Nou, door de opwarming van de aarde wordt het wel steeds extremerquote:Op maandag 11 september 2023 20:02 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het is helaas nooit anders geweest
Dan zijn weer andere landen zonder maatregelen aan de beurtquote:Op maandag 11 september 2023 20:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik vraag me af hoe het volgend jaar zal gaan, zullen landen dan hun maatregelen hebben genomen zodat het niet nog een keer gebeurd?
Lijkt zo, maar is niet waar. Dat moet nog komen.quote:Op maandag 11 september 2023 20:15 schreef JeWa100 het volgende:
[..]
Nou, door de opwarming van de aarde wordt het wel steeds extremer
Wat voor maatregelen had je in gedachten? Andere bouwmaterialen zodat huizen en gebouwen beter bestand zijn tegen natuurrampen?quote:Op maandag 11 september 2023 20:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik vraag me af hoe het volgend jaar zal gaan, zullen landen dan hun maatregelen hebben genomen zodat het niet nog een keer gebeurd?
Nee, het is nu extremer dan 100 jaar geleden bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 september 2023 20:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Lijkt zo, maar is niet waar. Dat moet nog komen.
quote:Mogelijk duizenden doden in Libi door storm Daniel, 10.000 vermisten
In de Libische kustplaats Derna zijn meer dan duizend lichamen geborgen als gevolg van storm Daniel. Dat hebben de autoriteiten in het oosten van het land bekendgemaakt.
De autoriteiten verwachten dat het aantal doden nog verder oploopt. Ook het internationale Rode Kruis denkt dat het dodental in de getroffen regio kan oplopen tot duizenden. Er worden volgens de organisatie zo'n 10.000 mensen vermist.
Informatie over het aantal slachtoffers is moeilijk te verifiren omdat Libi twee rivaliserende regeringen kent. De ene regering zetelt in de hoofdstad van het land, Tripoli, en wordt door de Verenigde Naties erkend. Daarnaast is in het noordoosten van het land de regering van premier Osama Hamad.
De schade in Derna is enorm, zegt een minister van de oostelijke regering die de stad bezocht. "Ik overdrijf niet als ik zeg dat 25 procent van de stad is verdwenen. Heel veel gebouwen zijn ingestort."
Drie districten in het oosten van het land werden gisteren tot een rampgebied verklaard. Op beelden is te zien dat de straten in de stad Derna volledig onder water staan en dat gebouwen zijn verwoest. Hier zijn stroomopwaarts twee dammen doorgebroken, melden de autoriteiten in het oosten van het land.
Ook de stad Benghazi en de buitenwijken van Al-Marj zouden zwaar zijn getroffen. Turkije heeft bekendgemaakt dat het drie vliegtuigen met reddingswerkers naar Libi stuurt.
Daniel heeft inmiddels Egypte bereikt en trekt daar langs de kust. De storm koerst aan op Alexandri, een havenstad met zo'n 5 miljoen inwoners. Ook hier zijn waarschuwingen afgegeven voor zware regenval.
Tja, dit is Libi h.quote:Op maandag 11 september 2023 21:37 schreef Zorro het volgende:
Daar zal den wel net zo massaal hulp voor komen als voor Marokko natuurlijk.
Stilte bij voetbalwedstrijden ook.
Toch?
Damn. Dit was echt ff van de radar. Alle aandacht naar Marokko, plus dat, laten we eerlijk zijn, er niet echt veel mensen om dit gebied geven.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)-overstromingen.html
Zeker 2.300 doden in Libische stad Derna na overstromingen
In de Libische stad Derna zijn bij de overstromingen van maandag zeker 2.300 mensen omgekomen. Dat melden Libische hulpdiensten dinsdag. Het oosten van het land is zwaar getroffen door storm Daniel.
"Ik overdrijf niet als ik zeg dat een kwart van de stad is weggevaagd. Heel veel gebouwen zijn ingestort", zei de Oost-Libische minister van Burgerluchtvaart Hichem Chkiouat telefonisch tegen persbureau Reuters. De minister bezocht de stad na de overstromingen.
Een ramp met 2000+ doden is altijd toch wel nieuws geweest. Hier is juist weinig aandacht voor in de Nederlandse pers.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:02 schreef theunderdog het volgende:
Is het nu zo dat er op dit moment buitenproportioneel veel natuurrampen zijn, of ben ik ook gewoon slachtoffer van het massabeeld dat de media geeft?
Voor het gevoel is de aarde wat onrustiger dan gebruikelijk dit jaar. Maar ik heb geen harde data.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:02 schreef theunderdog het volgende:
Is het nu zo dat er op dit moment buitenproportioneel veel natuurrampen zijn, of ben ik ook gewoon slachtoffer van het massabeeld dat de media geeft?
Oef... wat is de kans dat die levend weer opduiken?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
At least 10,000 people are believed to be missing in Libya because of flooding from Storm Daniel, an international agency estimates.
Alle meteorolische records worden dit jaar en momenteel gebroken.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor het gevoel is de aarde wat onrustiger dan gebruikelijk dit jaar. Maar ik heb geen harde data.
Damn...quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)-overstromingen.html
5200 doden al blijkbaar. Gaat heel rap.
Eh, waarom?quote:Op dinsdag 12 september 2023 01:33 schreef hanskraaijjr het volgende:
De gemeente Eindhoven en Helmond zullen vast 1 euro per inwoner doneren.
Voelt altijd als een statistiek. Moet eerlijk zeggen dat het lastig is om me in te leven ook, maar als je denkt aan 5200 doden in een stad met maar 125.000 mensen... damnquote:
Er zijn ook nog zeker 10.000 mensen vermist dus het zal niet bij dit getal blijven.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Voelt altijd als een statistiek. Moet eerlijk zeggen dat het lastig is om me in te leven ook, maar als je denkt aan 5200 doden in een stad met maar 125.000 mensen... damn
Stel je voor dat Zwolle opeens 5000 doden had bijvoorbeeld.
quote:"De lichamen liggen overal - op zee, in de vallei, onder de gebouwen", zei minister Hichem Abu Chkiouat (Civiele Luchtvaart) eerder tegen persbureau Reuters.
De gemeente Eindhoven zit vol met lui met Afrikaanse roots. Laat die maar lekker doneren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 01:33 schreef hanskraaijjr het volgende:
De gemeente Eindhoven en Helmond zullen vast 1 euro per inwoner doneren.
Sowieso ziet dat er wel heel fake uit op een of andere manier.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:42 schreef Ama het volgende:
[..]
Er staat duidelijk in de reacties dat dit in Spanje was een keer.
Ik wist niet dat er zo veel (of eigenlijk alleen maar) Spaanse kentekens in omloop waren in Libi.quote:
Deze user post maar lukraak tweets met zijn onderbuikgevoelens erbij. Dan weet je al dat je het niet serieus moet nemen. Jammer dat dit de ernst van de situatie verdoezeld.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:42 schreef Ama het volgende:
[..]
Er staat duidelijk in de reacties dat dit in Spanje was een keer.
Beiroet ligt in Libanon, dat is in Azi.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:11 schreef Akathisia het volgende:
Gaat wel lekker in Libi. Eerst stort het westen het land in chaos, daarna vaagt een explosie de haven van Beiroet en een deel van de stad weg en nu dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |