Waarom is dat asociaal? Het is een vrijwillige bijdrage die door veel scholen als verplicht wordt neergezet. Ik snap prima dat je als ouder zegt "nergens voor nodig"quote:Op zondag 10 september 2023 10:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Prima als je het geld echt niet kunt missen, maar anders vrij asociaal.
Dat kun je doen, maar dan moet je ook niet huilen als het schoolreisje en de sinterklaasviering niet doorgaan natuurlijkquote:Op zondag 10 september 2023 14:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom is dat asociaal? Het is een vrijwillige bijdrage die door veel scholen als verplicht wordt neergezet. Ik snap prima dat je als ouder zegt "nergens voor nodig"
Idd ik ook niet. Een keer kreeg ik een mail met dat ik moet komen helpen. Hierop heb ik geantwoord met: dan wil ik bij deze dat u een voorstel doet voor de arbeidsvoorwaarden en mij een vergoeding geeft die minstens zo hoog is als wat ik aan vakantieuren moet inleveren bij mijn vaste werkgever. Pas na ondertekening door ons beide van de arbeidsvoorwaarden en afspraken salariering zal ik komen helpen.quote:Op zondag 10 september 2023 14:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt ook gewoon dikke schijt hebben op wat een paar van die half zachten over je denken.
Ik heb zelf nog nooit geholpen bij al die belachelijke zaken. Ik werk 5-6 dagen per week. Flikken op kuttekoppen.
Zou tegen de juf zeggen dat:quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:03 schreef zonnenstraaI het volgende:
[..]
Ik wil ook best wel wat komen doen, vind het wel gezellig om zo ook andere ouders te ontmoeten. Maar dingen als dat de school voor mij gaat bepalen dat ik maandag vrij moet nemen om kinderen te begeleiden en in de gaten te houden gaan echt te ver. Het is vooral de juf van mijn dochter die nu razend op mij is en die wist een paar weken geleden al dat mijn man en ik ook voor de klas staan.
Gelukkig zijn er tegenwoordig regels die bepalen dat geen enkel kind uitgesloten mag worden op grond van ouders die niet betalen. Als een school de begroting niet rond krijgt zonder extra "vrijwillige". bijdrage dan gaat er ergens anders iets mis.quote:Op zondag 10 september 2023 19:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat kun je doen, maar dan moet je ook niet huilen als het schoolreisje en de sinterklaasviering niet doorgaan natuurlijk
Nou nee hoor, de school krijgt geen geld voor dit soort extraatjes. Zo werkt de realiteit echt niet. Heeft ook niks met de begroting te maken. Die is er voor onderwijs, niet voor de leuke extra's.quote:Op zondag 10 september 2023 22:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er tegenwoordig regels die bepalen dat geen enkel kind uitgesloten mag worden op grond van ouders die niet betalen. Als een school de begroting niet rond krijgt zonder extra "vrijwillige". bijdrage dan gaat er ergens anders iets mis.
Juli 2023:quote:Op zondag 10 september 2023 22:34 schreef SQ het volgende:
Maar verder vind ik het wel verontrustend dat de school wel schoolzwemmen aanbiedt, maar daarbij geheel en al afhankelijk is van ouders die daar van tevoren niet mee akkoord zijn gegaan.
Sowieso doen ze bijna nergens meer aan schoolzwemmen toch? Of is het een school met exceptioneel veel allochtone kinderen die van huis uit geen zwemles krijgen?
quote:Nationale Raad Zwemveiligheid: voer schoolzwemmen in om aantal jonge drenkelingen terug te dringen
De Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ) doet aan gemeenten de dringende oproep om zwemlessen op scholen weer in te voeren. Nu is het zo dat slechts ongeveer een kwart van alle schoolgaande kinderen op basisscholen regelmatig zwemlessen krijgt. En dat is veel te weinig.
NRZ-directeur Titus Visser: “We zijn nu eenmaal een waterland en daarbij bestaan grote gevaren. Die kun je inperken als je kinderen vaardigheden bijbrengt die ze kunnen gebruiken als ze onverwacht te water raken.”
Visser reageert daarmee op cijfers die het CBS dinsdag naar buiten brengt over het aantal verdrinkingen in 2022. Dat waren 73 mensen die in open water, of in en om het huis om het leven kwamen; 7 minder dan een jaar eerder, maar in 2021 bleven veel Nederlanders tijdens vakantie thuis vanwege corona.
Ik verwacht dat dat "geen C-diploma kunnen halen" meer aan het schoolzwemmen gekoppeld is dan aan het zwembad.quote:Op zondag 10 september 2023 10:48 schreef 911112922 het volgende:
[..]
Het zal wel per regio of zwemschool verschillen. TS heeft het over dat in het bad van haar dochter geen C-diploma kan worden gehaald. Dat herken ik helemaal niet. Maar dat zal ook wel weer te maken hebben met hoeveel kinderen er doorgaan met zwemmen en of er personeel en badwater daarvoor beschikbaar is.
Als je de kinderen met 5 jaar op zwemles zet lijkt me trouwens dat ze na maximaal 1,5 jaar wel een A-diploma hebben, en ze met 6 jaar in ieder geval kunnen zwemmen.
Dat niet alleen, het is kennelijk ook om de kinderen te helpen omkleden en om toezicht te houden in het zwembad?quote:Op zondag 10 september 2023 22:34 schreef SQ het volgende:
Maar verder vind ik het wel verontrustend dat de school wel schoolzwemmen aanbiedt, maar daarbij geheel en al afhankelijk is van ouders die daar van tevoren niet mee akkoord zijn gegaan.
Sowieso doen ze bijna nergens meer aan schoolzwemmen toch? Of is het een school met exceptioneel veel allochtone kinderen die van huis uit geen zwemles krijgen?
Groep 3 is tegenwoordig wel standaard om A te hebben in de loop van het jaar, en B in groep 4quote:Op zondag 10 september 2023 23:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dat "geen C-diploma kunnen halen" meer aan het schoolzwemmen gekoppeld is dan aan het zwembad.
Mijn oudste (1991) heeft ook nog schoolzwemmen gehad en daar mocht bij schoolzwemmen ook alleen maar worden afgezwommen voor A en B (die hij al had).
Het was wel een paar klassen hoger dan groep 3, dat vind ik bizar jong voor schoolzwemmen.
Ja, dat weet ik, maar dat betekent niet dat er in groep 3 schoolzwemmen moet zijn.quote:Op zondag 10 september 2023 23:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Groep 3 is tegenwoordig wel standaard om A te hebben in de loop van het jaar, en B in groep 4
Waarom niet? Anders krijg je ongelijkheid in de klas en gedoe als de helft al zijn diploma's heeft en de helft met school moet.quote:Op zondag 10 september 2023 23:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar dat betekent niet dat er in groep 3 schoolzwemmen moet zijn.
Schoolzwemmen zou wmb voor iedereen weer ingevoerd in Nederland moeten worden. En of het dan in groep 3 of groep 4 start, boeit me niet zo, maar waarom niet zo vroeg mogelijk.quote:Dat kinderen in groep 3 hun A hebben en in groep 4 hun B is omdat ouders met die kinderen naar zwemles gaan, niet door het schoolzwemmen.
Er is geen school in de schoolvakanties hè. Dan heeft die school ook geen hulp nodigquote:Op zondag 10 september 2023 23:30 schreef Molo het volgende:
Het mag dan trouwens wellicht een kloon zijn, de 'ik was dus zonder toestemming ingedeeld en de school weet dat ik niet kan' is wel echt heel erg onderwijspersoneel achtige manier van passief agressief reageren![]()
Stuur gewoon zsm een bericht dat je niet kunt onder schooltijd en wel kunt helpen in de schoolvakanties als je vrij bent. Opgelost, geen emotioneel huilgejammer en klaar
Omdat veel groep 3 kinderen zich in het zwembad nog niet zelfstandig kunnen omkleden.quote:Op zondag 10 september 2023 23:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom niet? Anders krijg je ongelijkheid in de klas en gedoe als de helft al zijn diploma's heeft en de helft met school moet.
[..]
Ja dat weet ik, daarom schreef ik het ook opquote:Op zondag 10 september 2023 23:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is geen school in de schoolvakanties hè. Dan heeft die school ook geen hulp nodig
Wacht, wat???quote:Op zondag 10 september 2023 23:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat veel groep 3 kinderen zich in het zwembad nog niet zelfstandig kunnen omkleden.
Het is niet alleen aan- en uitkleden.quote:
Na het zwemmen dan vooral, voor het zwemmen kun je dat wel opvangen door de zwemkleding er al onder de gewone kleding aan te doen.quote:
Eh...vreemde volwassenen (geen onderwijs- of badpersoneel) met blote kinderen. Ik neem aan dat papa's dus niet hoeven te helpen. Of is dat ook allemaal prima?quote:Op zondag 10 september 2023 23:43 schreef maily het volgende:
Het is niet alleen aan- en uitkleden.
Het is uitkleden, zwemkleding aandoen, natte zwemkleding uitdoen, afdrogen, kleding terug aandoen.
En dan alle spullen terug in de tas.
Niet handig met een badpak .... ligt er ook aan of zwemles meteen het eerste uur is.quote:Op zondag 10 september 2023 23:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Na het zwemmen dan vooral, voor het zwemmen kun je dat wel opvangen door de zwemkleding er al onder de gewone kleding aan te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |