In het twitter bericht werd gesuggereerd te googlen op wat daar gebeurd is.quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:50 schreef polderturk het volgende:
Azerbeidzjanen rijden Khojali binnen. In de jaren '90 hadden Armenirs hier een genocide uitgevoerd.
[ twitter ]
Het is niet alleen Khojali.quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
In het twitter bericht werd gesuggereerd te googlen op wat daar gebeurd is.
Dus dat heb ik gedaan.
Als eerste kwam ik op de engelse wikipedia pagina waarop, opvallend genoeg, onder 'legacy' een apart hoofdstuk staat dat dit bloedblad vanuit Turkse hoek en vanuit Azerbeidzjan sterk wordt gepropagandeerd als genocide, als een soort narratief tegen de genocide op Armenirs. Maar ja, iedereen kan wikipedia in elkaar flansen.
Nou goed, dus verder gegoogled op Khojali en genocide en dan kom ik hoofdzakelijk op websites met .tr en .az. Dan denk ik, dat artikel van wikipedia zou best eens kunnen kloppen.
Ik weet het niet allemaal, het is voor mij best een ingewikkeld conflict. Maar vanaf afstand lijkt het me nu eerder dat mensen uit Azerbeidzjan op het punt staan bloedbaden te begaan. Ik krijg daarom een beetje jeuk van dit soort twitter berichten.
Theiner had een goede podcast over de eerste NK oorlog in de jaren 90.quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dus dat heb ik gedaan.
Als eerste kwam ik op de engelse wikipedia pagina waarop, opvallend genoeg, onder 'legacy' een apart hoofdstuk staat dat dit bloedblad vanuit Turkse hoek en vanuit Azerbeidzjan sterk wordt gepropagandeerd als genocide, als een soort narratief tegen de genocide op Armenirs. Maar ja, iedereen kan wikipedia in elkaar flansen.
Nou goed, dus verder gegoogled op Khojali en genocide en dan kom ik hoofdzakelijk op websites met .tr en .az. Dan denk ik, dat artikel van wikipedia zou best eens kunnen kloppen.
Ik weet het niet allemaal, het is voor mij best een ingewikkeld conflict. Maar vanaf afstand lijkt het me nu eerder dat mensen uit Azerbeidzjan op het punt staan bloedbaden te begaan. Ik krijg daarom een beetje jeuk van dit soort twitter berichten.
Grote plannen hebben ze, die Ruzzen.quote:Op zaterdag 23 september 2023 15:39 schreef Slayage het volgende:
De Russen en hun fantasien[ twitter ]
quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dus dat heb ik gedaan.
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 23 september 2023 16:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
@:polderturk en @:Slayage
Ik ga de berichten rustig eens doornemen, voor nu bedankt voor de reactie.
Goedzo, vooral niets achterlaten voor dat tuig.quote:Op zaterdag 23 september 2023 19:56 schreef polderturk het volgende:
Armenirs steken hun huizen in brand, zoals ze deden in 2020 toen ze de 7 bezette gebieden moesten verlaten.
https://twitter.com/wwwmo(...)nnSPambizqAncuA&s=19
Als je weggaat en zeker weet dat je niet meer terug komt kan ik het wel begrijpen, in de zin van "als ik het niet kan gebruiken dan niemand niet" maar als ze straks gewoon een recht op terugkeer krijgen zoals deze guy voorstaat is dat best lullig dat je je woning in de fik hebt gestoken, wanneer je uiteindelijk toch terug wilt omdat je het toch niet naar je zin hebt in Armeni.quote:Op zaterdag 23 september 2023 19:56 schreef polderturk het volgende:
Armenirs steken hun huizen in brand, zoals ze deden in 2020 toen ze de 7 bezette gebieden moesten verlaten.
https://twitter.com/wwwmo(...)nnSPambizqAncuA&s=19
Vermoeiende topics zijn dit toch altijd, waarin opeens allemaal Turken opduiken die van alles op emotionele wijze uit hun toetsenbord rammelen. Met objectiviteit heeft het doorgaans weinig te maken.quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:47 schreef polderturk het volgende:
Afschuwelijke beelden.
Dit zijn Azerbeidzjanen die uit Armeni verbannen zijn. Armeni heeft niet alleen Karabakh bezet en etnisch gezuiverd. Armeni heeft ook heel Armeni etnisch gezuiverd. Er leefden honderden duizenden Azerbeidzjanen in Armeni. Armenirs hebben ook alle Azerbeidzjaanse dorpen en steden leeggeroofd en platgebrand.
Om gerechtigheid te laten geschieden zou Azerbeidzjaan een groot stuk van Armeni 30 jaar lang moeten bezetten.
[ twitter ]
Het is wel wat meer dan vermoeiend, het is doelbewuste geschiedvervalsing om de vorige en de aankomende genocide te verantwoorden. Puur kwaad is het.quote:Op zondag 24 september 2023 06:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vermoeiende topics zijn dit toch altijd, waarin opeens allemaal Turken opduiken die van alles op emotionele wijze uit hun toetsenbord rammelen. Met objectiviteit heeft het doorgaans weinig te maken.
Dus Armeni heeft niet heel Armeni en Karabakh ethnisch gezuiverd van zijn 800.000 inwoners? Armeni heeft niet 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt? Als je met google maps gaat kijken kan je alle vernietigde dorpen en steden in Karabakh zelf bekijken. Armeni heeft geen massaslachtingen uitgevoerd?quote:Op zondag 24 september 2023 10:09 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het is wel wat meer dan vermoeiend, het is doelbewuste geschiedvervalsing om de vorige en de aankomende genocide te verantwoorden. Puur kwaad is het.
"Allemaal Turken" dat alleen al is vermoeiendquote:Op zondag 24 september 2023 06:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vermoeiende topics zijn dit toch altijd, waarin opeens allemaal Turken opduiken die van alles op emotionele wijze uit hun toetsenbord rammelen. Met objectiviteit heeft het doorgaans weinig te maken.
De Azeris en Armenirs hebben tijdens de val van de Sovjets elkaar in de jaren 90 uitgemoord . Dat is een realiteit.quote:Op zondag 24 september 2023 10:09 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het is wel wat meer dan vermoeiend, het is doelbewuste geschiedvervalsing om de vorige en de aankomende genocide te verantwoorden. Puur kwaad is het.
Het probleem met jouw posts is dat je een zeer nzijdig beeld schetst. Het is niet dat het niet waar is wat je zegt en dat Armeni dus bepaald geen onschuldige partij is in deze, het beeld dat jij echter probeert te schetsen is dat Armeni een nzijdige dader is. Er zijn ook talloze pogroms en etnische zuiveringen in Azerbeidzjan geweest, al zo'n 100+ jaar lang overigens.quote:Op zondag 24 september 2023 11:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus Armeni heeft niet heel Armeni en Karabakh ethnisch gezuiverd van zijn 800.000 inwoners? Armeni heeft niet 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt? Als je met google maps gaat kijken kan je alle vernietigde dorpen en steden in Karabakh zelf bekijken. Armeni heeft geen massaslachtingen uitgevoerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |