Het menselijke talent heeft zeker een natuurljke bovengrens. Onze schedelinhoud is immers effectief begrensd.quote:Op donderdag 16 december 2004 18:42 schreef Doc het volgende:
[..]
Bedoel je dat "talent" een natuurlijke bovengrens heeft en dat boven een bepaald niveau nooit iemand talentvoller kan zijn? Als je dat denkt ben ik heel nieuwsgierig naar dat specifieke niveau. Als je dat niet denkt gaat je redenatie niet op.
Hier: Bevestiging van het gevolg: Uit een implicatie én de bevestiging van de implicatie een conclusie trekken die gevormd is op basis van de bevesting van de implicatie.quote:Op donderdag 16 december 2004 18:44 schreef thabit het volgende:
Mijn bewering is dat, vanaf een bevolkingsgrootte van een paar miljoen, de bevolkingsgrootte nauwelijks de scores beinvloedt en dat als China slechts 10 miljoen inwoners had gehad, ze hooguit een paar procent minder zouden scoren dan ze nu doen. Dit komt omdat, zoals uit het voorbeeld van Bulgarije blijkt, 10 miljoen inwoners ruimsgroots voldoende is om toptalenten te hebben en dat het voor de rest vooral op goed onderwijs neerkomt of iemand goed presteert. Waar zit nu de drogreden?
Dat is trouwens ook een drogredenatie.quote:Op donderdag 16 december 2004 18:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Het menselijke talent heeft zeker een natuurljke bovengrens. Onze schedelinhoud is immers effectief begrensd.
Wat is er fout aan? (aangenomen dat je geen bijbelse fundamentalist bent die in zielen gelooft).quote:Op donderdag 16 december 2004 19:00 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat is trouwens ook een drogredenatie.
Met deze redenering geef je aan dat het op z'n hoogst " vrijwel zeker" dat talent begrensd is en niet dat het daadwerkelijk begrensd is. Een kans uitspraak dus. Het gaat dan trouwens over het idee dat talent er van zijn naar niet zijn kan gaan. Echter over de begrensdheid van de grootte van het talent als het er is kan je dan nog steeds geen uitspraken doen.quote:Op donderdag 16 december 2004 19:12 schreef thabit het volgende:
Welnu, het aantal mensen is eindig en het is vrijwel zeker dat de mens ooit uitsterft, dus dit toont meteen aan dat het talent begrensd is, hoe je het ook meet..
nah, ik kom niet verder dan multiple regressionquote:Op donderdag 16 december 2004 18:39 schreef Doc het volgende:
[..]
Nope. Dat valt aan te tonen. Ik verwijs graag naar de literatuur over testtheorie. Google eens op Rasch, IRT, Birnbaum mocht je geintresseerd zijn.
Ik reageerde vooral op de gedachte waarvan ik meende dat ze achter de argumentatie zat, vooral omdat het foutieve argument dat het hoge inwoneraantal van China een zeer grote invloed heeft op de prestaties erg vaak wordt gehanteerd door mensen.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:02 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik was trouwens nieuwsgierig: die twee keer dat je mijn woorden verdraaide, wist je dat je mijn woorden verdaaide en deed je dat om niet te hoeven reageren of was het het gevolg van slecht lezen?
quote:Op donderdag 16 december 2004 18:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Het menselijke talent heeft zeker een natuurljke bovengrens. Onze schedelinhoud is immers effectief begrensd.
geloof je in het bestaan van een god/jahwuh/allah//weet ik het..quote:Op donderdag 16 december 2004 18:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Dan adviseer ik je voortaan te reageren op wat er daadwerkelijk staat in plaats van te reageren op dingen waarvan jij meent dat gedacht wordt. Dat is namelijk niet altijd hetzelfde en door die twee te verwisselen kan je tot drogredeneringen komen.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:17 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik reageerde vooral op de gedachte waarvan ik meende dat ze achter de argumentatie zat, vooral omdat het foutieve argument dat het hoge inwoneraantal van China een zeer grote invloed heeft op de prestaties erg vaak wordt gehanteerd door mensen.
FYIquote:Op donderdag 16 december 2004 20:14 schreef Re het volgende:
[..]
nah, ik kom niet verder dan multiple regression
Ja erg jammer, misschien dat iemand het topic even kan ontdoen van alle posts die slechts uit geldingsdrang gedaan zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Fijn, alweer een nuttig topic dat helemaal verthabit is..
Met 'iemand' doel je duidelijk op een moderator van dit sub-forum, danwel een (forum)admin. Het is geen schande, vind ik, om daar gewoon voor uit te komenquote:Op vrijdag 17 december 2004 09:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ja erg jammer, misschien dat iemand het topic even kan ontdoen van alle posts die slechts uit geldingsdrang gedaan zijn.
... ik ben het gedeeltelijk met je eensquote:Op vrijdag 17 december 2004 11:32 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Met 'iemand' doel je duidelijk op een moderator van dit sub-forum, danwel een (forum)admin. Het is geen schande, vind ik, om daar gewoon voor uit te komen
Dit is een mening en geen onderbouwde stelling.quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:12 schreef thabit het volgende:
Nounou mensen, ik wijs alleen even de oorzaak van drogredeneringen aan en doordat ik de spijker op z'n kop sla ontstaat er meteen weer een rel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |