abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 23 september 2023 @ 12:35:18 #1
485843 crew  Jippie
pi_210724917

Dankzij een vraag van Wilders aan Baudet tijdens de Algemene Beschouwingen is de complottheorie dat de landing van Apollo 11 op de maan in scene is gezet weer actueel. Geloof jij dat de mensheid op 19 juli 1969 echt zijn eerste stap op de maan heeft gezet?

Astronaut op de maan?
Astronaut op de maan?

De complottheorieën rond de Apollo-maanlanding in 1969 stellen dat de Verenigde Staten niet echt astronauten naar de maan hebben gestuurd. De maanlandingen binnen het Apollo-ruimtevaartprogramma in de jaren 1969 tot 1972 zouden niet daadwerkelijk hebben plaatsgevonden, maar door de NASA en de Amerikaanse regering in scène zijn gezet.

De aanhangers van deze theorieën voeren een aantal argumenten aan. Zo zouden er schaduwen zijn waargenomen op de foto's die op de maan zijn genomen, die te herleiden zouden zijn tot meerdere lichtbronnen in plaats van de zon. Andere bekende argumenten zijn het ontbreken van sterren op de foto's, en het feit dat Amerikaanse vla wapperde.

Een mogelijk motief van de Amerikanen om de landing in scène te zetten in plaats van daadwerkelijk naar de maan te reizen zou zijn dat het niet mogelijk was om mensen naar de maan te sturen vanwege de vele onoverkomelijke technische problemen.

Het commerciële Amerikaanse televisiestation Fox News Channel zond op 15 februari 2001 een documentaire uit over deze theorieën. Wetenschappers, technici en ruimtevaartkenners schuiven deze theorieën als ongegrond terzijde. Er is een overvloed aan fysiek bewijs voor het tegendeel ervan. De complottheorie dat de maanlandingen in scène werden gezet wordt verder ontkracht in de mockumentary OpérationLune.

Tussen 11 en 15 juli 2009 maakte de onbemande Amerikaanse maanverkenner Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) foto's van de landingsplaatsen. Op de verschillende foto's is te zien hoe de achtergebleven onderste module van de maanlanders lange schaduwen werpen over het maanoppervlak. Op één foto zijn naast de maanlander Antares van Apollo 14 ook nog wetenschappelijke instrumenten zichtbaar en sporen van de maanwandeling (de astronauten hadden ook een wagentje bij zich).

POLL
pi_210724925
Natuurlijk
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 23 september 2023 @ 12:40:47 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210724934
Ja dat geloof ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 23 september 2023 @ 12:41:14 #4
485843 crew  Jippie
pi_210724936
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja dat geloof ik.
Jij gelooft alles :P
  zaterdag 23 september 2023 @ 12:41:39 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210724939
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:41 schreef Jippie het volgende:

[..]
Jij gelooft alles :P
Ja ik ben een islamtische kathohlieke jood. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 23 september 2023 @ 12:44:39 #6
485843 crew  Jippie
pi_210724953
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja ik ben een islamtische kathohlieke jood. :o
Dat bedoel ik O+
pi_210724956
Als je de maanlanding al als hoax ziet dan kan werkelijk alles je wijs gemaakt worden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210724977
Ik heb het altijd geloofd, tot het moment dat dit soort verhalen in de media verschenen. Als ik dat dan lees, dan denk ik bij mezelf, tja.... het zou kunnen dat het een grote hoax blijkt te zijn.
Maar wat maakt het uit wat ik of iemand anders wel of niet gelooft? Niemand kan bewijzen of het wel of niet is gebeurd.
En het verandert ook niet veel aan het leven op aarde.
pi_210725004
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb het altijd geloofd, tot het moment dat dit soort verhalen in de media verschenen.
Vind je dat zelf niet een beetje makkelijk?

Dat zou je dan toch bij alles kunnen toepassen wat je eerst tot je neemt als nieuws en vervolgens de eerste de beste die daar aan twijfelt zorgt ervoor dat jij dat ook doet.

Deed je dat ook bij 9/11?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 23 september 2023 @ 12:52:39 #10
485843 crew  Jippie
pi_210725006
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:45 schreef Fok-it het volgende:
Als je de maanlanding al als hoax ziet dan kan werkelijk alles je wijs gemaakt worden
Mensen kunnen allerlei redenen hebben om zelf tot deze conclusie te komen. Maar vaak zal er wel een zaadje geplant zijn door iemand anders die daar van overtuigd is, of dit riep omwille van eigen belang (verdienmodel).
pi_210725021
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:52 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mensen kunnen allerlei redenen hebben om zelf tot deze conclusie te komen. Maar vaak zal er wel een zaadje geplant zijn door iemand anders die daar van overtuigd is, of dit riep omwille van eigen belang (verdienmodel).
Het zal voor velen voornamelijk ook met een antipathie naar Amerika te maken hebben. Vraag me dan wel af wanneer Rusland als eerst was geweest met een bemande maanlanding of het dan ook een hoax zou zijn.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 23 september 2023 @ 12:57:19 #12
485843 crew  Jippie
pi_210725030
quote:
Ik heb het altijd geloofd, tot het moment dat dit soort verhalen in de media verschenen. Als ik dat dan lees, dan denk ik bij mezelf, tja.... het zou kunnen dat het een grote hoax blijkt te zijn.
Maar wat maakt het uit wat ik of iemand anders wel of niet gelooft? Niemand kan bewijzen of het wel of niet is gebeurd.
In feite kun je dat bij elke gebeurtenis denken die je niet aan den lijve hebt meegemaakt. En daar is ook niets mis mee, gelukkig mogen we zelf nog bepalen wat we denken of vinden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 23 september 2023 @ 13:00:26 #13
485843 crew  Jippie
pi_210725044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het zal voor velen voornamelijk ook met een antipathie naar Amerika te maken hebben. Vraag me dan wel af wanneer Rusland als eerst was geweest met een bemande maanlanding of het dan ook een hoax zou zijn.
Dat zal ook zeker de beweegreden van Baudet zijn geweest, de stemmen binnen halen van mensen die zich in een rabbit hole bevinden.
pi_210725085
quote:
Dat bewijzen is dan toch gebeurd door de LRO die foto's heeft gemaakt van de maan waarop sporen en achtergebleven spullen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210725088
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vind je dat zelf niet een beetje makkelijk?

Dat zou je dan toch bij alles kunnen toepassen wat je eerst tot je neemt als nieuws en vervolgens de eerste de beste die daar aan twijfelt zorgt ervoor dat jij dat ook doet.

Deed je dat ook bij 9/11?
Nee, ik beweer nergens dat het een hoax is, ik denk dat het dat zou kunnen zijn.
Waarom ben jij er dan zo van overtuigd dat het geen hoax is?
Je was er niet bij. Ik ook niet hoewel ik het destijds 'live' op tv kon bekijken.
En het is natuurlijk ook niet zo dat ik elke wappie meteen geloof als er iets in twijfel wordt getrokken.
Ik ben heus wel in staat om zelf na te denken.
pi_210725108
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, ik beweer nergens dat het een hoax is, ik denk dat het dat zou kunnen zijn.
Je was er niet bij. Ik ook niet hoewel ik het destijds 'live' op tv kon bekijken.
En het is natuurlijk ook niet zo dat ik elke wappie meteen geloof als er iets in twijfel wordt getrokken.
Omdat de bewijsvoering niet veel opening tot twijfel toelaat. En verder heel simpel: omdat ik er geen reden toe zie. Iets wat ik bij 9/11 bijv wel enigszins kan voorstellen. Hoe vergezocht ook
pi_210725125
Wat ik interessant vind is de vraag waarom iemand een dergelijke theorie zou willen ontkrachten en een complottheorie. Wat is het nut er van en wat wint diegene ermee ?
Ook in moeilijke tijden.
pi_210725147
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat bewijzen is dan toch gebeurd door de LRO die foto's heeft gemaakt van de maan waarop sporen en achtergebleven spullen?
Dat bewijs is ongetwijfeld ook fake

Maar dat royals babybloed drinken is nooit bewezen maar wel waar
pi_210725157
quote:
De vlag is zichtbaar en staat nog overeind.
pi_210725192
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:20 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
The Bielefeld Conspiracy _O_

Ken je iemand die die vlag daadwerkelijk gezien heeft?
Nee? Gek hè, die vlag staat daar helemaal niet

De mensen die het wel beweren liegen en de foto’s zijn fake ;)

pi_210725194
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:20 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ik geloof je meteen. En ik moet eigenlijk helemaal niet meedoen met dit soort discussie, want ik heb er gewoon te weinig verstand van.
Wat heeft het ons opgeleverd? Ja, een hoop satellieten die het weer in kaart kunnen brengen, allerlei stormen en natuurrampen kunnen 'voorspellen' en toch verzuipen er nog steeds veel mensen of komen om door vulkaanuitbarstingen of aardbevingen.
pi_210725199
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
quote:
Zelfs de Hubbletelescoop kan geen Apollo-objecten op de maan zien. Daarvoor zouden de voorwerpen bijna 100 meter lang moeten zijn, en het grootste is iets meer dan 5 bij 4 meter.

Maar de Lunar Reconnaissance Orbiter, die om de maan draait, komt tot op 24 kilometer van het oppervlak en fotografeerde in 2012 enkele landingsplekken van maanmissies.

Op de beelden van de landingsplaats van Apollo 11 zijn duidelijk achtergelaten voorwerpen te zien, waaronder een meetinstrument dat data over maanbevingen naar de aarde terugstuurde en voetafdrukken van Neil Armstrong van een niet-geautoriseerde excursie naar de krater Little West op ongeveer 50 meter afstand – het verst dat een astronaut van de landingsplek is geweest.

Bron
Hier is je bewijs. En suggereren dat deze foto's fake zijn raakt kant noch wal. Landen zoals Rusland en China beschikken over dezelfde technologie. Als de maanlanding een hoax was, hadden zij dat van de daken geschreeuwd. Want waarom zouden deze landen de Amerikanen helpen met het verdoezelen van deze hoax?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_210725267
Natuurlijk niet, denk na.
pi_210725296
(click voor closeup)

Seems legit _O-
Lijkt meer op een schoolproject.
pi_210725303
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[..]
Hier is je bewijs. En suggereren dat deze foto's fake zijn raakt kant noch wal. Landen zoals Rusland en China beschikken over dezelfde technologie. Als de maanlanding een hoax was, hadden zij dat van de daken geschreeuwd. Want waarom zouden deze landen de Amerikanen helpen met het verdoezelen van deze hoax?
Zoals ik al eerder schreef: ik heb te weinig kennis van zaken om hier een zinvolle bijdrage te leveren.
Het enige wat ik deed was de vraag uit de TT zo goed en eerlijk mogelijk proberen te beantwoorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')