Aldus de T.quote:Op maandag 18 september 2023 11:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is in beginsel geen wederzijds vertrouwen en respect tussen TD en trainer. Zelfs als de resultaten beter worden blijft dat een thema wat elke keer terugkomt.
Eens, maar het is wel iets wat je meeneemt in je beslissing wanneer je een aankoop doet. Het maakt een gok minder risicovol.quote:Op maandag 18 september 2023 11:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ajax zou een voetbalclub moeten zijn, geen handelshuis.
Wel eens hoor dat Ajax goed verkoopt maar met dit soort "tussenjaren" wordt dat ook wel weer minder uiteraard.quote:Op maandag 18 september 2023 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat de grootste schade is dat je met die spelers je seizoen verpest met alle gevolgen van dien. En tuurlijk verlies je wel wat netto maar het blijft relatief beperkt. Mensen denken soms dat bij het kopen van een speler dat het aankoopbedrag in het ravijn beland maar het overgrote deel zit gewoon in de restwaarde. Ajax is de laatste jaren erg goed gebleken met het verkopen van hun spelers, ook de mislukte spelers, dat kan niemand ontkennen denk ik.
Een werknemer tegemoet komen en voorzien van de middelen die hij nodig heeft om te slagen versta ik ook onder wederzijds respect. Als je allebei totaal in je eigen bubbel opereert is het bij voorbaat kansloos. De kracht bij het ontwikkelen van een technisch plan ligt in een goede samenwerking tussen TD en trainer.quote:Op maandag 18 september 2023 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe kom je bij wederzijds? Voor zover ik het kan zien ontbreekt het bij Steijn aan respect, ook naar z'n spelersgroep toe.
Het voetbal verandert wel heel snel, nu weer SA dat voor een enorme quality drain zorgt, PL middenmoters die spelers weghalen voor absurde bedragen.quote:Op maandag 18 september 2023 11:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ajax zou een voetbalclub moeten zijn, geen handelshuis.
Maar hoe kom je erbij dat dat er nu niet is?quote:Op maandag 18 september 2023 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Een werknemer tegemoet komen en voorzien van de middelen die hij nodig heeft om te slagen versta ik ook onder wederzijds respect. Als je allebei totaal in je eigen bubbel opereert is het bij voorbaat kansloos. De kracht bij het ontwikkelen van een technisch plan ligt in een goede samenwerking tussen TD en trainer.
quote:Op maandag 18 september 2023 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Een werknemer tegemoet komen en voorzien van de middelen die hij nodig heeft om te slagen versta ik ook onder wederzijds respect. Als je allebei totaal in je eigen bubbel opereert is het bij voorbaat kansloos. De kracht bij het ontwikkelen van een technisch plan ligt in een goede samenwerking tussen TD en trainer.
Denken moet Driessen niet doen; hij moet het zeker weten! Feiten! En als je die niet hebt, roeptoeter dan niets. Geld trouwens ook voor zijn billenmaatje Verweij.quote:Op maandag 18 september 2023 12:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aldus de T.
Driessen onderbouwt nu gelukkig zijn mening wel met "Ik denk"
Gaat nergens over.
quote:Op maandag 18 september 2023 12:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar hoe kom je erbij dat dat er nu niet is?
Dat is toch geen basis voor een fatsoenlijke samenwerking? Je moet een trainer wel een beetje tegemoet komen.quote:Op de vraag of hij nul invloed had op welke spelers er kwamen, antwoordde Steijn: 'Niet nul, maar wel weinig. Sven is met alle spelers aangekomen. Met een speler als Sutalo kan ik goed leven. Als staf hebben we onze ideeën ook neergelegd, maar Sven heeft daarin andere keuzes gemaakt.'
quote:Op maandag 18 september 2023 12:13 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Denken moet Driessen niet doen; hij moet het zeker weten! Feiten! En als je die niet hebt, roeptoeter dan niets. Geld trouwens ook voor zijn billenmaatje Verweij.
Misschien een cultuurverschil. In Duitsland bepalen ze erboven welke spelers komen, je mag wat aangeven als trainer ja maar daar houdt het bij op. Wil geen lullig opmerking maken maar doe het toch; befehl ist befehl. Sowieso is het daar een stuk hiërarchischer en aangezien Stein ook geen clausule had bepaald dat er alleen spelers met zijn toestemming komen moet die er niet van uitgaan dat die Duitser probeert voornamelijk spelers te halen die hij als trainer wil hebben.quote:Op maandag 18 september 2023 12:14 schreef Elan het volgende:
Dat is toch geen basis voor een fatsoenlijke samenwerking? Je moet een trainer wel een beetje tegemoet komen.
"Andere keuzes" impliceert dat Mislintat hem heeft genegeerd. Dat is niet zo. Er wordt per positie een wensenlijstje gemaakt en dan gebeurt het vaak genoeg dat nummer 1 onhaalbaar is omdat te duur en nummer 2 niet wil dan ga je zo verder. Of de scouting geeft een negatief advies. Zo ga je verder tot je een speler kan halen, dat het dan niet is wat Steijn wil tsja. Dat hoort erbij als trainer.quote:Op maandag 18 september 2023 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Dat is toch geen basis voor een fatsoenlijke samenwerking? Je moet een trainer wel een beetje tegemoet komen.
Omdat die kennelijk niet haalbaar waren of andere keuzes hebben gemaakt.quote:Op maandag 18 september 2023 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]Wat heeft dat nou met respect te maken, je overlegt hoe je wil spelen en wat voor types je daar voor nodig hebt, daarmee houdt de inbreng van de trainer in het aankoopbeleid wel op.
Slot wilde ook Lang en nog eentje die PSV gehaald heeft, daar heeft hij 1 keer wat van gezegd en door.
Dit is direct gequote van Steijn hè. Niet de invulling van Valentijn.quote:Op maandag 18 september 2023 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
"Andere keuzes" impliceert dat Mislintat hem heeft genegeerd. Dat is niet zo. Er wordt per positie een wensenlijstje gemaakt en dan gebeurt het vaak genoeg dat nummer 1 onhaalbaar is omdat te duur en nummer 2 niet wil dan ga je zo verder. Of de scouting geeft een negatief advies. Zo ga je verder tot je een speler kan halen, dat het dan niet is wat Steijn wil tsja. Dat hoort erbij als trainer.
Zelfs bij absolute topclubs krijgen de trainers niet altijd wat ze willen.
Tsja, afgelopen weken heeft toch wel indruk gewekt dat media dingen enorm wil opblazen. Er is geen stuk geweest met goede normale analyse of een stuk met quotes van direct betrokkenen. Het is allemaal onderbuikgevoelens en heel veel meningen. Iedereen die kan praten wordt bevraagd naar zijn mening.quote:Op maandag 18 september 2023 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is direct gequote van Steijn hè. Niet de invulling van Valentijn.
Er druipt in elk geval een stuk frustratie van af over niet krijgen wat je wil. Of dat terecht is weet ik ook niet, maar het lijkt me geen prettige manier van samenwerken op de lange termijn .
Er is maar 1 manier om het rustiger te krijgen bij en over Ajax en dat is winnen.quote:Op maandag 18 september 2023 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, afgelopen weken heeft toch wel indruk gewekt dat media dingen enorm wil opblazen. Er is geen stuk geweest met goede normale analyse of een stuk met quotes van direct betrokkenen. Het is allemaal onderbuikgevoelens en heel veel meningen. Iedereen die kan praten wordt bevraagd naar zijn mening.
Het is alleen maar erger geworden omdat Mislintat alle lekken heeft gedicht waardoor niemand nog een ingang heeft en dat bevalt de 'journalisten' niet.
Steijn valt niet te benijden, het is niet gek dat het niet loopt. Ook onder Ten Hag liep het niet in eerste weken en dan had hij het nog stuk makkelijker met selecties die ongeveer zelfde bleven. De selectie staat er nu, het is nu aan Steijn om daar wat van te maken. Gezien drukke programma en weinige trainingen zal hij wel even de tijd nodig hebben.
Don Louis van Gaal.quote:Op maandag 18 september 2023 12:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Uiteindelijk is er maar 1 man die ons uit deze puinhoop kan redden.
Louis van God?quote:Op maandag 18 september 2023 12:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Danny Buijs is een Feyenoorder en bovendien zit hij prima op zijn plek bij Fortuna.quote:Op maandag 18 september 2023 12:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat vind ik wel heel makkelijk, ik wil niet alles op Steijn schuiven maar dit kan echt wel beter.quote:Op maandag 18 september 2023 12:51 schreef freaky40 het volgende:
Louis van Gaal gaat dit ook niet laten draaien, het licht niet aan het technisch team in het veld maar in het te laat van start gaan met de voorbereiding en het te laat kunnen inpassen van spelers waardoor je ook niet aan je speltactiek kon gaan werken. Deze wedstrijden zijn gewoon onze oefenpotjes die we nu spelen, wel kostbare oefenpotjes met veel gevolgen.
Plot turn; Hyballa. Duitse discipline met Nederlands taktisch vernuf.quote:Op maandag 18 september 2023 12:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |