Een niet onderbouwde stelling.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:54 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik zie vooralsnog vooral veel drogredeneringen in jouw posts. Je legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Je geeft redeneringen die je bij anderen als drogreden kwalificeert. Je maakt vergelijkingen die kant noch wal raken. En je gaat niet op argumenten in.
Een niet onderbouwde stelling. Je geeft niet aan waarom de prestatie van de toppers losstaat van de algehele kwaliteit van het onderwijs.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weer een falcisme, je presenteert de wiskunde olympiade als een indicator voor de kwaliteit van het (wiskunde) onderwijs in NL. Dit is een falcisme. Je vergelijkt bij de ene de toppers uit een land, en bij de andere de modus van een land. Niet vergelijkbare onderzoeken.
Een ongeldige vergelijking.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weer een drogredenering, conclusie uit een assumtie zonder oorzaak gevolg relatie te onderbouwen.
Je kan net zo goed zeggen dat doordat mensen de verkeersregels niet kennen ze snel drogredeneringen maken.
1) Ook dit bearumenteer je nietquote:Op donderdag 16 december 2004 14:59 schreef thabit het volgende:
Een Pietverdrietpost hier begint standaard met te zeggen dat iets niet beargumenteerd is, terwijl dat wel zo is. De conclusie is dan ook dat deze user het grootste deel van de posts niet leest.
Idd, een ongeldige vergelijking. Je kan geen conclusie trekken over de kennis van drogredeneringen en de relatie tot de kwaliteit het wiskunde onderwijs.quote:
Wederom een drogredenering. Ervanuitgan dat de kwaliteit van het onderwijs door een toets op laag niveau gedefinieerd kan worden. Op deze manier kun je een landelijke enquete houden en vragen hoeveel 1+1 is. Het aantal mensen dat het goede antwoord geeft zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het onderwijs, dat moet immers op wat meer inhoudelijke gronden getoetst worden.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom scoort Nederland internationaal zo slecht als het om wiskunde gaat bedoel je?
http://www2.minocw.nl/persbericht.jsp?pageID=163&jaar=2001
Kun je me nu dan ook uitleggen waarom de meeste vakgroepen wiskunde op een universiteit logica als een van de specialisatiegebieden hebben?quote:Op donderdag 16 december 2004 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1) Ook dit bearumenteer je niet
2) Je trekt een conclusie uit een assumtie.
Je hebt nog nergens een post van mij geldig weerlegt, itt ik geen spaan heel laat van jouw posts.
Echter, dit is nog steeds niet het punt, ik heb duidelijk gemaakt dat het Logica is, niet wiskunde, dat gaat over het trekken van al dan niet geldige conclusies uit redeneringen.
Dat is duidelijk toch, het testen van een select (niet genormaliseerd) deel van de groep levert geen geldig resultaat over de gemiddelde kennis van de gehele groep.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Een niet onderbouwde stelling. Je geeft niet aan waarom de prestatie van de toppers losstaat van de algehele kwaliteit van het onderwijs.
Waarom is het nivo van de toets van belang als je de verschillen tussen genormaliseerde groepen wilt bepalen? Dit heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Wederom een drogredenering. Ervanuitgan dat de kwaliteit van het onderwijs door een toets op laag niveau gedefinieerd kan worden. Op deze manier kun je een landelijke enquete houden en vragen hoeveel 1+1 is. Het aantal mensen dat het goede antwoord geeft zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het onderwijs, dat moet immers op wat meer inhoudelijke gronden getoetst worden.
Zoals je ziet heb ik in een aantal posts de nogal krampachtige manier die jij hanteert om posts te weerleggen geimiteerd. Het is een vrij eenvoudige en niet echt constructieve wijze.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt nog nergens een post van mij geldig weerlegt, itt ik geen spaan heel laat van jouw posts.
Net als alle vakgroepen filosofie, bedoel je? Of veel vakgroepen Informatica?quote:Op donderdag 16 december 2004 15:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Kun je me nu dan ook uitleggen waarom de meeste vakgroepen wiskunde op een universiteit logica als een van de specialisatiegebieden hebben?
Drogredenering, gebruik van het woord "duidelijk" als intimidatiemiddel. De stelling is wederom niet onderbouwd, je geeft niet aan WAAROM het tsten van een select deel van de groep geen geldig resultaat levertt over de gemiddelde kennis van de gehele groep.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is duidelijk toch, het testen van een select (niet genormaliseerd) deel van de groep levert geen geldig resultaat over de gemiddelde kennis van de gehele groep.
Drogredenering. Ik stel een vraag en je geeft er geen antwoord op.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net als alle vakgroepen filosofie, bedoel je? Of veel vakgroepen Informatica?
Nee, dat zie ik niet, zie dat jij vooral moeite hebt met tegengesproken worden.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Zoals je ziet heb ik in een aantal posts de nogal krampachtige manier die jij hanteert om posts te weerleggen geimiteerd. Het is een vrij eenvoudige en niet echt constructieve wijze.
Laat ik dit toelichten aan de hand van een tegenvoorbeeld:quote:Op donderdag 16 december 2004 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom is het nivo van de toets van belang als je de verschillen tussen genormaliseerde groepen wilt bepalen? Dit heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt.
Nee, ik maak een assumtie, namelijk kennis van statistisch onderzoek bij jouw.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Drogredenering, gebruik van het woord "duidelijk" als intimidatiemiddel. De stelling is wederom niet onderbouwd, je geeft niet aan WAAROM het tsten van een select deel van de groep geen geldig resultaat levertt over de gemiddelde kennis van de gehele groep.
Dat is geen genormaliseerde groepquote:Op donderdag 16 december 2004 15:19 schreef thabit het volgende:
[..]
Laat ik dit toelichten aan de hand van een tegenvoorbeeld:
Land A heeft 3 inwoners, alle 3 van niveau 4.
Land B heeft eveneens 3 inwones, 1 van niveau 0 en 2 van niveau 20.
We geven een toets op niveau 2. Dan scoort land A 100% op die toets en land B scoort 2/3 op die toets. Het gemiddelde niveau in Land B is echter veel hoger dan in land A.
Dat is nog steeds geen redenering die in het hoofdletters uitgespelde WAAROM aangeeft.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik maak een assumtie, namelijk kennis van statistisch onderzoek bij jouw.
Nee, ik vraag je je vraag te verduidelijken.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:16 schreef thabit het volgende:
[..]
Drogredenering. Ik stel een vraag en je geeft er geen antwoord op.
Wat is volgens jou een genormaliseerde groep en waarom voldoet een land er aan?quote:Op donderdag 16 december 2004 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen genormaliseerde groep
Dan heeft men een verkeerd toets model gekozen.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:19 schreef thabit het volgende:
[..]
Laat ik dit toelichten aan de hand van een tegenvoorbeeld:
Land A heeft 3 inwoners, alle 3 van niveau 4.
Land B heeft eveneens 3 inwones, 1 van niveau 0 en 2 van niveau 20.
We geven een toets op niveau 2. Dan scoort land A 100% op die toets en land B scoort 2/3 op die toets. Het gemiddelde niveau in Land B is echter veel hoger dan in land A.
Daartoe wil ik eerst weten wat er niet duidelijk was aan de vraag. Jij beweert dat logica geen onderdeel van de wiskunde is. Ik constateer dat wiskundevakgroepen vaak specialisaties in de logica hebben en vraag me af waarom ze dat hebben als logica geen onderdeel van de wiskunde is.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik vraag je je vraag te verduidelijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |