abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 september 2023 @ 12:12:11 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210704242
Vriendenboekjes O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210704257
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb de mijne nog steeds en ik heb echt wel vriendinnen die ik er in zou willen laten schrijven, maar zou niet in mij opkomen om dat te vragen :@
Waarom niet? Is toch hartstikke leuk om ze te laten weten dat je ze bijzonder genoeg vindt om in je poëzie album te mogen schrijven O+ De mijne ligt ergens bij mijn moeder. Iedereen had erin geschreven, zelfs wat juffen en meesters :)
  donderdag 21 september 2023 @ 12:14:10 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_210704260
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Waarom niet? Is toch hartstikke leuk om ze te laten weten dat je ze bijzonder genoeg vindt om in je poëzie album te mogen schrijven O+ De mijne ligt ergens bij mijn moeder. Iedereen had erin geschreven, zelfs wat juffen en meesters :)
Ik heb ook nog steeds de roundrobin die we ooit hier op Fok! gedaan hebben. Kijk er nog best wel eens in :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210704281
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb ook nog steeds de roundrobin die we ooit hier op Fok! gedaan hebben. Kijk er nog best wel eens in :)
Ik heb dat gemist denk ik. Wat is dat?
  donderdag 21 september 2023 @ 12:18:00 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_210704294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb dat gemist denk ik. Wat is dat?
We hadden groepjes gemaakt van 6 personen en die personen stuurden dus een boekje naar de voglende op de lijst zodat je uiteindelijk dus voor al die zes personen een x aantal pagina's gemaakt had in het boekje en jij dus ook zoveel in je boekje had. Na de eerste lichting was in ons groepje een boekje weg, dus we hebben extra gemaakt en daarna durfde ik eigenlijk ook niet meer, uit angst dat het kwijt zou raken. En soms komt er gewoon wat tussen en duurt het gewoon langer en dus gedoe (maar dat viel bij ons wel mee volgens mij toch @Ynske )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210704312
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:18 schreef Troel het volgende:

[..]
We hadden groepjes gemaakt van 6 personen en die personen stuurden dus een boekje naar de voglende op de lijst zodat je uiteindelijk dus voor al die zes personen een x aantal pagina's gemaakt had in het boekje en jij dus ook zoveel in je boekje had. Na de eerste lichting was in ons groepje een boekje weg, dus we hebben extra gemaakt en daarna durfde ik eigenlijk ook niet meer, uit angst dat het kwijt zou raken. En soms komt er gewoon wat tussen en duurt het gewoon langer en dus gedoe (maar dat viel bij ons wel mee volgens mij toch @:Ynske )
Leuk idee!
  Moderator donderdag 21 september 2023 @ 12:31:36 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210704403
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Haha nee. Wat een hel. Elke keer weer dat gejank en geschreeuw. "IK WEET NIET WELK LIEDJE IK LEUK VIND IK HEB GEEN LIEVELINGSBOEK IK WIL MIJN NAAM NIET SCHRIJVEN"
Ik stel me zo voor dat ik dit gesprek met Goud zou hebben.
"Goud, wat is je lievelingskleur?"
- yewwowwww
"Goud, wat is je lievelingseten?"
- POLITIEAUTO
"Goud, wat is je lievelingsboek?"
- POLITIEAUTO
"Goud, wat is je favoriete film?"
- NEE!
POLITIEAUTO!
Ik gnorfde _O-

Ik heb laatst een soortgelijk gesprek gevoerd met Aapie en er kwamen best goede antwoorden uit. De verbaasde me nog :o Ik heb het genoteerd om niet te vergeten:

Kleur: blauw
Eten: brood
Drinken: water
Boek: Dikkie Dik
Dier: olifant in de dierentuin
Oma: *naam oma*
Opa: "weet naam niet"
Tante: *naam tante*
Oom: oma
Speelgoed: auto's
Welke auto: graafmachine
Favoriete speen: groene

Ook een lijstje "wat doe je het liefste met":
Mama: in bad
Papa: ijsje eten buiten samen met mama
Oma: in het ziekenhuis ( ;( )
Opa: in het badje
Tante: op vakantie
Oom: ijsje eten

Ik moest vooral lachen om met opa in het badje _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 21 september 2023 @ 12:32:57 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210704415
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja dat was echt tof O+ Volgens mij zijn er meerdere geweest. Ik was van de lichting van 2016 of iets dergelijks. Kwam het laatst bij de verhuizing weer tegen, leuk om inderdaad weer door te bladeren!

En vriendenboekjes en poëzie albums zijn ook tof :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210705634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:27 schreef Gogo83 het volgende:
J. was in de zomervakantie heel goed bezig. Liep de hele dag in haar blootje of een onderbroek rond en deed bijna alles op het potje. Maar toen moesten we 11 uur in de auto naar huis rijden, ging de luier weer om en nu doen we er eigenlijk niet zoveel meer mee.

Op zich vind ik het prima, uiteindelijk wordt ze wel zindelijk (ze plast nu ook regelmatig op de wc of het potje), maar ik kan me ook wel verheugen op uit de luiers zijn. Misschien in een vakantie een keer werk van maken. Een paar dagen lang rondom huis blijven, makkelijke kleren aan..
Ja, dit. Ik heb ergens zo iets van, nu moet ik doorpakken, want ze doet het al best goed. Maar ik heb er nu geen tijd voor om het iedere dag zo te doen, op mijn vrije dagen wel. En mijn man vergeet het soms ook om haar op de wc te zetten. Misschien in de herfstvakantie doen, gewoon volle bak zonder luier met celstofmatjes. Goeie tip!
pi_210705936
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:31 schreef MaJo het volgende:

[..]
Papa: ijsje eten buiten samen met mama
Nee deze dan :D :')
  Moderator donderdag 21 september 2023 @ 15:37:43 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210705949
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:35 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Nee deze dan :D :')
Ja die is best erg :') Momenteel is het echt mama mama mama. Als mijn man hem 's ochtends uit bed haalt roept hij ook "neeee mama doen" :')
pi_210705968
Bij ons precies andersom, denk omdat het veel vaker 'papadag' is dan 'mamadag'. Ik vind het wel lekker rustig, maar ben soms ook beledigd :D
pi_210706184
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja die is best erg :') Momenteel is het echt mama mama mama. Als mijn man hem 's ochtends uit bed haalt roept hij ook "neeee mama doen" :')
Hier ook precies andersom haha. Denk ik echt MAMAAAA te horen, kom ik binnen maar nee, papa moet het doen. Oke prima hoor. Gelukkig zegt de dreumes sinds kort mama dus dat maakt het dan weer goed O+.
pi_210707158
Ik ben mijn poëziealbum kwijt.. :{ Ik heb nog van alles van vroeger, schrijf- en rekenschriftjes, knutsels en leesboekjes, maar mijn album is spoorloos.

Hier vandaag de tweede wendag op de basisschool, we hebben een compleet ander kind in huis, nog vrolijker dan anders, maar ook beter luisteren, minder strijd met de wc. :o O+ Heel apart om te zien, ik denk dat hij wel toe is aan de basisschool.
  donderdag 21 september 2023 @ 18:50:42 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_210707439
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Haha nee. Wat een hel. Elke keer weer dat gejank en geschreeuw. "IK WEET NIET WELK LIEDJE IK LEUK VIND IK HEB GEEN LIEVELINGSBOEK IK WIL MIJN NAAM NIET SCHRIJVEN"
Ik stel me zo voor dat ik dit gesprek met Goud zou hebben.
"Goud, wat is je lievelingskleur?"
- yewwowwww
"Goud, wat is je lievelingseten?"
- POLITIEAUTO
"Goud, wat is je lievelingsboek?"
- POLITIEAUTO
"Goud, wat is je favoriete film?"
- NEE!
POLITIEAUTO!
Net even geprobeerd.
Lievelingskleur: politie
Lievelingsboek: huh?
Lievelingsliedje: politie

:7
disclaimer
pi_210708290
Vooral de Huh? :? Is echt herkenbaar. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210718462
Ik ben zó blij dat we eindelijk een plek voor A hebben gevonden waar hij 'thuis' is! Van een gastouder die niet meer op hem wilde passen naar een kdv met de blauwe plekken naar de psz waar hij nu dus zit. Hij gaat nu een paar weken naar de psz en de eerste paar keer was het huilen bij brengen, maar de laatste keren gaat het zo goed O+ Vanmorgen wilde hij zo graag! Hij kwam aan op het pleintje en hij ging gelijk spelen en knuffelen met een meisje dat er ook al was. Ik een heel verhaal tegen haar moeder opgehangen dat ik zo blij was dat A het zo leuk heeft op de psz, maar ik kreeg weinig respons. Ok dacht ik, ik hou mijn mond wel :') Later kwam ik erachter dat de moeder Engels sprak :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 22-09-2023 18:29:27 ]
pi_210718697
Het is ook zo belangrijk dat je kind een fijne plek heeft. Ik kan me je enthousiasme goed voorstellen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210719455
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:47 schreef Nanuke het volgende:
Het is ook zo belangrijk dat je kind een fijne plek heeft. Ik kan me je enthousiasme goed voorstellen. O+
Ja het is echt een hele zorg minder. Ik heb er aan getwijfeld om hem naar de psz te doen omdat hij dan toch best vaak geswitcht is, maar bepaalde ontwikkeling is toch ook best belangrijk. Nu nog zindelijk worden en het kan niet meer stuk :P
  FOK!fotograaf vrijdag 22 september 2023 @ 20:32:16 #120
148247 taxibabe
pi_210719785
Wat fijn Sunshine! O+
pi_210726612
Wat doen jullie heel de dag met een peuter van 2?

Mijn weekenden voelen zo saai en nutteloos
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 23 september 2023 @ 17:26:44 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_210726997
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 16:37 schreef spierbal het volgende:
Wat doen jullie heel de dag met een peuter van 2?

Mijn weekenden voelen zo saai en nutteloos
Verklaar je nader. Wat deed je in je weekenden voordat je een peuter had? En wat doe je nu?

Ik heb een drukke baan en een druk gezin dus in de weekenden ben ik vooral bezig met de was, opruimen, kinderen brengen en halen. Ik doe wat klusjes in en om het huis, soms gaan we eens een dagje weg, en als de kinderen op bed liggen kijk ik een film, hebben we spelletjesavond of ga ik vroeg naar bed.
disclaimer
pi_210727172
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 17:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Verklaar je nader. Wat deed je in je weekenden voordat je een peuter had? En wat doe je nu?

Ik heb een drukke baan en een druk gezin dus in de weekenden ben ik vooral bezig met de was, opruimen, kinderen brengen en halen. Ik doe wat klusjes in en om het huis, soms gaan we eens een dagje weg, en als de kinderen op bed liggen kijk ik een film, hebben we spelletjesavond of ga ik vroeg naar bed.
Nou dat gebeurd in het weekend hier ook was e.d. dan nog even activiteiten met de kinderen doen maar die slapen niet meer in de middag.

Dus dan komt het er op neer dat je continu bezig bent met je peuter te vermaken omdat je die ook niet heel de dag achter een scherm wil zetten. Maar vaak vinden ze het geen wat ze doen voor 15 minuten leuk en dan moet er weer naar iets anders gedaan worden.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 23 september 2023 @ 18:44:39 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_210727490
Maar je hoeft ze toch ook niet de hele dag te vermaken? Ik weet dat niet alle kinderen hetzelfde zijn, maar de meeste peuters gaan wel lekker spelen als je een grote bak speelgoed voor ze neerzet.
disclaimer
pi_210728903
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 18:44 schreef SQ het volgende:
Maar je hoeft ze toch ook niet de hele dag te vermaken? Ik weet dat niet alle kinderen hetzelfde zijn, maar de meeste peuters gaan wel lekker spelen als je een grote bak speelgoed voor ze neerzet.
Die van mij niet. :D Maar idd, ze zijn allemaal anders. Die van mij komt vaak moeilijk zelf tot spel. Al gaat het al wel beter dan het was. Ze is af en toe een tijdje zelf aan het rommelen, maar dan ook met dingen bezig die eigenlijk niet mogen. Kleren uit onze kast trekken, bijvoorbeeld.

@spierbal: de mijne is gek op naar buiten gaan, überhaupt een activiteit buiten de deur. Maakt niet eens uit wat, ze is ook al dolblij als we boodschappen gaan doen. Maar verder hier buiten de deur: speeltuin, kinderboerderij, rondje fietsen / wandelen, ergens koffie drinken of een ijsje eten. Grotere dingen als een krijspaleis doen we heel af en toe. Zal vanaf nu wel weer wat vaker komen i.v.m. het weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')