abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 september 2023 @ 01:52:36 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_210575348
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:51 schreef Smart_ass het volgende:
Ah Pinkeltje O+. Ik wil ook gaan voorlezen ‘s avonds, dat doen we nu niet :@. Las laatst een artikel dat steeds minder ouders dat doen en eigenlijk is dat heel erg zonde (we lezen overigens wel veel gedurende de dag). Ik heb hier “elke dag een beertje” liggen die mijn ouders vroeger voorlazen aan mij dus ik heb eigenlijk ook geen excuus :P.
Het maakt toch geen zak uit wanneer je voorleest?

Ik haalde laatst uit jeugdsentiment Pinkeltje in Artis uit de straatbieb. Was de hele episode met de apen er uit gescheurd :') flikkerse bende :(
disclaimer
pi_210575421
Ja is eigenlijk ook wel zo :P. Ik wil het slaapritueel ook gewoon zo kort mogelijk houden want om 18:30u ben ik klaar met de hele dag moederen en wil ik nog even genieten van een paar uurtjes rust :') .

Ik heb Pinkeltje nog eens even gegoogled want ik dacht het te kennen maar hoewel de naam me bekend voorkomt ging er geen belletje rinkelen. Misschien dacht ik aan commando pinkelen :s) .
  zaterdag 9 september 2023 @ 07:13:21 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210575747
Ik vind pinkeltje stom, heb pas alle boeken die we er nog van hadden weggegeven :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210575815
Ik lees soms savonds voor, maar we gebruiken vaker de storybox die verhaaltjes vertelt. Die zet ik dan op een timer van 5 verhaaltjes, ideaal. Das trouwens wel bij de kleuter bedenk ik mij nu. De peuter wil alleen maar slapen als hij mijn borst vast mag houden ;( :')
pi_210576051
Hier 1 die gek is op voorlezen, het liefst de hele dag. Overdag lees ik al regelmatig twee of drie boekjes voor. Voor het slapen gaan wil ze altijd 'Welterusten, lieve Bobbi' lezen. Ze kent het verhaal, ze roept per bladzijde zelf al wat er gebeurt en als een karakter iets zegt, zegt ze dat zelf ook. Voorlezen 's avonds is wel max. 5 minuten nu, maar ze bladert ook snel door als we een pagina gehad hebben.
pi_210578458
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:02 schreef SQ het volgende:
De enige die die routines kan doorbreken ben je zelf he, als ouder. Zeker op die leeftijd nog.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar vanzelf verandert er zelden iets.

Ik ben gestopt met flessen melk geven toen ie 2 werd. We hebben een paar zeer lastige avonden gehad toen. Maar dan ben je er daarna echt wel doorheen.

Zelfde is met bij je kind blijven tot het slaapt. Dat kind gaat echt niet van de een op de andere dag zeggen "Ja nu is het wel welletjes mama". Dat zul je echt zelf moeten doen ;)

(Ja ik spreek uit ervaring. Mijn oudste heeft tot ze ruim 5 was nog met spenen geslapen bijvoorbeeld. En ik zat ook elke avond naast dat kutbed tot ze sliep. Ik dacht ook dat er geen andere manier was, maar die was er natuurlijk wel. Het was alleen onaangenaam en vergde veel discipline).
Dit is bij ons ook een probleem, echt een irritante slaapassociatie. Het zal nog wel een tijd voortduren want ik heb absoluut geen energie om op werkdagen met 2 uur lang gekrijs te zitten omdat ik het hem probeer af te leren (been there done that).

Rest van het slaapritueel is in orde. Tandenpoetsen en naar bed. Hij drinkt en eet niks meer na het tandenpoetsen en ik lees niet voor s avonds
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:52:33 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210579192
Hier is de tendens de weg van de minste weerstand wat betreft routine doorbreken. Er doet zich vanzelf wel een gelegenheid voor :P .

Colin had een sprong deze zomer en rond die tijd werd er geklust in onze slaapkamer tijdens z'n middagslaapje. Dus toen maar eens een poging gedaan in zijn eigen kamer, en ineens ging dat heel goed. Sindsdien slaapt hij in z'n eigen nest.
Resistance is futile.
pi_210580802
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 07:42 schreef Aure het volgende:
Ik lees soms savonds voor, maar we gebruiken vaker de storybox die verhaaltjes vertelt. Die zet ik dan op een timer van 5 verhaaltjes, ideaal. Das trouwens wel bij de kleuter bedenk ik mij nu. De peuter wil alleen maar slapen als hij mijn borst vast mag houden ;( :')
Mag ik vragen welke jullie hebben? De Toniebox toevallig? Ik overweeg al een tijdje zoiets namelijk maar vraag me af of het z'n geld waard is.
pi_210580869
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:52 schreef Seven. het volgende:
Hier is de tendens de weg van de minste weerstand wat betreft routine doorbreken. Er doet zich vanzelf wel een gelegenheid voor :P .

Colin had een sprong deze zomer en rond die tijd werd er geklust in onze slaapkamer tijdens z'n middagslaapje. Dus toen maar eens een poging gedaan in zijn eigen kamer, en ineens ging dat heel goed. Sindsdien slaapt hij in z'n eigen nest.
Precies dat eerste :P
pi_210581093
Minste weerstand idd. Ik weet nog wat een drama het was om te forceren de papfles te skippen. Voor het tandenpoetsen was ook een no go. Na een paar dagen opgegeven. Dan maar liegen tegen de tandarts. En ineens moest ie m niet meer. Ik weet niet meer wanneer maar ik denk dat het was toen hij eindelijk wat begon te eten 's avonds. Met nr 2 proberen we voorlopig nog niet.

Boekje lezen blijft er wel in. Dat is echt ons momentje om ff 1 op 1 zonder afleiding te verbinden na een drukke dag. We wisselen ook de kinderen af zodat we allebei met elk kind genoeg tijd krijgen in een week. Met de peuter daarna nog heel even kletsen. Het zijn de fijnste gesprekken van de dag O+
pi_210581479
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:07 schreef Schanu het volgende:

[..]
Mag ik vragen welke jullie hebben? De Toniebox toevallig? Ik overweeg al een tijdje zoiets namelijk maar vraag me af of het z'n geld waard is.
Nee een oude van V-Tech. Ik ben er ook nog steeds niet achter of die Toniebox vergelijkbaar is of niet.
pi_210585569
Net vorig topic bijgelezen want moeite om aan te blijven haken. Vervolg op de eerste keer peuter hier in combi met zindelijkheid : peuteropvang bleek ook potje te hebben maar kind ging gewoon mee naar de wc en plassen daarop! :D is als de dood voor wc verkleiner dus dat werkte niet. Thuis wil hij het niet, maar daar dus op wc geweest. *O*

En ik herkende van Bottom ook wat, het gevoelige jongetje, inderdaad hier ook roze als lievelingskleur en poppen. O+ maar hoe komt dat straks? Nu peuteropvang met vier kinderen. Volgend jaar school met 30 ofzo. En die van mij wil niks met andere te maken hebben, speelt niet met kinderen... Maar over dat VVe is het hier niet gegaan behalve voor tips mee meekijken.

Oh en jongens wat herkenbaar met schreeuwen en avondritueel. Altijd wordt er dan ineens leuk gespeeld of met grote broer stoeien, gillen, rennen, springen op bed... :o

En ik las over de kdv die aangaf van zelf aankleden met drie. Of uitkleden. Die van mij bleek bij de kdv zijn sokken bijv al niet uit te kunnen doen. En kreeg ook commentaar op. Nu zit hij niet meer op de kdv en peuteropvang begjint er nog niet over. Ik doe ook nog steeds alles. Hij gaat volledig in de weerstand bij nieuwe dingen oefenen, drama. Sokken uit gaat nu wel maar aan duurt jaren bij ons. Trui probeer ik soms maar eigenlijk geen geduld voor en man probeert het helemaal niet. Hoe doen jullie dat? Oh de jas aan en uit gaat met de zwaai over hoofd prima, en schoenen uit met klitteband ook. Veters doen we niet aan, nooit. Oudste van bijna 9 doet daar ook niet aan en Kan niet veterstrikken. Opgegeven, als hij 18 is vast wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hilmo op 09-09-2023 22:42:38 ]
pi_210585896
Ik ben echt heel blij dat wij weinig rituelen meer hebben. Eerst hadden we bijv 3 boekjes lezen en dan koos hij hele lange verhaaltjes. Het is nu eigenlijk beneden pyjama aan, dan mag hij nog even YouTube kijken. Als dat klaar is (timer), plassen, tanden poetsen en 1 boekje/verhaaltje.

Bij de jongste (8,5 maanden) probeer ik het ook niet teveel te doen. Maar snap wel dat dingen er soms in sluipen en kom er dan nog maar eens (gemakkelijk) vanaf :X
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zaterdag 9 september 2023 @ 23:24:37 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210586344
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:21 schreef Hilmo het volgende:
Net vorig topic bijgelezen want moeite om aan te blijven haken. Vervolg op de eerste keer peuter hier in combi met zindelijkheid : peuteropvang bleek ook potje te hebben maar kind ging gewoon mee naar de wc en plassen daarop! :D is als de dood voor wc verkleiner dus dat werkte niet. Thuis wil hij het niet, maar daar dus op wc geweest. *O*

En ik herkende van Bottom ook wat, het gevoelige jongetje, inderdaad hier ook roze als lievelingskleur en poppen. O+ maar hoe komt dat straks? Nu peuteropvang met vier kinderen. Volgend jaar school met 30 ofzo. En die van mij wil niks met andere te maken hebben, speelt niet met kinderen... Maar over dat VVe is het hier niet gegaan behalve voor tips mee meekijken.

Oh en jongens wat herkenbaar met schreeuwen en avondritueel. Altijd wordt er dan ineens leuk gespeeld of met grote broer stoeien, gillen, rennen, springen op bed... :o

En ik las over de kdv die aangaf van zelf aankleden met drie. Of uitkleden. Die van mij bleek bij de kdv zijn sokken bijv al niet uit te kunnen doen. En kreeg ook commentaar op. Nu zit hij niet meer op de kdv en peuteropvang begjint er nog niet over. Ik doe ook nog steeds alles. Hij gaat volledig in de weerstand bij nieuwe dingen oefenen, drama. Sokken uit gaat nu wel maar aan duurt jaren bij ons. Trui probeer ik soms maar eigenlijk geen geduld voor en man probeert het helemaal niet. Hoe doen jullie dat? Oh de jas aan en uit gaat met de zwaai over hoofd prima, en schoenen uit met klitteband ook. Veters doen we niet aan, nooit. Oudste van bijna 9 doet daar ook niet aan en Kan niet veterstrikken. Opgegeven, als hij 18 is vast wel.
Zelf aankleden gaat ook totaal niet, broek omhoog trekken wil nog net :D Dingen uittrekken gaat beter, schoenen en sokken en ook trui zelf over het hoofd als je de armen er uit hebt gehaald. Jas aantrekken nog nooit geprobeerd :D

We hebben een doorbraak qua slapen! We hebben een paar dagen geleden een nachtlampje aangeschaft die verschillende kleuren kan aannemen. Elke avond kiest hij een kleur uit en dan laten we het in die kleur achter. Eergisteren en gisteren was hij na een kwartier stil (normaal vaak ruim een uur) en vandaag hebben we hem helemaal niet meer gehoord :o *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210620153
Iemand nog tips voor een peuter die nu rond 5.00 wakker wordt's morgens? :Z Hij ligt rond 19.30 in bed en slaapt goed in.
Het is donker genoeg in de kamer. Hij lijkt niet wakker te worden van honger of dorst. En ik denk dat hij zijn middagdutje nog niet kan missen want hij gaat meestal makkelijk slapen en slaapt dan 1,5-2 uur.

We hebben een Nijntje slaaptrainer gekocht, maar om 5.00 is het nog zo donker dat hij niet kan zien of de oogjes open zijn. Hij wil de slaaptrainer niet recht naast z'n bed en slaapt nog in een ledikant.
  woensdag 13 september 2023 @ 08:00:35 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_210620222
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:47 schreef Morgane89 het volgende:
Iemand nog tips voor een peuter die nu rond 5.00 wakker wordt's morgens? :Z Hij ligt rond 19.30 in bed en slaapt goed in.
Het is donker genoeg in de kamer. Hij lijkt niet wakker te worden van honger of dorst. En ik denk dat hij zijn middagdutje nog niet kan missen want hij gaat meestal makkelijk slapen en slaapt dan 1,5-2 uur.

We hebben een Nijntje slaaptrainer gekocht, maar om 5.00 is het nog zo donker dat hij niet kan zien of de oogjes open zijn. Hij wil de slaaptrainer niet recht naast z'n bed en slaapt nog in een ledikant.
Hoe wakker is ie om 5 uur? Ligt ie dan echt te gillen?
disclaimer
pi_210620230
Yep. Dan huilt ie en gilt ie UITGESLAPEN!!!
Het is ons tot nu toe niet gelukt om hem daarna weer in slaap te krijgen.
  woensdag 13 september 2023 @ 10:27:39 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210621364
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij hebben een slaaptrainer die groen wordt als het opstaan-tijd is. En oranje een half uur van tevoren. Is een pinguin.

En @MaJo: voor jas aantrekken werkt de truc met op de grond leggen, vanaf de bovenkant handen in de mouwen en dan over je hoofd zwiepen hier het beste.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 10:31:11 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210621390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:03 schreef Morgane89 het volgende:
Gisteren riep Aapie ook om half 6 "TV KIJKEN!!" maar ik heb hem gelukkig nog wel in slaap kunnen krijgen door uit te leggen dat als het buiten nog donker is dat je dan moet slapen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wij hebben een slaaptrainer die groen wordt als het opstaan-tijd is. En oranje een half uur van tevoren. Is een pinguin.

En @:MaJo: voor jas aantrekken werkt de truc met op de grond leggen, vanaf de bovenkant handen in de mouwen en dan over je hoofd zwiepen hier het beste.
Ik heb dit wel eens kinderen zien doen ja! Zal ik ook eens proberen.

Kunnen jullie kindjes al zingen? Aapie zingt steeds Olifantje in het Bos, zo cute O+ Ik dacht eerst dat hij alleen de zinnetjes af kon maken maar hij kent het helemaal uit zijn hoofd.

De laatste tijd ligt hij steeds meer te babbelen in bed. Gisteren hoorde ik hem over Marshall (Paw Patrol) en de brandweer kletsen :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210621434
Hmm, misschien eens kijken voor een nachtlampje zodat hij kan zien of Nijntje al wakker is.

Ja, J. zingt zowat de hele dag door en kent veel liedjes uit z'n hoofd. Zó schattig O+
  woensdag 13 september 2023 @ 10:46:06 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210621519
Spruit zingt ook de hele dag ja, vooral olifantje in het bos, ozewiezewozewieze (hoe schrijf je dit?) en liedjes van het kdv die ze gebruiken bij bijv fruit eten, boterhammen etc.
pi_210621573
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En @:MaJo: voor jas aantrekken werkt de truc met op de grond leggen, vanaf de bovenkant handen in de mouwen en dan over je hoofd zwiepen hier het beste.
Ja zoiets hebben wij ook! Wij hebben Sam het Schaap.

Zingen wordt hier ook veel gedaan, gewone liedjes maar ook idd liedjes van de psz.

Mijn grote kleine mannetje wordt al weer bijna 4, wat vliegt de tijd! :o Het gaat me soms veel te snel allemaal :'(
Volgende week beginnen de wendagen op de basisschool al...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210624059
Dat zingen is zo leuk O+ hij zingt hier ook vanalles. Favoriet is: "*insert random dinosaurus*x2 where are youuuu, here I am, here I am, how do you doooo!" En dan op repeat met 1000 andere dinosaurussen.

Maar hij zingt ook flink koeterwaals :P
pi_210624115
Z. zingt ook altijd, echt zo leuk om naar te luisteren. O+

Heb al een poosje niet meegeschreven hier, ga zo alles eens teruglezen.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 13 september 2023 @ 16:00:39 #50
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_210624225
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:07 schreef Schanu het volgende:

[..]
Het was geen vraag aan mij :@ maar wij hebben een toniebox en zowel de kleuter als de peuter vinden hem fantastisch.

Ik weet alleen niet hoeveel keus er inmiddels is aan Nederlandse tonie figuren en content. Wij wonen in Duitsland en hier is echt heel veel keus. Daar zou ik de aanschaf een beetje van af laten hangen, tenzij je je eigen content erop wilt zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')