abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210725515
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:50 schreef polderturk het volgende:
Azerbeidzjanen rijden Khojali binnen. In de jaren '90 hadden Armenirs hier een genocide uitgevoerd.

[ twitter ]
In het twitter bericht werd gesuggereerd te googlen op wat daar gebeurd is.

Dus dat heb ik gedaan.

Als eerste kwam ik op de engelse wikipedia pagina waarop, opvallend genoeg, onder 'legacy' een apart hoofdstuk staat dat dit bloedblad vanuit Turkse hoek en vanuit Azerbeidzjan sterk wordt gepropagandeerd als genocide, als een soort narratief tegen de genocide op Armenirs. Maar ja, iedereen kan wikipedia in elkaar flansen.

Nou goed, dus verder gegoogled op Khojali en genocide en dan kom ik hoofdzakelijk op websites met .tr en .az. Dan denk ik, dat artikel van wikipedia zou best eens kunnen kloppen.

Ik weet het niet allemaal, het is voor mij best een ingewikkeld conflict. Maar vanaf afstand lijkt het me nu eerder dat mensen uit Azerbeidzjan op het punt staan bloedbaden te begaan. Ik krijg daarom een beetje jeuk van dit soort twitter berichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hatseflats22 op 23-09-2023 14:11:15 ]
pi_210725907
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 14:03 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Dus dat heb ik gedaan.

Als eerste kwam ik op de engelse wikipedia pagina waarop, opvallend genoeg, onder 'legacy' een apart hoofdstuk staat dat dit bloedblad vanuit Turkse hoek en vanuit Azerbeidzjan sterk wordt gepropagandeerd als genocide, als een soort narratief tegen de genocide op Armenirs. Maar ja, iedereen kan wikipedia in elkaar flansen.

Nou goed, dus verder gegoogled op Khojali en genocide en dan kom ik hoofdzakelijk op websites met .tr en .az. Dan denk ik, dat artikel van wikipedia zou best eens kunnen kloppen.

Ik weet het niet allemaal, het is voor mij best een ingewikkeld conflict. Maar vanaf afstand lijkt het me nu eerder dat mensen uit Azerbeidzjan op het punt staan bloedbaden te begaan. Ik krijg daarom een beetje jeuk van dit soort twitter berichten.
Het is niet alleen Khojali.
800.000 Azerbeidzjanen zijn uit hun huizen verdreven. 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden zijn leeggeroofd en platgebrand. Duizenden burgers zijn vermoord.

twitter

Volgens de Armeense premier Pashinyan lopen de Armenirs geen direct gevaar.

twitter

Bekijk deze video van een Amerikaanse nieuwszender over Khojali.

twitter

Bekijk deze video.
Bevat westerse en Armeense bronnen.

twitter

[ Bericht 9% gewijzigd door polderturk op 23-09-2023 15:13:15 ]
pi_210726109
Lees de teksten in het boek.
Walgelijk.
Kinderen werden met messen doodgestoken.

twitter
pi_210726242
quote:

[..]

Dus dat heb ik gedaan.

Theiner had een goede podcast over de eerste NK oorlog in de jaren 90.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210726257
De Russen en hun fantasien :')
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210726354
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 15:39 schreef Slayage het volgende:
De Russen en hun fantasien :') [ twitter ]
Grote plannen hebben ze, die Ruzzen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210726424
quote:

[..]

Dus dat heb ik gedaan.

twitter
pi_210726701
@polderturk en @Slayage

Ik ga de berichten rustig eens doornemen, voor nu bedankt voor de reactie.
pi_210728146
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 16:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
@:polderturk en @:Slayage

Ik ga de berichten rustig eens doornemen, voor nu bedankt voor de reactie.
Graag gedaan.
pi_210728157
Armenirs steken hun huizen in brand, zoals ze deden in 2020 toen ze de 7 bezette gebieden moesten verlaten.

https://twitter.com/wwwmo(...)nnSPambizqAncuA&s=19
pi_210728505
twitter
  zaterdag 23 september 2023 @ 20:32:46 #162
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210728618
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 19:56 schreef polderturk het volgende:
Armenirs steken hun huizen in brand, zoals ze deden in 2020 toen ze de 7 bezette gebieden moesten verlaten.

Goedzo, vooral niets achterlaten voor dat tuig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210728626
twitter
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 19:56 schreef polderturk het volgende:

Als je weggaat en zeker weet dat je niet meer terug komt kan ik het wel begrijpen, in de zin van "als ik het niet kan gebruiken dan niemand niet" maar als ze straks gewoon een recht op terugkeer krijgen zoals deze guy voorstaat is dat best lullig dat je je woning in de fik hebt gestoken, wanneer je uiteindelijk toch terug wilt omdat je het toch niet naar je zin hebt in Armeni.

Kwam in deze context het onderstaande tegen van Anatolische Grieken die uitgekotst werden door mainland Grieken na hun deportatie uit Anatoli door dat idiote gebeuren van het zogenaamd uitwisselen van elkaars bevolking

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210730862
Politiek...

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210730875
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210731335
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:47 schreef polderturk het volgende:
Afschuwelijke beelden.

Dit zijn Azerbeidzjanen die uit Armeni verbannen zijn. Armeni heeft niet alleen Karabakh bezet en etnisch gezuiverd. Armeni heeft ook heel Armeni etnisch gezuiverd. Er leefden honderden duizenden Azerbeidzjanen in Armeni. Armenirs hebben ook alle Azerbeidzjaanse dorpen en steden leeggeroofd en platgebrand.

Om gerechtigheid te laten geschieden zou Azerbeidzjaan een groot stuk van Armeni 30 jaar lang moeten bezetten.

[ twitter ]
Vermoeiende topics zijn dit toch altijd, waarin opeens allemaal Turken opduiken die van alles op emotionele wijze uit hun toetsenbord rammelen. Met objectiviteit heeft het doorgaans weinig te maken.
  zondag 24 september 2023 @ 10:09:13 #167
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210733830
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 06:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Vermoeiende topics zijn dit toch altijd, waarin opeens allemaal Turken opduiken die van alles op emotionele wijze uit hun toetsenbord rammelen. Met objectiviteit heeft het doorgaans weinig te maken.
Het is wel wat meer dan vermoeiend, het is doelbewuste geschiedvervalsing om de vorige en de aankomende genocide te verantwoorden. Puur kwaad is het.
pi_210734691
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 10:09 schreef Nobu het volgende:

[..]
Het is wel wat meer dan vermoeiend, het is doelbewuste geschiedvervalsing om de vorige en de aankomende genocide te verantwoorden. Puur kwaad is het.
Dus Armeni heeft niet heel Armeni en Karabakh ethnisch gezuiverd van zijn 800.000 inwoners? Armeni heeft niet 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt? Als je met google maps gaat kijken kan je alle vernietigde dorpen en steden in Karabakh zelf bekijken. Armeni heeft geen massaslachtingen uitgevoerd?
pi_210735946
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 06:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
"Allemaal Turken" dat alleen al is vermoeiend ;)
-Rabia Al-Basri
pi_210735969
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 10:09 schreef Nobu het volgende:

[..]
De Azeris en Armenirs hebben tijdens de val van de Sovjets elkaar in de jaren 90 uitgemoord . Dat is een realiteit.
-Rabia Al-Basri
pi_210737643
İk vraag me af wat er terecht zal komen van die zengzur corridor, omdat de afspraken niet zijn uitgevoerd. Dan lijkt me dat deze deal dood en begraven is.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210738649
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 24 september 2023 @ 17:46:44 #173
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210739476
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 11:29 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dus Armeni heeft niet heel Armeni en Karabakh ethnisch gezuiverd van zijn 800.000 inwoners? Armeni heeft niet 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt? Als je met google maps gaat kijken kan je alle vernietigde dorpen en steden in Karabakh zelf bekijken. Armeni heeft geen massaslachtingen uitgevoerd?
Het probleem met jouw posts is dat je een zeer nzijdig beeld schetst. Het is niet dat het niet waar is wat je zegt en dat Armeni dus bepaald geen onschuldige partij is in deze, het beeld dat jij echter probeert te schetsen is dat Armeni een nzijdige dader is. Er zijn ook talloze pogroms en etnische zuiveringen in Azerbeidzjan geweest, al zo'n 100+ jaar lang overigens.

Het correcte beeld is dat (een deel van de bevolking van) Armeni en Azerbeidzjan kennelijk een enorme hekel aan elkaar hebben en dat zodra er schermutselingen komen waarbij een partij de overhand heeft zich dit uit in wangedrag. Er zijn zeker toxisch nationalistische elementen in Armeni, gezien hun relatie met Georgi ook niet al te best daar ze ook land in Georgi claimen. Dit ondanks dat Georgi ook een Christelijk Orthodox land is. Georgi en Azerbeidzjan daarentegen hebben een prima relatie. Maar ja, er zit ook een toxische haat richting Armenen in die regio.

Gezien jouw familiehistorie, je rookgordijnen omtrent de Armeense genocide en je zeer nzijdige verhalen waarin je Armeni als het enige kwaad in de regio probeert af te schilderen, is van enige objectiviteit in deze niet meer te spreken.

Dat gezegd hebbende, de weg voorwaarts lijkt relatief gunstig te zijn. Laten we hopen dat er in Armeni geen pro-Russische, ultranationalistische coupepleger aan de macht komt.
pi_210741080
Mensen rapporteren kennelijk dat tweets "gevoelig" zouden zijn, waardoor ik ze niet direct kan linken hiero

Mass exodus of Karabakh Armenians has started to Armenia.

Former Nagorno-Karabakh Republic Minister of Foreign Affairs David Babayan stated: "Our people do not want to live as a part of Azerbaijan and prefer to leave."

https://twitter.com/Caucasuswar/status/1705953716753359298

1992 Azerbaijan
2023 Armenia

Karabakh, a land that cost the future of many souls.

https://twitter.com/Caucasuswar/status/1705992765077684678

Azerbaijani forces recording the withdrawal of Armenian NKR forces from Agdere town.

All the NKR military equipment/hardware will be handed over to Azerbaijan.

https://twitter.com/Caucasuswar/status/1705987598609510893
-Rabia Al-Basri
pi_210741128
twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')