Nee, maar ik stel dat het zuidoosten (Arcen), de afgelopen jaren dus wel die 40% heeft benaderd. We zitten al meerdere jaren op 130+ warme dagen hier. Dus 35-40%.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zei ongeveer. Heb geen berekening gedaan. Maar voor de Bilt iets over de 100 nu. Het zuiden misschien 20/25 meer, dus dat valt ook wel mee. Op jaarbasis vind ik dat niet zo gek veel
Nederland heeft gemiddeld per jaar tussen de 44 warme dagen op Terschelling en 102 warme dagen in Arcen. In De Bilt is dat gemiddeld 85 dagen.[1] Het aantal warme dagen in De Bilt is met 8 toegenomen tussen 1971-2000 en 1981-2010. De langste reeks warme dagen in De Bilt was er een van 60, van 25 juni t/m 23 augustus 2018.[2]
Bij lange na geen 40%
Maar 130 op jaarbasis valt toch eigenlijk best wel meequote:Op dinsdag 19 september 2023 08:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, maar ik stel dat het zuidoosten (Arcen), de afgelopen jaren dus wel die 40% heeft benaderd. We zitten al meerdere jaren op 130+ warme dagen hier. Dus 35-40%.
Je doet alsof het dauwpunt van de afgelopen tijd nodig was voor jouw geklaag.quote:Op maandag 18 september 2023 23:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is al jaren niet vochtig geweest, dus lul niet zo.
Mja, hij heeft wel een punt. Welke idioot loopt met onweer nu over het strand. Net zoals je niet onder een boom gaat schuilen, midden op het voetbalveld gaat staan of nog even een plons neemt in het buitenbad van de lokale zwemvereniging.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:14 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit soort reacties altijd![]()
-Knip-
Dat kan toch 1000 en 1 redenen hebben. Lekker makkelijk oordelen vanuit je veilige cocoon.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja, hij heeft wel een punt. Welke idioot loopt met onweer nu over het strand. Net zoals je niet onder een boom gaat schuilen, midden op het voetbalveld gaat staan of nog even een plons neemt in het buitenbad van de lokale zwemvereniging.
Vertel?quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:14 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit soort reacties altijd![]()
-Knip-
Buitenbad werd hier gesloten altijd met onweer idd.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja, hij heeft wel een punt. Welke idioot loopt met onweer nu over het strand. Net zoals je niet onder een boom gaat schuilen, midden op het voetbalveld gaat staan of nog even een plons neemt in het buitenbad van de lokale zwemvereniging.
Ik sta hier vaak genoeg op de pier bij het strand, tijdens naderend onweer, maar ga op tijd weg, terwijl ik dan nog mensen rustig nog het strand op zie lopen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat kan toch 1000 en 1 redenen hebben. Lekker makkelijk oordelen vanuit je veilige cocoon.
Niks mis met wat spanningquote:
Sow ben jezelf getroffen door de onweer of wat..quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat kan toch 1000 en 1 redenen hebben. Lekker makkelijk oordelen vanuit je veilige cocoon.
We komen niet eens in de buurtquote:Op dinsdag 19 september 2023 12:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nederland met z'n mediterrane klimaat
Dan heb je weinig inbeeldingsvermogen, dat kan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Sow ben jezelf getroffen door de onweer of wat..
Er zijn voor mij echt maar hl weinig denkbare redenen waarom je je leven zou riskeren bij onweer op het strand.
Hoe ruikt een hoerenwind?quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu is het op zich ook heerlijk. Alleen jammer dat die hoerenwind weer terug is.
Er is een code geel voor harde wind nu...quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:06 schreef Elan het volgende:
Op zich had er hier wel een waarschuwing mogen worden uitgegeven, wind is vrij extreem.
Oh lol dan heb ik niks gezegdquote:Op dinsdag 19 september 2023 15:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is een code geel voor harde wind nu...
I know.. maar warm, ik, melodramatisch hequote:
Vertel, wat is er dan allemaal zo belangrijk om je leven te riskeren tijdens onweer op het strand.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dan heb je weinig inbeeldingsvermogen, dat kan.
Simpel: onweerquote:Op dinsdag 19 september 2023 15:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
I know.. maar warm, ik, melodramatisch he
[..]
Vertel, wat is er dan allemaal zo belangrijk om je leven te riskeren tijdens onweer op het strand.
Dat gejoel rondom huis bij die windvlagen is om gestoord van te worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Windkracht 4 hier. Wij spreken dan altijd van erg harde wind
Valt hier allemaal reuze mee vind ik zelf. Windkracht 6 is een storm en windkracht 8 een orkaan hier.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat gejoel rondom huis bij die windvlagen is om gestoord van te worden.
Hier flink wat zon gehad.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:03 schreef INViCTuS het volgende:
Typisch Nederlands herfstdagje dit. Grijs en winderig. Alleen de regen en kou ontbreken nog
Maar gelukkig is september verder een mooie en goede maand. Niet te wisselvallig, zonnig, niet te koud en tot gister niet veel windquote:Op dinsdag 19 september 2023 22:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier flink wat zon gehad.
Ik was gisteren even naar Zandvoort, en het scheelde niet veel of ik was in zee gewaaidquote:Op woensdag 20 september 2023 08:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar gelukkig is september verder een mooie en goede maand. Niet te wisselvallig, zonnig, niet te koud en tot gister niet veel wind
Nou, zeg datquote:Op woensdag 20 september 2023 08:42 schreef INViCTuS het volgende:
Kijk eens aan wat een mooie pluim. Veelal 20-25 graden. Wel zuidoost. Boffen er maar mee.
heb met windkracht 12 op het strand gestaan, als tiener, gratis peelingquote:Op woensdag 20 september 2023 08:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik was gisteren even naar Zandvoort, en het scheelde niet veel of ik was in zee gewaaid
Datquote:
Knap wel want als ik het goed heb kwam de wind juist vanaf de zee.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik was gisteren even naar Zandvoort, en het scheelde niet veel of ik was in zee gewaaid
Dat is sowieso een heerlijke temperatuurquote:Op woensdag 20 september 2023 10:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat
Maar zonder gein, 20-25 is lekker temperatuurtje om buiten te werken. Zeker eind september
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |