In november 2017 kregen Six. en ik de sleutel van onze drive-in woning. Op zich een prima woning en het plan was om langzamerhand wat cosmetisch op te knappen.
Daarmee werd deze reeks geboren. Al snel bleek dat ik eigenlijk bij alles zoiets had van 'als we het doen, dan pakken we het gelijk helemaal goed aan'. Dus zodoende werd de layout van de begane grond op de kop gegooid, en uiteindelijk zijn we ook op de 2e verdieping heel rigoreus te werk gegaan. En Six. zat nogal op de verduurzaming van deze woning. Dus uiteindelijk hebben we de woning volledig gestript, alles geïsoleerd en alleen de schuifpui in de woonkamer en de kozijnen van de 3 slaapkamers zijn niet vervangen. Er is nog 1 origineel stopcontact. Er is een all-electric warmtepomp geïnstalleerd met 18 zonnepanelen, dus deze woning is energieneutraal.
Ergens in deel 12 kondigde ik het einde van deze serie aan. 5,5 jaar nadat we de sleutel kregen van onze drive-in woning, waren we 95% klaar met verbouwen. Er volgden er wel nog 2 delen met polls over kussentjes en keukengreepjes. En we hadden nog plannen voor de schuur. Maar ja, door omstandigheden moeten we toch rekening houden met aangepaste woning, en onze tuin is heerlijk maar voor Colin die ondertussen bijna 3 is, niet echt geschikt. Dus in deel 16 was het plan nog om eerst te verkopen, maar nog geen 3 weken later kwam er een geweldig huis op ons pad dat behoorlijk afwijkt van de wens om nu naar een instapklare woning te gaan. Voor we het wisten, werd ons bod geaccepteerd (eind juli 2023), en dus moesten we ons huis verkopen. Dus zo komen we aan in deel 20. Welkom!
Begin september 2023 ging ons huis in de verkoop en de belangstelling was echt overweldigend. Na bijna 40 bezichtigingen begin september kregen we 11 biedingen binnen op de door ons gestelde biedingstermijn.
Sprongetje terug in de tijd naar mei 2023 - samenvatting van de eerste 16 delen kun je verderop lezen:
In mei 2023 volgt, na jaren onverklaarbare en best ernstige klachten, een doorverwijzing voor Six. naar de neuroloog met bijschrift 'MS?'. Die komt hard binnen. We beseffen dat we bij een volgende terugval in klachten misschien niet meer in een huis met zoveel trappen kunnen wonen. MS wordt voorlopig uitgesloten (zijn wij het niet mee eens) maar het besef dat dit op elk moment eigenlijk een lastig verhaal kan worden qua wonen, maakt wel dat we onze lange-termijnplannen omgooien. Dus we gaan 'oriënteren' om te kijken hoe verder. Als eerste bezichtigen we een enorme bouwval waarin een hoarder woont. Leuke woning maar deze verbouwing gaat echt te ver en is ook te duur. We spreken na de bezichtiging af: instapklaar, hooguit cosmetisch verbouwen. De tweede bezichtiging is toch bepaald geen instapklare woning, maar nog voor we weer vertrekken weten we al dat we gaan bieden.
quote:
Op maandag 24 juli 2023 19:23 schreef Seven. het volgende:Vanmorgen gebeld om te kijken hoeveel biedingen er waren. Daar deed de makelaar behoorlijk vaag over en ik kreeg geen antwoord. Dus dat stemde mij niet erg hoopvol. Na 12:00 heb ik elke 5 minuten mijn telefoon gecheckt en om kwart over 2 belde de makelaar eindelijk terug.
Onderaan de streep was ons bod het beste bod dus eind van de week gaan we de voorlopige koopovereenkomst tekenen!
Dit wordt onze nieuwe woning: ![275_2160.jpg]()
![260_2160.jpg]()
![294_2160.jpg]()
![277_2160.jpg]()
![287_2160.jpg]()
![273_2160.jpg]()
Met awkward indeling boven - waarin alle muren die over dwars staan, dragend blijken te zijn

dus bouwtechnische aanpassingen zullen uitdagend worden en dus ook mogelijk niet gebeuren:
![291_2160.jpg]()
Het plan:
Woonhuis opknappen, focus op de benedenverdieping. Boven moet de indeling (ooit) aangepast worden maar we kunnen waarschijnlijk niet én boven én aanbouwen. Er is een goede kans dat er ook uitgebouwd gaat worden. De aanbouw komt dan tussen woonhuis en garage in. De aanbouw wordt dan bijkeuken en 2e badkamer, de garage wordt slaapkamer met inloopkast.
![Snip-Image-1.jpg]()
Samenvatting van deel 1 t/m deel 16 - met idioot veel foto's dus als je geen zin hebt om te scrollen, NIET KLIKKEN! SPOILER
Budget voor de drive-in woning (budget verbouwing):SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.