abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210585726
Ik werk zelf op een basisschool waar ik voor de klas sta, net als mijn man. En wij gaan er anders mee om dan bij mijn dochter op school. Vandaar dit advies.

De basisschool van mijn dochter is een andere dan die waar ik werk (omdat ik wil dat ze gewoon naar de school in de buurt ga + omdat ik werk en "prive" gescheiden wil houden). Ook mijn man werkt niet op de school van onze dochter.

Onlangs zijn de scholen gestart en dit jaar heeft mijn dochter schoolzwemmen. Grootste onzin vind ik zelf, ze heeft al A + B en in dat bad kan je niet eens afzwemmen voor C. Maar we moeten het ermee doen.
De school eist van de ouders dat zij allemaal een keertje komen helpen met het: begeleiden van de kinderen van en naar de touringcar. Omkleden. Toezicht houden in het zwembad. Dat soort dingen.

De school heeft ook zonder mijn toestemming een rooster gemaakt waar ik blijkbaar afgelopen maandag ingedeeld stond als hulpouder. Echter, mijn man en ik werken beiden die dag en kunnen absoluut niet twee uurtjes de kinderen van onze eigen klassen alleen laten. Dit weet de school ook.

Ik ben dus maandag niet komen opdagen en ik ben al meermaals vanuit de school benaderd met dat er te weinig ouders waren maandag, dat er een onveilige situatie was en dat er van alle ouders wordt verwacht dat ze komen helpen.
De bejegening is erg onplezierig. Het personeel komt dwingend op mij over, lijkt niet open te staan voor een gesprek, het is echt dat zij mijn agenda proberen te bepalen.

Ik vind dit erg vervelend en ik vrees dat deze situatie zich kan herhalen. Is er iemand hier die dit ook eens heeft meegemaakt en hoe die het toen heeft opgelost?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door zonnenstraaI op 09-09-2023 23:15:24 ]
pi_210585816
Dat zo'n school daar een beetje hautain over doet, heb ik wel vaker gehoord. Betaal je wel de maximale ouderbijdrage? :+

Dat ze je zomaar overleg inroosteren is hilarisch, natuurlijk. Maar echt hun probleem. Dat ze daarna gaan zeiken, is wel vervelend. Maar is het misschien ook niet dat degenen die zo lastig deden, niet goed weten dat je niet gevraagd bent? Als zij gewoon denken dat jij je afspraken niet nakomt, is het niet heel gek dat er iemand steigert.

Ik denk dat het belangrijk is om minstens 1 of 2 dingen in het jaar bij te dragen, om de credits op te bouwen, ouderparticipatie maakt die miljoen jaar die je bij zo'n gebouw gaat doorbrengen wel makkelijker. Maar als je niet kan, kan je niet.
-nee-
pi_210585986
Sommige scholen denken nog steeds dat het de jaren ‘80 is en moeders op een maandagochtend niks anders te doen hebben dan naar schoolzwemmen meegaan.

Bij ons werken ze met een intekenrooster (via de app) en die dagen worden altijd wel gevuld. De meeste ouders kiezen gewoon een moment dat hun goed uitkomt. Maar als de school ons op eigen houtje zou gaan inplannen, zou ik er héél snel klaar mee zijn. Wat een waanzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2023 22:57:42 ]
  Spellchecker zaterdag 9 september 2023 @ 22:58:22 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210586008
Ik denk ook niet dat je de enige bent die op maandag niet kunt helpen.
pi_210586063
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:56 schreef Heph844 het volgende:
Sommige scholen denken nog steeds dat het de jaren ‘80 is en moeders op een maandagochtend niks anders te doen hebben dan naar schoolzwemmen meegaan.

Dat dacht ik dus ook. Ik had op de basisschool jaren geleden ook schoolzwemmen en volgens mij hadden wij toen niet eens hulpouders. Misschien waren we wel iets ouder dan mijn dochter van 6/groep 3. Maar dan denk ik ook als je niet genoeg mensen hebt om het schoolzwemmen te begeleiden doe het dan ook gewoon niet.

Helaas lijken ze dat bij mijn dochter op school niet te begrijpen
pi_210586083
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:42 schreef Marsenal het volgende:
Dat zo'n school daar een beetje hautain over doet, heb ik wel vaker gehoord. Betaal je wel de maximale ouderbijdrage? :+

Dat ze je zomaar overleg inroosteren is hilarisch, natuurlijk. Maar echt hun probleem. Dat ze daarna gaan zeiken, is wel vervelend. Maar is het misschien ook niet dat degenen die zo lastig deden, niet goed weten dat je niet gevraagd bent? Als zij gewoon denken dat jij je afspraken niet nakomt, is het niet heel gek dat er iemand steigert.

Ik denk dat het belangrijk is om minstens 1 of 2 dingen in het jaar bij te dragen, om de credits op te bouwen, ouderparticipatie maakt die miljoen jaar die je bij zo'n gebouw gaat doorbrengen wel makkelijker. Maar als je niet kan, kan je niet.
Ik wil ook best wel wat komen doen, vind het wel gezellig om zo ook andere ouders te ontmoeten. Maar dingen als dat de school voor mij gaat bepalen dat ik maandag vrij moet nemen om kinderen te begeleiden en in de gaten te houden gaan echt te ver. Het is vooral de juf van mijn dochter die nu razend op mij is en die wist een paar weken geleden al dat mijn man en ik ook voor de klas staan.
pi_210586094
Lekker is dat. Ze maken nu van hun probleem jouw probleem :') Ik zou daar makkelijk in zijn hoor. Je hebt aangegeven dat je niet kan ivm werk dus zoekt school maar een andere oplossing.
pi_210586170
Hehe, ik had dat mens rauw gelust.
Resistance is futile.
pi_210586209
'De juf is razend'. En ff zonder enig overleg iemand indelen, fuck off zeg. Dit gaat helemaal nergens over.

Vermoedelijk zou ik dit aangrijpen als goed excuus dat ze mij dus echt helemaal nergens meer voor moeten benaderen, dikke doei. En dan 8 jaar voet bij stuk houden. :P
Resistance is futile.
  zaterdag 9 september 2023 @ 23:14:12 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210586227
Wel even benieuwd wiens kloon dit is trouwens.
Resistance is futile.
pi_210586228
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:13 schreef Seven. het volgende:

Vermoedelijk zou ik dit aangrijpen als goed excuus dat ze mij dus echt helemaal nergens meer voor moeten benaderen, dikke doei. En dan 8 jaar voet bij stuk houden. :P
Daar zit ik nu wel aan te denken.
pi_210586237
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:14 schreef Seven. het volgende:
Wel even benieuwd wiens kloon dit is trouwens.
Dacht ik ook al aan :P
  zaterdag 9 september 2023 @ 23:17:02 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210586253
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:14 schreef zonnenstraaI het volgende:

[..]
Daar zit ik nu wel aan te denken.
Je werk is trouwens niet relevant, of je nou thuis zit of directeur bent. Je bent nog aardig geweest door van tevoren aan te geven dat je niet kunt.

'Ik kan niet en ik ben er niet van gediend dat ik zonder enig overleg ingepland word. Mij niet meer bellen'
Resistance is futile.
  zaterdag 9 september 2023 @ 23:18:57 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_210586272
Iemand die voor mij gaat bepalen wanneer ik wel of niet beschikbaar ben? Zoek het dan lekker zelf uit zeg, mij niet meer bellen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_210586425
Zet haar op een andere school, je hebt toch geen tijd voor deze bullshit? Dan is ze maar kind van de juf.
Purr.
pi_210587402
Ik heb ook nog schoolzwemmen gehad. Er waren nooit ouders bij, alleen 2 badmeesters (badmeester en badjuf).
Als ik me goed herinner waren het twee uurtjes per week of per maand. We moesten de schoolslag leren, de rugslag, watertrappelen, drijven, onderwaterzwemmen en reddend zwemmen, bij dat laatste moesten we onze kleren aanhouden.
En ja, het was gemengd, dus jongens en meisjes kregen samen les.
Nooit problemen gehad. Nou ja, je had toen ook al 'stoere kinders' die dachten dat het leuk was om klasgenootjes in het water te duwen, kopje onder te duwen en meer van dat tokkiegedrag. Badmeester blies dan op zijn fluitje en de boosdoener moest uit het water komen en kon zich gaan aankleden.
Dan stond je mooi voor schut. Toen nog wel. :{

[ Bericht 20% gewijzigd door Hiddendoe op 10-09-2023 06:50:42 ]
pi_210588213
Dus als je een een vrijwilliger nodig hebt. Dan dwing je ze maar om vrijwilliger te worden.

Jij, Jij en jij, gaan gewoon vrijwillig dat doen, of je het nou leuk vind of niet.
pi_210588262
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 09:32 schreef christmastsunami het volgende:
Dus als je een een vrijwilliger nodig hebt. Dan dwing je ze maar om vrijwilliger te worden.

Jij, Jij en jij, gaan gewoon vrijwillig dat doen, of je het nou leuk vind of niet.
Zo doen vele sportclubs het al jaren overigens, met verplichte bardiensten e.d.
pi_210588297
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 09:39 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Zo doen vele sportclubs het al jaren overigens, met verplichte bardiensten e.d.
Dan heet dat dus, verplichte bardiensten en niet vrijwillige bardiensten.
  zondag 10 september 2023 @ 09:54:26 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210588398
Je geeft aan dat je blijkbaar was ingedeeld op die maandag. Had je het niet door? Misschien is een deel van het probleem wel dat je je niet specifiek had afgemeld voor die maandag en dat school er dus vanuit ging dat het wel goed zat.

Het lijkt me een hele vervelende situatie wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210588429
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:17 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je werk is trouwens niet relevant, of je nou thuis zit of directeur bent. Je bent nog aardig geweest door van tevoren aan te geven dat je niet kunt.

'Ik kan niet en ik ben er niet van gediend dat ik zonder enig overleg ingepland word. Mij niet meer bellen'
Ze heeft het juist niet van tevoren aangegeven? Althans, zo lees ik de OP. Daarin staat dat ze 'blijkbaar afgelopen maandag stond ingedeeld als hulpouder'. Dat klinkt alsof ze überhaupt niet wist dat ze stond ingeroosterd, laat staan dat ze zich heeft afgemeld. Kennelijk is ze er achteraf op aangesproken dat ze er niet was.

Verder heel goed dat scholen zorgen dat de kinderen leren zwemmen. Ook de kinderen van wie de ouders er zelf geen geld voor hebben of het belang ervan niet zien. Zodat we niet weer allerlei berichten krijgen over kinderen die in recreatieplassen verdronken zijn. Vrij bizar dat TS, nota bene leerkracht én ouder, dat kwalificeert als 'grote onzin'.
pi_210588451
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 09:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ze heeft het juist niet van tevoren aangegeven? Althans, zo lees ik de OP. Daarin staat dat ze 'blijkbaar afgelopen maandag stond ingedeeld als hulpouder'. Dat klinkt alsof ze überhaupt niet wist dat ze stond ingeroosterd, laat staan dat ze zich heeft afgemeld. Kennelijk is ze er achteraf op aangesproken dat ze er niet was.

Verder heel goed dat scholen zorgen dat de kinderen leren zwemmen. Ook de kinderen van wie de ouders er zelf geen geld voor hebben of het belang ervan niet zien. Zodat we niet weer allerlei berichten krijgen over kinderen die in recreatieplassen verdronken zijn. Vrij bizar dat TS, nota bene leerkracht én ouder, dat kwalificeert als 'grote onzin'.
TS vindt dat grote onzin omdat haar kind al de nodige diploma's bezit. Verder eens met jouw post.
pi_210588502
School zwemmen is dat niet rond groep 5 of 6??

Dan zijn die kids toch oud genoeg om zelf zich om te kleden en de bus in te stappen? Bij ons op school vroeger (25 kids) was er geen enkele ouder die hierbij mee hielp.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_210588504
Waar je je druk om maakt.
Gewoon eenmalig zeggen of beter via mail dat je dit niet doet.
En verder niet reageren.

Net als het “verplichte” schoolgeld ook nooit betaald.
1 x de verordening mailen en je hebt nergens meer last van.
pi_210588514
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 09:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
TS vindt dat grote onzin omdat haar kind al de nodige diploma's bezit. Verder eens met jouw post.
Weet ik, maar dat is kijken met oogkleppen op; mijn kind heeft het niet nodig, dus het is onzin dat de school dit doet. Je zou verwachten dat een leerkracht begaan is met het welzijn van alle kinderen. Ik vraag me trouwens ook af waarom ze het zelf al geregeld hebben, terwijl ze hun kind naar een school sturen die het verzorgt.
  zondag 10 september 2023 @ 10:07:03 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210588519
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 09:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Verkeerd gelezen dan.

Eens met schoolzwemmen. Alleen dan moet de school wel ff overleggen voor ze lukraak ouders in gaan delen.
Resistance is futile.
  Spellchecker zondag 10 september 2023 @ 10:08:07 #27
197773 crew  maily
pi_210588523
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Weet ik, maar dat is kijken met oogkleppen op; mijn kind heeft het niet nodig, dus het is onzin dat de school dit doet. Je zou verwachten dat een leerkracht begaan is met het welzijn van alle kinderen. Ik vraag me trouwens ook af waarom ze het zelf al geregeld hebben, terwijl ze hun kind naar een school sturen die het verzorgt.
Hoe eerder je kind een zwemdiploma heeft hoe beter.
  zondag 10 september 2023 @ 10:09:30 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210588535
quote:

[..]
We vragen ons sowieso wel af of TS niet gewoon een kloon is.
Resistance is futile.
pi_210588548
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:05 schreef klipper het volgende:
Waar je je druk om maakt.
Gewoon eenmalig zeggen of beter via mail dat je dit niet doet.
En verder niet reageren.

Net als het “verplichte” schoolgeld ook nooit betaald.
1 x de verordening mailen en je hebt nergens meer last van.
Prima als je het geld echt niet kunt missen, maar anders vrij asociaal.
pi_210588560
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 10:08 schreef maily het volgende:

[..]
OK, zit ook wat in. :)
pi_210588652
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 10:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
De eerste post is iig, weer iets controversieels. Als iedereen zou kunnen zien dat ze gister geristreerd heeft en meteen binnen komt met een stok in het hoenderhok gooien. Zouden we dat eerder door hebben.
  zondag 10 september 2023 @ 10:24:12 #32
37150 livelink
pi_210588678
Mijn zoon had al diploma A t/m C toen hij op een school kwam waar ze nog moesten schoolzwemmen. En dat was op zich heel goed hoor, want het was een zwarte school in Utrecht Overvecht waar het grootste deel van de kinderen nog helemaal niet kon zwemmen. We hebben toen wel geregeld dat hij tijdens het schoolzwemmen naar een andere klas kon en daar met de gewone les mee deed, want schoolzwemmen als je al kunt zwemmen is echt geen pretje. Maar dat is een zijspoor in deze discussie.
  Spellchecker zondag 10 september 2023 @ 10:24:33 #33
197773 crew  maily
pi_210588682
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:22 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
De eerste post is iig, weer iets controversieels. Als iedereen zou kunnen zien dat ze gister geristreerd heeft en meteen binnen komt met een stok in het hoenderhok gooien. Zouden we dat eerder door hebben.
Blijkbaar kan niet iedereen dat zien ....
Maar denk jij niet bij een "onbekende usernaam": eens even kijken wat die user al gepost heeft en sinds wanneer?
  zondag 10 september 2023 @ 10:25:49 #34
37150 livelink
pi_210588694
Maakt het iets uit of ze een kloon is of niet? Het is op zich een interessante vraag, zeker in combinatie met het schoolzwemmen-dilemma.
pi_210588707
quote:

[..]
Omdat schoolzwemmen ook ineens plotseling afgeschaft kan worden.

Ik ben van september 1985 en heb nog schoolzwemmen meegemaakt in de jaren 90. Eerst was het dat de kinderen met een A en B diploma op school moesten blijven. Vervolgens gingen alleen de kinderen zonder A nog mee met het schoolzwemmen.

Mijn jongere zusjes en broertje hebben op een gegeven moment zelfs helemaal geen schoolzwemmen meer gehad.
pi_210588715
Slecht van de school. Zowel qua communicatie als organisatie. Als zij te weinig begeleiding en toezicht hebben kunnen ze ook besluiten dat de kinderen met een A/B/C zwemdiploma niet meegaan met schoolzwemmen. En dat die dan maar een rondje op het schoolplein gaan rennen of zoals wij vroeger: zelfstandig schoolwerk maken.

Ik vind het trouwens ook wel erg dom dat de school vindt dat alle ouders verplicht moeten komen helpen. Straks zit er een gek tussen, want ook die krijgen kinderen.

Volgende keer kan je ook wel meegaan en dan een paar kinderen uitschelden en bedreigen, dan hoef je zeker nooit meer tijdens je eigen werktijd te komen helpen.
pi_210588882
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 10:08 schreef maily het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik heb mijn twee oudsten met 4 jaar op zwemles gezet en met 6 jaar hadden ze allebei A-B-C. Het is heerlijk voor de kinderen als zij gewoon kunnen zwemmen en niet overal met leuke activiteiten als een schooluitje of een zwempartijtje aan de kant moeten zitten. De lessen zijn ook vanaf 4 jaar.
pi_210588919
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:43 schreef 911112922 het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik heb mijn twee oudsten met 4 jaar op zwemles gezet en met 6 jaar hadden ze allebei A-B-C. Het is heerlijk voor de kinderen als zij gewoon kunnen zwemmen en niet overal met leuke activiteiten als een schooluitje of een zwempartijtje aan de kant moeten zitten. De lessen zijn ook vanaf 4 jaar.
Bij ons niet hoor. Mijn dochter zat op een zwemschool waarbij 5 jaar het minimum was.
pi_210588943
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Bij ons niet hoor. Mijn dochter zat op een zwemschool waarbij 5 jaar het minimum was.
Het zal wel per regio of zwemschool verschillen. TS heeft het over dat in het bad van haar dochter geen C-diploma kan worden gehaald. Dat herken ik helemaal niet. Maar dat zal ook wel weer te maken hebben met hoeveel kinderen er doorgaan met zwemmen en of er personeel en badwater daarvoor beschikbaar is.

Als je de kinderen met 5 jaar op zwemles zet lijkt me trouwens dat ze na maximaal 1,5 jaar wel een A-diploma hebben, en ze met 6 jaar in ieder geval kunnen zwemmen.
pi_210589099
Ts heeft het erover dat het in de app stond, misschien kijkt TS heel weinig op de app en heeft ze het dus niet gezien.
Misschien vind TS de app grote nonsens (dat zou ik in ieder geval vinden) en kijkt ze er daarom niet op maar ja groepsdruk>
pi_210589221
Ik neem aan dat alle ouders dat rooster hebben gekregen.
Dat je het dus wist

De vraag is waarom heb je niet aangegeven dat je niet kon?
Gewoon niet op komen dagen levert problemen op. Aangeven dat je dan en dan niet kan maakt dat er wat anders geregeld kan worden.

Ik zie in de openingspost veel verwijten naar de school toe. Maar zie vooral een fuck it en desinteresse van jullie kant

Je kiest een school voor je kind, weet niet eens dat ze zon rooster hebben of negeert het gewoon.
Dat is niet echt ok.

Als ik jou was zou ik gewoon eens beginnen met oprecht sorry zeggen. Want je bent zonder afmelding niet op komen dagen.
Van daaruit zal verdere communicatie waarschijnlijk een stuk makkelijker gaan.
  zondag 10 september 2023 @ 11:43:29 #42
37150 livelink
pi_210589450
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:01 schreef Sorella het volgende:
Ts heeft het erover dat het in de app stond, misschien kijkt TS heel weinig op de app en heeft ze het dus niet gezien.
Misschien vind TS de app grote nonsens (dat zou ik in ieder geval vinden) en kijkt ze er daarom niet op maar ja groepsdruk>
Waar zegt TS dat het in de app stond? Ik heb net al haar berichten nagelezen en dat staat er volgens mij nergens. Het enige dat ze zegt is dat ze blijkbaar stond ingeroosterd en dat ze sindsdien door school is benaderd.

Het communicatieprobleem is waarschijnlijk dat TS dacht dat het wel duidelijk was dat zij en haar man niet konden helpen omdat ze eerder had aangegeven dat ze beiden voor de klas stonden. Ik ga ervan uit dat ze er daarom van uit ging dat ze ook niet ingeroosterd zou worden en wellicht dat ze daarom niet meer naar roosters heeft gekeken. Dit wordt echter nergens expliciet duidelijk.
pi_210589491
En wat is het risico van niet helpen? want als er geen risico is, waarom je er dan druk om maken! :7
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 10 september 2023 @ 11:54:32 #44
37150 livelink
pi_210589540
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:48 schreef Chandler het volgende:
En wat is het risico van niet helpen? want als er geen risico is, waarom je er dan druk om maken! :7
Dat zal wel het onderdeel 'toezicht houden in het zwembad' zijn. Hoewel me dat een vals gevoel van veiligheid lijkt, want ouders zijn natuurlijk niet getraind om onveilige situaties te herkennen in het zwembad. In het algemeen zorgen dat kinderen niet gaan rennen of weglopen zal het dan wel zijn.
  zondag 10 september 2023 @ 11:56:49 #45
37150 livelink
pi_210589573
Bij het schoolzwemmen van de school van mijn zoon werden er geen ouders betrokken overigens. Dat waren de leerkrachten en de werknemers van het zwembad die toezicht hielden. En dat was in groep 4 en 5, dus helpen met omkleden was niet echt meer aan de orde.
pi_210589718
Wtf? Ik help echt heel veel op school maar van dit beleid zou ik ook recalcitrant worden.

Het gaat hier ook op verzoek van de leerkracht. En schoolzwemmen is in groep 8 pas dus dan is er sowieso al een stuk minder begeleiding nodig.
pi_210589855
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:29 schreef 911112922 het volgende:

Ik vind het trouwens ook wel erg dom dat de school vindt dat alle ouders verplicht moeten komen helpen. Straks zit er een gek tussen, want ook die krijgen kinderen.

Ik heb een studentenbaantje als TSO-hulp en daar is een VOG wel verplicht. Terwijl wij bijna allemaal een opleiding doen waarmee we leren met kinderen te werken.
pi_210589891
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:43 schreef livelink het volgende:

[..]
Waar zegt TS dat het in de app stond? Ik heb net al haar berichten nagelezen en dat staat er volgens mij nergens. Het enige dat ze zegt is dat ze blijkbaar stond ingeroosterd en dat ze sindsdien door school is benaderd.

Het communicatieprobleem is waarschijnlijk dat TS dacht dat het wel duidelijk was dat zij en haar man niet konden helpen omdat ze eerder had aangegeven dat ze beiden voor de klas stonden. Ik ga ervan uit dat ze er daarom van uit ging dat ze ook niet ingeroosterd zou worden en wellicht dat ze daarom niet meer naar roosters heeft gekeken. Dit wordt echter nergens expliciet duidelijk.
Mee eens.
Ik vind het ook raar dat de school de ouders geen herinnering stuurt. "Vergeet niet dat jullie aanstaande maandag worden verwacht bij het schoolzwemmen. Kan je niet, meld het dan zodat wij vervanging kunnen regelen."
pi_210590252
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2023 10:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
Die inmiddels met nog zeker 2 kloons hier in dit topic aan het reageren is
pi_210590490
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:54 schreef livelink het volgende:

[..]
Dat zal wel het onderdeel 'toezicht houden in het zwembad' zijn. Hoewel me dat een vals gevoel van veiligheid lijkt, want ouders zijn natuurlijk niet getraind om onveilige situaties te herkennen in het zwembad. In het algemeen zorgen dat kinderen niet gaan rennen of weglopen zal het dan wel zijn.
Dat soort verantwoordelijkheden kun (en denk mag) je niet eens leggen bij ouders... maar goed, ik snap er zelf ook de ballen meer van! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')