Het is niet aan Ajax om te bepalen of het door de beugel kon, 4 experts geven al aan dat dit tegen de gedragscodes indruisen voor een beursgenoteerd bedrijf, dus dat stadium zijn we wel voorbij. Ajax beraad zich nu vooral op a) damage control en b) de afvloeiingsregeling voor Mislintat.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die hij nu dus uitgebreid heeft toegelicht. Aan Ajax of dat te laat is en of het wel of niet door de beugel kon. Laten we nou ook niet doen alsof rare schimmige deals in het topvoetbal niet dagelijkse kost zijn verder. Ajax doet een onderzoek, hartstikke goed, voor de rest wordt het overal wel een beetje overdreven allemaal.
Het bedrag is alleen niet bekend, dat is toch wat anders, ik weet niet hoe de regels daarin zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En Ajax kennelijk ook nog een commissie aan die zaakwaarnemer betaald en het kennelijk niet gemeld is.
'In brand' zijn gepeperde Telegraf teksten, clickbait koppen en iedereen roept dat maar na en gaat daar in geloven.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:13 schreef PicoMMP het volgende:
De hele club staat in brand
"niks aan de hand"
Eens hoor, alleen is die zaakwaarnemerwissel op de slotdag wel opvallend genoeg om op z'n minst wat twijfel te hebben.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die hij nu dus uitgebreid heeft toegelicht. Aan Ajax of dat te laat is en of het wel of niet door de beugel kon. Laten we nou ook niet doen alsof rare schimmige deals in het topvoetbal niet dagelijkse kost zijn verder. Ajax doet een onderzoek, hartstikke goed, voor de rest wordt het overal wel een beetje overdreven allemaal.
In dit geval doen ze toch een intern onderzoek naar de werking en betrouwbaarheid van bedrijfsprocessen en de werkwijzen daar in.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar oke, als jij dat denkt prima.
Ach ik kan me nog herinneren wat mijn primaire reactie was toen de wanpraktijken van Joop M. aan het licht kwamen. Dat was ook van 'ja mooi dat studio Ajax dat vindt, maar in Twente weten we wel beter'. Spoiler alert: we wisten het niet beter. Ik snap het wel, maar van erg veel realiteitszin getuigt het niet.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat je het nog probeert bij die gozer, chapeau.
Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is niet aan Ajax om te bepalen of het door de beugel kon, 4 experts geven al aan dat dit tegen de gedragscodes indruisen voor een beursgenoteerd bedrijf, dus dat stadium zijn we wel voorbij. Ajax beraad zich nu vooral op a) damage control en b) de afvloeiingsregeling voor Mislintat.
Als het loopt als een eend, kwaakt als een eend dan is het vaak een eend.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach ik kan me nog herinneren wat mijn primaire reactie was toen de wanpraktijken van Joop M. aan het licht kwamen. Dat was ook van 'ja mooi dat studio Ajax dat vindt, maar in Twente weten we wel beter'. Spoiler alert: we wisten het niet beter. Ik snap het wel, maar van erg veel realiteitszin getuigt het niet.
Natuurlijk. De vraag is ook of je dit soort praktijken binnen je club wil hebben. Maar het hedendaagse voetbal is dusdanig verrot dat je er misschien ook niet meer aan ontkomt ofzo.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens hoor, alleen is die zaakwaarnemerwissel op de slotdag wel opvallend genoeg om op z'n minst wat twijfel te hebben.
Vraag 3: is hij al weg?quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Twee nuances daarbij. Waar wist Van Halst precies van? Want Ajax stelt niet te weten van het aandeelhouderschap van dat AKA in dat bedrijf.
En vraag twee, is er ook officieel melding van gemaakt via de daarvoor geldende procedure?
De permban van klaas bedoel je?quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn de duistere dealtjes al besproken?
Dat klopt en iedere club zal zijn donkere praktijken hebben maar dit is wel echt next level dom.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk. De vraag is ook of je dit soort praktijken binnen je club wil hebben. Maar het hedendaagse voetbal is dusdanig verrot dat je er misschien ook niet meer aan ontkomt ofzo.
Het gaat er natuurlijk om dat die zaakwaarnemer geld in die BV heeft gestopt wat later omgezet is naar aandelen, als dat allemaal op het moment van die investering is afgesproken en vastgelegd dan is dat geen probleem maar als dat niet zo is en je geeft hem dan een Ajax transfer binnen 2 maanden na die omzetting dan kan je niet anders dan hem wegsturen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk. De vraag is ook of je dit soort praktijken binnen je club wil hebben. Maar het hedendaagse voetbal is dusdanig verrot dat je er misschien ook niet meer aan ontkomt ofzo.
Dat is vooral de conclusie die ik haal uit het stuk van de NOS aangevuld met het stuk van het AD. Dat onderzoek is er niet om Mislintat vrij te pleiten - het is allang bekend dat het een overtreding van de regels zijn:quote:
Dus ze lichten de zaak nu door, bepalen hoeveel transfers er op deze wijze zijn gebeurd om de schade te bepalen, en wikkelen daarna alles met Mislintat af. Die is gewoon klaar.quote:Vink, Olfers, maar ook criminoloog Hans Nelen en sporteconoom Thomas Peeters bekeken op verzoek van de NOS de onderliggende stukken bij de aandelentransactie van Mislintats bedrijf. Zij stellen allemaal vraagtekens bij de kwestie.
"Dit is een situatie die je zou moeten vermijden. Je wil niet het beeld oproepen van handjeklap, een situatie van ik krab jouw rug en jij mijn rug", zegt professor Hans Nelen van de Universiteit Maastricht. "Je brengt jezelf en de club in een heel moeilijk pakket."
Wat er nu moet gebeuren?
"Doorvragen", meent hoogleraar Nelen. "Ajax wil geen reputatieschade lijden, dit komt natuurlijk zeer ongemakkelijk voor de club binnen. Dus ik kan me voorstellen dat ze nu zouden zeggen: ja, luister, we willen inzage en alles moet op tafel. Niet alleen over die ene transfer, maar eigenlijk gewoon alles."
Stukje vrije interpretatie.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is vooral de conclusie die ik haal uit het stuk van de NOS aangevuld met het stuk van het AD. Dat onderzoek is er niet om Mislintat vrij te pleiten - het is allang bekend dat het een overtreding van de regels zijn:
[..]
Dus ze lichten de zaak nu door, bepalen hoeveel transfers er op deze wijze zijn gebeurd om de schade te bepalen, en wikkelen daarna alles met Mislintat af. Die is gewoon klaar.
Misschien, maar zoals gezegd, alleen als Mislintat volledig vrijgepleit wordt van enige vorm van belangenverstrengeling kan hij aanblijven, en daarvoor lijkt het erop dat hij een wonder nodig gaat hebben, zeker met die zaakwaarnemer van Sosa.quote:
quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:13 schreef PicoMMP het volgende:
De hele club staat in brand
"niks aan de hand"
quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:37 schreef PowerLoungen het volgende:
Volgens ESPN is ook die Ramaj via Beck naar Ajax gekomen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |