Er zijn nog 232 punten te halen, je vergeet de snelste rondes ook daadwerkelijk mee te tellenquote:Op zondag 17 september 2023 01:41 schreef Red_85 het volgende:
Als Max de GP niet wint, laat dan een Ferrari maar winnen. Uiteindelijk gaat het om de wereldtitel.
Als ik het goed bereken zijn er nog 224 punten te behalen door iemand die alles wint en snelste ronde rijdt. Dat betekend dat alles onder de nr.4 in het wk mathematisch uitgeschakeld is. Max moet voor Checo blijven en Hamilton en Alonso mogen niet het volle pond mee naar huis nemen.
Dan komt alles goed.
Dat zie ik niet gebeuren, uiteindelijk hebben ze dit weekend gewoon niet de juiste afstelling kunnen vinden.quote:Op zondag 17 september 2023 08:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Max gaat hier punten pakken, maar winst... ik denk het niet. Als hem dat lukt... ongekend.
en daarbij is dit circuit ook gewoon kut om in te halenquote:Op zondag 17 september 2023 09:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren, uiteindelijk hebben ze dit weekend gewoon niet de juiste afstelling kunnen vinden.
Ik denk dat hij op zich wel tot plek 6 of 7 kan opschuiven. Daarna heeft hij geluk nodig met een SC. Vorig jaar reed hij ook ineens 5e en kwam er een SC. Daarna ging het mis met het inhalen van Norris, anders had hij denk ik ook een podium gepakt. Maar alles valt of staat natuurlijk met of de racepace überhaupt redelijk is.quote:Op zondag 17 september 2023 09:11 schreef Ferdii het volgende:
[..]
en daarbij is dit circuit ook gewoon kut om in te halen
Had ik al wel een beetje verwacht.quote:Op zondag 17 september 2023 09:29 schreef Tekaschi het volgende:
Geen Strollie deze race
https://www.gpblog.com/nl(...)in-kwalificatie.html
Ik denk eerder dat volgende week Stroll weer rijdt en anders geef Drugovich een kansquote:Op zondag 17 september 2023 09:32 schreef PS. het volgende:
[..]
Had ik al wel een beetje verwacht.
Vandoorne volgende week in Japan?
Beide is prima, ik ben wel eens benieuwd hoe die mannen er voor staan tov Stroll, die gewoon niet zo heel goed is.quote:Op zondag 17 september 2023 09:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat volgende week Stroll weer rijdt en anders geef Drugovich een kans
Geen strollebolliequote:Op zondag 17 september 2023 09:29 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Scheelt weer een safety car
Ik heb bij stroll vaak het idee dat het hem echt totaal niet interesseertquote:Op zondag 17 september 2023 09:35 schreef PS. het volgende:
[..]
Beide is prima, ik ben wel eens benieuwd hoe die mannen er voor staan tov Stroll, die gewoon niet zo heel goed is.
Jij wilt niet geloven dat Verstappen slechter is op stratencircuits maar je wilt natuurlijk wel geloven dat Perez beter is op stratencircuits. Het mes snijdt natuurlijk 2 kanten en Perez vs Verstappen op conventionele circuits is heel duidelijk in het voordeel van Verstappen. Op stratencircuits is dat verschil een pak kleiner. Ook vreemd dat Ricciardo datzelfde had in z’n RedBull tijd. Gewoon erg goede resultaten in bijv. Monaco terwijl Verstappen daar aan het klooien was. Natuurlijk kwam dat door kwallificatiebeest Ricciardo die z’n onaantastbare kwalificatiestatus verloor toen hij vertrok bij RedBull. Voor sommige mensen hier is het schijnbaar moeilijk te bevatten dat Verstappen z’n voorkeuren heeft, en dus ook z’n betere en zwakkere punten. Misschien past z’n rijstijl beter bij snelle banen…???quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Of hij een baan fijn vindt of niet zegt niets over of hij er succesvol kan zijn of niet, gast. Miami vindt hij ongetwijfeld ook niks en toch wint hij beide edities tot nu toe.
Edit: daarbij heeft hij 2 van de afgelopen 3 edities van Monaco gewonnen, eindigde hij een Djedda 2x 2e en 1x eerste, waar hij de laatste editie ook had gewonnen als hij geen technisch probleem in de kwalificatie had gehad en in Baku had hij ook 2 van de laatste 3 edities gewonnen zonder klapband.
Ik geloof er dus niks van dat hij op stratencircuits slechter is dan op gewone. Dat hij het leuker vindt is wat anders.
quote:“I personally don’t really enjoy street circuits so probably there’s something in that,” Verstappen told reporters. “I more prefer the fast corners but that’s how it goes, you have a few street circuits and a few normal tracks as well.
“I think some tracks probably suit you a bit better and probably for Checo, his driving style and the way he likes the car probably suits street circuits a bit better.”
Echt een vechter is het niet nee. Daarom zie ik liever iemand die wel gemotiveerd is.quote:Op zondag 17 september 2023 09:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik heb bij stroll vaak het idee dat het hem echt totaal niet interesseert
Of hij wel of geen goede prestatie wegzet
Hij heeft zijn momenten om vervolgens weer eens iets totaal doms te doen. En dit seizoen rijd Alonso hem aan gort....quote:Op zondag 17 september 2023 09:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik heb bij stroll vaak het idee dat het hem echt totaal niet interesseert
Of hij wel of geen goede prestatie wegzet
Zeg dat maar tegen papaquote:Op zondag 17 september 2023 09:52 schreef PS. het volgende:
[..]
Echt een vechter is het niet nee. Daarom zie ik liever iemand die wel gemotiveerd is.
Monaco was Verstappen altijd al snel maar raakte vaak een muurtje. Toen hij dat kon vermijden was het winst, P3 en winst. Maar straten circuits zijn natuurlijk niet echt circuits waar een F1 auto tot z'n recht komt.quote:Op zondag 17 september 2023 09:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij wilt niet geloven dat Verstappen slechter is op stratencircuits maar je wilt natuurlijk wel geloven dat Perez beter is op stratencircuits. Het mes snijdt natuurlijk 2 kanten en Perez vs Verstappen op conventionele circuits is heel duidelijk in het voordeel van Verstappen. Op stratencircuits is dat verschil een pak kleiner. Ook vreemd dat Ricciardo datzelfde had in z’n RedBull tijd. Gewoon erg goede resultaten in bijv. Monaco terwijl Verstappen daar aan het klooien was. Natuurlijk kwam dat door kwallificatiebeest Ricciardo die z’n onaantastbare kwalificatiestatus verloor toen hij vertrok bij RedBull. Voor sommige mensen hier is het schijnbaar moeilijk te bevatten dat Verstappen z’n voorkeuren heeft, en dus ook z’n betere en zwakkere punten. Misschien past z’n rijstijl beter bij snelle banen…???
https://www.total-motorsp(...)rcuit-advantage/amp/
[..]
Een rijder wel.quote:Op zondag 17 september 2023 10:11 schreef franske19 het volgende:
[..]
Monaco was Verstappen altijd al snel maar raakte vaak een muurtje. Toen hij dat kon vermijden was het winst, P3 en winst. Maar straten circuits zijn natuurlijk niet echt circuits waar een F1 auto tot z'n recht komt.
Wat een heugelijke dag.quote:Op zondag 17 september 2023 10:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ twitter ]
Van harte gefeliciteerd en een fijne verjaardag!
Schijnt dat RedBull beide vloeren hier heeft getest en het verschil daartussen verwaarloosbaar was, of dat de nieuwe vloer zelfs iets beter/sneller was.quote:Op zaterdag 16 september 2023 16:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat ik al zei dus. Voor de eventueel onwetenden, mochten die hier lezen, TD staat voor technical directive die voor deze GP door de FIA is gegeven waar alle auto's aan moeten voldoen en daar vielen voor een paar teams verplichte aanpassingen aan de vleugels onder en voor Red Bull de vloer.
En low en behold, ineens is de Red Bull nergens.
Deze uitslag heeft niets te maken met het circuit wat de auto niet zou liggen. Zoveel pace scheelt dat niet.
Complete dominante van Red Bull is door deze TD de nek omgedraaid. Ik verwacht een lastige rest van het seizoen. Niet dat beide Bulls er nu elke GP uit liggen in Q2, maar wel knokken voor de eerste twee startrijen.
Understood, we are checking.....quote:
Thanks, eindelijk een beetje waardering voor al het werk.quote:Op zondag 17 september 2023 10:15 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Kijk maar in de OP die @:PS. gemaakt heeft.
quote:
Na de race kunnen we er pas meer over zeggen. Las ergens een comment op YouTube waarin een nogal een valide reden werd genoemd. Dat hier Red Bulls normaalgesproken sterke punt , het relatief zuinig omgaan met de banden, hen parten speelt. Dat er daardoor weinig van de banden wordt gevraagd en ze die daarom niet op de juiste temperatuur kunnen krijgen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Ferrari's die toch bekend staan als bandenvreters.quote:Op zaterdag 16 september 2023 16:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat ik al zei dus. Voor de eventueel onwetenden, mochten die hier lezen, TD staat voor technical directive die voor deze GP door de FIA is gegeven waar alle auto's aan moeten voldoen en daar vielen voor een paar teams verplichte aanpassingen aan de vleugels onder en voor Red Bull de vloer.
En low en behold, ineens is de Red Bull nergens.
Deze uitslag heeft niets te maken met het circuit wat de auto niet zou liggen. Zoveel pace scheelt dat niet.
Complete dominante van Red Bull is door deze TD de nek omgedraaid. Ik verwacht een lastige rest van het seizoen. Niet dat beide Bulls er nu elke GP uit liggen in Q2, maar wel knokken voor de eerste twee startrijen.
Dit ja, in Japan weten we meer, als het daar ook niet loopt dan kan je misschien denken dat het TD nadelig voor Red Bull zou zijn, dit circuit is daar te specifiek voor.quote:Op zondag 17 september 2023 10:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Na de race kunnen we er pas meer over zeggen. Las ergens een comment op YouTube waarin een nogal een valide reden werd genoemd. Dat hier Red Bulls normaalgesproken sterke punt , het relatief zuinig omgaan met de banden, hen parten speelt. Dat er daardoor weinig van de banden wordt gevraagd en ze die daarom niet op de juiste temperatuur kunnen krijgen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Ferrari's die toch bekend staan als bandenvreters.
Pluspunt is dat we daarmee hopelijk een WDC in het walgelijke Qatar kunnen voorkomenquote:Op zondag 17 september 2023 10:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Schijnt dat RedBull beide vloeren hier heeft getest en het verschil daartussen verwaarloosbaar was, of dat de nieuwe vloer zelfs iets beter/sneller was.
Ik verwacht RedBull gewoon weer op 1 in Suzuka, misschien met een kleiner verschil omdat bij RedBull de focus al op 2024 ligt.
Dit heb ik Horner na de kwalificatie ook horen zeggen bij Sky Sportsquote:Op zondag 17 september 2023 10:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Schijnt dat RedBull beide vloeren hier heeft getest en het verschil daartussen verwaarloosbaar was, of dat de nieuwe vloer zelfs iets beter/sneller was.
Ik verwacht RedBull gewoon weer op 1 in Suzuka, misschien met een kleiner verschil omdat bij RedBull de focus al op 2024 ligt.
Beter van niet want dan wordt het een Lancering de muur in, geef hem weinig kans vandaag maar dat is ook wel weer eens leuk, als we maar een mooie race krijgen.quote:Op zondag 17 september 2023 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verstappen moet nu al bezig zijn met volgend seizoen.
Als hij niet crasht dan lijkt me dat geen probleem, podium is wel een ander verhaal.quote:Op zondag 17 september 2023 10:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Denk dat Max heel blij moet zijn als ie in de punten finisht.
Ik hou sowieso rekening met een muurtje voor Verstappen uit frustratie vandaag.quote:Op zondag 17 september 2023 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beter van niet want dan wordt het een Lancering de muur in, geef hem weinig kans vandaag maar dat is ook wel weer eens leuk, als we maar een mooie race krijgen.
Door de nieuwe vloer en vleugelregels is Red Bull een middenmotor team geworden.quote:Op zondag 17 september 2023 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als hij niet crasht dan lijkt me dat geen probleem, podium is wel een ander verhaal.
Frustratie heeft hij toch weinig meer, dat is toch wel het volwassen worden, al helpt alles winnen daar ook wel bijquote:Op zondag 17 september 2023 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hou sowieso rekening met een muurtje voor Verstappen uit frustratie vandaag.
middenmotorquote:Op zondag 17 september 2023 11:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Door de nieuwe vloer en vleugelregels is Red Bull een middenmotor team geworden.
OK Sherlock, dom geleuter anders hadden ze niet beide vloeren geprobeerd.quote:Op zondag 17 september 2023 11:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Door de nieuwe vloer en vleugelregels is Red Bull een middenmotor team geworden.
Groot ingezet op Verstappen P1.quote:Op zondag 17 september 2023 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als hij niet crasht dan lijkt me dat geen probleem, podium is wel een ander verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |