Tips: leeg nooit een huisje, doen de vogels zelf wel. Zorg dat er geen regen in kan komen (dus met de rug naar de regenkant). En zorg dat er een stokje voor zit, waar ze voor het gat op kunnen gaan staan, vinden vogels vaak heel fijn, zeker als ze steeds moeten voeren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik had afgelopen lente een vogelhuisje gemaakt, maar verkeerd gemeten dus het was te kleinGa deze winter nog een poging doen want we hebben veel vogels in de tuin en ze maken nu altijd een nestje boven de voordeur. Heb je nog tips met waar op te letten bij het maken van een vogelhuisje? De ingang had ik wel de juiste afmeting gemaakt, maar ja met een te klein huisje hielp dat verder niet
Ik heb ze er al jaren en jaren in hangen en nog nooit iets mee gebeurd. Ze zitten op een takje in de heg en pikken de pindas uit het netjequote:Op zondag 8 oktober 2023 09:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Netjes zijn gevaarlijk voor vogels toch? Kunnen ze in verstrikt raken.
IN het voorjaar als de jonge musjes uitgaan vliegen is het hier een drukte van jewelste in de tuin. De jonge baby musje liggen lekker te zonnen met hun vleugeltjes wij en moeder komt de jongen dan lekker voerenquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:24 schreef Chandler het volgende:
[..]
Tips: leeg nooit een huisje, doen de vogels zelf wel. Zorg dat er geen regen in kan komen (dus met de rug naar de regenkant). En zorg dat er een stokje voor zit, waar ze voor het gat op kunnen gaan staan, vinden vogels vaak heel fijn, zeker als ze steeds moeten voeren.
Netten kan, mits van ijzer. Geen pastic netjes die je over de groentes/bessen/vruchten heen hangt...
Ik had eigenlijk Carnaval willen voorstellen, maar dat zal ook wel niet iedereen leuk hebben gevondenquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:30 schreef kwiwi het volgende:
Nou, dat wordt knutselthema "vogels" in Februari, als voorbereiding op de lente
We kunnen ook een combi van beiden doen, wat maakt het uitquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:14 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk Carnaval willen voorstellen, maar dat zal ook wel niet iedereen leuk hebben gevonden![]()
Nee vogels is prima hoor. maar februari is natuurlijk nog ver weg
Wanneer is het carnaval dan? Kun je ook in november doen de 11de van de 11de beging carnaval toch?quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:14 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk Carnaval willen voorstellen, maar dat zal ook wel niet iedereen leuk hebben gevonden![]()
Nee vogels is prima hoor. maar februari is natuurlijk nog ver weg
Februari, data weet ik niet uit mijn hoofd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wanneer is het carnaval dan? Kun je ook in november doen de 11de van de 11de beging carnaval toch?
Ik heb als Brabander helemaal niets meer met carnavalquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:27 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Februari, data weet ik niet uit mijn hoofd.
Volgende maand kan ook hoor. Maar ik als Brabander heb nooit iets met de 11de van de 11de
Die lijken echt exact op de paddenstoelen die sinds een paar dagen in m'n tuin groeienquote:Op zondag 8 oktober 2023 17:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Herfst!
[ afbeelding ]
Gemaakt met Derwent inktense potloden
Wauwquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:12 schreef Irri-tante het volgende:
Ik heb wat leuks voor Halloween gemaakt.
[ afbeelding ]
Herfst volgt nog. Ook daar heb ik wat een leuke dingen voor gemaakt.
Oh god ik moet m'n knutselding nog even snel afmaken morgen danquote:Op maandag 30 oktober 2023 21:04 schreef Bomenverzameling het volgende:
Maand is bijna voorbij
Wat is het thema voor November??
Nee, echt niet..quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh god ik moet m'n knutselding nog even snel afmaken morgen danMaand ging sneller voorbij dan ik dacht.
Heb je een idee voor November toevallig?
quote:Andere benamingen voor de maand november zijn de slachtmaand, de jachtmaand, de bloedmaand en de nevelmaand
quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik zit te denken, maar ik weet eigenlijk niets typisch november.
Ik kom niet verder dan Allerzielen en de intocht van Sinterklaas.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:13 schreef IJsdraakje het volgende:
Lol, dit maakt het er ook niet beter op.
https://kunst-en-cultuur.(...)omber-en-donker.html
[..]
Oke november is blijkbaar fucking metal.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:13 schreef IJsdraakje het volgende:
Lol, dit maakt het er ook niet beter op.
https://kunst-en-cultuur.(...)omber-en-donker.html
[..]
Jup.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:20 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Oke november is blijkbaar fucking metal.
Uhuh.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:21 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Jup.![]()
En op zich kan ik daar wel wat mee, maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen daar direct inspiratie bij heeft.
Is ook zo.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:30 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Uhuh.
Maar het thema hoeft ook niet per se november gebonden te zijn toch? Niets mis met iets willekeurigs wat genoeg ruimte bied.
Of gewoon een vrije maand. Ieder wat wils.
Klopt! Het zou bijvoorbeeld een kleur kunnen zijn, of een begrip zoals "contrast", of emoties, of...quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:30 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Uhuh.
Maar het thema hoeft ook niet per se november gebonden te zijn toch? Niets mis met iets willekeurigs wat genoeg ruimte bied.
Ik vind dit wel een goed idee. Ik ben wel benieuwd naar die moordlustige knutselsquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik stel de kleur rood voor.
Bloed, Sinterklaas en herfst zit er allemaal in.
Of we gaan voor horror. Of moord.
Dood aan Sinterklaas.
Ik schiet te ver door.
SPOILER: procesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind het wel grappig om te zien hoe de kleuren zo veranderen als je er weer een andere kleur aan toevoegt
[ Bericht 2% gewijzigd door essnhills op 31-10-2023 21:17:25 ]"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
En ik kan gewoon doen whatever ik wil want ik heb een goed excuus.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:01 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een goed idee. Ik ben wel benieuwd naar die moordlustige knutsels
quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:08 schreef essnhills het volgende:
Ik heb deze meer met gekleurd karton iets gemaakt. Allemaal laagjes op elkaar en met foamtape aan elkaar geplakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Leuk.SPOILER: procesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind het wel grappig om te zien hoe de kleuren zo veranderen als je er weer een andere kleur aan toevoegt
🐙
...je gaat knutselen tijdens het luisteren naar "Rood"?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:12 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
En ik kan gewoon doen whatever ik wil want ik heb een goed excuus.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:08 schreef essnhills het volgende:
Ik heb deze meer met gekleurd karton iets gemaakt. Allemaal laagjes op elkaar en met foamtape aan elkaar geplakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Wat leuk!SPOILER: procesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind het wel grappig om te zien hoe de kleuren zo veranderen als je er weer een andere kleur aan toevoegt
Of tijdens een moord. We zullen het niet weten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
...je gaat knutselen tijdens het luisteren naar "Rood"?
Neehee, omdat ik het toch niet zie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
...je gaat knutselen tijdens het luisteren naar "Rood"?
Ik denk anders de politie welquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Creatieve moorden plegen![]()
Willen jullie daar foto's van?
je mag het ook bordurenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Creatieve moorden plegen![]()
Willen jullie daar foto's van?
Moeten we een rood potlood sturen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:18 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Neehee, omdat ik het toch niet zie.
Die kan hij ook 22 november mee nemen uit het stemlokaalquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:20 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Moeten we een rood potlood sturen?
Oh jaquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:18 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Neehee, omdat ik het toch niet zie.
Lol. Eén potlood in een envelop.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:20 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Moeten we een rood potlood sturen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |