Na Scheer en Foppen en Dixons zal er weer een fysieke electronicazaak uit het straatbeeld verdwijnen. Dit gaat meestal niet de goede kant op voor dit soort zaken.quote:Elektronicaketen BCC staat op omvallen. De eigenaar van BCC, de Mirage Retail Groep, heeft uitstel van betaling aangevraagd bij de rechtbank van Amsterdam. Uitstel van betaling is doorgaans de opmaat van een faillissement.
Het bedrijf zegt te maken te hebben met "aanhoudende en toenemende zware marktomstandigheden". Twee bewindvoerders gaan de komende tijd kijken naar de toekomstmogelijkheden voor activiteiten van BCC, zo meldt de keten.
Tijdens de surseance blijven de winkels en webshop van BCC open en blijft BCC producten thuisbezorgen en installeren, zegt het bedrijf. Ook de medewerkers behouden hun baan en salaris. Maar in elk geval twee winkels in Amsterdam zijn vandaag "wegens omstandigheden" dicht.
In het FD zegt Mirage Retail-eigenaar Michiel Witteveen dat het verdienmodel van BCC niet meer klopt. "Huur, lonen en energie zijn allemaal duurder geworden. Om geld te verdienen moet je simpelweg hogere marges maken, maar grote leveranciers weigeren in die richting te bewegen." Ook geven consumenten minder uit aan elektronica.
BCC is een van de grootste elektronicaketens van Nederland met 56 winkels en rond de duizend werknemers. Het concurreert vooral met winkelketens als Coolblue, bol.com en Mediamarkt.
Verlies
Mirage Retail Groep, ook eigenaar van Blokker en Intertoys, kocht BCC in 2020 van een Frans bedrijf. Tegen het FD zegt Witteveen dat BCC al jaren in moeilijkheden zit. De coronapandemie, de oorlog in Oekraïne en de stevige inflatie heeft het bedrijf financieel verzwakt.
De coronapandemie heeft een gat in de balans geslagen. Het bedrijf kon geen aanspraak maken op coronasteun en heeft een belastingschuld van 30 miljoen euro. Het bedrijf draaide al met verlies. In 2021 werd op een omzet van 424 miljoen 21 miljoen euro verlies geleden.
De afgelopen jaren is al fors in de kosten gesneden en gereorganiseerd. In mei werd een kwart van de banen op het hoofdkantoor geschrapt. Mirage heeft ook al geprobeerd BCC te verkopen maar is daar niet in geslaagd.
https://nos.nl/artikel/24(...)tel-van-betaling-aan
quote:Op donderdag 14 september 2023 13:56 schreef PS. het volgende:
Ik ben niet trots op de autocorrect in de TT jongens...
Fysieke electronica winkels zijn ten dode opgeschreven, teveel overheadkosten om het rendabel te maken.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
Koop er zelf zelden, ligt hier ene een dorpje verder maar vroeg mij al af of die wel "rendabel" waren. Ach genoeg spul online te krijgen, rot voor het personeel wel.
It's Electronics, Kijkshop, De Harense Smid.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Na Scheer en Foppen en Dixons zal er weer een fysieke electronicazaak uit het straatbeeld verdwijnen. Dit gaat meestal niet de goede kant op voor dit soort zaken.
Maar ze doen het ook een beetje zelf. Door voorraad enorm te beperken. Als ik een fysieke winkel inloop wil ik best iets meer betalen, maar als je dan op die dag een printer wil kopen, en ze zeggen ''Die kunt u morgen komen ophalen'' Dan bestel ik het net zo lief zelf.
Yes denk het ook, ik kom er ook nooit meer, ja eens buurten als ik mij verveel en als ik wat moet bestel ik het online, wordt het fijn thuis gebracht.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fysieke electronica winkels zijn ten dode opgeschreven, teveel overheadkosten om het rendabel te maken.
Ohja die had je ook nogquote:Op donderdag 14 september 2023 14:06 schreef Nober het volgende:
Is dit weer een gevolg van de NOW regeling terugbetaling?
[..]
It's Electronics, Kijkshop, De Harense Smid.
Dat is maf. Dat is niks voor de Nederlanders. Zou wel prima gewerkt kunnen hebben in een Frankrijk of Amerikaquote:Op donderdag 14 september 2023 14:10 schreef Scorpie het volgende:
Die rebranding naar keukens verkopen was ook geen groot succes dus.
Ik heb nooit gesnapt waarom ik bij de BCC een keuken zou willen kopen (https://www.bcc.nl/bcc-keuken)
Helemaal niet erg als dit soort bedrijven de komende tijd failliet gaat. Dozenschuivers zonder toegevoegde waarde.quote:De coronapandemie heeft een gat in de balans geslagen. Het bedrijf kon geen aanspraak maken op coronasteun en heeft een belastingschuld van 30 miljoen euro. Het bedrijf draaide al met verlies. In 2021 werd op een omzet van 424 miljoen 21 miljoen euro verlies geleden.
Ik heb zo'n 18 jaar geleden bij de Dixons stage gelopen, vond dat toch wel een fijne winkel, ook om zelf dingen te kopen.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:14 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Helemaal niet erg als dit soort bedrijven de komende tijd failliet gaat. Dozenschuivers zonder toegevoegde waarde.
MyCom, Dynabyte en Paradigit had je vroegâh ook nogquote:Op donderdag 14 september 2023 14:06 schreef Nober het volgende:
En Expertquote:Op donderdag 14 september 2023 14:45 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
MyCom, Dynabyte en Paradigit had je vroegâh ook nog
Ooh. Wist ik niet.quote:
Tja, als er de keuze was uit 5 type printers en je er elke week 1 verkoopt, dan loopt je voorraad lekker door.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:55 schreef PS. het volgende:
Maar ze doen het ook een beetje zelf. Door voorraad enorm te beperken. Als ik een fysieke winkel inloop wil ik best iets meer betalen, maar als je dan op die dag een printer wil kopen, en ze zeggen ''Die kunt u morgen komen ophalen'' Dan bestel ik het net zo lief zelf.
Valt me op dat die wel opeens flink uitpakken qua tv-reclame, om hun online verkoop te promoten.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:05 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Pouletje maken hoelang nog?
Ik herinner me nog wel dat ik ooit ¤ 150 heb betaald voor een mp3-speler met 128 MBquote:Op donderdag 14 september 2023 14:18 schreef PS. het volgende:
Als je geld had gespaard, met een volle portemonnee de Dixons inlopen, en even een nieuwe PC kopen, of Camera, of MP3 speler.
Block.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:45 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Je hebt maar 4-5 merken, daar verkoop je 2-3 modellen van elk merk, is prima te doen, kon vroeger ook.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, als er de keuze was uit 5 type printers en je er elke week 1 verkoopt, dan loopt je voorraad lekker door.
Helaas zijn er 500 types, die je nooit allemaal op voorraad kan hebben in 1 vestiging. Heb je ze wel op voorraad, dan verkoop je er te weinig van, zodat je uiteindelijk met allemaal verouderde meuk blijft zitten (die je weg kan gooien). Die kosten moeten in de prijs van je verkochte spullen zitten, waardoor je ook nog veel duurder bent.
Een Mediamarkt en Coolblue redden het voorlopig nog wel, omdat die veel meer doorloop hebben en een goed online kanaal. De kleintjes haken af.
Dat.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:10 schreef PS. het volgende:
[..]
Je hebt maar 4-5 merken, daar verkoop je 2-3 modellen van elk merk, is prima te doen, kon vroeger ook.
Het gaat mij er om dat als er een showmodel van iets staat, dan verwacht ik ook voorraad, wat voor meerwaarde heeft die fysieke winkel dan nog als ik daar morgen weer heen moet, terwijl ik hem voor 20 euro goedkoper gratis thuis laat bezorgen.
Dat ja.quote:
Megapoolquote:Op donderdag 14 september 2023 14:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Ook nog ja.quote:
Door een van de vele raampjes van Kijkshop alvast (nog net niet kwijlend) naar je toekomstige stereoinstallatie kijken.quote:Op donderdag 14 september 2023 16:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ook nog ja.
Vroeger als jochie barstte het in de stad van de verschillen electronica zaken.
Lekker van winkel naar winkel je vergapen aan de ghettoblasters en later hifisets
Het was eigenlijk gewoon ali express meuk, maar inderdaad, het fysieke en er constant naar kijken...quote:Op donderdag 14 september 2023 17:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Door een van de vele raampjes van Kijkshop alvast (nog net niet kwijlend) naar je toekomstige stereoinstallatie kijken.
In de 90's stond er best wat interessants tussen.
Hopelijk hebben ze nog wat leuke clipart-cdroms.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dan gaan we toch gewoon naar Dixons.
Later wel hoofdzakelijk, maar in de jaren 90 aardig wat van Philips en Sony en zo. Niet de topmodellen, maar toch.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Het was eigenlijk gewoon ali express meuk, maar inderdaad, het fysieke en er constant naar kijken...
Sommige spullen wil je gewoon gezien en getest hebben voor je het koopt. Hoewel, die behoefte wordt bij mij wel steeds minder. Zeker omdat je ook mag terugsturen als het tegenvalt.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:27 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat.
Je gaat juist naar een fysieke winkel omdat je product (of het nou een tv, broek of bosje bloemen is) meteen mee naar huis te kunnen nemen ipv een paar dagen te wachten tot het bezorgd wordt (ik tenminste).
Als dat niet mogelijk, waarom zou je dan niet meteen online bestellen?
En 80 euro voor een Monster HDMI kabel, met goud, gesmeed door elfjes bij volle maan terwijl ze op 1 been de horlepiep dansenquote:Op donderdag 14 september 2023 18:08 schreef -XOR- het volgende:
BCC is toch die tent waar je 20 euro voor een HDMI/DVI-koppelstuk betaalt?
en Mikro Electro.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:45 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Ligt er aan wat een fysieke winkel te bieden mbt service. Ik koop nog altijd fysiek elektronica als het om grote stukken gaat zoals bijvoorbeeld een wasmachine. Dat daar alleen een showmodel staat heb ik geen moeite mee als die dan een paar dagen later thuis geleverd word. En een service monteur die service verleent tegen een schappelijke prijs na de garantie periode. Maw geen gezeik dat ik zelf het app. moet brengen voor reparatie of iemand van Bosch moet laten komen.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fysieke electronica winkels zijn ten dode opgeschreven, teveel overheadkosten om het rendabel te maken.
quote:Op donderdag 14 september 2023 18:15 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ghislaine?
Die bestaat nog.
Nog wel
Ik heb 20 jaar geleden ¤ 270,- betaald voor zo'n mp3-speler (bij voorloper van Coolblue: MP3man). In 128kbps-kwaliteit kon er ongeveer 1 cd op, maar opslag kon je wel verdubbelen met SmartMedia kaart voor ¤ 35,-.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:07 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Ik herinner me nog wel dat ik ooit ¤ 150 heb betaald voor een mp3-speler met 128 MB
Geloof dat het bij Dixons was.
Ja want daar werk je natuurlijk dan.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:10 schreef Haags het volgende:
Zou jammer zijn als de bcc verdwijnt. Daar werkt tenminste nog (ouder) personeel met verstand van zaken.
Dat is misschien ook de reden dat ze nu failliet zijn. Jong grut is een stuk goedkoper.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:10 schreef Haags het volgende:
Zou jammer zijn als de bcc verdwijnt. Daar werkt tenminste nog (ouder) personeel met verstand van zaken.
megapool wint het van die allemaal....quote:Op donderdag 14 september 2023 14:45 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Megapool was toch gewoon een witgoedzaak? Die vind ik er niet echt tussen horenquote:Op donderdag 14 september 2023 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
megapool wint het van die allemaal....
ze verkochten ook televisiesquote:Op donderdag 14 september 2023 19:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Megapool was toch gewoon een witgoedzaak? Die vind ik er niet echt tussen horen
Nee die verkochten van thuisbioscopen tot computers eigenlijk alles waar een stekker aan zatquote:Op donderdag 14 september 2023 19:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Megapool was toch gewoon een witgoedzaak? Die vind ik er niet echt tussen horen
Is het ook niet druk.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
Blijft over MediaMarktSnelle jongens die zoveel mogelijk proberen te verkopen en bij de uitgang staan pubers nog eens met energiecontracten te zwaaien.
Bah wat een kutwinkel.
Coolblue is niet zoveel mis mee toch?quote:Op donderdag 14 september 2023 19:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
Blijft over MediaMarktSnelle jongens die zoveel mogelijk proberen te verkopen en bij de uitgang staan pubers nog eens met energiecontracten te zwaaien.
Bah wat een kutwinkel.
Oh dan herinner me ik dat verkeerd.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Nee die verkochten van thuisbioscopen tot computers eigenlijk alles waar een stekker aan zat
Nou...quote:Op donderdag 14 september 2023 19:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Coolblue is niet zoveel mis mee toch?
Klopt maar niet fysiek hier.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Coolblue is niet zoveel mis mee toch?
Zelf eens een zonnebank gekocht.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:57 schreef PS. het volgende:
[..]
Oh dan herinner me ik dat verkeerd.
Sneller ja, maar de beleving is weg.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:54 schreef Breekfast het volgende:
Je kunt je zo langzamerhand afvragen of er überhaupt nog toekomst is voor fysieke winkelketens.
Er zijn maar weinig producten die we echt nog perse in een fysieke winkel willen kopen. Voor bijna alles is online bestellen veel chiller.
Daar vind ik dan ook wel weer wat voor te zeggen, Maar ik kan niet echt medelijden hebben met zoiets als de mediamarkt.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:53 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Is het ook niet druk.
Was vandaag om 17:00 bij de vestiging in Amsterdam naast de ArenA.
Niks gekocht, het product bekeken en bestelling gedaan bij Bol.
¤7 goedkoper en gemakkelijk met de afhandeling van garantie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2023 20:11:42 ]
zelfs webwinkels kunnen het zwaar hebben. de consument heeft 14 dagen om de aankoop zonder reden terug te sturen en dat is een flinke kostenpost.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:54 schreef Breekfast het volgende:
Je kunt je zo langzamerhand afvragen of er überhaupt nog toekomst is voor fysieke winkelketens.
Er zijn maar weinig producten die we echt nog perse in een fysieke winkel willen kopen. Voor bijna alles is online bestellen veel chiller.
Ja, maar zoals al gezegd, winkels als BCC hadden overal een showmodel van staan, maar geen/nauwelijks iets op voorraad in hun winkel, er was dus helemaal geen gemak, want je moest het later alsnog ophalen.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zelfs webwinkels kunnen het zwaar hebben. de consument heeft 14 dagen om de aankoop zonder reden terug te sturen en dat is een flinke kostenpost.
een fysieke winkel noemen ze ookwel een gemakswinkel. je hoeft niet thuis te blijven en kan het product direct gebruiken. er zal behoefte blijven aan fysieke winkels, zoals bijvoorbeeld Hema.
Nee gaat lekkerquote:. Mirage Retail Groep, ook eigenaar van Blokker en Intertoys, kocht BCC in 2020 van een Frans bedrijf.
Was BCC niet 1 van de eerste die met een laagste prijs garantie kwam?quote:Op donderdag 14 september 2023 19:53 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Is het ook niet druk.
Was vandaag om 17:00 bij de vestiging in Amsterdam naast de ArenA.
Niks gekocht, het product bekeken en bestelling gedaan bij Bol.
¤7 goedkoper en gemakkelijk met de afhandeling van garantie.
Misschien dat dat ooit zo was maar toen ik er kwam mocht het alleen fysieke winkels binnen een straal van xx KM zijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Was BCC niet 1 van de eerste die met een laagste prijs garantie kwam?
Je laat de prijs van Bol.com zien en dan krijg je het product voor die prijs bij de BCC.
quote:Op donderdag 14 september 2023 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is maf. Dat is niks voor de Nederlanders. Zou wel prima gewerkt kunnen hebben in een Frankrijk of Amerika
Nettoprijsquote:Dé deskundige in de nieuwste keukenapparatuur
Interactief 3D-design van je keuken in 30 minuten
Altijd passend advies voor je keukenwensen
Scherpe nettoprijs
Beste service van levering tot installatie: BCC regelt het
Je verwacht het nietquote:Op donderdag 21 september 2023 14:29 schreef monkyyy het volgende:
Elektronicawinkel BCC vraagt faillissement aan
Failliet.
Haha Gen Xquote:Op vrijdag 22 september 2023 09:06 schreef qajariaq het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen dat je een koelkast in een fysieke winkel wilt kopen. Op internet kan je rustig uitzoeken wat je precies wilt hebben kwa afmetingen en prestaties. Daarna rustig de goedkoopste zoeken. In een fysieke winkel is eigenlijk je enige voordeel dat je de afwerking beter kunt beoordelen, met name of de uitstraling overeen komt met 'de folder'.
Ik kan me niet heugen witgoed of bruingoed in een winkel te hebben gekocht.
Nee, net ff ouder. Maar ik zie niet wat dat er mee te maken heeft. Niet heugen bedoel ik zo iets van niet in deze eeuw.quote:
Het enige wat je in de winkel hebt is dat je die irritante havik even moet afpoeieren, maar daarna ook fysiek het ding kan beoordelen op meerdere punten dan alleen prestaties.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:06 schreef qajariaq het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen dat je een koelkast in een fysieke winkel wilt kopen. Op internet kan je rustig uitzoeken wat je precies wilt hebben kwa afmetingen en prestaties. Daarna rustig de goedkoopste zoeken. In een fysieke winkel is eigenlijk je enige voordeel dat je de afwerking beter kunt beoordelen, met name of de uitstraling overeen komt met 'de folder'.
Bij persoonlijke elektronica als tablets en laptops vind ik het toch nog wel fijn om even te voelen aan het toetsenbord bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:06 schreef qajariaq het volgende:
Niet alleen bij de Kijkshopquote:Op vrijdag 22 september 2023 09:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
30 jaar geleden ja. Wel leuk raampjes kijken idd.
quote:Elektronicaketen BCC is failliet, 1000 banen weg
Elektronicaketen BBC is bankroet. Een woordvoerster de rechtbank Amsterdam bevestigt dat het faillissement gisterenmiddag is uitgesproken. De 1000 werknemers van BCC verliezen hun baan. Mogelijk zal de werkgelegenheid deels behouden kunnen blijven, als de curatoren een doorstart realiseren.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lliet-1000-banen-weg
Dat is niet alleen bij de bcc. Voorraad is tegenwoordig een scheldwoord.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:25 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja, maar zoals al gezegd, winkels als BCC hadden overal een showmodel van staan, maar geen/nauwelijks iets op voorraad in hun winkel, er was dus helemaal geen gemak, want je moest het later alsnog ophalen.
Daarom heb je ook 2 weken de tijd om het zonder opgaven van reden terug te sturen , wet kopen op afstand :-)quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het enige wat je in de winkel hebt is dat je die irritante havik even moet afpoeieren, maar daarna ook fysiek het ding kan beoordelen op meerdere punten dan alleen prestaties.
Wat super irritant is bij elektronica is dat de beoogde prestaties allemaal hartstikke top zijn, maar er een essentieel onderdeel van plastic is, bijvoorbeeld de deur hendel. En als die niet meer wil sluiten doet je hele apparaat het niet meer. Kan het binnenwerk nog zo goed zijn, sta je 3 jaar later weer te zoeken.
En dat kan je alleen beoordelen als je het apparaat even fysiek hebt gezien.
Back in the days ja maar werkt nu niet meer volgens mij.quote:
Nou, dat ging dan snel met nog niet eens 1 week van uitstel betaling.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:19 schreef RAVW het volgende:
Het is nu helemaal gebeurt met BCC
De rechtbank Amsterdam heeft BCC failliet verklaard. Vorige week werd al duidelijk dat het slecht ging met het bedrijf en donderdag werd bekend dat de elektronicaketen faillissement had aangevraagd.
https://www.nu.nl/economi(...)nitief-failliet.html
quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:19 schreef RAVW het volgende:
Het is nu helemaal gebeurt met BCC
De rechtbank Amsterdam heeft BCC failliet verklaard. Vorige week werd al duidelijk dat het slecht ging met het bedrijf en donderdag werd bekend dat de elektronicaketen faillissement had aangevraagd.
https://www.nu.nl/economi(...)nitief-failliet.html
Vechten!quote:Vorige week maakte BCC bekend uitstel van betaling te hebben aangevraagd. Vaak is dat een teken dat er een faillissement aan zit te komen. Het nieuws riep veel vragen op bij klanten.
In sommige gevallen leidde dit tot onveilige situaties voor het personeel. Een groot deel van de winkels is tijdelijk gesloten geweest, omdat eerst beveiligers moesten worden geregeld.
quote:BCC is zeker niet de enige keten die de laatste tijd in moeilijkheden is gekomen. Zo gingen eerder dit jaar al de kledingzaken The Score en Scotch & Soda op de fles. Ook met discounter Big Bazar gaat het moeizaam, terwijl kledingketen Shoeby eveneens financiële problemen heeft.
Kan me ergens wel voorstellen je zou maar voor 50 euro meer een 5 jarige garantie hebben afgesloten extra en dan een dag er na te horen krijgen dat die winkel er niet meer er is, en dat je ook nog eens geen product heb gekregen.quote:
Ik vind bij Expert wel handig dat je online kan reserveren/kijken of het op voorraad is, en dan ff langs die winkel te gaan en ding mee te nemen, als ik toch al naar de Appie ga ofzo.quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is niet alleen bij de bcc. Voorraad is tegenwoordig een scheldwoord.
Als ik electronica koop, lees ik reviews welje het beste is. Ga je dan naar een fysieke winkel is steevast het antwoord: die verkopen we niet.
Daarom ben ik gestopt met fysieke winkels. Vroeger toen er beperkte webwinkels waren was dat altijd 1 grote ergernis. Dan steek je tijd om het beste model te kiezen door reviews te lezen maar dan kon je die nergens kopen en was je uren en uren kwijt om naar winkel naar winkel te gaan.
Zeker daarom wacht ik ook nooit op de pakketbezorgerquote:Op vrijdag 22 september 2023 12:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik vind bij Expert wel handig dat je online kan reserveren/kijken of het op voorraad is, en dan ff langs die winkel te gaan en ding mee te nemen, als ik toch al naar de Appie ga ofzo.
Thuis wachten op pakkketbezorgers heeft ook zo zijn nadelen.
Ik zou ook kwaad worden als ik mijn halve liters Schultenbrau niet koud kon zettenquote:Op vrijdag 22 september 2023 12:32 schreef RAVW het volgende:
[..]
Kan me ergens wel voorstellen je zou maar voor 50 euro meer een 5 jarige garantie hebben afgesloten extra en dan een dag er na te horen krijgen dat die winkel er niet meer er is, en dat je ook nog eens geen product heb gekregen.
Daar gaat je 1 jaar spaargeld. En geen koelkast
Je zou ze dan toch echt wel
[ afbeelding ]
Drink geen bier , dus dat probleem heb ik niet :-)quote:
Verlenging van de garantie gaat meestal via een derde partij. Eigenlijk is het gewoon een soort verzekering.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:32 schreef RAVW het volgende:
[..]
Kan me ergens wel voorstellen je zou maar voor 50 euro meer een 5 jarige garantie hebben afgesloten extra en dan een dag er na te horen krijgen dat die winkel er niet meer er is, en dat je ook nog eens geen product heb gekregen.
[ afbeelding ]
OKequote:Op vrijdag 22 september 2023 12:44 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kordaat is Lidl.
Schultenbrau is Aldi.
Hertog Jan is koning
Leuk man, eerst kopen dan terugsturen, en dat 5x tot je de juiste hebt gevonden.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
Daarom heb je ook 2 weken de tijd om het zonder opgaven van reden terug te sturen , wet kopen op afstand :-)
Die extra garantie loopt volgens mij veelal via een extern bedrijf.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:32 schreef RAVW het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aardig van je. Maar helaas werkt het meestal niet zo.quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
...
Maar als je je net besteld koelkast niet krijgt terwijl je die wel betaald hebt, dan ben je wel gigantisch genaaid. Die zou naar mijn idee gewoon besteld en geleverd moeten worden door de curator die de boel bij een faillissement overneemt. Dat geld is immers betaald voor een zeker product, wordt winst op gecreerd.
Dat weet ik maar zo zou het wel moeten zijn.quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Aardig van je. Maar helaas werkt het meestal niet zo.
Qua vervuiling vraag ik me dat af. Tenzij de rit naar de showroom gecombineerd wordt met iets andersquote:Op vrijdag 22 september 2023 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuk man, eerst kopen dan terugsturen, en dat 5x tot je de juiste hebt gevonden.
Daar is een ritje voor naar de showroom toch een stuk minder vervuilend en tijdbelastend.
Dat geldt voor elke schuldeiser en dat is nunet wat niet meer lukt, dus ook bij klantenquote:Op vrijdag 22 september 2023 14:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Die extra garantie loopt volgens mij veelal via een extern bedrijf.
Maar als je je net besteld koelkast niet krijgt terwijl je die wel betaald hebt, dan ben je wel gigantisch genaaid. Die zou naar mijn idee gewoon besteld en geleverd moeten worden door de curator die de boel bij een faillissement overneemt. Dat geld is immers betaald voor een zeker product, wordt winst op gecreerd.
Yep.quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:15 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Bestaat nog steeds, toch?
Blokker slecht, big bazar slecht, bcc failliet.quote:
Hopelijk zijn die straaljagers beterquote:Op vrijdag 22 september 2023 14:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blokker slecht, big bazar slecht, bcc failliet.
Goed hoor, dat mirage.....
Marges bij action zullen denk ik niet hoog zijn. (Massa is de kassa daar.)quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:21 schreef Eightyone het volgende:
Mooi plekje in Oss voor de Action, eigenlijk (zit nu in een krap en druk straatje vol parkeerproblemen, ergens buiten het centrum).
Mits ze de huur van de huidige BCC-plek willen ophoesten.
Wat hebben ze verder nog?quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blokker slecht, big bazar slecht, bcc failliet.
Goed hoor, dat mirage.....
Ik denk dat ze wel een sterke onderhandelingspositie hebben, richting de huidige eigenaar van dat pand.quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:21 schreef Eightyone het volgende:
Mits ze de huur van de huidige BCC-plek willen ophoesten.
Denken dat de fabrikant wel even een koelkast kado doet aan de klant van een failliet bedrijf?quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:06 schreef Inbox het volgende:
Dat geld is immers betaald voor een zeker product, wordt winst op gecreerd.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 22 september 2023 18:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Denken dat de fabrikant wel even een koelkast kado doet aan de klant van een failliet bedrijf?
Het bedrijf heeft zeer waarschijnlijk ook een betalingsachterstand bij de fabrikant voor koelkasten die wel al geleverd zijn maar nog niet betaald. Verder is de huur nog niet betaald, de energie nog niet en zelfs de man/vrouw die jou die koelkast heeft aangesmeerd heeft minimaal de lopende maand nog geen salaris gehad terwijl die mogelijk zelfs overuren moest draaien om de zaak te redden.quote:Op vrijdag 22 september 2023 18:24 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
IK denk: er is een koelkast besteld, er is voor een koelkast betaald. Dan moet dat geld door de ontvangende partij gebruikt worden om die koelkast aan te kopen en vervolgens te leveren aan de klant. Ook als het bedrijf inmiddels failliet is verklaard. Anders moet dat geld gewoon terug naar de klant en wel 1 op 1.
Gezellig hoor, stelletje kut tokkies die personeel gaan bedreigenquote:Faillissementsverkoop BCC loopt uit de hand, winkels dicht
De winkels van elektronicaketen BCC zijn sinds vanochtend gesloten nadat klanten zich er tijdens de faillissementsverkoop hadden misdragen. Volgens het bedrijf kon de veiligheid van de medewerkers niet meer worden gegarandeerd.
Volgens Omroep Flevoland ging het in de filialen in Lelystad en Almere om meldingen van bedreiging en fysiek geweld. Op een briefje bij een filiaal staat dat de winkel vandaag gesloten was vanwege "extreme omstandigheden". "Wij kunnen de veiligheid van ons personeel door de extreme drukte niet waarborgen."
Enorme puinhoop
In Hengelo hangt bij het filiaal een briefje waarop staat dat de medewerkers "even tot rust moeten komen". Volgens RTV Oost "hingen de klanten er gisteren met de benen uit" en was de winkel een enorme puinhoop. Ook zouden mensen hebben geprobeerd showmodellen van de muur te rukken en personeel hebben bedreigd.
De curatoren van BCC willen niets zeggen over de gebeurtenissen. Een woordvoerder zegt dat is besloten voorlopig niet met de pers te praten. Het is dan ook niet duidelijk wat zich precies heeft afgespeeld.
Niet voor het eerst
Het is niet voor het eerst dat BCC winkels dichthoudt na ongeregeldheden. Dat gebeurde vorige maand ook al. Toen was BCC nog niet failliet, maar was net naar buiten gekomen dat er financiële problemen waren. Mensen probeerden toen onder meer nog gauw tegoedbonnen in te leveren.
BCC-directeur Caspar Klinkhamer liet toen weten dat het te maken had met onwenselijk gedrag: "In sommige winkels ontstonden onvriendelijke, soms bedreigende situaties."
https://nos.nl/artikel/24(...)e-hand-winkels-dicht
Vergeet Hengelo nietquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:42 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Lelystad en Almere. Tsja....
En die geven ze dan weer aan andere klanten die wel een cadeaubon willen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:48 schreef PS. het volgende:
Ik zou die cadeaubonnen aannemen, door mijn bilnaad halen en teruggeven.
Kutjesvolk.
En zo krijgen we Covid-23quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:03 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
En die geven ze dan weer aan andere klanten die wel een cadeaubon willen.
In de BCC van Willemstad gebeurt dat nou nooit…quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:42 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Lelystad en Almere. Tsja....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |