abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210724020
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Animated map verloop oorlog tot 27 september 2023:

Situatie 24 januari 2023

b626802ef920b6764964edc2b702df2d51f49ce1.jpg?1674580973

Update 6 oktober 2023

Van ISW:

Van Deepstate:

Actuele interactieve kaart van Oekraïne - Institute of War Studies

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776

[ Bericht 23% gewijzigd door Jippie op 06-10-2023 13:44:33 ]
pi_210724064
Ik heb vernomen dat Zelensky de wc-bril ook weleens naar boven heeft laten staan, terwijl hij daar met zijn vrouw toch duidelijke afspraken over had gemaakt
pi_210724082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 10:24 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb vernomen dat Zelensky de wc-bril ook weleens naar boven heeft laten staan, terwijl hij daar met zijn vrouw toch duidelijke afspraken over had gemaakt
Ja, maar goed dat Rusland orde op zaken stelt :7
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_210725262
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 10:24 schreef Raw85 het volgende:
Ik was altijd tegen Poetin maar nu klinkt hij toch best redelijk.
pi_210725423
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik was altijd tegen Poetin maar nu klinkt hij toch best redelijk.
Wat zei Poetin dan?
pi_210726035
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat zei Poetin dan?
Hij is blijkbaar in oorlog met iemand die de wc bril niet omlaag doet.
pi_210733313
twitter
pi_210733334
quote:
Waarom zouden ze daar ook in godsnaam mee akkoord gaan? _O- De enige reden dat veel Oost-Europese landen nog bestaan is omdat ze NAVO bescherming hebben.
pi_210734055
quote:
Ja dat zeg ik al vanaf het begin van de oorlog.
Die heeft niks met de individuele landen in oost-Europa te maken.
Dit gaat gewoon om de geopolitieke belangen van de USA.
En Rusland doet dat net zo goed in midden-Amerika.
Die 2 bevechten elkaar al jaren d.m.v proxy oorlogen.
En eigenlijk verliest Rusland bijna alles maar ik vermoed dat deze oorlog erop of eronder is voor Rusland.
pi_210734824
quote:
Een beetje onhandig Engels omdat het niet zijn moedertaal is een en grote wens om iets te horen wat hij niet zei en je hebt al voor de tweede keer deze domme tweet in deze reeks.
pi_210735493
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 09:16 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Waarom zouden ze daar ook in godsnaam mee akkoord gaan? _O- De enige reden dat veel Oost-Europese landen nog bestaan is omdat ze NAVO bescherming hebben.
Grappig dat zulke berichten waar dit gezegd werd, tot dit filmpje, werd afgedaan als Russische propaganda.
pi_210735624
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 09:16 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Boude claim, kun je dit verder onderbouwen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210735660
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 13:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Grappig dat zulke berichten waar dit gezegd werd, tot dit filmpje, werd afgedaan als Russische propaganda.
Het gaat er natuurlijk om dat Putin niet de dictator van de NAVO is, maar de dictator van Rusland. Hij is de eigenaar van het Russische volk en die moeten doen wat hij wil. Mensen in andere landen hoeven dat niet. De NAVO bemoeit zich ook niet met Putins moordpartijen binnen Rusland op zijn eigen slaven. Als de moordpartijen buiten de Russische grenzen plaatsvinden dan wordt daar uiteraard wel tegen opgetreden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_210736166
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 13:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Het is ook russische propaganda die stelt dat de NATO zelf bewust landen zou manipuleren om hen aan te zetten lid te worden... en dat als 'boos' doel zou hebben om 'tegen' rusland te zijn...
de realiteit is juist dat vanuit het westen en de NATO altijd aangestreefd is op samenwerking en zelfs lang ook gesprekken over toetreding van andere landen in samenspraak met rusland ging (zoals Georgie en Oekraine na 2008.. een ontwikeling die rusland zelf veroorzaakt had door wegens Ossetie een oorlog tegen Georgie te beginnen)

Dat NATO uitbreid is niet het gevolg van eenbewust plan daartoe... het tegendeel was eerder het geval, het westen was zeer aarzelend en afwijzend voor het voruitzicht dat de Sovjet-Unie uit elkaar zou vallen, juist vanuit een vrees voor destabilisatie.

Het waren echter veel voormalige bondgenoten en deelstaten van de Sovjet-Unie die zelf aanstreefden op lidmaatschap van de NATO.
En dat is uiteindelijk wel ook een instelling die de NATO niet kan en wil stoppen... dat landen die zelf heel graag lid willen worden, recht hebben zelf te beslissen over een lidmaatschaps-aanvraag en samenwerking met de NATO, en zonder dat een boze buurman dat met aggressie beantwoord, zoals Rusland nu doet.

Dat is ook wat de SG aangeeft... dat het NATO's streven is dat landen zelf darover een beslissing kunnen nemen en niet Rusland
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210736316
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 14:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Het is ook russische propaganda die stelt dat de NATO zelf bewust landen zou manipuleren om hen aan te zetten lid te worden... en dat als 'boos' doel zou hebben om 'tegen' rusland te zijn...
de realiteit is juist dat vanuit het westen en de NATO altijd aangestreefd is op samenwerking en zelfs lang ook gesprekken over toetreding van andere landen in samenspraak met rusland ging (zoals Georgie en Oekraine na 2008.. een ontwikeling die rusland zelf veroorzaakt had door wegens Ossetie een oorlog tegen Georgie te beginnen)

Dat NATO uitbreid is niet het gevolg van eenbewust plan daartoe... het tegendeel was eerder het geval, het westen was zeer aarzelend en afwijzend voor het voruitzicht dat de Sovjet-Unie uit elkaar zou vallen, juist vanuit een vrees voor destabilisatie.

Het waren echter veel voormalige bondgenoten en deelstaten van de Sovjet-Unie die zelf aanstreefden op lidmaatschap van de NATO.
En dat is uiteindelijk wel ook een instelling die de NATO niet kan en wil stoppen... dat landen die zelf heel graag lid willen worden, recht hebben zelf te beslissen over een lidmaatschaps-aanvraag en samenwerking met de NATO, en zonder dat een boze buurman dat met aggressie beantwoord, zoals Rusland nu doet.

Dat is ook wat de SG aangeeft... dat het NATO's streven is dat landen zelf darover een beslissing kunnen nemen en niet Rusland
Ik ben het daar gedeeltelijk mee eens.
Dat Europa niet de intentie heeft om Rusland op te delen in kleinere landen geloof ik wel maar ik denk dat de USA andere intenties heeft en ook landen verleid met geld om bij de NAVO te komen.
pi_210736455
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 14:45 schreef Candymannetje het volgende:
maar ik denk dat de USA andere intenties heeft en ook landen verleid met geld om bij de NAVO te komen.
welke argumenten heb je daarvoor ?

Juist de VS was altijd heel sterk tegen een te sterke afhankelijkheidswens... toen bv de oekraine zich afscheidde hield toenmalig president Bush sr. een speech vor het oekrains parlement waarin hij hen aandrong om vooral lid te blijven van de russische Federatie... bekend geworden als de "Chicken Kyiv"-speech...

toen in 2008 er onderhandelingen waren nadat Oekraine en georgie zeer dringend wensen geuit hadden lid te worden van NATO, versterkt naturlijk door het feit dat Rusland kort ervor Georgeie met haar leger binnengevallen was... weigerde de NATO toelatingsonderhandelingen aan te gaan en speelde het juist zo dat er in samensparaak met rusland gesproken werd over een samenwerking.... waarbij hun doel vooral was Rusland het gevoel te geven direkt betrokken te zijn en dat niets buiten hen om gebeurde...

Punt is eerder dat die toeschietelijkheid en wens om Rusland altijd erbij te betrekken eerder contraproductief was... omdat rusland dat enkel uitnutte om verder te manipuleren en spelletje te spelen...

Imn tegenstelling tot het Westen is Rusland er namelijk wél op egricht instabiliteit en oorlogen tussen buurlanden juist te versterken, op zeer boosaardige wijze...

Nu ook weer goed te zien bij Armenie en Azerbeidjan.... waarbij dat conflict vermoedelijk nu opgelaaid is omdat Rusland har lange bondgenoot uitverkocht heeft in een geheime onderhandeling met de Azerbeidjaanse bondgenoot Turkije
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210738265
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 14:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]
welke argumenten heb je daarvoor ?

Juist de VS was altijd heel sterk tegen een te sterke afhankelijkheidswens... toen bv de oekraine zich afscheidde hield toenmalig president Bush sr. een speech vor het oekrains parlement waarin hij hen aandrong om vooral lid te blijven van de russische Federatie... bekend geworden als de "Chicken Kyiv"-speech...

toen in 2008 er onderhandelingen waren nadat Oekraine en georgie zeer dringend wensen geuit hadden lid te worden van NATO, versterkt naturlijk door het feit dat Rusland kort ervor Georgeie met haar leger binnengevallen was... weigerde de NATO toelatingsonderhandelingen aan te gaan en speelde het juist zo dat er in samensparaak met rusland gesproken werd over een samenwerking.... waarbij hun doel vooral was Rusland het gevoel te geven direkt betrokken te zijn en dat niets buiten hen om gebeurde...

Punt is eerder dat die toeschietelijkheid en wens om Rusland altijd erbij te betrekken eerder contraproductief was... omdat rusland dat enkel uitnutte om verder te manipuleren en spelletje te spelen...

Imn tegenstelling tot het Westen is Rusland er namelijk wél op egricht instabiliteit en oorlogen tussen buurlanden juist te versterken, op zeer boosaardige wijze...

Nu ook weer goed te zien bij Armenie en Azerbeidjan.... waarbij dat conflict vermoedelijk nu opgelaaid is omdat Rusland har lange bondgenoot uitverkocht heeft in een geheime onderhandeling met de Azerbeidjaanse bondgenoot Turkije
Dat heeft Busch sr idd gezegd na de val van de sovjet unie.
Bush jr had daar andere ideeën over.
In 2008 was al bekend dat toetreding van Oekraïne tot de NAVO tot grote problemen zou lijden.
https://wikileaks.org/plusd/cables/08MOSCOW265_a.html
quote:
Foreign Minister Lavrov and
other senior officials have reiterated strong opposition,
stressing that Russia would view further eastward expansion
as a potential military threat. NATO enlargement,
particularly to Ukraine, remains "an emotional and neuralgic"
issue for Russia, but strategic policy considerations also
underlie strong opposition to NATO membership for Ukraine and
Georgia. In Ukraine, these include fears that the issue
could potentially split the country in two, leading to
violence or even, some claim, civil war, which would force
Russia to decide whether to intervene.
Waarom dan toch doordrukken als je er zelf geen belang bij hebt?

Rusland heeft zelf ook gevraagd om bij de NAVO te komen.
https://www.theguardian.c(...)early-on-in-his-rule
quote:
Vladimir Putin wanted Russia to join Nato but did not want his country to have to go through the usual application process and stand in line “with a lot of countries that don’t matter”, according to a former secretary general of the transatlantic alliance.
Weliswaar op een typisch lompe manier 'ik ben een grootmacht en ga niet tussen de kleine jongens staan'
Maar als je nou echt vrede wilt dan ga je toch met elkaar aan tafel zitten?
Hoe meer vrienden je hebt hoe minder kans op problemen.

Maar wij worden geacht om Rusland als de slechterik te zien en de USA als de goeie.

Ik vermoed dat ze aan de overkant van de plas doodsbang zijn dat wij in west-europa een economisch blok gaan vormen met Rusland.
Met onze kennis en hun grondstoffen kan dat best een machtig blok worden en dat gaat ten koste van de dollar.

Landen als Oekraïne e.d zijn helemaal niet gebaat bij een NAVO lidmaatschap.
Het zijn arme corrupte landen en die help je niet door ze raketten te geven(nu ze in oorlog zijn wel natuurlijk)
Als je het land en de mensen echt wilt helpen maak je het economisch sterker en werk je toe naar lidmaatschap van de EU.
In tegenstelling tot de NAVO is de EU geen militair blok maar een economisch blok.
Had dat gedaan in overleg met Rusland en de kans was groot dat die akkoord was gegaan, zie Finland.
Een militaire bufferzone(wat toch eigenlijk onder Russische controle stond) maar wel veel handel drijven zodat alle landen daar beter van worden.

Zelfs de minister van financiën is opgegroeid in de USA.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Natalie_Jaresko

Om nog maar te zwijgen over de toestanden van de familie Biden in Oekraïne.

Kijk al die dingen op zich zeggen niks maar als ik alles bij elkaar optel kom ik wel tot de conclusie dat ze in de USA geen vrede willen met Rusland maar meer macht en controle over het grondgebied.
pi_210739397
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 16:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat heeft Busch sr idd gezegd na de val van de sovjet unie.
Bush jr had daar andere ideeën over.
In 2008 was al bekend dat toetreding van Oekraïne tot de NAVO tot grote problemen zou lijden.
https://wikileaks.org/plusd/cables/08MOSCOW265_a.html
[..]
Waarom dan toch doordrukken als je er zelf geen belang bij hebt?

Rusland heeft zelf ook gevraagd om bij de NAVO te komen.
https://www.theguardian.c(...)early-on-in-his-rule
[..]
Weliswaar op een typisch lompe manier 'ik ben een grootmacht en ga niet tussen de kleine jongens staan'
Maar als je nou echt vrede wilt dan ga je toch met elkaar aan tafel zitten?
Hoe meer vrienden je hebt hoe minder kans op problemen.

Maar wij worden geacht om Rusland als de slechterik te zien en de USA als de goeie.

Ik vermoed dat ze aan de overkant van de plas doodsbang zijn dat wij in west-europa een economisch blok gaan vormen met Rusland.
Met onze kennis en hun grondstoffen kan dat best een machtig blok worden en dat gaat ten koste van de dollar.

Landen als Oekraïne e.d zijn helemaal niet gebaat bij een NAVO lidmaatschap.
Het zijn arme corrupte landen en die help je niet door ze raketten te geven(nu ze in oorlog zijn wel natuurlijk)
Als je het land en de mensen echt wilt helpen maak je het economisch sterker en werk je toe naar lidmaatschap van de EU.
In tegenstelling tot de NAVO is de EU geen militair blok maar een economisch blok.
Had dat gedaan in overleg met Rusland en de kans was groot dat die akkoord was gegaan, zie Finland.
Een militaire bufferzone(wat toch eigenlijk onder Russische controle stond) maar wel veel handel drijven zodat alle landen daar beter van worden.

Zelfs de minister van financiën is opgegroeid in de USA.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Natalie_Jaresko

Om nog maar te zwijgen over de toestanden van de familie Biden in Oekraïne.

Kijk al die dingen op zich zeggen niks maar als ik alles bij elkaar optel kom ik wel tot de conclusie dat ze in de USA geen vrede willen met Rusland maar meer macht en controle over het grondgebied.
Ik denk dat je de veranrwoordelijkheid voor de wens van landen om lid te worden van de NATO omdraait...

De NATO 'drukt' dat niet door...
Maar het is een gevolg van juist de 'Bully' - aanpak die Rusland denkt te moeten kiezen om de landen in hun direkte omgeving zelf onder controle te houden.

De 'problemen' die dan ontstaan zijn door Rusland zelf gecreëerd en veelal is de instabiliteit en oorlogen in hun voormalige lidstaten ook zelf weer een gevolg van russische spelletjes...

Zie daarbij Armenie en Azerbeidzjan...
Waarbij de armenen, lang een vam de trouwste bondgenoten ook nu doorhebben dat ze net zo door hun 'broedervolk' verraden zijn.
(Ruslan deed als het de beste bondgenooot was, maar bleek ook de zerbeidjani van wapens te voorzien en sloot uiteindelijk een deal ten kostte van armenie met de Turken... De armenen waren voor Rusland gewoon een ruilmiddel).

Interessant is overigens dat ook nu stemmen in Armenie opgaan om zich aan het westen te wenden, om een komende massamoord of uitzetting van armeense volkeren uit Nagorno-Karabach te voorkomen....
pi_210739595
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 17:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik denk dat je de veranrwoordelijkheid voor de wens van landen om lid te worden van de NATO omdraait...

De NATO 'drukt' dat niet door...
Maar het is een gevolg van juist de 'Bully' - aanpak die Rusland denkt te moeten kiezen om de landen in hun direkte omgeving zelf onder controle te houden.

De 'problemen' die dan ontstaan zijn door Rusland zelf gecreëerd en veelal is de instabiliteit en oorlogen in hun voormalige lidstaten ook zelf weer een gevolg van russische spelletjes...

Zie daarbij Armenie en Azerbeidzjan...
Waarbij de armenen, lang een vam de trouwste bondgenoten ook nu doorhebben dat ze net zo door hun 'broedervolk' verraden zijn.
(Ruslan deed als het de beste bondgenooot was, maar bleek ook de zerbeidjani van wapens te voorzien en sloot uiteindelijk een deal ten kostte van armenie met de Turken... De armenen waren voor Rusland gewoon een ruilmiddel).

Interessant is overigens dat ook nu stemmen in Armenie opgaan om zich aan het westen te wenden, om een komende massamoord of uitzetting van armeense volkeren uit Nagorno-Karabach te voorkomen....
Tja of ik dat omdraai of jij is een puur persoonlijke mening.
Ik heb mijn mening gegeven met onderbouwing en jij vindt wat anders.
Prima toch.

Maar jij doet nou net of het westen pure liefde en vrijheid is.
Wat betreft west-europa is dat de laatste 80 jaar wel ok.
Op Joegoslavië na dan en die dingen waar we door de USA zijn bij betrokken.
Maar als je kijkt naar het lijstje oorlogen, interventies en machtwissingen wat is uitgevoerd door de USA en Rusland kan je toch moeilijk zeggen dat Rusland de slechterik is.
Zijn toch allebei een stelletje boeven?
De USA heeft wel meer geld dus daarom aantrekkelijker om bij te horen.
  Overall beste user 2022 zondag 24 september 2023 @ 19:10:00 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210740598
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 17:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Prima toch.

Maar als je kijkt naar het lijstje oorlogen, interventies en machtwissingen wat is uitgevoerd door de USA en Rusland kan je toch moeilijk zeggen dat Rusland de slechterik is.
'Jamaarhulliedoenhetook' is niet echt een goed argument.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210740720
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
'Jamaarhulliedoenhetook' is niet echt een goed argument.
Dat gaat enkel op als je de daden van de ander probeert goed te praten.
  Overall beste user 2022 zondag 24 september 2023 @ 19:17:59 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210740762
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat gaat enkel op als je de daden van de ander probeert goed te praten.
Of als je de discussie in een bepaalde richting wil sturen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210740894
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Of als je de discussie in een bepaalde richting wil sturen.
Klopt, maar dat kan je ook doen door niet inhoudelijk te reageren maar met
quote:
Jamaarhulliedoenhetook' is niet echt een goed argument.
Neem een voorbeeld aan het gesprek tussen RM-rf en kom met een degelijk onderbouwde reactie waarom er iets niet klopt aan mijn verhaal.
pi_210741042
quote:

[..]
Prima toch.

Welk lijstje en hoezo zou de VS 'slechter' zijn dan Rusland(of de USSR)?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210741659
quote:
Ben nu reuze benieuwd naar jouw 'lijstje' dat zou aantonen dat Rusland _niet_ een enorme slechterik is.
pi_210742056
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 20:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ben nu reuze benieuwd naar jouw 'lijstje' dat zou aantonen dat Rusland _niet_ een enorme slechterik is.
Ja verkeerd geschreven, ik bedoelde niet slechter dan de USA.
Mijn manier van schrijven was wat onduidelijk.
pi_210742266
Trudeau en Canada's parlement geven staande ovatie aan Waffen SS-veteraan.

Ja, weet je, daar ontkom je nu eenmaal heel erg moeilijk aan in de contreien waar het Azovregiment onder joods-islamitisch bevel staat. Bovenstaand wordt in de nasleep van Zelensky's speech in het Canadese parlement geëerd: de 98-jarige Oekraïens-Canadese Yaroslav Hunka. Zeker, een veteraan in de "strijd tegen de Russen". Maar dan toevallig wel in de niet geheel controverse-vrije 14th Waffen SS Grenadier Division (wiki), onder nette mensen bekend als de First Ukrainian Division. En natuurlijk, er valt iets voor te zeggen om dat rare Slavische nazisme primair te bezien in de context van anti-Russisch sentiment, maar laten we een SS'er wel gewoon een SS'er blijven noemen.

https://www.geenstijl.nl/5172695/oh-man/

twitter

twitter

:{
pi_210742494
Die Oekraïners hebben sowieso een aparte relatie met de nazi's.
Een jaar of 20 geleden was ik daar voor werk en ik liep over een markt.
Waren er een paar kraampjes met allemaal Duitse adelaars en hakenkruisen.
Dus ik vroeg me af wat daar het verhaal achter was.
Na een tijdje zoeken eindelijk een Oekraïner gevonden die beetje Duits en Engels sprak.
Vroeg aan hem waarom ze die nazi beeldjes verkochten.
Hij vertelde dat de nazi's hun hadden gered van Stalin.
Dat de nazi's geen lieverdjes waren wist hij mij ook te vertellen maar toch waren ze volgens hem minder slecht dan Stalin.
Maar ik had behoorlijk wat inkopen gedaan op die markt, kostte echt geen drol.
De nazi beeldjes heb ik uiteraard laten staan.
Heb uitgelegd dat wij een iets andere ervaring met nazi's hebben en dat die beeldjes in Nederland niet gewaardeerd worden.
pi_210742695
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:26 schreef Candymannetje het volgende:
Die Oekraïners hebben sowieso een aparte relatie met de nazi's.
Een jaar of 20 geleden was ik daar voor werk en ik liep over een markt.
Waren er een paar kraampjes met allemaal Duitse adelaars en hakenkruisen.
Dus ik vroeg me af wat daar het verhaal achter was.
Na een tijdje zoeken eindelijk een Oekraïner gevonden die beetje Duits en Engels sprak.
Vroeg aan hem waarom ze die nazi beeldjes verkochten.
Hij vertelde dat de nazi's hun hadden gered van Stalin.
Dat de nazi's geen lieverdjes waren wist hij mij ook te vertellen maar toch waren ze volgens hem minder slecht dan Stalin.
Maar ik had behoorlijk wat inkopen gedaan op die markt, kostte echt geen drol.
De nazi beeldjes heb ik uiteraard laten staan.
Heb uitgelegd dat wij een iets andere ervaring met nazi's hebben en dat die beeldjes in Nederland niet gewaardeerd worden.
Er wordt altijd gezegd dat het een kleine groep betreft en dat het nu niet veel meer voorkomt omdat Zelensky joods is. Waarom staat Zelensky dan wel voor zulke figuren te klappen.

Jewish group demands apology after MPs honoured man who fought for Nazis
pi_210742865
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Er wordt altijd gezegd dat het een kleine groep betreft en dat het nu niet veel meer voorkomt omdat Zelensky joods is. Waarom staat Zelensky dan wel voor zulke figuren te klappen.

Volgens mij staat Zelensky daar gewoon achter.
Alleen proberen ze het soms wel te verbergen om de steun uit het westen niet te verliezen.
Dat Zelensky een jood is maakt niet zo veel uit.
'Wij" denken te vaak dat onze geschiedenis de enige juiste is maar ieder land heeft z'n eigen geschiedenis.
pi_210745874
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Ik vind het wel bijzonder hoe bepaalde mensen dit soort domme flaters buiten alle proporties opblazen met als einddoel Rusland vrij baan te geven om genocide te plegen. Mensen hun afkeer tegen nazi's mobiliseren om de volgende volkerenmoord mogelijk maken. Je moet het maar durven.
pi_210745888
En voor de overijverige mods: na de vele massagraven, kinderroof en vernietiging en plundering van cultureel erfgoed mogen we ondertussen wel spreken van genocide.
pi_210745988
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het wel bijzonder hoe bepaalde mensen dit soort domme flaters buiten alle proporties opblazen met als einddoel Rusland vrij baan te geven om genocide te plegen. Mensen hun afkeer tegen nazi's mobiliseren om de volgende volkerenmoord mogelijk maken. Je moet het maar durven.
Je verzint er nu allemaal zaken bij waar helemaal niet over gesproken wordt om maar niet op het artikel in te hoeven gaan. Genocide is verschrikkelijk, net als nazi's vereren trouwens.
pi_210746006
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Volgens mij staat Zelensky daar gewoon achter.

Alleen proberen ze het soms wel te verbergen om de steun uit het westen niet te verliezen.
Dat Zelensky een jood is maakt niet zo veel uit.
'Wij" denken te vaak dat onze geschiedenis de enige juiste is maar ieder land heeft z'n eigen geschiedenis.
The source: trust me, bro.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210746032
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 09:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Je verzint er nu allemaal zaken bij waar helemaal niet over gesproken wordt om maar niet op het artikel in te hoeven gaan. Genocide is verschrikkelijk, net als nazi's vereren trouwens.
Ik kan me echter niet herinneren dat je kritiek uitte op Rusland in deze oorlog.
pi_210746052
quote:

[..]
Graag een voorbeeld van een boze post van jou toen Bakhmut veroverd werd door een meneer vol nazi tatoeages.

Dit nazi gezeik gaat altijd maar 1 kant uit terwijl je bij de Russen nog veel meer voorbeelden kan vinden. Dus is het steun voor de Russische kant. Als je de Russische kant steunt, dan sta je achter genocide. Ik hoef hier niks voor de verzinnen.
pi_210746132
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Graag een voorbeeld van een boze post van jou toen Bakhmut veroverd werd door een meneer vol nazi tatoeages.

Dit nazi gezeik gaat altijd maar 1 kant uit terwijl je bij de Russen nog veel meer voorbeelden kan vinden. Dus is het steun voor de Russische kant. Als je de Russische kant steunt, dan sta je achter genocide. Ik hoef hier niks voor de verzinnen.
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ik veroordeel nazi's aan allebei de kanten. Maar hier wordt dat liever niet gedaan.
pi_210746211
quote:
Oekraïne nadert overwinning: is de val van Rusland zorgwekkend?

Oekraïense troepen lijken terrein te winnen in hun offensief tegen Russische troepen in hun strijd om de bezette gebieden te bevrijden. Maar wat gebeurt er als Rusland uiteenvalt?

https://www.msn.com/nl-be(...)45f73c&ei=21#image=1
:D
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210746226
quote:

[..]
quote:
Oekraïense nazi-veteraan (98) krijgt staande ovatie in Canadees parlement, voorzitter biedt excuses aan

Afgelopen vrijdag noemde voorzitter Anthony Rota de 98-jarige Yaroslav Hunka in het Canadese parlement een “Oekraïense held”. Volgens de stichting Vrienden van het Simon Wiesenthal Centrum, een Joodse mensenrechtenorganisatie, diende Hunka echter in de Tweede Wereldoorlog als lid van de 14de Waffen Grenadierdivisie van de SS. De stichting eiste daarop excuses van de voorzitter.

https://www.hln.be/buiten(...)xcuses-aan~a5d71102/
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210746272
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
:+
pi_210746331
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[..]

Ja leuk die wegwerp zin. Ik vroeg je naar een voorbeeld waarin je daadwerkelijk wat poste waaruit bleek dat de Russen ook niet helemaal vrij van nazi deugnieten waren. Omgedraaid weet je namelijk iedere pr flater van Oekraïne wel enorm op te blazen. Al zou ik je laatste verhaal eerder als een Canadese faal bestempelen, maar goed.
pi_210746369
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja leuk die wegwerp zin. Ik vroeg je naar een voorbeeld waarin je daadwerkelijk wat poste waaruit bleek dat de Russen ook niet helemaal vrij van nazi deugnieten waren. Omgedraaid weet je namelijk iedere pr flater van Oekraïne wel enorm op te blazen. Al zou ik je laatste verhaal eerder als een Canadese faal bestempelen, maar goed.
https://zoeken.fok.nl/
Succes.
pi_210746497
quote:
Ik had dus gelijk. Jammer.
pi_210746792
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[..]

Dat is ook een manier van toegeven dat je toen geen veroordeling uit sprak.
pi_210746827
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je grootste nachtmerrie :7
pi_210746916
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het gaat gebeuren eigenlijk, kan me vergissen maar ik denk dat Rusland een langere adem heeft.
pi_210748200
quote:
14s.gif Op zondag 24 september 2023 13:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Boude claim, kun je dit verder onderbouwen?
Dat is slechts mijn gedachte. Ik denk dat Poetin, die de val van de SU nooit verwerkt heeft, ook in die landen (Baltische staten) zou zijn gaan stoken en daar al veel eerder met speciale militaire operaties zijn begonnen.

Iig is voor mij de invasie van Oekraïne een herinnering waarom voor ex-Sovjetstaten Navo-lidmaatschap belangrijk is.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 25 september 2023 @ 17:06:00 #48
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210750276
Het is wel een flater van jewelste natuurlijk. Doe je huiswerk voor je iemand uitnodigt.

Alleen lijkt het er op dat in ieder geval de Oekraïense delegatie geen flauw idee had wie die man was.

Wat ik dan wel heel bijzonder vind is dat er via elke mogelijke bocht wordt getracht Zelensky in de schoenen schuiven dat hij een nazi is. Dan moet je echt even een paar hele simpele geschiedenisboeken lezen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 25 september 2023 @ 17:09:22 #49
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210750299
Even een opfrisbeurt:

Deze man heeft letterlijk ss epauletten op zijn lichaam. Dit is de medeoprichter van Wagner.

En de grap is. Deze man was geen nazi. Een stuk ongedierte, dat zeker, maar geen nazi.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210750349
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is wel een flater van jewelste natuurlijk. Doe je huiswerk voor je iemand uitnodigt.

Alleen lijkt het er op dat in ieder geval de Oekraïense delegatie geen flauw idee had wie die man was.

Wat ik dan wel heel bijzonder vind is dat er via elke mogelijke bocht wordt getracht Zelensky in de schoenen schuiven dat hij een nazi is. Dan moet je echt even een paar hele simpele geschiedenisboeken lezen.
Trudeau en Zelensky staan te klappen voor een bejaarde nazi, mag dat niet benoemd worden omdat Zelensky de held is?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')