Dit.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een militair die zich overgeeft of overgegeven heeft toch doden is wel iets wat tegen de Geneefse Conventie in gaat volgens mij.
Maar ik begrijp het vanuit Oekraïns oogpunt ook wel goed.
Die drone operator heeft misschien wel familieleden of geliefden verloren door de Russen.
En tal van strijdmakkers verloren.
Ik ken mezelf goed genoeg om toe te geven dat als ik een Oekraïnse militair zou zijn, ik ook geen enkele Rus in leven zou laten.
En dit staat natuurlijk niet in verhouding tot de massale oorlogsmisdaden die de Russen plegen (castraties, ogen uitsteken, martelen, burgerdoelen aanvallen enzovoorts).
Iedere Russische soldaat op Oekraïense grond is schuldig. Misschien niet aan oorlogsmisdaden, maar wel schuldig.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Massale oorlogsmisdaden, misschien, maar dat maakt niet elke Rus schuldig.
Denk dat een reality-check op z'n plek is.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zo kun je alles wel goedlullen.
Dit is subtiel.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit toch echt schuren tegen een oorlogsmisdaad. Verlagen tot het niveau waarvan Russen beticht worden.
Hoe minder Russen hoe beter. Doden dat schorem.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zo kun je alles wel goedlullen.
Ze zouden dat zeker doen, maar echte voorbeelden zien maakt het wat geloofwaardiger dan het gebral op de tv daar.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alsof ze dat zonder dit filmpje niet zouden doen
Dus iemand die zich weerloos overgeeft mag je afknellen als je hem niet inrekenen kunt?quote:Op donderdag 21 september 2023 19:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat een reality-check op z'n plek is.
Geen enkele mogelijkheid om de POW veilig te stellen. En bij gebrek daaraan wordt het niet ineens worstelen waar je ff af kan tikken als het lastig wordt.
Het is oorlog en de orc heeft zich gewillig door de tsaar naar de slagvelden laten sturen.
Waaraan dan?quote:Op donderdag 21 september 2023 19:02 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Iedere Russische soldaat op Oekraïense grond is schuldig. Misschien niet aan oorlogsmisdaden, maar wel schuldig.
Als je zo zegt idd klopt het wel jaquote:Op donderdag 21 september 2023 19:01 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar deze man was zich niet aan het overgeven. Hij was niet met een witte vlag op weg naar Oekraïense soldaten of iets dergelijks.
Hij was daar gewoon als soldaat, en werd uitgeschakeld door granaten van een drone.
Naar Zweedse traditie een onbegrijpelijke handleiding erbij gedaan plus een zak met teveel schroevenquote:Op donderdag 21 september 2023 19:05 schreef fjs het volgende:
[..]
Vraag me af wat de Sweden aangepast hebben in deze Leopard...
Kreeg hij die optie? Is volgens mij ook niet waar de internationale regels over spreken.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:08 schreef OllieA het volgende:
Als zo'n Rus zich wil overgeven weet ie wat ie moet doen.
Zich uitkleden tot aan z'n onderbroek en dan richting Oekraïense linie lopen met z'n handen in de lucht.
Ja, alleen gaan gevoelens daar blijkbaar boven.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:09 schreef capricia het volgende:
Mwah, hij zag er gewond uit. En zo te zien ongewapend.
Daar zijn toch iets van regels voor? Ik vind dit echt wel discutabel hoor.
Moeten ze hem dan maar laten gaan met een grote kans dat die weer aan het gevecht mee gaat doen?quote:Op donderdag 21 september 2023 19:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus iemand die zich weerloos overgeeft mag je afknellen als je hem niet inrekenen kunt?
Ja de conventie van Genève (internationale oorlogsregels)quote:Op donderdag 21 september 2023 19:09 schreef capricia het volgende:
Mwah, hij zag er gewond uit. En zo te zien ongewapend.
Daar zijn toch iets van regels voor? Ik vind dit echt wel discutabel hoor.
Die optie kon hij nemen. Als hij dan door zijn kameradskis in de rug wordt geschoten, tja, Russenprobleem.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kreeg hij die optie? Is volgens mij ook niet waar de internationale regels over spreken.
Volgens mij staat er niets in de Conventies van Genève over het overgeven aan een drone.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een militair die zich overgeeft of overgegeven heeft toch doden is wel iets wat tegen de Geneefse Conventie in gaat volgens mij.
Ja. Ik weet dat die dingen gebeuren.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja de conventie van Genève (internationale oorlogsregels)
Ze mogen hem wel afmaken, maar in 1 keer. Als hij gewond en daardoor ongewapend is mag dat niet meer. Mits veroverd gebied, is het ook nog verplicht gewonde soldaten te verplegen (voor beide zijdes)
Maar deze oorlog is alle regels allang voorbij.
Rusland heeft al kort na de invasie duidelijk gemaakt complete schijt te hebben aan de Geneefse conventies, dus nogal zinloos om dat aan te halen.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Maar ik begrijp het vanuit Oekraïns oogpunt ook wel goed.
Die drone operator heeft misschien wel familieleden of geliefden verloren door de Russen.
En tal van strijdmakkers verloren.
Ik ken mezelf goed genoeg om toe te geven dat als ik een Oekraïnse militair zou zijn, ik ook geen enkele Rus in leven zou laten.
En dit staat natuurlijk niet in verhouding tot de massale oorlogsmisdaden die de Russen plegen (castraties, ogen uitsteken, martelen, burgerdoelen aanvallen enzovoorts).
Die enemy combatant is gewond, niet gewapend, en doet niet meer mee aan de strijd.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens mij staat er niets in de Conventies van Genève over het overgeven aan een drone.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |