Heb hier inderdaad een tijdje geleden naar gekeken, wil dit graag doenquote:Op woensdag 13 september 2023 20:13 schreef Tink89 het volgende:
In de categorie 'mensen die een beetje hulp kunnen gebruiken' gooi ik buurtgezinnen ook een keertje hier neer. Gezinnen die een handje hulp kunnen gebruiken in de vorm van wat ademruimte of een speelkameraadje of andere soort steun, kunnen zich aanmelden (werkt niet in alle gemeentes op dezelfde manier), maar je kunt ook op de website heel makkelijk checken of er gezinnen in jouw gemeente hulp nodig hebben en wat ze dan zoeken. In mijn gemeente bijvoorbeeld een meisje van 5 dat zo graag een keer per week of twee weken samen zou willen knutselen met een ander kindje van haar leeftijd. En ouders die ademruimte nodig hebben ivm een zorgenkindje en af en toe eens 1 op 1 met een van hun andere kinderen willen plannen, maar voor wie dat niet lukt... Misschien kennen jullie het al lang, maar je kunt met een klein beetje tijd soms echt een enorm verschil maken.
[/pleidooi]
Ach jeetje, beterschapquote:Op woensdag 13 september 2023 20:21 schreef Troel het volgende:
Egopost. Sorry.
40 graden koorts. Nierbekkenontsteking en vooral erg veel shit dus ben opgenomen in ziekenhuis.
Ik kom niet vaak bij de Jumbo maar als ik er kom zal ik zeker aan je denkenquote:Op woensdag 13 september 2023 21:00 schreef Vicky het volgende:
Oh shit @:Troel! Beterschap
@:quoi dikke knuf!
In het kader van durf te vragen.. mocht er iemand naar de Jumbo gaan en geen punten sparen voor de F1 auto van Max, wil diegene dan aan mij denken? #een brutaalmensheeftdehalvewereld 🤣
Gaan die punten digitaal? Want ik heb niet de jumbo app, maar anders wil ik wel aan je denken als ik er kom.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:00 schreef Vicky het volgende:
Oh shit @:Troel! Beterschap
@:quoi dikke knuf!
In het kader van durf te vragen.. mocht er iemand naar de Jumbo gaan en geen punten sparen voor de F1 auto van Max, wil diegene dan aan mij denken? #een brutaalmensheeftdehalvewereld 🤣
Ik ben curatief behandeld, met oog op genezing dus. Maar er is kans op terugkeer.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang niet gepost oid, maar wat is jouw prognose nu? Als je geen antwoord wil geven, prima natuurlijk.
@:Troel sterkte vrouw!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het op zich wel interessant, maar het is in de praktijk lastig toe te passen om iedere keer als je kind loopt te zeuren/janken/etteren een gesprek te beginnen over wat ze dwarszit en wat ze zelf zouden willen. En om daar dan afspraken over te maken waar een kind zich dan ook nog aan gaat houdenquote:Op donderdag 14 september 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
Vraagje tussendoor, heeft iemand hier de boeken van how2talk2kids gelezen en had je er wat aan?
De marketing er omheen klinkt aantrekkelijk maar ik weet ook hoe marketing werkt
Inmiddels staan er bij ons ook best vaak niet-gezinnen gevraagd op. Opa's en oma's bijvoorbeeld die willen ondersteunen. Maar veel vaker gaat het idd ook om contact met andere gezinnen, ervaringen uitwisselen, een speelkameraadje...quote:Op woensdag 13 september 2023 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb hier inderdaad een tijdje geleden naar gekeken, wil dit graag doenZeker ook omdat Aapie alleen is, het lijkt me voor hem ook leuk om een speelkameraadje te hebben elke week. Maar momenteel even geen ruimte voor, ik ga het weer bekijken als het allemaal rustiger is. Wel een klacht: ik wilde dit al graag doen toen we nog geen kind hadden maar dat mocht niet, ze wilden alleen gezinnen. Dat vond ik wel echt stom
Maar goed pleidooi
[..]
Ach jeetje, beterschapIk heb het ook als kind gehad, zeer pijnlijk. En sindsdien heel veel blaasontstekingen, hopelijk blijft jou dat bespaart!
[..]
Ik kom niet vaak bij de Jumbo maar als ik er kom zal ik zeker aan je denken
Gelezen, maar voor mijn kinderen paste ik veel dingen al toe (autonomie, pick your battles, doorverwijzen, geef ze een keuze, spreek vertrouwen uit) en voor de rest heb ik er soms ook geen zin of tijd voor om toe te passen.quote:Op donderdag 14 september 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
Vraagje tussendoor, heeft iemand hier de boeken van how2talk2kids gelezen en had je er wat aan?
De marketing er omheen klinkt aantrekkelijk maar ik weet ook hoe marketing werkt
Jij kunt ook vraaggezin zijn. Dat Aapie bijvoorbeeld 1x per week bij een gezin gaat spelen, zodat jij wat rust kunt krijgen in deze hectische tijd. Jouw situatie is typisch waar buurtgezinnen voor bedoeld is.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:40 schreef MaJo het volgende:
Heb hier inderdaad een tijdje geleden naar gekeken, wil dit graag doenZeker ook omdat Aapie alleen is, het lijkt me voor hem ook leuk om een speelkameraadje te hebben elke week. Maar momenteel even geen ruimte voor, ik ga het weer bekijken als het allemaal rustiger is. Wel een klacht: ik wilde dit al graag doen toen we nog geen kind hadden maar dat mocht niet, ze wilden alleen gezinnen. Dat vond ik wel echt stom
quote:Op donderdag 14 september 2023 08:58 schreef Quoi het volgende:
Ook goeiemorgen met deze gezellige post![]()
Ik ben het met deze hele post eens.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:13 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik vond het op zich wel interessant, maar het is in de praktijk lastig toe te passen om iedere keer als je kind loopt te zeuren/janken/etteren een gesprek te beginnen over wat ze dwarszit en wat ze zelf zouden willen. En om daar dan afspraken over te maken waar een kind zich dan ook nog aan gaat houdenHet werkt misschien beter als je maar 1 kind hebt, dat minstens 4 jaar oud is, en je nooit haast hebt.
Sommige dingen waren wel interessant, zoals dat je niet alles moet proberen op te lossen, maar een kind moet laten meedenken, of dat je moet verwijzen naar een 'expert' zoals andere ouders, opa/oma enz. die de vraag van je kind kunnen beantwoorden, of dat je niet constant je kind moet lopen becommentariëren over zaken die eigenlijk niet belangrijk zijn (rechtop zitten) of aanwijzingen geven (de hele tijd 'pas op!'), of dat je niet aan je kind moet gaan plukken (losse haren weghalen ofzo). Dus algemeen het stukje autonomie is wel heel belangrijk.
Sterkte Troel!
Envoor Quoi
quote:Op donderdag 14 september 2023 08:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik ben curatief behandeld, met oog op genezing dus. Maar er is kans op terugkeer.Die onzekerheid lijkt me vreselijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk lukt het je te vertrouwen op de woorden van de verpleegkundige
Ik heb het boek al een paar maanden op tafel liggen maar nog steeds niet aan toegekomenquote:Op donderdag 14 september 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
De marketing er omheen klinkt aantrekkelijk maar ik weet ook hoe marketing werktIk zal proberen er de komende dagen eens in te gaan lezen
Ik kreeg gisteren gelijk een advertentie van Buurtouders op Facebook (hoe zou dat nou komen?!quote:Op donderdag 14 september 2023 09:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Inmiddels staan er bij ons ook best vaak niet-gezinnen gevraagd op. Opa's en oma's bijvoorbeeld die willen ondersteunen. Maar veel vaker gaat het idd ook om contact met andere gezinnen, ervaringen uitwisselen, een speelkameraadje...
[..]
Gelezen, maar voor mijn kinderen paste ik veel dingen al toe (autonomie, pick your battles, doorverwijzen, geef ze een keuze, spreek vertrouwen uit) en voor de rest heb ik er soms ook geen zin of tijd voor om toe te passen.) en ben toch even gaan kijken. Ze zoeken nu een steungezin voor een baby van 6 maanden uit het azc. Ik zou het zou graag willen maar nu is echt niet het goede moment
![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ja ik heb mijne verkocht op Facebook, had binnen 5 minuten 5 reacties... dus ze gaan grif van de hand!quote:Op donderdag 14 september 2023 10:39 schreef SQ het volgende:
Mmm oké. Verschillende ervaringen.
Ik zie dat mensen ze op marktplaats voor gemiddeld 20 euro proberen te verkopen trouwens, dus ik kan nog wel eens tweedehands gaan en ze dan voor 15 euro weer doorverkopen, dat is goedkoper dan er een bibliotheek abonnement voor aan te schaffen
Bij ons staat de bieb toe dat je dit soort boeken uitcheckt op de abo's van de kinderen (net als bladmuziek/muziekboeken btw). Je zou het effe kunnen checken.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:39 schreef SQ het volgende:
Mmm oké. Verschillende ervaringen.
Ik zie dat mensen ze op marktplaats voor gemiddeld 20 euro proberen te verkopen trouwens, dus ik kan nog wel eens tweedehands gaan en ze dan voor 15 euro weer doorverkopen, dat is goedkoper dan er een bibliotheek abonnement voor aan te schaffen
Gelezen en ook wel ‘iets’ aan gehad, maar wat precies vind ik lastig. Ik las destijds alles, van de Positive Parenting Programme tot dit en ja, allemaal had het wel iets, maar dat consequent invoeren en doorvoeren…quote:Op donderdag 14 september 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
Die hulptroepen zijn al ingeschakeldquote:Op donderdag 14 september 2023 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn instafeed is fan van Jagen, verzamelen, opvoeden. Daar wil ik me eens in verdiepen.
@:Quoi, moeilijk hoor die onzekerheid. Misschien overbodig, maar op mijn werk begeleiden we vaak mensen in vergelijkbare situaties. Dus mocht het ooit als te veel voelen, dan kun vragen of een verwijzing naar medische psychologie maatschappelijk werk mogelijk is.
Tevensvanuit de Efteling
we hebben Droomvlucht al afgetikt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |