Wat een niveau.quote:
In buitenlandse Jupiler leagues gespeeld, dan weet je dat je er niet veel van hoeft te verwachten. Volslagen krankzinnig dat deze twee voor zoveel geld zijn gehaald. Gewoon op de gok gekocht, idioot.quote:Op maandag 18 september 2023 10:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die salarishuishouding is gewoon prima geregeld nu, als er geen CL gehaald wordt krijgen spelers een minder hoog salaris.
Al dat gezeik op Mislintat. Probleem is gewoon dat je selectie pas echt twee weken rond is, je daarna 1,5 week interlands hebt en dan kun je echt geen wonderen verwachten. Je hebt misschien 1,5 dag kunnen trainen in deze formatie.
Het mentale aspect speelt natuurlijk nu ook een rol, er is geen vertrouwen, geen vastigheid. Ik hoop en denk dat ze dat echt wel voor elkaar gaan krijgen. Al blijf ik met name mijn twijfels hebben of Bergwijn en Rensch ooit nog aan de gang geholpen kunnen worden.
Van de aankopen heb ik echt wel vertrouwen in Sosa, Sutalo (al wilde hij gisteren waarschijnlijk iets te graag met een soort van overconcentratie). Ik denk dat Mannsverk ook wel wat kan, ik weiger 'm af te schrijven op basis van een pot waarbij je tegen een goed ingespeelde, opportunistische ploeg met thuispubliek (normaal al een van je lastigste uitwedstrijden) van het seizoen voor gaas gaat.
Belangrijkste wordt om te bedenken waar onze Georgische vriend en Akpom het beste kunnen renderen, want daar heb ik nog niet heel veel van gezien....
Niet serieus te nemen, en maar blijven zagen en framen aan de stoelpoten van Mislintat. Viesmad omdat ze geen lijntjes meer bij ons hebben, gaan ze maar dingen zelf concluderen en invullen en brengen het als scoops. Mokkerdom daar!quote:
Als hij straks gelijk blijkt te hebben kom je er wel even op terug tochquote:Op maandag 18 september 2023 11:14 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Niet serieus te nemen, en maar blijven zagen en framen aan de stoelpoten van Mislintat. Viesmad omdat ze geen lijntjes meer bij ons hebben, gaan ze maar dingen zelf concluderen en invullen en brengen het als scoops. Mokkerdom daar!
Dat geldt toch ook voor zo'n Gaaei, die komt van de huidige nr. 8 in Denemarken. Dat is toch niet het niveau dat je moet nastreven in Amsterdam.quote:Op maandag 18 september 2023 11:13 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
In buitenlandse Jupiler leagues gespeeld, dan weet je dat je er niet veel van hoeft te verwachten. Volslagen krankzinnig dat deze twee voor zoveel geld zijn gehaald. Gewoon op de gok gekocht, idioot.
We gaan het zien maar verwachten van die jongen dat hij vanaf rechts even doet wat een Berghuis of Kudus kan is toch wel wat teveel van het goeie en dat is de trainer te verwijten, hij had daar Berghuis neer moeten zetten en dan een middenvelder op het middenveld.quote:Op maandag 18 september 2023 09:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Normaal mee eens maar bij deze jongen is het wel heel opzichtig.
De speler die daar (a la Vlapquote:Op maandag 18 september 2023 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
We gaan het zien maar verwachten van die jongen dat hij vanaf rechts even doet wat een Berghuis of Kudus kan is toch wel wat teveel van het goeie en dat is de trainer te verwijten, hij had daar Berghuis neer moeten zetten en dan een middenvelder op het middenveld.
Denken dat je met dit Ajax met 4 aanvallers en 2 hoge backs kan spelen is toch wel wat naief, eerst zorgen voor defensieve zekerheid en van daaruit bouwen.
Idem met Borges. 20 miljoen voor iemand die nog niks bewezen heeft op het hoogste niveau. Ze geven geld uit aan spelers die een gok zijn ipv een zekerheid. Dat kan je doen als ze een paar miljoen kosten, maar dit soort bedragen en die van vorig jaar aan bv een Bassey en Bergwijn spenderen is gewoon kapitaalvernietiging.quote:Op maandag 18 september 2023 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat geldt toch ook voor zo'n Gaaei, die komt van de huidige nr. 8 in Denemarken. Dat is toch niet het niveau dat je moet nastreven in Amsterdam.
Ik snap ook niet zo goed waarom Berghuis niet gewoon rechtsbuiten wordt gezet, dat leek me eigenlijk een no-brainer. En dan zet je Mikhautadze op 10 achter Brobbey.quote:Op maandag 18 september 2023 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
We gaan het zien maar verwachten van die jongen dat hij vanaf rechts even doet wat een Berghuis of Kudus kan is toch wel wat teveel van het goeie en dat is de trainer te verwijten, hij had daar Berghuis neer moeten zetten en dan een middenvelder op het middenveld.
Denken dat je met dit Ajax met 4 aanvallers en 2 hoge backs kan spelen is toch wel wat naief, eerst zorgen voor defensieve zekerheid en van daaruit bouwen.
Gelijk krijgen is maar relatief, dus neen.quote:Op maandag 18 september 2023 11:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Als hij straks gelijk blijkt te hebben kom je er wel even op terug toch
Verrassend.quote:Op maandag 18 september 2023 11:30 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Gelijk krijgen is maar relatief, dus neen.
Dat Bergwijn zo duur was was pure pech. Ajax wilde hem hebben toen hij nog iets van 19-21 miljoen kostte maar toen begon hij ineens te scoren voor Spurs en Oranje en werd hij 10 miljoen duurder. Achteraf gezien had je misschien na die prijsverhoging moeten afhaken maar dat is achteraf makkelijk praten. Voor hetzelfde geld haalde je vorig seizoen wel CL en praat je nergens meer over.quote:Op maandag 18 september 2023 11:22 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Idem met Borges. 20 miljoen voor iemand die nog niks bewezen heeft op het hoogste niveau. Ze geven geld uit aan spelers die een gok zijn ipv een zekerheid. Dat kan je doen als ze een paar miljoen kosten, maar dit soort bedragen en die van vorig jaar aan bv een Bassey en Bergwijn spenderen is gewoon kapitaalvernietiging.
Ajax zou een voetbalclub moeten zijn, geen handelshuis.quote:Op maandag 18 september 2023 11:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Bassey was een gecalculeerde gok omdat je hem normaal gesproken altijd wel voor hetzelfde bedrag aan de PL kon verkopen
Er is in beginsel geen wederzijds vertrouwen en respect tussen TD en trainer. Zelfs als de resultaten beter worden blijft dat een thema wat elke keer terugkomt.quote:Op maandag 18 september 2023 11:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb er nog wel vertrouwen in dat Steijn en co het aan de praat gaan krijgen, maar het zal vooral een verhaal worden van vertrouwen kweken en houden in elkaar. Wat dat betreft kon het programma deze week gewoon niet vervelender, met drie potten tegen ploegen waar je eigenlijk al top moet zijn en niet lekker aan automatismen kunt werken.
Denk niet dat er mensen hier suïcidaal worden als we van een veel beter Feyenoord verliezen zondagquote:Op maandag 18 september 2023 11:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jawel, maar bij alle flats vanaf 3 hoog
Je vergeet wel andere kosten zoals: moeilijk slecht zijn in wedstrijden, het budget was niet beschikbaar voor een of twee andere aankopen.quote:Op maandag 18 september 2023 11:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Bassey was een gecalculeerde gok omdat je hem normaal gesproken altijd wel voor hetzelfde bedrag aan de PL kon verkopen omdat hij homegrown is, en dat gebeurde uiteindelijk ook. Sowieso lijken we onze miskopen met relatief weinig schade kwijt te raken dus daar zit het probleem niet echt.
Hoe kom je bij wederzijds? Voor zover ik het kan zien ontbreekt het bij Steijn aan respect, ook naar z'n spelersgroep toe.quote:Op maandag 18 september 2023 11:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is in beginsel geen wederzijds vertrouwen en respect tussen TD en trainer. Zelfs als de resultaten beter worden blijft dat een thema wat elke keer terugkomt.
Daarom zei ik ook dat de grootste schade is dat je met die spelers je seizoen verpest met alle gevolgen van dien. En tuurlijk verlies je wel wat netto maar het blijft relatief beperkt. Mensen denken soms dat bij het kopen van een speler dat het aankoopbedrag in het ravijn beland maar het overgrote deel zit gewoon in de restwaarde. Ajax is de laatste jaren erg goed gebleken met het verkopen van hun spelers, ook de mislukte spelers, dat kan niemand ontkennen denk ik.quote:Op maandag 18 september 2023 11:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Je vergeet wel andere kosten zoals: moeilijk slecht zijn in wedstrijden, het budget was niet beschikbaar voor een of twee andere aankopen.
Netto verkoop je niet 'zonder verlies' bij dit soort grote bedragen en het kost je wel meer dan alleen een paar knaken
Denk ook niet dat Bassey een ingecalculeerde gok was, gewoon een miskoop die zonder al teveel schade nog elders ondergebracht kon worden.quote:Op maandag 18 september 2023 11:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Je vergeet wel andere kosten zoals: moeilijk slecht zijn in wedstrijden, het budget was niet beschikbaar voor een of twee andere aankopen.
Netto verkoop je niet 'zonder verlies' bij dit soort grote bedragen en het kost je wel meer dan alleen een paar knaken
Nee, je hebt magere jaren en vette jaren en ik ben de eerste om magere jaren optimistisch uit te zitten, maar dat fatalisme van het overkomt ons allemaal maar en wachten tot de puzzelstukjes in elkaar vallen bij zoveel wanbeleid kan ik gewoon niet meer opbrengen.quote:Op zondag 17 september 2023 19:41 schreef LethalNinja het volgende:
Het is makkelijk om nu in het negatieve te blijven hangen. Iets positiefs zie ik wel. We hebben nu een lange tijd geen last van de snelle succes supporters. De praatjes makers, die weten niet hoe snel zij zich moeten verstoppen. Sommige zullen zelfs voor een andere club kiezen. In je vrienden kring en op werk herken je ze makkelijk omdat zij ineens niet over voetbal praten.
We zijn verwend geraakt door een aantal super jaren. Nu zitten we met een boel spelers bij elkaar die elkaar nauwelijks kennen. DIt heeft tijd nodig. Voor ze weten hoe ze elkaar kunnen ondersteunen en een sterk elftal worden. Houd hoop!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |