abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210807923
Het geen idee hebben wat je in huis haalt ook. Zeker met kinderen. Een psycho muscle op 4 poten die niet strak kan nadenken. Ze leven vast ook goed samen met katten.
pi_210813429
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 23:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De update zit helaas achter een betaalmuur, maar het aanvallen van paarden en doodbijten van een alpaca is blijkbaar geen reden om honden niet terug te geven:

https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20230930_52607414
Man man man, dit land...
  woensdag 4 oktober 2023 @ 08:40:57 #178
46794 Berkery
Fat bastard
pi_210829996
Tweede Kamer wil fok- en houdverbod voor bijtgevaarlijke honden

quote:
Haverkort wil met het fok- en houdverbod het aantal incidenten terugdringen. Hij kiest daarbij bewust niet voor het verbieden van rassen. ''We willen dat honden op basis van kenmerken worden verboden'', zegt hij. ''Als we rassen aanwijzen zijn er altijd fokkers die met nieuwe kruisingen komen die dan niet onder het verbod vallen. Dat moeten we voorkomen."
Ik vraag me wel af hoe ze dat juridisch dicht gaan timmeren.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_210830106
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:40 schreef Berkery het volgende:
[..]
Die RAD was al niet succesvol. Zal met dit niet anders zijn. Of net een paar mensen afschrikken om die ene hond niet te kopen. Maar verder…
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_210830125
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:40 schreef Berkery het volgende:
[..]
Juist het werken met lijsten van verboden rassen is heel lastig handhaafbaar. Het is al heel wat om niet meer met hondenrassen te werken maar met (fysieke) kenmerken. Al die kruisingen die net niet binnen een rasstandaard passen zijn toch een beetje de designer drugs van de hondenfokkerij.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:11:57 #181
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210830145
Ik vind het helemaal prima, maar men kan natuurlijk de mooiste plannen bedenken, helemaal strak afgekaderd, als er niet gehandhaafd kan worden dan sta je er nog steeds hetzelfde voor met zijn allen.

Een simpel iets als een muilkorfplicht lukt al niet...
pi_210830197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:11 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind het helemaal prima, maar men kan natuurlijk de mooiste plannen bedenken, helemaal strak afgekaderd, als er niet gehandhaafd kan worden dan sta je er nog steeds hetzelfde voor met zijn allen.

Een simpel iets als een muilkorfplicht lukt al niet...
Is ook niet te handhaven, nee.
pi_210830389
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:09 schreef recursief het volgende:

[..]
Juist het werken met lijsten van verboden rassen is heel lastig handhaafbaar. Het is al heel wat om niet meer met hondenrassen te werken maar met (fysieke) kenmerken. Al die kruisingen die net niet binnen een rasstandaard passen zijn toch een beetje de designer drugs van de hondenfokkerij.
Ik ben wel benieuwd naar de fysieke kenmerken waarmee ze dan gaan werken en hoe controleren ze dit. Zijn er al landen die het op deze manier doen ter voorbeeld?

Stel ze kijken naar de breedte of kracht van de kaakspieren of de bijtkracht en stellen hier een norm voor. Een Bordeauxdog (geen hr-hond) heeft een hogere bijtkracht dan een pitbull of stafford.

Ook het 'niet loslaten' wordt lastig om als kenmerk aan te merken. Het is immers, wetenschappelijk, een fabel dat pitbulls niet loslaten. De kaak kan niet letterlijk op slot, door de spierkracht kunnen ze wel langer vasthouden. Echter dat kan een leonberger of herder ook.

Ook het kenmerk 'scheuren' wordt best een lastige. Dat is weer een kenmerk wat je bij meer terriërs ziet, ook Jack Russels doen dat.

En hoe gaan ze het controleren en monitoren. Komt er vooraf een lijst waar fokkers zich aan moeten houden? Hoe controleren ze kruisingen?

Ik ben zeker voor maatregelen m.b.t. de designer bully's, maar ben wel benieuwd hoe dit dan wordt vormgegeven en vooral gehandhaafd.
pi_210830722
Zo maar eens lekker wandelen met mijn bloeddorstige en angstaanjagende en levensgevaarlijk hond :7
pi_210830737
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 10:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Zo maar eens lekker wandelen met mijn bloeddorstige en angstaanjagende en levensgevaarlijk hond :7
Fijne wandeling.
Wij gaan zo lekker een visje halen met de honden O+
pi_210830756
Vanmiddag mag ze mee naar de dierenwinkel, wat lekkers uitzoeken.
  Spellchecker woensdag 4 oktober 2023 @ 13:01:35 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210831804
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 10:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vanmiddag mag ze mee naar de dierenwinkel, wat lekkers uitzoeken.
Een kuikentje?
Of een konijn?
pi_210831827
Ze heeft vanochtend in de uiterwaarden al een muis gehad, en een vlinder :D

Kijk wel straks, misschien wat lekkers, of een nieuw speeltje.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 oktober 2023 @ 13:23:41 #189
7889 tong80
Spleenheup
pi_210831989
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 13:03 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ze heeft vanochtend in de uiterwaarden al een muis gehad, en een vlinder :D

Kijk wel straks, misschien wat lekkers, of een nieuw speeltje.
Uiterwaarden ? Bommelerwaard ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210832009
Nee meer in de buurt van Nijmegen.
Langs de Maas.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 15:27:49 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210833156
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:43 schreef FYazz het volgende:
...

Ook het 'niet loslaten' wordt lastig om als kenmerk aan te merken. Het is immers, wetenschappelijk,
Dat heb jij daar vast wel een wetenschappelijke bron voor. :)
quote:
een fabel dat pitbulls niet loslaten. De kaak kan niet letterlijk op slot, door de spierkracht kunnen ze wel langer vasthouden. Echter dat kan een leonberger of herder ook.

...
Het gaat er niet om dat het een letterlijk fysiek kunstje is, het gaat erom dat ze niet loslaten. Chihuahua's, herders en ik kunnen dat ook. Het gaat erom dat ze het doen en dat die neiging erin gefokt is. Dat is bij chihuahua's, herders en mij niet het geval.

Het hele argument van "ja maar dat bestaat helemaal niet dat die kaak letterlijk op slot gaat" is zo'n typische uitspraak van de pitbull-lobby die niks bewijst of ontkracht.
pi_210833295
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-verenigd-koninkrijk

Man 54 doodgebeten in Engeland door Bully XL
  Trouwste user 2022 woensdag 4 oktober 2023 @ 15:49:09 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_210833355
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 13:27 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Nee meer in de buurt van Nijmegen.
Langs de Maas.
Ook mooi. Ik vind Nijmegen een Bommel in het groot. Fijne stad.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210833617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 15:49 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ook mooi. Ik vind Nijmegen een Bommel in het groot. Fijne stad.

Ik was er pas in de zomer. Kende het al een beetje. Maar ENORM veel horeca.
pi_210833648
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 16:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik was er pas in de zomer. Kende het al een beetje. Maar ENORM veel horeca.
Zoiets als Stratumseind?
pi_210833656
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 15:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat heb jij daar vast wel een wetenschappelijke bron voor. :)
[..]
Het gaat er niet om dat het een letterlijk fysiek kunstje is, het gaat erom dat ze niet loslaten. Chihuahua's, herders en ik kunnen dat ook. Het gaat erom dat ze het doen en dat die neiging erin gefokt is. Dat is bij chihuahua's, herders en mij niet het geval.

Het hele argument van "ja maar dat bestaat helemaal niet dat die kaak letterlijk op slot gaat" is zo'n typische uitspraak van de pitbull-lobby die niks bewijst of ontkracht.
Hmmm, volgens mij is mijn reactie heel duidelijk en genuanceerd en begrijp je me helaas toch niet.
Ik ben absoluut niet aan het lobbyen voor bully's, ik ben helemaal geen fan van dit soort honden en wat mij betreft mogen ze verboden worden.

Het enige wat ik zeg is dat het een fabel is dat een hondenkaak op slot kan gaan, wat vaak gedacht wordt bij bully's. Dat kan letterlijk niet en dus kan dit ook niet als kenmerk gehanteerd worden. Niets meer, niets minder.

Verder ook dat als je gaat kijken naar afzonderlijke kenmerken mogelijk honden die nu niet als hr-hond worden gezien wel kenmerken vertonen die hetzelfde zijn als van een bully of rottweiler. De Bordeauxdog die harder bijt, de terriers die ook scheuren, de mechelse herder die niet loslaat etc.
Er zal dus een soort mix van kenmerken bepaald moeten worden om de bully en rottweilers te weren, maar de herder, bordeauxdog niet.
Ik ben gewoon benieuwd hoe dit tot stand komt en hoe ze dit gaan controleren en handhaven..
pi_210833666
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 16:29 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Zoiets als Stratumseind?
Dat is in Eindhoven. Lijkt er misschien op? In Nijmegen viel het mij echt op. Zeker rond Waalkade. Plein 1944 heb ik totaal gemist zelfs.
pi_210833670
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 16:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat is in Eindhoven. Lijkt er misschien op?
Ja dat vraag ik dus of het erop lijkt.
pi_210833694
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 16:32 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja dat vraag ik dus of het erop lijkt.
Ik begin niet over een specifiek uitgaansgebied in Eindhoven wat ik niet ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')