abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24012133
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En?
Dan nog scoort Nederland beter als de andere landen. Nog een drogredenering. Als of het nivo van de test (die voor iedereen hetzelfde is) geen uitspraak doet over de onderling behaalde verschillen.
Het niveau van de test is inderdaad van belang bij het bepalen hoeveel waarde we eraan moeten hechten. Bij een test van een laag niveau wordt er alleen onderscheid gemaakt tussen "heel slecht" en "slecht tot uitstekend". Binnen de categorie "slecht tot uitstekend" kan een test van laag niveau de verschillen tussen slecht en uitstekend niet waarnemen. Daarom is het een waardeloze test.
pi_24012166
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:34 schreef thabit het volgende:
Drogredeneringen zijn een direct gevolg van het slechte wiskunde-onderwijs in Nederland.
dit is een drogredenering! slechte oorzaak-gevolg relatie


ff citeren:
oorzaken van drogredeneringen:
denkfout
eigenwijsheid
gebrekking taalgebruik
een misverstand bij de luisteraar
argumentatietechnieken die inderdaad kunnen dienen als drogredeneringen:

op de man spelen
autoriteisdrogreden
daarna dus daardoor : post hoc ergo propter hoc;
bewijslast ontduiken
manipulatie
stroman
cirkelredenering
overhaaste generatie
als dan drogreden
vals delimma
rechtpraten wat krom is
retorische vragen
verkeerde vergelijking
vorm voor inhoud

wie heeft ooit met het boek Killiaan voor vwo/havo 4,5 gewerkt?!
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 14:26:10 #53
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24012209
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 13:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Idd !
Even een weekje bovenaan!
pi_24012260
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:24 schreef zurich het volgende:

[..]

dit is een drogredenering! slechte oorzaak-gevolg relatie
Welnu, doordat mensen niet meer exact en kritisch leren nadenken gaan ze snel drogredeneringen maken.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:29:31 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012288
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:22 schreef thabit het volgende:

[..]

Het niveau van de test is inderdaad van belang bij het bepalen hoeveel waarde we eraan moeten hechten. Bij een test van een laag niveau wordt er alleen onderscheid gemaakt tussen "heel slecht" en "slecht tot uitstekend". Binnen de categorie "slecht tot uitstekend" kan een test van laag niveau de verschillen tussen slecht en uitstekend niet waarnemen. Daarom is het een waardeloze test.
Ook dat is een drogredenering. Je zegt hiermee nog steeds niets over de relatie tot het maken van drogredeneringen. Je begint eenvoudigweg over iets anders, om daarmee de fouten van je eigenlijke statement te verdoezelen.
Verder is je inhoudelijke redenatie in deze post niet deugdelijk. Een genormaliseerde test zegt wel degelijk wat over de verschillen tussen de kandidaten. Je voert geen enkele onderbouwing aan waarom de verschillen tussen de kandidaten anders zouden zijn als de genormaliseerde test van een hoger niveau zou zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:31:19 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012331
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:28 schreef thabit het volgende:

[..]

Welnu, doordat mensen niet meer exact en kritisch leren nadenken gaan ze snel drogredeneringen maken.
Weer een drogredenering, conclusie uit een assumtie zonder oorzaak gevolg relatie te onderbouwen.
Je kan net zo goed zeggen dat doordat mensen de verkeersregels niet kennen ze snel drogredeneringen maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24012369
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook dat is een drogredenering. Je zegt hiermee nog steeds niets over de relatie tot het maken van drogredeneringen. Je begint eenvoudigweg over iets anders, om daarmee de fouten van je eigenlijke statement te verdoezelen.
Verder is je inhoudelijke redenatie in deze post niet deugdelijk. Een genormaliseerde test zegt wel degelijk wat over de verschillen tussen de kandidaten. Je voert geen enkele onderbouwing aan waarom de verschillen tussen de kandidaten anders zouden zijn als de genormaliseerde test van een hoger niveau zou zijn.
Zoals ik al aangaf zijn scoort Nederland op toetsen van een hoger niveau aanzienlijk slechter dan veel andere landen.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:34:22 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012401
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf zijn scoort Nederland op toetsen van een hoger niveau aanzienlijk slechter dan veel andere landen.
Niet onderbouwde stelling, autoriteitsoordeel,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24012429
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:28 schreef thabit het volgende:

[..]

Welnu, doordat mensen niet meer exact en kritisch leren nadenken gaan ze snel drogredeneringen maken.
dat is O.A de oorzaak,
kijk, k kan me nog herinneren dat we op school echt een veel aan argumentateren en persuatieve teksten deden..... het examen (mondeling) bestond uit een betogende discussie van 20 min!!!
natuurlijk als je hebt leren bewijzen met wiskunde bijv, dan ben je inderdaad beter in argumenteren en argumentaties weerleggen dan iemand die dat niet had gedaan...
Bij maatschappijleer kregen we ook een heleboel argumenten en tegenargumenten over bijv. criminaliteit, politieke partijen, de rol van de media ect......
  donderdag 16 december 2004 @ 14:36:02 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012434
* Pietverdriet feliciteert Thabit die werkelijk in iedere post hier een drogredenering danwel redeneerfout maakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24012472
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weer een drogredenering, conclusie uit een assumtie zonder oorzaak gevolg relatie te onderbouwen.
Je kan net zo goed zeggen dat doordat mensen de verkeersregels niet kennen ze snel drogredeneringen maken.
Er zit geen verband tussen kennis van verkeersregels en het kunnen maken van redeneringen. Een verband tussen vaardigheden in de wiskunde, het vakgebied dat van alle vakgebieden de strengste eisen aan correctheid en volledigheid van argumentatie, en het kunnen maken van redeneringen is heel duidelijk aanwezig.
pi_24012532
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet onderbouwde stelling, autoriteitsoordeel,
Een linkje dan maar: http://imo.math.ca/results/
pi_24012542
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:37 schreef thabit het volgende:

[..]

Er zit geen verband tussen kennis van verkeersregels en het kunnen maken van redeneringen. Een verband tussen vaardigheden in de wiskunde, het vakgebied dat van alle vakgebieden de strengste eisen aan correctheid en volledigheid van argumentatie, en het kunnen maken van redeneringen is heel duidelijk aanwezig.
maar als je mensen te veel theorie van wiskunde geeft, dan gaan ze die ook niet echt goed toepassen bij niet wiskundige problemen.. Inductie en de deductie methoden zijn bekende technieken in wiskunde.... maar iedereen doet nu aan overhaaste generalisatie ect..
pi_24012602
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:40 schreef zurich het volgende:

[..]

maar als je mensen te veel theorie van wiskunde geeft, dan gaan ze die ook niet echt goed toepassen bij niet wiskundige problemen.. Inductie en de deductie methoden zijn bekende technieken in wiskunde.... maar iedereen doet nu aan overhaaste generalisatie ect..
Dat is waar, wiskunde moet daarom worden gezien als de basis van waaruit verder gewerkt dient te worden. Zonder deze basis ontbreekt elk inzicht in de geldigheid van meer algemene redeneringen.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:43:04 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012607
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:37 schreef thabit het volgende:

[..]

Er zit geen verband tussen kennis van verkeersregels en het kunnen maken van redeneringen. Een verband tussen vaardigheden in de wiskunde, het vakgebied dat van alle vakgebieden de strengste eisen aan correctheid en volledigheid van argumentatie, en het kunnen maken van redeneringen is heel duidelijk aanwezig.
Weer een niet onderbouwde stelling, die bovendien gebaseert is op een falcisme.
Het vakgebied wat zich bezig houd met het de geldigheid conclusies uit redeneringen is Logica.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24012633
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weer een niet onderbouwde stelling, die bovendien gebaseert is op een falcisme.
Het vakgebied wat zich bezig houd met het de geldigheid conclusies uit redeneringen is Logica.
De wiskunde doet dat ook, alleen niet de wiskunde die op de middelbare school wordt onderwezen. Dit is dus waar het fout gaat.
pi_24012692
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat is waar, wiskunde moet daarom worden gezien als de basis van waaruit verder gewerkt dient te worden. Zonder deze basis ontbreekt elk inzicht in de geldigheid van meer algemene redeneringen.
wat vind je van filosofie?
een onderdeel ervan is toch logica?
  donderdag 16 december 2004 @ 14:47:42 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012719
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:39 schreef thabit het volgende:

[..]

Een linkje dan maar: http://imo.math.ca/results/
Weer een falcisme, je presenteert de wiskunde olympiade als een indicator voor de kwaliteit van het (wiskunde) onderwijs in NL. Dit is een falcisme. Je vergelijkt bij de ene de toppers uit een land, en bij de andere de modus van een land. Niet vergelijkbare onderzoeken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24012762
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weer een falcisme, je presenteert de wiskunde olympiade als een indicator voor de kwaliteit van het (wiskunde) onderwijs in NL. Dit is een falcisme. Je vergelijkt bij de ene de toppers uit een land, en bij de andere de modus van een land. Niet vergelijkbare onderzoeken.
Als dit een falcisme is, dan is jouw toets, die juist het laagste niveau vergelijkt dat om dezelfde reden ook.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:50:41 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012780
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:44 schreef thabit het volgende:

[..]

De wiskunde doet dat ook, alleen niet de wiskunde die op de middelbare school wordt onderwezen. Dit is dus waar het fout gaat.
Een niet onderbouwde stelling. Je zegt nu trouwens niets anders dan:
Ja piet, je hebt gelijk, maar ik vind eigenlijk dat wiskunde onderwijs ook het andere vakgebied logica zou moeten bestrijken en omdat dit niet het geval is leert men het niet.
Herken je zelf de drogrredenering?
Nou?
Welke is het?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24012781
vooral gebruikmaken van feiten.. cijfers, peilingen en indrdaad uitslagen is erg gevaarljik..
  donderdag 16 december 2004 @ 14:53:02 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012825
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:49 schreef thabit het volgende:

[..]

Als dit een falcisme is, dan is jouw toets, die juist het laagste niveau vergelijkt dat om dezelfde reden ook.
dat is een niet onderbouwde stelling, en bovendien pure demagogie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:54:12 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012854
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:46 schreef zurich het volgende:

[..]

wat vind je van filosofie?
een onderdeel ervan is toch logica?
idd, logica is een onderdeel van taalfilosofie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24012856
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een niet onderbouwde stelling. Je zegt nu trouwens niets anders dan:
Ja piet, je hebt gelijk, maar ik vind eigenlijk dat wiskunde onderwijs ook het andere vakgebied logica zou moeten bestrijken en omdat dit niet het geval is leert men het niet.
Herken je zelf de drogrredenering?
Nou?
Welke is het?
Ik zie vooralsnog vooral veel drogredeneringen in jouw posts. Je legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Je geeft redeneringen die je bij anderen als drogreden kwalificeert. Je maakt vergelijkingen die kant noch wal raken. En je gaat niet op argumenten in.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:57:09 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012918
Als we kijken naar de hoeveelheid falsismes en drogredeneringen Thabit maakt als wiskundige, dan lijkt me dat hij geen goede casus maakt voor wiskunde als de bestrijder van de drogredeneringen. Op een geval kan je geen algemeen geldende conclusies trekken voor een theorie, maar één falcificatie van een theorie is wel voldoende om hem ongeldig te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:57:53 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012938
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:54 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik zie vooralsnog vooral veel drogredeneringen in jouw posts. Je legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Je geeft redeneringen die je bij anderen als drogreden kwalificeert. Je maakt vergelijkingen die kant noch wal raken. En je gaat niet op argumenten in.
Een niet onderbouwde stelling.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24012972
Een Pietverdrietpost hier begint standaard met te zeggen dat iets niet beargumenteerd is, terwijl dat wel zo is. De conclusie is dan ook dat deze user het grootste deel van de posts niet leest.
pi_24013007
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weer een falcisme, je presenteert de wiskunde olympiade als een indicator voor de kwaliteit van het (wiskunde) onderwijs in NL. Dit is een falcisme. Je vergelijkt bij de ene de toppers uit een land, en bij de andere de modus van een land. Niet vergelijkbare onderzoeken.
Een niet onderbouwde stelling. Je geeft niet aan waarom de prestatie van de toppers losstaat van de algehele kwaliteit van het onderwijs.
pi_24013039
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weer een drogredenering, conclusie uit een assumtie zonder oorzaak gevolg relatie te onderbouwen.
Je kan net zo goed zeggen dat doordat mensen de verkeersregels niet kennen ze snel drogredeneringen maken.
Een ongeldige vergelijking.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:04:14 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24013085
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:59 schreef thabit het volgende:
Een Pietverdrietpost hier begint standaard met te zeggen dat iets niet beargumenteerd is, terwijl dat wel zo is. De conclusie is dan ook dat deze user het grootste deel van de posts niet leest.
1) Ook dit bearumenteer je niet
2) Je trekt een conclusie uit een assumtie.
Je hebt nog nergens een post van mij geldig weerlegt, itt ik geen spaan heel laat van jouw posts.

Echter, dit is nog steeds niet het punt, ik heb duidelijk gemaakt dat het Logica is, niet wiskunde, dat gaat over het trekken van al dan niet geldige conclusies uit redeneringen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:06:25 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24013138
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:02 schreef thabit het volgende:

[..]

Een ongeldige vergelijking.
Idd, een ongeldige vergelijking. Je kan geen conclusie trekken over de kennis van drogredeneringen en de relatie tot de kwaliteit het wiskunde onderwijs.
Goedzo, je leert al.
(en dit, mijn liefste dabit, noem je iemand aan zijn eigen woorden ophangen)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24013160
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarom scoort Nederland internationaal zo slecht als het om wiskunde gaat bedoel je?
http://www2.minocw.nl/persbericht.jsp?pageID=163&jaar=2001
Wederom een drogredenering. Ervanuitgan dat de kwaliteit van het onderwijs door een toets op laag niveau gedefinieerd kan worden. Op deze manier kun je een landelijke enquete houden en vragen hoeveel 1+1 is. Het aantal mensen dat het goede antwoord geeft zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het onderwijs, dat moet immers op wat meer inhoudelijke gronden getoetst worden.
pi_24013162
Ordinaire TVP
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_24013205
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1) Ook dit bearumenteer je niet
2) Je trekt een conclusie uit een assumtie.
Je hebt nog nergens een post van mij geldig weerlegt, itt ik geen spaan heel laat van jouw posts.

Echter, dit is nog steeds niet het punt, ik heb duidelijk gemaakt dat het Logica is, niet wiskunde, dat gaat over het trekken van al dan niet geldige conclusies uit redeneringen.
Kun je me nu dan ook uitleggen waarom de meeste vakgroepen wiskunde op een universiteit logica als een van de specialisatiegebieden hebben?
  donderdag 16 december 2004 @ 15:09:21 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24013213
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:01 schreef thabit het volgende:

[..]

Een niet onderbouwde stelling. Je geeft niet aan waarom de prestatie van de toppers losstaat van de algehele kwaliteit van het onderwijs.
Dat is duidelijk toch, het testen van een select (niet genormaliseerd) deel van de groep levert geen geldig resultaat over de gemiddelde kennis van de gehele groep.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:12:00 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24013294
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:07 schreef thabit het volgende:

[..]

Wederom een drogredenering. Ervanuitgan dat de kwaliteit van het onderwijs door een toets op laag niveau gedefinieerd kan worden. Op deze manier kun je een landelijke enquete houden en vragen hoeveel 1+1 is. Het aantal mensen dat het goede antwoord geeft zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het onderwijs, dat moet immers op wat meer inhoudelijke gronden getoetst worden.
Waarom is het nivo van de toets van belang als je de verschillen tussen genormaliseerde groepen wilt bepalen? Dit heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24013322
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt nog nergens een post van mij geldig weerlegt, itt ik geen spaan heel laat van jouw posts.
Zoals je ziet heb ik in een aantal posts de nogal krampachtige manier die jij hanteert om posts te weerleggen geimiteerd. Het is een vrij eenvoudige en niet echt constructieve wijze.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:14:46 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24013384
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:08 schreef thabit het volgende:

[..]

Kun je me nu dan ook uitleggen waarom de meeste vakgroepen wiskunde op een universiteit logica als een van de specialisatiegebieden hebben?
Net als alle vakgroepen filosofie, bedoel je? Of veel vakgroepen Informatica?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24013399
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is duidelijk toch, het testen van een select (niet genormaliseerd) deel van de groep levert geen geldig resultaat over de gemiddelde kennis van de gehele groep.
Drogredenering, gebruik van het woord "duidelijk" als intimidatiemiddel. De stelling is wederom niet onderbouwd, je geeft niet aan WAAROM het tsten van een select deel van de groep geen geldig resultaat levertt over de gemiddelde kennis van de gehele groep.
pi_24013424
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net als alle vakgroepen filosofie, bedoel je? Of veel vakgroepen Informatica?
Drogredenering. Ik stel een vraag en je geeft er geen antwoord op.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:17:54 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24013458
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:12 schreef thabit het volgende:

[..]

Zoals je ziet heb ik in een aantal posts de nogal krampachtige manier die jij hanteert om posts te weerleggen geimiteerd. Het is een vrij eenvoudige en niet echt constructieve wijze.
Nee, dat zie ik niet, zie dat jij vooral moeite hebt met tegengesproken worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24013490
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom is het nivo van de toets van belang als je de verschillen tussen genormaliseerde groepen wilt bepalen? Dit heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt.
Laat ik dit toelichten aan de hand van een tegenvoorbeeld:
Land A heeft 3 inwoners, alle 3 van niveau 4.
Land B heeft eveneens 3 inwones, 1 van niveau 0 en 2 van niveau 20.
We geven een toets op niveau 2. Dan scoort land A 100% op die toets en land B scoort 2/3 op die toets. Het gemiddelde niveau in Land B is echter veel hoger dan in land A.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:19:43 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24013507
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:15 schreef thabit het volgende:

[..]

Drogredenering, gebruik van het woord "duidelijk" als intimidatiemiddel. De stelling is wederom niet onderbouwd, je geeft niet aan WAAROM het tsten van een select deel van de groep geen geldig resultaat levertt over de gemiddelde kennis van de gehele groep.
Nee, ik maak een assumtie, namelijk kennis van statistisch onderzoek bij jouw.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:21:05 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24013536
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Laat ik dit toelichten aan de hand van een tegenvoorbeeld:
Land A heeft 3 inwoners, alle 3 van niveau 4.
Land B heeft eveneens 3 inwones, 1 van niveau 0 en 2 van niveau 20.
We geven een toets op niveau 2. Dan scoort land A 100% op die toets en land B scoort 2/3 op die toets. Het gemiddelde niveau in Land B is echter veel hoger dan in land A.
Dat is geen genormaliseerde groep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24013543
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik maak een assumtie, namelijk kennis van statistisch onderzoek bij jouw.
Dat is nog steeds geen redenering die in het hoofdletters uitgespelde WAAROM aangeeft.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:22:05 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24013568
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:16 schreef thabit het volgende:

[..]

Drogredenering. Ik stel een vraag en je geeft er geen antwoord op.
Nee, ik vraag je je vraag te verduidelijken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24013576
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is geen genormaliseerde groep
Wat is volgens jou een genormaliseerde groep en waarom voldoet een land er aan?

Nederland is erg goed met land A te vergelijken terwijl er andere landen zijn die veel beter met land B te vergelijken zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 december 2004 @ 15:23:26 #99
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24013593
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Laat ik dit toelichten aan de hand van een tegenvoorbeeld:
Land A heeft 3 inwoners, alle 3 van niveau 4.
Land B heeft eveneens 3 inwones, 1 van niveau 0 en 2 van niveau 20.
We geven een toets op niveau 2. Dan scoort land A 100% op die toets en land B scoort 2/3 op die toets. Het gemiddelde niveau in Land B is echter veel hoger dan in land A.
Dan heeft men een verkeerd toets model gekozen.
In het geval van een Guttman model heb je gelijk.
In het geval van een probibalistisch IRT model kom je er wel achter hoe het zit.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24013616
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik vraag je je vraag te verduidelijken.
Daartoe wil ik eerst weten wat er niet duidelijk was aan de vraag. Jij beweert dat logica geen onderdeel van de wiskunde is. Ik constateer dat wiskundevakgroepen vaak specialisaties in de logica hebben en vraag me af waarom ze dat hebben als logica geen onderdeel van de wiskunde is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')