ROTTERDAM - Feyenoord-trainer Arne Slot kan zondag in de Johan Cruijff ArenA toch over de Japanse spits Ayase Ueda beschikken en dat is de grootste opsteker richting de Klassieker na de forse blessure van een andere aanvaller, Luka Ivanusec die voor minimaal een maand aan de kant staat.![da5bdf3a-5957-11ee-8900-0218eaf05005.jpg]()
Ueda, gekwetst teruggekeerd uit de interland van Japan tegen Duitsland, voelt zich sterk genoeg om in actie te komen en trainde vrijdag al volop mee met de selectie. Als hij zaterdag geen terugslag heeft, is hij er bij voor zijn eerste Ajax-Feyenoord.
„We moeten wel een verstandige beslissing nemen. Want er komt ook een uitwedstrijd tegen Atlético Madrid in de Champions League aan. En dan is onze spits Santiago Giménez nog geschorst”, blijft Slot wel voorzichtig. Slot verwacht dat hij tegen Ajax een beroep kan doen op Gernot Trauner. De aanvoerder ontbrak vrijdag omdat hij ziek is.
Ajax - Olympique MarseilleOp de vraag of al zijn spelers de verrichtingen van Ajax tegen Olympique Marseille, zo vlak voor de Klassieker hebben gevolgd moet Slot het antwoord schuldig blijven. „Ik weet dat een aantal spelers wel heeft gekeken, maar ik denk zeker niet allemaal. Dat is geen probleem, want ze krijgen in het weekend nog alle beelden en bijzondere dingen van die wedstrijd in de bespreking te zien.”
Arsenal-PSVOpvallend is dat wel heel wat spelers Arsenal-PSV hebben bekeken. Toen Slot op het trainingsveld wat vroeg over de rol van de buitenspelers van Arsenal in een bepaalde situatie staken er genoeg jongens hun hand op. Voor sommige spelers (Minteh, Lingr, Ueda) wordt het een vuurdoop in de Johan Cruijff ArenA, maar Slot denkt dat ze tijdens de laatste training op zaterdag wel door zullen krijgen dat dit de grootste kraker van het Eredivisie-seizoen is. Hij doelt daarbij op de wijze waarop de supporters al jaren het elftal (met veel vuurwerk en grote aantallen) de spelers succes komen wensen.
Feyenoord houdt er rekening mee dat Maurice Steijn nagenoeg dezelfde ploeg in het veld zal sturen als tegen Marseille. Slot: „Het zou me verbazen als hij het opeens anders gaat doen en er weer andere namen tegenover ons staan.” Van het aanvallende geweld bij Ajax tegen de Fransen is hij niet geschrokken, maar het heeft wel gezorgd voor een heel serieuze houding bij zijn spelers. „Als je drie keer kan scoren en zoveel kansen kan creëren, geeft het aan welke mogelijkheden Ajax nog steeds heeft.”
Daarnaast moet Feyenoord zelf meer rust in het spel krijgen dan afgelopen dinsdag tegen Celtic. „Die was ver te zoeken”, aldus Slot.
https://www.telegraaf.nl/(...)pper-voor-klassieker
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !