abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210628551
Beterschap Troel!
pi_210628791
Beterschap Troel!
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 22:40:08 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210628892
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:13 schreef Tink89 het volgende:
In de categorie 'mensen die een beetje hulp kunnen gebruiken' gooi ik buurtgezinnen ook een keertje hier neer. Gezinnen die een handje hulp kunnen gebruiken in de vorm van wat ademruimte of een speelkameraadje of andere soort steun, kunnen zich aanmelden (werkt niet in alle gemeentes op dezelfde manier), maar je kunt ook op de website heel makkelijk checken of er gezinnen in jouw gemeente hulp nodig hebben en wat ze dan zoeken. In mijn gemeente bijvoorbeeld een meisje van 5 dat zo graag een keer per week of twee weken samen zou willen knutselen met een ander kindje van haar leeftijd. En ouders die ademruimte nodig hebben ivm een zorgenkindje en af en toe eens 1 op 1 met een van hun andere kinderen willen plannen, maar voor wie dat niet lukt... Misschien kennen jullie het al lang, maar je kunt met een klein beetje tijd soms echt een enorm verschil maken.

[/pleidooi]
Heb hier inderdaad een tijdje geleden naar gekeken, wil dit graag doen :Y Zeker ook omdat Aapie alleen is, het lijkt me voor hem ook leuk om een speelkameraadje te hebben elke week. Maar momenteel even geen ruimte voor, ik ga het weer bekijken als het allemaal rustiger is. Wel een klacht: ik wilde dit al graag doen toen we nog geen kind hadden maar dat mocht niet, ze wilden alleen gezinnen. Dat vond ik wel echt stom -O-

Maar goed pleidooi ^O^

quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:21 schreef Troel het volgende:
Egopost. Sorry.

40 graden koorts. Nierbekkenontsteking en vooral erg veel shit dus ben opgenomen in ziekenhuis.
Ach jeetje, beterschap :* Ik heb het ook als kind gehad, zeer pijnlijk. En sindsdien heel veel blaasontstekingen, hopelijk blijft jou dat bespaart!

quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:00 schreef Vicky het volgende:
Oh shit @:Troel! Beterschap
@:quoi dikke knuf!

In het kader van durf te vragen.. mocht er iemand naar de Jumbo gaan en geen punten sparen voor de F1 auto van Max, wil diegene dan aan mij denken? #een brutaalmensheeftdehalvewereld 🤣
Ik kom niet vaak bij de Jumbo maar als ik er kom zal ik zeker aan je denken :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 13 september 2023 @ 23:21:42 #154
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210629259
Sterkte Troel. Hopelijk voel je je snel weer wat beter :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 14 september 2023 @ 08:22:20 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_210630194
Beterschap Troel! :*
disclaimer
  donderdag 14 september 2023 @ 08:39:40 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210630285
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:21 schreef Troel het volgende:
Egopost. Sorry.

40 graden koorts. Nierbekkenontsteking en vooral erg veel shit dus ben opgenomen in ziekenhuis.
Damn :o
Beterschap! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210630334
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:00 schreef Vicky het volgende:
Oh shit @:Troel! Beterschap
@:quoi dikke knuf!

In het kader van durf te vragen.. mocht er iemand naar de Jumbo gaan en geen punten sparen voor de F1 auto van Max, wil diegene dan aan mij denken? #een brutaalmensheeftdehalvewereld 🤣
Gaan die punten digitaal? Want ik heb niet de jumbo app, maar anders wil ik wel aan je denken als ik er kom.
Fake it till you make it...
  donderdag 14 september 2023 @ 08:51:37 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210630336
Jeetje @Troel dat is niet niks. Sterkte!

Allemaal ellende in zo'n piemeltopic..
  donderdag 14 september 2023 @ 08:58:12 #159
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210630366
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Ik heb al heel lang niet gepost oid, maar wat is jouw prognose nu? Als je geen antwoord wil geven, prima natuurlijk. :*

@:Troel sterkte vrouw! :*
Ik ben curatief behandeld, met oog op genezing dus. Maar er is kans op terugkeer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 september 2023 @ 08:58:58 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210630372
Ook goeiemorgen met deze gezellige post c_/ :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 14-09-2023 09:55:22 ]
  donderdag 14 september 2023 @ 08:59:05 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_210630373
Vraagje tussendoor, heeft iemand hier de boeken van how2talk2kids gelezen en had je er wat aan?

De marketing er omheen klinkt aantrekkelijk maar ik weet ook hoe marketing werkt :')
disclaimer
  donderdag 14 september 2023 @ 09:06:35 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_210630415
Sorry quoi, wilde er niet overheen walsen, had mijn reactiescherm al een tijdje open staan voor ik op invoeren drukte. Het lijkt me erg benauwend allemaal, vooral die uitzaaiingen. Hopelijk ben jij ook een van de vele succesverhalen en word je gewoon lekker 80 :*
disclaimer
pi_210630457
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
Vraagje tussendoor, heeft iemand hier de boeken van how2talk2kids gelezen en had je er wat aan?

De marketing er omheen klinkt aantrekkelijk maar ik weet ook hoe marketing werkt :')
Ik vond het op zich wel interessant, maar het is in de praktijk lastig toe te passen om iedere keer als je kind loopt te zeuren/janken/etteren een gesprek te beginnen over wat ze dwarszit en wat ze zelf zouden willen. En om daar dan afspraken over te maken waar een kind zich dan ook nog aan gaat houden :D Het werkt misschien beter als je maar 1 kind hebt, dat minstens 4 jaar oud is, en je nooit haast hebt.

Sommige dingen waren wel interessant, zoals dat je niet alles moet proberen op te lossen, maar een kind moet laten meedenken, of dat je moet verwijzen naar een 'expert' zoals andere ouders, opa/oma enz. die de vraag van je kind kunnen beantwoorden, of dat je niet constant je kind moet lopen becommentariëren over zaken die eigenlijk niet belangrijk zijn (rechtop zitten) of aanwijzingen geven (de hele tijd 'pas op!'), of dat je niet aan je kind moet gaan plukken (losse haren weghalen ofzo). Dus algemeen het stukje autonomie is wel heel belangrijk.

Sterkte Troel!
En :* voor Quoi
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 14 september 2023 @ 09:19:24 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210630483
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:40 schreef MaJo het volgende:

[..]
Heb hier inderdaad een tijdje geleden naar gekeken, wil dit graag doen :Y Zeker ook omdat Aapie alleen is, het lijkt me voor hem ook leuk om een speelkameraadje te hebben elke week. Maar momenteel even geen ruimte voor, ik ga het weer bekijken als het allemaal rustiger is. Wel een klacht: ik wilde dit al graag doen toen we nog geen kind hadden maar dat mocht niet, ze wilden alleen gezinnen. Dat vond ik wel echt stom -O-

Maar goed pleidooi ^O^
[..]
Ach jeetje, beterschap :* Ik heb het ook als kind gehad, zeer pijnlijk. En sindsdien heel veel blaasontstekingen, hopelijk blijft jou dat bespaart!
[..]
Ik kom niet vaak bij de Jumbo maar als ik er kom zal ik zeker aan je denken :Y
Inmiddels staan er bij ons ook best vaak niet-gezinnen gevraagd op. Opa's en oma's bijvoorbeeld die willen ondersteunen. Maar veel vaker gaat het idd ook om contact met andere gezinnen, ervaringen uitwisselen, een speelkameraadje...

quote:

Gelezen, maar voor mijn kinderen paste ik veel dingen al toe (autonomie, pick your battles, doorverwijzen, geef ze een keuze, spreek vertrouwen uit) en voor de rest heb ik er soms ook geen zin of tijd voor om toe te passen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210630542
Het is natuurlijk vragen om problemen met een piemeltopic.

Quoi, dat onzekere is extra naar. Knuffel voor jou.
  donderdag 14 september 2023 @ 10:10:19 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210630843
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:40 schreef MaJo het volgende:
Jij kunt ook vraaggezin zijn. Dat Aapie bijvoorbeeld 1x per week bij een gezin gaat spelen, zodat jij wat rust kunt krijgen in deze hectische tijd. Jouw situatie is typisch waar buurtgezinnen voor bedoeld is.

@SQ jazeker, ik heb laatst deel 2 gekocht over broers&zussen, en heb daar echt enorm veel aan gehad. Achterin stonden ook twee hoofdstukken van deel 1, en die wil ik nu eigenlijk ook lezen. Ik vind het boek trouwens wel te dun voor de prijs, dus zou adviseren 'm bij de bieb te halen.
KuikenGuppy
  Moderator/colorchick donderdag 14 september 2023 @ 10:12:09 #167
382129 crew  Donna
pi_210630864
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 08:58 schreef Quoi het volgende:
Ook goeiemorgen met deze gezellige post c_/ :')
:*
  Moderator/colorchick donderdag 14 september 2023 @ 10:14:57 #168
382129 crew  Donna
pi_210630885
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 09:13 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Ik vond het op zich wel interessant, maar het is in de praktijk lastig toe te passen om iedere keer als je kind loopt te zeuren/janken/etteren een gesprek te beginnen over wat ze dwarszit en wat ze zelf zouden willen. En om daar dan afspraken over te maken waar een kind zich dan ook nog aan gaat houden :D Het werkt misschien beter als je maar 1 kind hebt, dat minstens 4 jaar oud is, en je nooit haast hebt.

Sommige dingen waren wel interessant, zoals dat je niet alles moet proberen op te lossen, maar een kind moet laten meedenken, of dat je moet verwijzen naar een 'expert' zoals andere ouders, opa/oma enz. die de vraag van je kind kunnen beantwoorden, of dat je niet constant je kind moet lopen becommentariëren over zaken die eigenlijk niet belangrijk zijn (rechtop zitten) of aanwijzingen geven (de hele tijd 'pas op!'), of dat je niet aan je kind moet gaan plukken (losse haren weghalen ofzo). Dus algemeen het stukje autonomie is wel heel belangrijk.

Sterkte Troel!
En :* voor Quoi
Ik ben het met deze hele post eens.

Een sidenote over het dikgedrukte. Een vriendin van mij zweert erbij en zij probeert dat dikgedrukte dus wel tot in den treure te doen en haar kinderen walsen compleet over haar heen. Dat ligt natuurlijk niet aan dat boek haha, maar zij ziet dat boek als heilige graal en wil niks anders proberen. :') :s)

Maar goed, daar zie ik SQ niet zo snel in terecht komen. :D
  Moderator donderdag 14 september 2023 @ 10:22:57 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210630958
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 08:58 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik ben curatief behandeld, met oog op genezing dus. Maar er is kans op terugkeer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die onzekerheid lijkt me vreselijk ;( Hopelijk lukt het je te vertrouwen op de woorden van de verpleegkundige :*

quote:

Ik heb het boek al een paar maanden op tafel liggen maar nog steeds niet aan toegekomen :@ Ik zal proberen er de komende dagen eens in te gaan lezen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 09:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Inmiddels staan er bij ons ook best vaak niet-gezinnen gevraagd op. Opa's en oma's bijvoorbeeld die willen ondersteunen. Maar veel vaker gaat het idd ook om contact met andere gezinnen, ervaringen uitwisselen, een speelkameraadje...
[..]
Gelezen, maar voor mijn kinderen paste ik veel dingen al toe (autonomie, pick your battles, doorverwijzen, geef ze een keuze, spreek vertrouwen uit) en voor de rest heb ik er soms ook geen zin of tijd voor om toe te passen.
Ik kreeg gisteren gelijk een advertentie van Buurtouders op Facebook (hoe zou dat nou komen?! :')) en ben toch even gaan kijken. Ze zoeken nu een steungezin voor een baby van 6 maanden uit het azc. Ik zou het zou graag willen maar nu is echt niet het goede moment ;( :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 14 september 2023 @ 10:39:40 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_210631138
Mmm oké. Verschillende ervaringen.

Ik zie dat mensen ze op marktplaats voor gemiddeld 20 euro proberen te verkopen trouwens, dus ik kan nog wel eens tweedehands gaan en ze dan voor 15 euro weer doorverkopen, dat is goedkoper dan er een bibliotheek abonnement voor aan te schaffen 8-)
disclaimer
pi_210631186
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 10:39 schreef SQ het volgende:

Ik zie dat mensen ze op marktplaats voor gemiddeld 20 euro proberen te verkopen trouwens, dus ik kan nog wel eens tweedehands gaan en ze dan voor 15 euro weer doorverkopen, dat is goedkoper dan er een bibliotheek abonnement voor aan te schaffen 8-)
Ja ik heb mijne verkocht op Facebook, had binnen 5 minuten 5 reacties... dus ze gaan grif van de hand!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_210631229
Mijn instafeed is fan van Jagen, verzamelen, opvoeden. Daar wil ik me eens in verdiepen.

@Quoi, moeilijk hoor die onzekerheid. Misschien overbodig, maar op mijn werk begeleiden we vaak mensen in vergelijkbare situaties. Dus mocht het ooit als te veel voelen, dan kun vragen of een verwijzing naar medische psychologie maatschappelijk werk mogelijk is.

Tevens :W vanuit de Efteling O+ we hebben Droomvlucht al afgetikt!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 14 september 2023 @ 10:58:31 #173
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210631272
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 10:39 schreef SQ het volgende:

Bij ons staat de bieb toe dat je dit soort boeken uitcheckt op de abo's van de kinderen (net als bladmuziek/muziekboeken btw). Je zou het effe kunnen checken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 14 september 2023 @ 11:02:30 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210631302
@Quoi Dat lijkt me echt zo moeilijk, dat vertrouwen weer krijgen. :*

quote:

Gelezen en ook wel ‘iets’ aan gehad, maar wat precies vind ik lastig. Ik las destijds alles, van de Positive Parenting Programme tot dit en ja, allemaal had het wel iets, maar dat consequent invoeren en doorvoeren… :@
Als ik wist waar ik ze gelaten had zou ik ze naar je opsturen.
  donderdag 14 september 2023 @ 11:28:46 #175
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210631596
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn instafeed is fan van Jagen, verzamelen, opvoeden. Daar wil ik me eens in verdiepen.

@:Quoi, moeilijk hoor die onzekerheid. Misschien overbodig, maar op mijn werk begeleiden we vaak mensen in vergelijkbare situaties. Dus mocht het ooit als te veel voelen, dan kun vragen of een verwijzing naar medische psychologie maatschappelijk werk mogelijk is.

Tevens :W vanuit de Efteling O+ we hebben Droomvlucht al afgetikt!
Die hulptroepen zijn al ingeschakeld :Y Af en toe moet je jezelf een beetje helpen. Thanks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')