde. Dat is bij mij natuurlijk heel anders, want ik ga nogal vaak uit eten en weet dan vaak niet eens wat ik krijg en wat ik ga eten en dat is met insuline wel lastiger. Komt dus nog wel eens voor dat ik te veel heb gespoten of te weinig met hypo/hyper als gevolg. Maargoed, zal met de jaren/ervaring wel beteren denk.quote:Op donderdag 28 september 2023 10:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit!
Moet jij jou nog rekening houden met je voeding na je laatste ziekenhuisavontuur? Of is dat stabiel met medicatie?
De term ouderdomssuiker is behoorlijk achterhaald wel helaas. Leefstijlproblemen zijn grote oorzaak (ik geen DM2 maar wel historie van fors overgewicht dus ligt altijd op de loer).quote:Op donderdag 28 september 2023 11:00 schreef anndb het volgende:
[..]
Moeilijk nog wel, maar dat komt omdat ik ook pas sinds kort diabeet ben (vastgesteld) en toch anders/onregelmatig eet. Diabetes type 2 is natuurlijk vooral "oudere" waar ik nog niet echt onder al die in redelijk vast ritme zitten van eten, en ik eet heel mijn bord leeg en het is elke dag een beetje het zelfde. Dat is bij mij natuurlijk heel anders, want ik ga nogal vaak uit eten en weet dan vaak niet eens wat ik krijg en wat ik ga eten en dat is met insuline wel lastiger. Komt dus nog wel eens voor dat ik te veel heb gespoten of te weinig met hypo/hyper als gevolg. Maargoed, zal met de jaren/ervaring wel beteren denk.
Achterhaald wel wat ja, maar moet wel zeggen toen ik week in het ziekenhuis lag er voor was ik toch wel de jongste. Ze vonden ook wel dat ik het snel oppakte allemaal de materie, maarja vond dat ook niet zo gek als ik in de kamer naast mij hoorde die ze 10x per dag moesten vertellen meneer u kunt dit niet eten nu u hebt diabetes (zal wel dement zijn geweest denk).quote:Op donderdag 28 september 2023 11:05 schreef Molo het volgende:
[..]
De term ouderdomssuiker is behoorlijk achterhaald wel helaas. Leefstijlproblemen zijn grote oorzaak (ik geen DM2 maar wel historie van fors overgewicht dus ligt altijd op de loer).
Horeca in combinatie gezonde voeding is een drama ja. Altijd onvoorspelbaar hoe laat, wat en hoeveel.
En altijd verleidingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |