abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210663736
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 11:52 schreef Nober het volgende:
gelovigen. :')

[ twitter ]

[ twitter ]
De eerste vlag die van een ster een volle maan heeft gemaakt. :')

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er zijn er een stuk meer toch? Soefisme is ook een grote.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_210664042
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 15:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, geboortebeperking houdt in dat je voor, tijdens of na de seks maatregelen neemt om bevruchting te voorkomen.
Lees. Keuze ligt aan de vrouwen man om wel of geen kinderen te maken. Als zij geen kinderen wensen dan nemen zij daar maatregelen voor zoals gebruik van een condooms etc.
  zondag 17 september 2023 @ 16:52:52 #153
504794 Arabius
Niet actief
pi_210664877
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:44 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Mag een homoseksueel of een sekswerker dan wel de moskee in als je van tevoren weet wat ze zijn of doen?

Of een transseksueel of travestiet?
Zoals ik al zei: er wordt niemand de toegang tot een moskee ontzegt, ook Wilders is er welkom. Zelfs als je gelooft dat homoseksualiteit een zonde is beseft iedere moslim dat hij/zij zelf niet zonder zonden is. Bij de moskee Centrum de Middenweg kwam een lange tijd een transseksueel (man die vrouw werd) en ging gewoon met de vrouwen om/bidden.
Niet meer actief op het forum.
  zondag 17 september 2023 @ 17:00:36 #154
504794 Arabius
Niet actief
pi_210664946
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 14:45 schreef matspontius het volgende:

[..]
Geen dingen voor mij in gaan vullen ok?

Het feit dat een religie dat als zonde ziet geeft al hoe ongelofelijk bekrompen een religie an sich is

Gelijke rechten vrouwen en mannen betekent inderdaad dat een vrouw als gelijke wordt gezien als de man. Dat is in de islam (trouwens in vele andere religies ook) zeker niet het geval. Komt de mannen natuurlijk heel goed uit en deze proberen dat uiteraard in stand te houden......
Ik vulde het niet echt voor je in. Ik plaatste bij atheïst/agnost een vraagteken, en stelde dat je prostitutie 'waarschijnlijk' ook niet als zonde ziet. Corrigeer me als ik verkeerd zit.

Het is niet alleen religie, veel mensen die niks met religie hebben zien het als een soort afwijking of iets onnatuurlijks. Maar bij velen is het genormaliseerd na decennia propageren ervan dmv media/films/onderwijs/etc., dus is het niet zo gek dat je er nu zo naar kijkt. Maar het gaat steeds verder met alle letters van het alfabet, incl. genderverwarring en kinderen die besluiten van geslacht te veranderen (soms ook door beïnvloeding van buitenaf). En het zijn niet alleen gelovigen die hier een probleem mee hebben.

Hoe graag we vrouwen en mannen als gelijk zien, we worden door fysieke en in zekere zin emotionele eigenschappen beperkt. Bijvoorbeeld: Ik zie nog steeds, in een vrije samenleving als de onze, vooral veel vrouwen in de zorg werken en vooral mannen fysiek zwaar of vies werk doen. Dit is gewoon de natuur van de mens, daar heb je geen religie voor nodig om je dit te vertellen. Je sprak eerder over gelijke rechten voor vrouwen, kinderen, dieren, en ik gaf je een aantal voorbeelden waar dat niet opgaat, en niet eens vanuit religie.
  zondag 17 september 2023 @ 17:14:02 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210665051
De jeugd zit in dat de Nederlandse drugs/alcohol/feest/festivalcultuur uiteindelijk helemaal niks te bieden heeft en zoekt naar een zinvol alternatief. Geluk voor de islam dat de progressieve media hun als 'hip' etaleert.
The End Times are wild
  zondag 17 september 2023 @ 17:15:46 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210665062
Mensen willen graag ergens bijhoren. En moet persoonlijk zeggen dat je bij moslims vaak hartelijk ontvangen wordt met lekker eten en intresse. Deel van mijn familie is streng gereformeerd en daar is het heel duidelijk 1 koekje bij de koffie mentaliteit. Dus snap wel als mensen antwoorden zoeken in geloof ze daar eerder uitkomen. Daarnaast zie ik ook best wat jonge mensen met spiritualiteit bezig zijn, sterrenbeeld, tarot kaarten etc. Mensen zoeken antwoorden.
pi_210665175
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 17:14 schreef LXIV het volgende:
Geluk voor de islam dat de progressieve media hun als 'hip' etaleert.
Nog wel. Wedje leggen dat dit, zodra conservatief Nederland hier een "bondgenoot" in gaat zien, heel gauw gaat veranderen met betrekking tot het narratief jegens de Islam? :P
Heel veel sambal
  zondag 17 september 2023 @ 18:04:16 #158
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210665531
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 17:15 schreef Momo het volgende:
Mensen willen graag ergens bijhoren.
Ik weet niet of dit afdoende is eigenlijk. Mensen veranderen niet zomaar van cultuur en religie, vooral niet eentje die zo ver af staat van hun eigen achtergrond, omdat "vriendjes op school dit ook doen en ik wil er bij horen" of "omdat ik een leegte mis in mijn eigen cultuur".

Grote levensveranderingen zoals dit gaan vaker samen met of druk vanuit relaties om te conformeren aan je partner en zijn (of haar) familie of zwaar psychologisch trauma in het verleden waarbij er een breekpunt ontstaat en iemand gaat "huishouden" (alles omgooien).

Ik denk dat het belangrijk is omdat het interessant en belangrijk is om te weten wat op dit moment de modus operandi is van die gemeenschap. Het is 1 ding om een lichtend en verwelkomend baken te zijn wat aantrekkelijk is voor omstanders. Een warm vuurtje waar je bij mag komen staan... en een compleet ander ding als een actieve focus hebt om de hoofdinstroom vanuit andere culturen te laten werken op basis van misbruik van kwetsbare mensen.

Als het het eerste is. Soit.. fair game, etc... Dan heeft bijvoorbeeld seculier humanistisch Nederland werk voor de boeg om mensen weerbaarder te maken en een saamhorig alternatief te bieden. Het kan in Nederland wellicht wat socialer hoewel ik toegeef dat ik geen idee hebt hoe dat invulling moet krijgen dat verder gaat dan dan wat slogans en goede intenties voor elkaar.

Maar als het het laatste is.. en men wordt binnen de gemeenschap aangemoedigd om achter kwetsbare mensen aan te gaan. Dan is dat een probleem probleem. Zeg maar.. serieus genoeg voor brede maatschappelijke aandacht.

Daarom zou ik eigenlijk graag wat onderzoek willen zien naar bekeringen in Nederland specifiek en wat de achtergrond is binnen die keuzes.

quote:
En moet persoonlijk zeggen dat je bij moslims vaak hartelijk ontvangen wordt met lekker eten en intresse.
Tsja bij rooms-katholieken uit zuid-europa ook. En vele andere eet-culturen ter wereld. Dus dat is niet een Unique Selling Point van islam of islam-gerelateerde culturen.

quote:
Deel van mijn familie is streng gereformeerd en daar is het heel duidelijk 1 koekje bij de koffie mentaliteit. Dus snap wel als mensen antwoorden zoeken in geloof ze daar eerder uitkomen.
Ook dit klinkt niet als een reden om over te stappen op een andere cultuur. Jaarlijks gaan miljoenen Nederlanders op reis naar landen waar de gastvrijheid vele malen hoger ligt dan bij een gereformeerd gezin de bijbelgordel. Je ziet dan dat mensen bepaalde culturele trekjes uit de jeugd laten vallen als ze weer thuis komen en daarmee hun gedrag binnen de vriendenkring anders vormgeven maar je ziet ze zich niet hier aanmelden voor een Thaise of Vietnamese tempel oid. Je hele cultuur laten vallen en eventjes een andere incorporeren is... eigenlijk heel opmerkelijk.

quote:
Daarnaast zie ik ook best wat jonge mensen met spiritualiteit bezig zijn, sterrenbeeld, tarot kaarten etc. Mensen zoeken antwoorden.
En dat segment is ook veel verklaarbaarder. Tarot en sterrenbeelden etc.. zijn de McDonalds van spiritualiteit. Goedkoop, snel, het vervult een tijdelijk gevoel van honger... en je kan het achter je laten als je er zin in hebt. Islam, echter.. is niet zo laagdrempelig. En naar mijn ervaring met moslims ook niet zo snel eventjes weer los te laten als je er geen zin meer in hebt. Apostasie is een doodzonde in islam. Eenmaal bekeerd, kan je er niet zomaar even uit zonder dat de mensen in je omgeving (die jou hebben ingeleid) hele harde sociale druk op je uitoefenen. Ook in Nederland.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_210665571
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:02 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Lees. Keuze ligt aan de vrouwen man om wel of geen kinderen te maken. Als zij geen kinderen wensen dan nemen zij daar maatregelen voor zoals gebruik van een condooms etc.
En dat mag van de Koran?
Bij Christelijk geloof lag dat gevoelig.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210665583
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 17:15 schreef Momo het volgende:
Mensen willen graag ergens bijhoren. En moet persoonlijk zeggen dat je bij moslims vaak hartelijk ontvangen wordt met lekker eten en intresse. Deel van mijn familie is streng gereformeerd en daar is het heel duidelijk 1 koekje bij de koffie mentaliteit. Dus snap wel als mensen antwoorden zoeken in geloof ze daar eerder uitkomen. Daarnaast zie ik ook best wat jonge mensen met spiritualiteit bezig zijn, sterrenbeeld, tarot kaarten etc. Mensen zoeken antwoorden.
Dat snap ik. Waarom gaan ze dan geen antwoorden zoeken bij de wetenschap of filosofie? Waarom je heil zoeken bij een club waar absoluut geen ruimte is voor discussies?
pi_210665790
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat snap ik. Waarom gaan ze dan geen antwoorden zoeken bij de wetenschap of filosofie? Waarom je heil zoeken bij een club waar absoluut geen ruimte is voor discussies?
Dit is juist wat je tegenwoordig steeds meer ziet bij de wetenschap. Sommige takken hiervan zijn inmiddels uitgegroeid tot quasi religieuze sekten met allerlei dogma's.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 september 2023 @ 18:42:13 #162
504794 Arabius
Niet actief
pi_210665870
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:04 schreef SpecialK het volgende:

Grote levensveranderingen zoals dit gaan vaker samen met of druk vanuit relaties om te conformeren aan je partner en zijn (of haar) familie of zwaar psychologisch trauma in het verleden waarbij er een breekpunt ontstaat en iemand gaat "huishouden" (alles omgooien).
Wat een onzin. Want iemand kan bijv. niet door interesse en kennis wat groeit in een overtuiging bekeren van X naar Y.

Lijkt mij eerder dat er sprake is van cognitieve dissonantie bij dit nieuws: Dat er mensen zijn die zich bekeren tot een geloof die je zelf bent gaan associëren met iets negatiefs en dus het op deze manier voor jezelf probeert te verklaren: het moet wel "druk" óf "zwaar psychologische trauma" zijn. Iets anders kan het niet zijn.

quote:
Maar als het het laatste is.. en men wordt binnen de gemeenschap aangemoedigd om achter kwetsbare mensen aan te gaan. Dan is dat een probleem probleem. Zeg maar.. serieus genoeg voor brede maatschappelijke aandacht.
Ja, moslims zitten elke vrijdag in een geheim achterkamertje van de moskee samen te spannen om achter kwetsbare mensen aan te gaan. Moslims staan helemaal niet bekend om hun bekeringsdrang en van deur tot deur evangelisatie. Ze moeten het ironisch genoeg hebben van negatief nieuws waardoor mensen zelf nieuwsgierig worden of door aanraking met vriendjes/vriendinnetjes.
pi_210665886
quote:
14s.gif Op zondag 17 september 2023 18:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is juist wat je tegenwoordig steeds meer ziet bij de wetenschap. Sommige takken hiervan zijn inmiddels uitgegroeid tot quasi religieuze sekten met allerlei dogma's.
Wat bedoel je? De sociale 'takken'?
pi_210665912
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 17:27 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Nog wel. Wedje leggen dat dit, zodra conservatief Nederland hier een "bondgenoot" in gaat zien, heel gauw gaat veranderen met betrekking tot het narratief jegens de Islam? :P
Moslims mogen niet wedden. Ze mogen geeneens een levensverzekering afsluiten.
Ben wel benieuwd waarom jij er zo van overtuigd bent dat conservatief Nederland binnenkort vriendjes wil worden met de islam.
pi_210665917
Religies en ideologiën zijn altijd heel enthousiast over bekeerlingen en heel boos over apostaten.
pi_210665924
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd waarom jij er zo van overtuigd bent dat conservatief Nederland binnenkort vriendjes wil worden met de islam.
Ook geen rente ontvangen of betalen.
  zondag 17 september 2023 @ 18:49:58 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210665935
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:40 schreef Bezsen het volgende:
Er is nog nooit een generatie zo depressief, eenzaam, fysiek en mentaal ongezond geweest als de generatie die opgegroeid is in het lege en betekenisloze liberalisme van het huidige Europa.

Daar het Christendom in het Westen ook is verworden tot een individualistisch happy peppy show is het niet verwonderlijk dat mensen opzoek gaan naar een religie waar men trots op kan zijn, richtlijnen voor het individu en maatschappij stelt.
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 17 september 2023 @ 18:54:44 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210665994
NL seculariseert op alle fronten, ook binnen de islam, en gelukkig maar. De tijd dat men op basis van religieuze boeken denkt de maatschappij en het individu te kunnen vertellen hoe te leven is hier ver voorbij. En nee, die tijd komt ook niet meer terug. Mensen hebben de vrijheid geproefd, en die gaan ze niet afstaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210666008
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet mee eens? De opvangcentra puilen uit van wanhopige en verwarde mensen.
Kinderbescherming maakt overuren door links en rechts kinderen te kidnappen waarvan de ouders een iets te harde scheet hebben gelaten.
Psychologen beweren met droge ogen dat deze TBS'er weer rustig op onbegeleid verlof kan.
  zondag 17 september 2023 @ 18:56:21 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210666020
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Kinderbescherming maakt overuren door links en rechts kinderen te kidnappen waarvan de ouders een iets te harde scheet hebben gelaten.
Psychologen beweren met droge ogen dat deze TBS'er weer rustig op onbegeleid verlof kan.
Juist...

Wat heeft dit te maken met religie, en meer in het bijzonder, islam?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210666033
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
  zondag 17 september 2023 @ 18:57:32 #172
504794 Arabius
Niet actief
pi_210666038
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik zie FvD/Baudet toch wel vaker positief over islam/moslims praten (zoals op hun YT kanaal) en idd zelfs spreken van een bondgenootschap als het gaat om bijv. LGBTQ+ lessen voor kinderen en het wantrouwen van de overheid (bijv. tijdens de coronacrisis).
  zondag 17 september 2023 @ 18:58:37 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210666057
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:57 schreef Arabius het volgende:

[..]
Ik zie FvD/Baudet toch wel vaker positief over islam/moslims praten (zoals op hun YT kanaal) en idd zelfs spreken van een bondgenootschap als het gaat om bijv. LGBTQ+ lessen voor kinderen en het wantrouwen van de overheid (bijv. tijdens de coronacrisis).
Hmmja, kinderen aanleren dat er een plek van eeuwige pijn is, waar je vel na opgebrand te zijn weer aangroeit zodat de marteling voor eeuwig door kan gaan is inderdaad vele malen beter voor een tere kinderziel dan zeggen dat er mensen zijn die op hetzelfde geslacht kunnen vallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210666060
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:57 schreef Arabius het volgende:

[..]
Baudet is opportuun, die gebruikt gewoon moslims als hij hun steun kan gebruiken voor zijn agenda, en daarna laat hij ze weer vallen.
  zondag 17 september 2023 @ 18:59:17 #175
504794 Arabius
Niet actief
pi_210666064
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
NL seculariseert op alle fronten, ook binnen de islam, en gelukkig maar. De tijd dat men op basis van religieuze boeken denkt de maatschappij en het individu te kunnen vertellen hoe te leven is hier ver voorbij. En nee, die tijd komt ook niet meer terug. Mensen hebben de vrijheid geproefd, en die gaan ze niet afstaan.
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')