Nee, jij zult niet bepalen wat ik wel of niet mag doen. Je bent hier om discussie te voeren.quote:Op maandag 18 september 2023 09:57 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Je probeert mij te vertellen wat ik wel of niet mag. Zelfs nadat ik je corrigeer. Stop daar lekker mee. Stop ook met je gesluierde beledigingen. Het is heel erg kinderachtig.
Dit zorgt er namelijk voor dat ik niet meer in ga op jouw vragen want je kunt er niet op een fatsoenlijke manier op reageren. Ik hoop dat je dit kunt accepteren.
BNW is verderopquote:Op maandag 18 september 2023 10:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Iedereen weet stiekem wel dat dit een lange weg is naar uiteindelijk een binnenlands gewapende strijd tussen religies (en atheïsten) onderling.
Bijzonder. Maar prima hoor.quote:Op maandag 18 september 2023 09:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Omdat die vraag irrelevant is geef ik daar geen antwoord op.
Precies en hij beweert dat de Imam ook maar eens mens is en dat ieder mens weleens rare dingen zegt. M.a.w. dat we de Imams hun fouten maar moeten vergeven.quote:Op maandag 18 september 2023 10:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, je stellingname is vreemd.
Je doet een Iman die een video maakt waarin hij moslims waarschuwt voor de dag des oordeels als ze met een ontbloot bovenlijf lopen af als iemand die wel eens iets raars zegt .
Het is juist deze denkwijze die gevaarlijk is, en waarvan we jaren verder zeggen, hadden we het toen maar ingezien.quote:
BNW is de ideale plek om dat uit te zoeken.quote:Op maandag 18 september 2023 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is juist deze denkwijze die gevaarlijk is, en waarvan we jaren verder zeggen, hadden we het toen maar ingezien.
Nee ik ga geen discussie voeren met mensen die het niet kunnen laten om in de eerste reactie op mij, mij probeert te framen, vervolgens mij probeert te vertellen wat ik als Moslim wel/niet mag in mijn leven. Dat terwijl je het niet bij het juiste eind hebt en dit blijknaar ook niet toe kunt geven. Dat is namelijk geen discussie voeren. Ook heb je 0 geduld bij het wachten op mijn eventuele reactie en begin je letterlijk na een paar minuten mij al te taggen en te zeuren dat ik voor jouw gevoel niet snel genoeg reageer.quote:Op maandag 18 september 2023 10:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, jij zult niet bepalen wat ik wel of niet mag doen. Je bent hier om discussie te voeren.
En jij bent degene die mij al meerdere keren beledigd hebt. Je eerste reactie naar mij toe was al van een onbeschoftheid die zijn weerga niet kent. Ik moest van jou opbokken.
Nogmaals, hoe kom jij erbij dat conservatief Nederland binnen niet al te lange tijd de islam zal omhelzen?
Dát is namelijk wat JIJ beweerde en ik wil dat je dat toelicht.
Voor het geval dat jij niet weet wat een discussie inhoudt: dat is als twee of meer mensen met elkaar met gedachten wisselen op een rationele manier waarbij steekhoudende argumenten worden aangevoerd.
Maar zodra iemand iets schrijft waar jij geen raad mee weet, schiet je in de slachtofferrol. Vind je dat zelf niet een beetje slap?
Als jij hier niet tegen kunt, moet je zelf opbokken en laten registreren bij een forum met gelijkgestemden.
Hier heb je overduidelijk niks te zoeken.
En alweer wegduiken ipv inhoudelijk te reageren op mijn berichten.quote:Op maandag 18 september 2023 10:52 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nee ik ga geen discussie voeren met mensen die het niet kunnen laten om in de eerste reactie op mij, mij probeert te framen, vervolgens mij probeert te vertellen wat ik als Moslim wel/niet mag in mijn leven. Dat terwijl je het niet bij het juiste eind hebt en dit blijknaar ook niet toe kunt geven. Dat is namelijk geen discussie voeren. Ook heb je 0 geduld bij het wachten op mijn eventuele reactie en begin je letterlijk na een paar minuten mij al te taggen en te zeuren dat ik voor jouw gevoel niet snel genoeg reageer.
Je hebt het dus een beetje verpest voor jezelf. Trek er een les uit.
Moslims en hun lange tenenquote:Op maandag 18 september 2023 10:52 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nee ik ga geen discussie voeren met mensen die het niet kunnen laten om in de eerste reactie op mij, mij probeert te framen, vervolgens mij probeert te vertellen wat ik als Moslim wel/niet mag in mijn leven. Dat terwijl je het niet bij het juiste eind hebt en dit blijknaar ook niet toe kunt geven. Dat is namelijk geen discussie voeren. Ook heb je 0 geduld bij het wachten op mijn eventuele reactie en begin je letterlijk na een paar minuten mij al te taggen en te zeuren dat ik voor jouw gevoel niet snel genoeg reageer.
Je hebt het dus een beetje verpest voor jezelf. Trek er een les uit.
De Imam moet lekker roepen wat hij wil. Daar is hij vrij in toch? Iedereen roept wel eens iets (geks). Jij doet vast ook wel eens. Elke Moslim of niet Moslim moet zelf weten wat hij doet met zijn woorden.quote:Op maandag 18 september 2023 10:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, je stellingname is vreemd.
Je doet een Iman die een video maakt waarin hij moslims waarschuwt voor de dag des oordeels als ze met een ontbloot bovenlijf lopen af als iemand die wel eens iets raars zegt .
Bedankt voor de bevestiging. Een fijne dag gewenst.quote:Op maandag 18 september 2023 10:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En alweer wegduiken ipv inhoudelijk te reageren op mijn berichten.
Bekijk het maar lafaard.
Graag gedaan. Hopelijk leer je hier iets van.quote:Op maandag 18 september 2023 11:03 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging. Een fijne dag gewenst.
Welk punt wil je maken?quote:Op maandag 18 september 2023 08:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Indonesië...
In september 2016 kwam gouverneur Ahok als christen onder vuur te liggen door het citeren van de Koran (Al-Ma'idah, vers 51). Hij zei dat het vers gebruikt werd door politieke tegenstanders om islamitische kiezers te doen geloven dat ze niet voor niet-moslims mogen stemmen. Ahok werd vervolgens blasfemie verweten door zijn tegenstanders. Op 2 december 2016 protesteerden 200.000 conservatieve moslims bij het Nationaal Monument voor zijn arrestatie.[1]
In april 2017 verloor hij de verkiezingen voor een volgende termijn van Anies Baswedan.[2] De uitslag was een triomf voor radicale moslims.
Op 9 mei 2017 werd Ahok veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf vanwege godslastering
Ik kan me dit nog herinneren, er werd toen opgeroepen hem te doden, omdat hij citeerde uit de Koran, wat een niet-moslim niet mag doen....
Een Imam is niet zomaar iemand he?quote:Op maandag 18 september 2023 11:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De Imam moet lekker roepen wat hij wil. Daar is hij vrij in toch? Iedereen roept wel eens iets (geks). Jij doet vast ook wel eens. Elke Moslim of niet Moslim moet zelf weten wat hij doet met zijn woorden.
Net als Hitler toentertijd toch?quote:Op maandag 18 september 2023 11:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De Imam moet lekker roepen wat hij wil. Daar is hij vrij in toch? Iedereen roept wel eens iets (geks). Jij doet vast ook wel eens. Elke Moslim of niet Moslim moet zelf weten wat hij doet met zijn woorden.
Dat valt heel erg mee. Mensen hebben ruimte om hun eigen spiritualiteit vorm te geven. Alleen hebben ze niet meer de ruimte om die normen en waarden op te dringen aan anderen. En dat lijkt al een frustrerend iets te zijn voor religieuzen. Maar het is logisch dat je dat in een pluriforme samenleving gedwongen bent te doen.quote:Op maandag 18 september 2023 04:09 schreef HiZ het volgende:
Ik begrijp het wel een beetje. Hier in het Westen zijn we heel hard tekeer gegaan tegen alles wat maar een beetje rook naar het metafysische.
Ik heb religieuze begrafenissen en a-religieuze begrafenissen bijgewoond. In Nederland, In Thailand. etc..quote:En voorzover we er nog ruimte voor hebben overgelaten is het gestript van elk soort ritueel. Als je wel eens bij de
begrafenis van een a-religieuze omgeving bent geweest weet je ongeveer waar ik het over heb. Het is van een zodanige leegte dat de bijeenkomst meestal geen enkel nut meer lijkt te dienen bij de verwerking van verlies.
Ja ik merk in dit topic dat het hip is om te denken datquote:Het lastige is echter dat mensen rituelen nodig hebben voor zingeving. Het is dus helemaal niet raar dat zoveel mensen zo senang zijn in een religie die wel wat beters te doen heeft dan de eigen waarden over boord te zetten. Zo'n plek waar je je warm kunt voelen en deel van een gemeenschap.
Neen, de Imams moeten eens geleerd worden om normale mensen niet te kwetsen met hun uitspraken, waardoor Geert Wilders beveiliging nodig heeft.quote:Op maandag 18 september 2023 11:01 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 september 2023 11:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Net als Hitler toentertijd toch?
Lekker zelf weten.
Niet per se meer of minder dan die van andere Imams. Elke Moslim is gelijk in de ogen van Allah. Imam of niet. Er bestaan ook echt ontzettend veel Imams. Sommige hebben nauwelijks volgelingen en sommige hebben er miljoenen.quote:Op maandag 18 september 2023 11:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een Imam is niet zomaar iemand he?
Zijn woorden hebben meer gewicht dan die van mij, en hij stuurt daarmee wel aan hoe moslims zich moeten gedragen.
En als individu kun je van alles willen, maar vanuit de groep ervaar je wèl bepaalde druk.
Het feit dat hij beveiliging nodig heeft is erg jammer want mensen die hem wat willen aandoen om zijn woorden hebben in mijn inziens de boodschap niet begrepen. Veel Imams zullen het daar met mij over eens zijn. Andere Imams zullen mij vervloeken. Ik leg dat naast mij neer. Je kunt niet iedereen blij maken.quote:Op maandag 18 september 2023 12:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen, de Imams moeten eens geleerd worden om normale mensen niet te kwetsen met hun uitspraken, waardoor Geert Wilders beveiliging nodig heeft.
En andere of ongelovigen dan?quote:Op maandag 18 september 2023 12:31 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
[..]
Niet per se meer of minder dan die van andere Imams. Elke Moslim is gelijk in de ogen van Allah. Imam of niet. Er bestaan ook echt ontzettend veel Imams. Sommige hebben nauwelijks volgelingen en sommige hebben er miljoenen.
Ik hoor de woorden van een ander, (en dit geval de Imam) en beslis of ik daar wat mee doe of niet doe. Dit advies zou ik iedereen willen mee geven als het gaat om luisteren naar de woorden van een ander. En dan is het aan hen of zij daar wat mee willen doen of niet.
Dat besef is toch niet zo ingewikkeld?
Je stelt dat iedere moslim individueel zijn keuzes maakt, en dat anderen daar niet over oordelen.quote:
In de ogen van Allah wellicht, maar niet altijd in de ogen van andere moslims.quote:Op maandag 18 september 2023 12:31 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
[..]
Niet per se meer of minder dan die van andere Imams. Elke Moslim is gelijk in de ogen van Allah. Imam of niet. Er bestaan ook echt ontzettend veel Imams. Sommige hebben nauwelijks volgelingen en sommige hebben er miljoenen.
Ik hoor de woorden van een ander, (en dit geval de Imam) en beslis of ik daar wat mee doe of niet doe. Dit advies zou ik iedereen willen mee geven als het gaat om luisteren naar de woorden van een ander. En dan is het aan hen of zij daar wat mee willen doen of niet.
Dat besef is toch niet zo ingewikkeld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |