Implosie van het land bij gebrek aan geld, mensen die het werk kunnen doen, materiaal om de industrie draaiende te houden (kogellagers, onderhoud vliegtuigen, treinen, olie platforms), meerdere volkeren die zich afscheiden omdat het Russische leger te zwak is om ze nog te onderdrukken, meerdere facties die met elkaar strijden om de machtquote:Op zondag 17 september 2023 09:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland Oekraïe aanvallen als het een Navo lid is? Als Rusland kapot moet, lijkt me de enige oplossing het nucleaire arsenaal op gooien, of wat stel je voor?
Ff de feiten op een rij voor je:quote:Op zondag 17 september 2023 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan je ook van Erdogan zeggen. De ene zijn terrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder. Je kan e.e.a. ook in context zien van het bredere Koerden verhaal.
Ik vind het slecht dat Erdogan de NATO toetreding van Zweden koppelt aan zijn binnenlandse kinderachtige spelletjes met de Koerden.
Het hele Koerden verhaal is idioot. Dat is echt groter dan Turkye en het Zweedse NATO lidmaatschap. .quote:Op zondag 17 september 2023 12:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ff de feiten op een rij voor je:
Erdoğan is het staatshoofd van een Navo lid waartegen de PKK een oorlog voert. Zweden heeft recentelijk hun wetten aangepast om de pkkk te bestrijden, so they say, dit heeft geresulteerd dat 1 PKK guy is uitgeleverd naar Turkije. Ondanks die aangepaste wet wordt er in Stockholm een conference gehouden van het PKK leiderschap. Zweden faciliteert PKK rallys in het land. Tegelijkertijd verwacht Zweden dat Turkije, Zweden welkom heet in de Navo met als potentiële resultaat dat Turkse soldaten gaan sterven voor een land dat PKK activiteiten faciliteert.
Zie jij niet in hoe idioot dit klinkt?
Kijken of kadyrov junior langs Putin gaat om zijn vaders plek in te nemen.quote:Op zondag 17 september 2023 12:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kadyrov is dood, gaat het gerucht op X
https://twitter.com/osint(...)kuqDkDUPQ2NCbF81GvPg
Ik vind vrijheid van meningsuiting ook veel belangrijker dan religieuze gevoeligheden. Religieuzen proberen andersdenkenden alleen maar te beperken, en maken zelf gebruik van vrijheid van meningsuiting om dat te bewerkstelligen.quote:Op zondag 17 september 2023 12:47 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Ik heb een aantal Noorse en Zweedse mensen gesproken over de koranverbrandingen, ondanks dat ik zo voorzichtig en neutraal mogelijk ben gebleven ze allemaal gemeen dat hun emoties erg hoog opliepen en dat ze het ervaren als dat Turkije hun wil aan ze oplegt. Ze zeggen ook dat Erdogan nooit iets zou accepteren waar de Zweedse mensen zich aan storen binnen Turkije. Ze vinden vrijwel allemaal dat het onzin is om Koran te verbranden maar vinden ook dat ze die vrijheid moeten blijven houden omdat het vrije meningsuiting is.
Dat ze daarmee landen of gelovigen raken boeit hun niets ("ze moeten er maar mee leren leven"). Sommigen van hun vertelden mij dat ze geen haast hebben om bij NAVO te komen en dat het goed zat omdat ze omringt worden door NAVO landen en prima jaren wilden wachten tot Erdogan het blokkeren opgaf.
De enige weg om dit te stoppen is toch echt om het in de wet op te nemen en daar heb ik een hard hoofd in omdat dit ongelofelijk gevoelig ligt. Veel gevoeliger dan ik aanvankelijk dacht.
Heb je die PKK = Koerden framequote:Op zondag 17 september 2023 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het hele Koerden verhaal is idioot. Dat is echt groter dan Turkye en het Zweedse NATO lidmaatschap. .
Mooi plekje bij het raam, kopje thee erbijquote:Op zondag 17 september 2023 12:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kijken of kadyrov junior langs Putin gaat om zijn vaders plek in te nemen.
Zowel in 2008 als 2018 heeft het HbJ-EU al aangegeven dat het op de lijst zetten van de PKK onzorgvuldig is gebeurd. Onder andere omdat vragen om taalles al werd gezien als terrorisme.quote:Op zondag 17 september 2023 12:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ff de feiten op een rij voor je:
Erdoğan is het staatshoofd van een Navo lid waartegen de PKK een oorlog voert. Zweden heeft recentelijk hun wetten aangepast om de pkkk te bestrijden, so they say, dit heeft geresulteerd dat 1 PKK guy is uitgeleverd naar Turkije. Ondanks die aangepaste wet wordt er in Stockholm een conference gehouden van het PKK leiderschap. Zweden faciliteert PKK rallys in het land. Tegelijkertijd verwacht Zweden dat Turkije, Zweden welkom heet in de Navo met als potentiële resultaat dat Turkse soldaten gaan sterven voor een land dat PKK activiteiten faciliteert.
Zie jij niet in hoe idioot dit klinkt?
Ik hoop dat dit waar is. Als dit zo is gaat Rusland er zelf wel over berichten want ze kunnen moeilijk hetzelfde doen als in "Weekend at Bernie's".quote:Op zondag 17 september 2023 12:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kadyrov is dood, gaat het gerucht op X
https://twitter.com/osint(...)kuqDkDUPQ2NCbF81GvPg
quote:Op zondag 17 september 2023 12:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik word dagelijks beledigt in mijn intelligentie door gelovigen
De PKK is veroorzaakt door het bestaan van Koerden en hoe daar mee omgegaan word. Niet andersom.quote:
Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Nergens in de wereld. Overal wordt die vrijheid afgebakend. İn buurland Finland gaat de politie in koran verbrandingen in het openbaar niet faciliteren bv.quote:Op zondag 17 september 2023 12:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind vrijheid van meningsuiting ook veel belangrijker dan religieuze gevoeligheden. Religieuzen proberen andersdenkenden alleen maar te beperken, en maken zelf gebruik van vrijheid van meningsuiting om dat te bewerkstelligen.
Ik word dagelijks beledigt in mijn intelligentie door gelovigen, maar dan moet IK niet zeuren. Hypocriet wat?
Geweldige filmquote:Op zondag 17 september 2023 12:57 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit waar is. Als dit zo is gaat Rusland er zelf wel over berichten want ze kunnen moeilijk hetzelfde doen als in "Weekend at Bernie's".
[ afbeelding ]
Het is niet aan gelovigen om mijn vrijheid van meningsuiting te beperken. Ze mogen van mij eerst bewijzen dat er een God is, vervolgens dat daar HUN religie bij hoort, en dan begint de discussie pas.quote:Op zondag 17 september 2023 13:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Nergens in de wereld. Overal wordt die vrijheid afgebakend. İn buurland Finland gaat de politie in koran verbrandingen in het openbaar niet faciliteren bv.
Zag ook al dode Wagner leden langskomen op Twitter uit ik meen Mali waar al Qaida Isis en wat niet bij de hoofdstad opereren. Afrika is een shit show dat alleen maar erger gaat worden met alle machtstrugglesquote:Op zondag 17 september 2023 12:56 schreef oheng het volgende:
Het gaat ook lekker voor rusland in Afrika. Grey Zone meldt:
"Recently, on public display, we saw the story of what happened in Syria, when a plane with “Wagner contractors” was returning from Africa to Syria, it was decided to prevent its landing at a Syrian airfield by any means, even using military aircraft.The “musicians” were ready to strike the ministry’s facilities in Libya in response. A number of representatives of the ministry came to other “orchestra” facilities in Syria, where they set the conditions for staying in the country, or rather the lack thereof. Some were told almost verbatim - we will crush you here anyway.
Now, in just over a week, two Wagner Mi-8 helicopters, one Su-25 attack aircraft and an An-26 transport aircraft have crashed in Africa. Some of the aircraft suddenly crashed due to technical malfunctions, while others due to impact from the ground."
Tldr; Wagner vliegtuigen vallen bij bosjes uit de lucht, Wagner verdenkt het russische MoD.
Wat een perfect gebalanceerde boodschap. Niet te streng, niet te lief.quote:Op zondag 17 september 2023 13:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Mag het PKK/Koerden/Turken-gepraat verder in het daarvoor bestemde topic, ajb?
Daar is Finland dan ook geheel vrij in.quote:Op zondag 17 september 2023 13:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Nergens in de wereld. Overal wordt die vrijheid afgebakend. İn buurland Finland gaat de politie in koran verbrandingen in het openbaar niet faciliteren bv.
Ze leveren al 155mm granaten via de VS.quote:Op zondag 17 september 2023 13:05 schreef BEFEM het volgende:
Zal het leveren van wapens door Noord-Korea aan Rusland zorgen voor dat Zuid-Korea gaat leveren aan Oekraïne?
Afknallen van leraren / ambtenaren, zou dat vallen onder terrorisme?quote:Op zondag 17 september 2023 12:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zowel in 2008 als 2018 heeft het HbJ-EU al aangegeven dat het op de lijst zetten van de PKK onzorgvuldig is gebeurd. Onder andere omdat vragen om taalles al werd gezien als terrorisme.
Ik kan me voorstellen dat Zweden Erdogan in zijn sop laat gaarkoken met zijn eisen, gedraai en geflipflop. Het Amerikaanse Congres moet de F16 deal nog bekrachtigen. Turkije heeft die vliegtuigen harder nodig dan Zweden de NAVO.
Ik meen iets gelezen te hebben dat ZK zichzelf niet wil verzwakken omdat NK nog altijd een zeer gevaarlijke buurland is. Als dit zo is, dan hoeven we niets bijzonders te verwachten van ZK los van wat ammo.quote:Op zondag 17 september 2023 13:05 schreef BEFEM het volgende:
Zal het leveren van wapens door Noord-Korea aan Rusland zorgen voor dat Zuid-Korea gaat leveren aan Oekraïne?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |