Hier een leuk filmpje om je wat te kalmeren.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:36 schreef HSG het volgende:
De moderne wereld van de informatietechnologie me soms tot wanhoop drijft. In mijn tijd, toen we nog met ponskaarten en mainframes werkten, hadden we tenminste nog het gevoel dat we begrepen wat er gebeurde. Tegenwoordig lijkt alles een ondoorgrondelijke wirwar van bits en bytes te zijn.
Je koopt ook geen foon; je koopt Spyware en je kan er nog mee bellen ookquote:Op vrijdag 22 september 2023 15:11 schreef Resistwemuch het volgende:
Ik krijg steeds meer afkeer voor smartphones en andere elektronische communicatie gadgets. Terwijl ik erg voorzichtig ben. Maar ik merk dat ik nieteens een telefoon mag installeren zonder toestemming te geven dat ik je legaal word gevolgd en afgelauisterd. Sommige websites maken zelfs een selfie van je. Zogenaamd om te zien wat je gemoedatoestand is (apple). Velen meten dit niet want die front-camera staart altijd naar je. En je hebt goed vertrouwen. Tot je begrijpt waar die websites allemaal toe in staat zijn. Wie weeet maakt fok ook selfies om kloontjes te pakken Wie weet?
undeleten, kan in principe jaquote:Op maandag 25 september 2023 13:55 schreef RM-rf het volgende:
Gister nog een krimi-serie gekeken war de commissaris de IT-expert opbelt om hem te zeggen dat ze net een Drone ziet vliegen en of hij eventjes deze kan localiseren en de besturing overnemen, als IT-er
natuurlijk kon hij dat en de misdaad werd ermee opgelost (althans, daarvoor moest hij wel eventjes de SD-card restoren waardoor alle gewiste bestanden plots weer verschenen, maar ook dat kan een echte ITer natuurlijk altijd)
Heb je een bron voor die beweringen?quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:11 schreef Resistwemuch het volgende:
Ik krijg steeds meer afkeer voor smartphones en andere elektronische communicatie gadgets. Terwijl ik erg voorzichtig ben. Maar ik merk dat ik nieteens een telefoon mag installeren zonder toestemming te geven dat ik je legaal word gevolgd en afgelauisterd. Sommige websites maken zelfs een selfie van je. Zogenaamd om te zien wat je gemoedatoestand is (apple). Velen meten dit niet want die front-camera staart altijd naar je. En je hebt goed vertrouwen. Tot je begrijpt waar die websites allemaal toe in staat zijn. Wie weeet maakt fok ook selfies om kloontjes te pakken Wie weet?
Ik verlang wel eens terug naar mijn polo uit 86, 0 lines of codequote:Op maandag 25 september 2023 16:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Zowel het aantal software engineers, lines of code, de hoeveelheid gebruikers en mate van gebruik van software groeit al sinds de jaren 60-70 exponentieel. Hiernaast zijn er nog de technische ontwikkelingen waardoor software nog verder vooruit gedreven wordt, dus het is niet gek dat het steeds complexer wordt.
Waar ontwikkelaars vroeger nog dicht tegen de hardware aanwerkten, is dit tegenwoordig voornamelijk door deze groei vrijwel een niche geworden weggelegd voor embedded developers. Voor de meeste ontwikkelaars zitten daar tegenwoordig stapels abstracties tussen, die het niet per se eenvoudiger maken.
Als je alleen al naar de automotive sector kijkt is de groei ongekend.
[ afbeelding ]
Ik ben zelf een software engineer maar van mij hoeft het ook niet altijd, maar er zitten ook zeker wel voordelen aan natuurlijk.quote:Op maandag 25 september 2023 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik verlang wel eens terug naar mijn polo uit 86, 0 lines of code
Niet als je met datasets werkt die +10GB zijn, dan maakt de cloud alles sloom en kut. (zelfs op een beetje bakbeest pc is het behelpen maar wil het nog wel) Als je dingen niet lokaal doet wordt transport echt een issue.quote:
Brrrr. Hoe eerder mijn werkgever er vanaf stapt hoe beter.quote:
Het vervelende is dat die gebruiker ook nog steeds op malware links klikt.quote:Op maandag 25 september 2023 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ontopic: wat mij tegenstaat van de IT van tegenwoordig is dat het voornamelijk gericht is op het zo onbruikbaar mogelijk maken van systemen is. Alles wat je wilt doen is geblokkeerd of onmogelijk. Wat je overhoudt is een hoop virtual machines die met een klein beetje geluk excel en word draaien. De meeste computers in bedrijven zijn veredelde e-mail machines die ook echt niets meer mogen of kunnen.
Wat er dan gebeurt is dat afdelingen zich van de IT gaan afkeren en gewoon zelf de boel gaan doen. Ik heb het gevoel dat in plaats van meewerken en helpen problemen op te lossen de oplossing (gewoon schone versie inspoelen) meer stuk maakt dan repareert. De grootste taken zijn vooral gericht op voorkomen dat de gebruiker iets doet (wat wel eens mis zou gaan) niet door de gebruiker te leren of de juiste tools te geven maar juist door de gebruiker dommer te maken en vooral niets meer laten doen. Stel je voor dat de gebruiker een programma installeert of een stukje code runtdat moet je echt niet willen hoor! Straks gaan ze ook nog zelf bedenken waar ze dingen willen opslaan!
Klopt helaas wel, maar dan zou ik nog eerder iets sandboxed aanbieden dan helemaal maar niets meer kunnen.quote:Op maandag 25 september 2023 17:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het vervelende is dat die gebruiker ook nog steeds op malware links klikt.
Dat hadden bij mijn voormalige werkgever ook geprobeerd, alles dichtgetimmerd. Dat werkt niet op een IT-afdeling, voor de meest simpele dingen moesten we een ticket inschieten. We waren binnen een week weer admin op onze laptop's, ze konden de stroom verzoeken niet aan (en een deel van het werk lag stil, moeilijk om iets te bouwen als je tools niet mag installeren).quote:Op maandag 25 september 2023 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ontopic: wat mij tegenstaat van de IT van tegenwoordig is dat het voornamelijk gericht is op het zo onbruikbaar mogelijk maken van systemen is. Alles wat je wilt doen is geblokkeerd of onmogelijk. Wat je overhoudt is een hoop virtual machines die met een klein beetje geluk excel en word draaien. De meeste computers in bedrijven zijn veredelde e-mail machines die ook echt niets meer mogen of kunnen.
Wat er dan gebeurt is dat afdelingen zich van de IT gaan afkeren en gewoon zelf de boel gaan doen. Ik heb het gevoel dat in plaats van meewerken en helpen problemen op te lossen de oplossing (gewoon schone versie inspoelen) meer stuk maakt dan repareert. De grootste taken zijn vooral gericht op voorkomen dat de gebruiker iets doet (wat wel eens mis zou gaan) niet door de gebruiker te leren of de juiste tools te geven maar juist door de gebruiker dommer te maken en vooral niets meer laten doen. Stel je voor dat de gebruiker een programma installeert of een stukje code runtdat moet je echt niet willen hoor! Straks gaan ze ook nog zelf bedenken waar ze dingen willen opslaan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |