Alle biljetten op de grond. een paar klappen ze open, de rest legt ze bij de juiste partij in 2 stapels. 1 voor de lijsstrekken, 1 voor de rest. Daarna alles optellen op persoon. Vanaf het tellen deden we het in koppeltjesquote:Op donderdag 23 november 2023 00:43 schreef Claude_Viole het volgende:
Hoe tellen jullie die stelbiljetten eigenlijk? Eerst gaat de container om 21:00 uur open, en wordt alles op een hoop gegooid. Maar hoe wordt alles gesorteerd op een vlotte manier waarbij er zo goed als geen fouten in mogelijk zijn?
Ik geloof dat daar geen exacte procedures voor zijn die bij iedereen precies hetzelfde moet worden uitgevoerd.
CRAFT methodequote:Op donderdag 23 november 2023 00:43 schreef Claude_Viole het volgende:
Hoe tellen jullie die stelbiljetten eigenlijk? Eerst gaat de container om 21:00 uur open, en wordt alles op een hoop gegooid. Maar hoe wordt alles gesorteerd op een vlotte manier waarbij er zo goed als geen fouten in mogelijk zijn?
Ik geloof dat daar geen exacte procedures voor zijn die bij iedereen precies hetzelfde moet worden uitgevoerd.
Alles op de grond. Alles openvouwen, sorteren op even/oneven.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:43 schreef Claude_Viole het volgende:
Wij moesten ook wachten. Duurde gelukkig maar vijf minutenquote:Op donderdag 23 november 2023 02:16 schreef kalinhos het volgende:
Klaar, 1892 stemmen en het kwam precies uit! Was wel 2x met een pas van een andere gemeente gestemd (überhaupt achterlijk dat je dit niet kan zonder door 7 hoepels te springen) maar met alle stemmen en passen kwam het uit.
Wat ik alleen zo ongekend stom vind en ik vraag me af of dat overal is: op een gegeven moment is alles geteld, kieslijsten weer opgerold en in de kliko’s gedaan, alle procesverbaals 2x getekend, voorzitter is onderweg naar het gemeentehuis…en dan moeten er nog 1-2 stembureauleden achterblijven om te wachten tot die kliko’s worden opgehaald. Zit je vanaf07:00 sochtends, weliswaar met pauze tussendoor, is het eindelijk klaar 19 uur later om 02:00 en dan moet je nog wachten tot de gemeente langs is gekomen. Je moet hier toch gewoon OF een beveiligingsbedrijf inhuren OF werken met iets als een cijferslot ofzo
Craft methode. Eerst sorteren op even/oneven/blanco/ongeldig. Daarna op partijnummer. Dan per partij 2x tellen, bij verschil nog een 3e teller. Wij hadden een onverklaarbaar verschil van 2 stemmen, dat wordt vandaag weer meegenomen als er op voorkeursstemmen geteld gaat worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:43 schreef Claude_Viole het volgende:
Maar wat is het voordeel van eerst sorteren op even/oneven/blanco/ongeldig ipv gelijk op lijstnummer? Dan gaan alle biljetten twee keer door je handen voor ze daadwerkelijk op de juiste plek liggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 02:26 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Craft methode. Eerst sorteren op even/oneven/blanco/ongeldig. Daarna op partijnummer. Dan per partij 2x tellen, bij verschil nog een 3e teller. Wij hadden een onverklaarbaar verschil van 2 stemmen, dat wordt vandaag weer meegenomen als er op voorkeursstemmen geteld gaat worden.
329 stemmen op de pvv van de 1049 geldige stembiljetten.
Onze gemeente had een harde stop met tellen om middernacht. Na de PS verkiezingen waarbij men tot 06:00 door is gegaan, vonden ze dat niet zo verantwoord meer.
Je hebt extra checks en het stembiljet beweegt ipv het persoon. Dit was vanuit de gemeente de verplichte methode.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:07 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar wat is het voordeel van eerst sorteren op even/oneven/blanco/ongeldig ipv gelijk op lijstnummer? Dan gaan alle biljetten twee keer door je handen voor ze daadwerkelijk op de juiste plek liggen.
Wij hadden 6 openvouwers, 1 roeper (ik) en drie lopers. Ik krijg de opengevouwen lijsten en roep de partij en die wordt door een loper weggelegd (2 verschillende partijen, of meerdere dezelfde. Max 6 stembiljetten per keer). Die loper checkt nog een keer en legt ze op de juiste stapel en komt dan terug nieuwe lijsten ophalen. Werkte perfect zo. En toen de vouwers klaar waren hadden zij pauze, en toen wij iets later ook klaar waren konden zij vast aan de grote telling beginnen terwijl wij even pauzeerden. Dan loop je elkaar ook niet in de weg. Kan wel alleen in een grote ruimte btw, in een hok van 4x6 wens ik je sowieso heel veel succes
Ik zat op een sportlocatie, dus we mochten bij de beheerder koffie, thee, water of frisdrank bestellen en dan werd dat opgeschreven en later gedeclareerd bij de gemeente.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe doet jullie gemeente het met de catering? Bij ons wordt er altijd voor 100 man aan eten en drinken geleverdNiks te klagen verder, we komen de dag er heel goed mee door
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |